oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei mä myös luulen että vauva kenkii mua enemmän tonne sisuksiin kuin mahan puolelle sekin saattaa tehdä kaikkea kummaa :)
Esimerkiksi ihan puskista saattaa tulla hirveät ilmavaivat vaikka ei olisi mitään syönyt tai juonutkaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli alkuun sitä ummetusta, uh... no se helpotti, mutta rautalääke taas kovettaa. Nyt oon oppinut, että heti kun vähänkin tuntuu niin mars pöntölle ja vaikka lehti mukaan. On aiemmin ollu tosi nopee aineenvaihdunta ja oon ollut semmonen "pikakakkaaja", ihme kun en oo saanut mitään kunniamainintaa asiasta... No tässäkin asiassa opitaan kärsivällisyyttä...

Joo on tämä sikäli mukavampaa kuin alun ummetus kun olo oli tosi hankala mutta nuo vatsanväänteet voisi jäädä pois :)

Mulla kans oli ummetusta johon levolac kyllä autto, mutta rautalääkityksen myötä ei oo sitä tarvinnu käyttää. Tosin heti kun jäi rautatabletti ottamatta maha on ollu taas enempi ummettunut ja nyt en tiedä pitäisikö jatkaa levolacilla vai odotella et rautalääkkeillä olis taas vastavaikutuksia ummetukseen.

Harkkasupistukset aiheuttaa ainakin itsellä noita vatsanväänteitä ja syöksymisiä vessaan.

mahtava tunne kun vessa ei voi olla 15 sekuntia kauempana jos oikeen kakru kenkii tai supistaa :D sanoin viikonloppuna miehelle etta kun menet suihkuun niin ala paa ovea lukkoon ja ala saikahda jos yhtakkia kuuluu huuto ulos sielta ja sassiin

Mmm mulla ihan sama. Silloin tuntuu että suoltakin vääntää ja sit tulee jo kiire. Yleensä näitä vääntöjä tulee muutama putkeen eli aika tehokas täystyhjennys. Muistelisin, että ennen synnytystä oli.viimeks sama. Ensin tyhjeni suoli, sit vatsalaukku yläkautta ja lopulta tuli vauvakin ;-)

Happy79: sama täällä, kyllä aika on niiiin kullannut muistot! Olisin voinut vannoa ettei aiemmissa raskauksissa ole selkä ollut kipeä mutta lukiessani vanhoja raskauspäiväkirjoja totesin että jouduin käyttämään tukivyötä jo viikolla 17 selkäkipujen takia. :/

Nyt on närästys löytänyt tännekin! :( Ja liitoskivut tulee ja menee aaltoina. Välillä on monta päivää ilman mitään tuntoja ja sit tulee päiviä kun ei mikään asento tunnu hyvältä. Aivan pahinta on lattialla istuminen.

knyttet, kaipa tuo on kropan tapa varmistaa etta siella olisi mahdollisimman paljon tilaa vauvalle tulla ulos ja etta viimeinen jatetaan kirsikaksi kakun paalle, jais kirjaimellisesti paha maku suuhun jos oksu ois viimeinen mika silta ulos tulee :D

Meillä on keittiössä semmonen vanha puusohva ja makoilin siinä yhtenä päivänä selälleni. Ja siihen jäin :oops: Olin ku kilpikonna ylösalas enkä kärsinyt liikkua suuntaan enkä toiseen, mutta ylpeys ei antanut periksi tälläkään kerralla. Mies katsoi vähän siihen malliin, että taidat tarvita apua ja minä ajattelin, että nyt tuon jätkän ois parempi hävitä... Tais kerrankin osata lukee minun ajatukset kun siirtyi hiljaa olohuoneeseen :cool:

Happy: mulla on sama ongelma joka kerta saunan lauteilla maatessa! :D Onneks on sellanen lauta selkänojana seinässä niin siitä saa kiinni ja vedettyä ittensä ylös, muuten en pääsis ite ylös...

Pystyttekö te vielä pyöräilemään? Mulla meinaa jo olla aika vaikeaa pyöräillä kun housut ja vatta painaa ikävästi. Ei puhettakaan, että vois pitää nappeja kiinni :eek: välillä pitää pyöräillä seisten, että vatta saa hengittää :p

Kaikilla housuilla ei pysty pyöräillä, joustavilla mammiksilla menee vielä kevyesti. Tosin jalan nostaminen tangon yli on välillä liitoskipujen takia täyttä tuskaa (vaikka on ihan perus naisten pyörä matalalla tangolla...)

mö kokeilin mennä yks päivä pyörällä töihin ja kävelyksihän se meni; paino nii ikävästi alapäähän ettei voinu istua :o

Just kävin tänään pyöräilee ja aika hankalaa oli. Mulla vielä semmonen miesten maastopyörä, eli joutuu takaa jalan heittää. Ja maha hankas reisiin, eli tuli kyllä puolet matkasta käveltyy.. :)

Mä oon pystyny pyöräilemään ihan normaalisti. Viimeksi tänään 23+5. Mut pitää varmaan pikkuhiljaa jättää pyöräilyt pois, kun näillä leveyksillä näyttää tuota luntakin jo tulevan, joten turhan liukasta alkaa olla.

Minusta taas pyöräily on ainut missä en edes tunne olevani raskaana! Elikkä nautin siitä tällä hetkellä suunnattomasti. Ainut liikuntamuoto missä saa vauhdin tunteen:) Pyöräilen kyllä paljon hitaammin kuin ennen ja talutan ylämäet, muuten supistaa.

Mäkin fillaroin vielä ainakin osan duunimatkaa kelistä riippuen tänään jäi 7 km kun alkoi sataan niin kurvautin lähimmälle juna asemalle ja loppumatka junalla. Mutta kyllä mä alan hengästyä kovemmin vaikkei ylämäki jyrkkä olisikaan :) tosin en ole huomannut vauhdin hiljenevän joten onhan se raskaampi polkee kun itselläkin alkaa kohta se 7 lisäkiloa olla :p

Mä en voisi edes kuvitella pyöräileväni mihinkään! En tosin pidä pyöräilystä muutenkaan mutta nyt pelkkä pyörän näkeminen supistaa. :D
Uimaan tekisi kovasti mieli mutta kun on niin puhki työpäivän jälkeen ettei vaan jaksa... Parin tunnin päikkärit tänäänkin töiden jälkeen.

Mun on pitänyt kans uimaan, mutta vaikka on kävelymatka uimahallille niin en jostain syystä oo vielkään ehtiny.

Takaisin