oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
15 vuotta enää... :D

Käykö kukaan enää lenkillä? Vieläkö se onnistuu? Mä en ole oikein koskaan tykännyt juoksemisesta, olen juossut lähes ainoastaan tossa alkuraskauden aikana (?!). Anyway, juoksu vois tehdä hyvää tälle apaattiselle ärsytykselle.
Tai sit mä saisin vaan raivarin, kun painoo on tullut sen verran lisää, ettei jaksa ja puuskuttaa vaan. Ehkä lähdenkin vaan kattoon, onko jääkaapissa mitään syötävää...

Mulla kans joku itku kausi päällä. Ja samaan sitten vois lisätä tän armottoman raivoomisen ja vauvan suojelu himon.
Menee vaan vähän vaikeeks kun oon töissä paikassa missä on kehitysvammasia kanssa. No tässä eräänä kertana yks näistä hyöki kaupassa mun iholle kiinni ja siitähän se raivo taas alkokin.
Ja miehen naama ärsyttää ja telkkaristakaan enää voi kattoo muuta kun kauhua, ilman itkua.
Kai se ois oman mielenterveyden kannalta haettava ens viikoks saikkua :(

Riipitii: kyllä mä viel lyhyitä juoksupätkiä teen kun yritän tuota junnukoiraa opettaa. Mutta siinä voi onneks hengästyessä pitää tauon hyvin. Ylämäet ja rappuset aiheuttaa kans puuskutusta. Mulla kyllä nvlalääkärikin pohti että saattaa tuo kohtu olla pullistunu ylöspäin enemmän kun ulos kun iltasin istuessa vatsaan koskee mutta pitkällään helpottaa (eli ei ois närästysoiretta).

Minä en oo voinut juosta yli kuukauteen! Tästä lähtee semmonen ylämäki mikä on toiminu hyvänä alkulämpimän ottona. No tuossa yhen kerran juoksin sen mäen päälle ja siihen se pysähtyi.... Supisti aika napakkaan! Tulin kotimatkan miten tulin o_O Sen jälkeen on rivakka kävely riittänyt. Työmatkat, 6.5km suuntaansa, pyöräilen. Kyllä se fyysinen rasitus ja raitis ilma auttaa angstiin:)

Ok, pitää juoksemaan lähtiessä laittaa sen verran päälle, että tarkenee kävelläkin, jos juoksu on liikaa. Olis hyvä sekin.

Tuntuu toi kävelyvauhtikin kyllä pudonneen normaalista rivakasta. Joka päivä kävelen työmatkan n. 2km suuntaansa ja takasin päin puuskutan puolet matkasta ylämäkeä. Kauheen vaikee saada ittensä vielä töitten jälkeen lenkille, edes kävelemään, vaikka puuskutuksesta voi päätellä sen olevan tarpeen!

Onko täällä muita, joiden paino edelleen tippuu eikä nouse? Mulla on nyt -2,5 kg lähtöpainoon ja vaikka pahoinvointi on poissa parissa viikossa on mennyt 300g pois taas. Ei siis todellakaan mitään huimaa vauhtia mutta kuitenkin. Lähtöpaino tosin oli reippaasti ylipainon puolella mut pelottaa jo mitä neuvolatäti sanoo ens viikolla kun jo viimeks sain sellasen saarnan että et kai vaan yritä laihduttaa?!? Täytyy varmaan tankata oikeen kunnolla ja pukea painavat vaatteet päälle et tulis siitä lisää painoa. :D

Mulla ei tipu paino, mutta ei paljon nousekaan. Tai no neuvolan mittapuun mukaan tuo on varmaan Ok tuo pieni painonnousu, mutta kun aiemmissa raskauksissa sitä on tullut rutkasti enemmän niin itteä kummastuttaa. Toivottavasti masussa on kaikki hyvin kuitenkin. Napakasti tuo kaveri kyllä potkii ja liikkeet tuntuu ympäri vuorokauden...Aiemmissa raskauksissa olin tosin kotona, nyt käyn kotona vain nukkumassa :oops: Ootan kyllä niiiin sitä äitiyslomalle jäämistä, saan olla ÄITI KOTONA ja makselen siinä kalavelkani lapsille. On sitä sitten tuoretta pullaa (vaikka pakastealtaasta) ja läksyapua jajaja puhtaita sukkia kaapissa! Minun huono omatunto pakkailee jo laukkuaan ja miettii muuttoa muille maille!

Happy79: Oi, mulla on niiiiin samat fiilikset täällä! Olen kyllä iltaisin kotona mutta niin puhki työpäivän jälkeen että vaan makaan sohvalla enkä jaksa tehdä mitään. :( Lapset saa tulla sohvalle viereen läksyineen kun tarviivat apua. Viihdyn töissä mutta samalla tiedän että se verottaa jaksamista kotona. Siksi on niiiiin ristiriitaiset tunteet - ollakko töissä vai pitäiskö jo jäädä sairaslomille pikkuhiljaa suppareitten takia... :(
Ja meillä on tässä vielä just ollut kylppäri/sauna-remppa, pientä tuunausta keittiössä ja nyt on meneillään yhden huoneen tavaroiden siirto muualle, jotta saadaan vauvalle oma huone! Eli kaaos on TOTAALINEN! Lapset kyselee miltei päivittäin missä on puhtaita vaatteita... Vasta eilen tuntui, että pääsin vauhtiin järjestelemään paikkoja ja sit mies kehtas toppuutella ja yritti estää mua tekemästä liikaa! Höh!

Mä niin odotan sitä ettei ole elämö yhtä aikataulujen sumplailua ja sopimista. Että olisi päivä ettei ole kiire mihinkään tai sieltä pois. Tällä hetkellä tuntuu että "laatuaika" pojan kanssa menee kaupassa käymisiin, ruoan laittoon ja siivoamiseen. Itselläni vuorotyö jq miehellä perus päivätyö ja joka viikko mietitään kumpi vie ja hakee pojan hoidosta ja hoitaa mitäkin. Kalenterin heitän ensimmisenä pois kun jään äippälomalle!

No on tää nyt ärsyttävää kun vaan toinen maitohana vuotaa ja toisessa ei oo merkkiäkään siitä, että tarvis tulevaisuudessa imettääki.! Toivottavasti toinenki hana aukee kun on jokseenki toispuoleinen olo.... :confused:

Mulla rähmittyy tasaisesti molemmat nännirenkaat. Vielä eivät oo rähmineet häiriöksi asti mut jotain selvästi tapahtuu.

Parina päivänä tullut sellasia tosi pistäviä kipuja tuonne ihan alas, mennyt kyllä onneksi nopeasti ohi. Normaalia..? Itsellä tuo liikkuminen jäänyt naurettavan vähälle, mitä töissä tulee käveltyä, kerran viikossa kävelylenkillä ja joogassa. Huomaa ettei meinaa jaksaa kävellä niin kuin yleensä niin ehkä sitten ei huvita useammin lähteäkään :( Alkaa helposti jotenkin kiristään ja puristaan mahaa kun liikkuu. Kumartelu ja kyykkäily myös alkaa jo painaa mahassa ikävästi, tuntuu olo tosi kömpelöltä kun oon aina ollut aika hoikka ja nyt onkin tollanen tynnyri mahassa :D

Mulla rähmittyy tasaisesti molemmat nännirenkaat. Vielä eivät oo rähmineet häiriöksi asti mut jotain selvästi tapahtuu.
En ensin ollut varma onko toi kuiva nänneissä maidontuotantoon liittyvää mutta pari viikkoa sitten kun tulin suihkusta ja ihmettelin rintojani niin toisesta tuli ihan selkeä tippa :eek:

Mulla kans ikäviä kipuja tänään alavatsalla ja sattu ilkeesti kun masukki sinne potki. Samoin myös kun liikenteessä tarpeeks kauan niin alkaa mahaa ilmeisesti supistaa.

Valitin jo alussa kun noi lonkat on ihan sökönä ja sama jatkuu.. Järkyttävintä on yöt en meinaa pystyä kylkeä kääntymään kun ottaa niin kipeetä... Ja nyt tullut myös sitä että ottaa tuohon häpyluuhun vai mikä lie kipeetä samalla kun noihin lonkkiin.. On kiva yrittää touhuta tuon reilun 1-v kanssa kun meinaa välillä jalat kantaa :D ja kun näihin ei oo mitään mikä helpottais .. Ja toinen mikä oire nyt vaivaa on koko aikanen närästys tosi ihanaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei oo maidosta tietookaan eikä rinnatkaan oo ihan älyttömästi paisuneet, yhden kuppikoon verran. En muista miten edellisissä raskauksissa, mutta kyllä sitä on aina imettämiseen ehtinyt. Se on muuten järkyttävää se maidonnousu rintoihin synnytyksen jälkeen :eek: Sitä siis tulee ja se pakottaa!!!

Nyt on alkanut niitä liitoskipuja tulemaan. Lonkat ja selkä on Ok, mutta tuo haaroväli / häpyluu vähän vihloo välillä:sad001
Sit on jännä kun nää kaikki vaivat on tuttuja entuudestaan, oon vaan lahjakkaasti onnistunut unohtamaan ne, niin nyt niiden ilmaantumisen myötä tulee semmosia Ahaa-elämyksiä... "Tätäkään en muistanut kun rakasta iltatähteä suunnittelin..":oops::wink

Mulla myös lonkkakipuja ja iiiiiiiihana iskias tuikkii välillä. Supistuksia tulee kun kävelen enemmän. Kävellessä tulee siis usein mantrattua kaikenlaisia ouh, auts, aijai-juttuja :p Ai että oli lauantaina Prismassa mielenkiintoista shoppailla....

Onko kenelläkään muulla vatsa sekaisin ? Ekan kolmanneksen ummetus on vaihtunut liiankin vilkkaaseen suoleen ja aamulla ennen duuniinlähtöä on käytävä vessassa ainakin 2 kertaa?
Nuo harjoitussupistukset viime viikolla vetävät vatsan ihan kuralle mutta lekurikäynti osoitti pissan olevan puhdas ja vauvan syke oli hyvä ja tasainen.
Tätä nyt on kohta viikko jatkunut ja ensi viikolla lääkärineuvola jossa tää täytyy ottaa puheeksi jos ei lakkaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin