oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kolmenäiti: Sepä, mullakaan ei oo paineiden kanssa ollut ikinä mitään ongelmia, ei myöskään raskausaikana. Jostain vain tuli yhtäkkiä sellainen ajatus, et en sais muka syödä salmiakkia ollenkaan...

Jännin "oire" mitä tästä raskaudesta on tullut on haamupotkut. Jo ennen plussausta aloin tuntea silloin tällöin potkuja (ei ne oikeat potkut vielä tietty voi tuntua, mut siis "haamuja", kun keho muistaa edellisen raskauden) ja noita haamupotkuja mulla ei siis ole synnytyksen jälkeen aiemmin ilmennyt :D

Maha toimii yliteholla! Elimistö kai poistaa kuona-aineita tai jotain, kun saan koko ajan ravata kakkosella jo vaikka kuinka monetta päivää. Voi kakka!

Mua on himottanut liharuoat. Ja siis mä oon lähinnä kasvissyöjä, vaikka nykyään harvakseltaan luomulihaa/riistaa popsinut edellisen raskauden myötä, sitä ennen olin ihan kunnolla kasvissyöjä. Enkä ole ikinä juuri lihasta välittänyt, ja viimeeksikin himoitsin lähinnä hedelmiä, niin tosi kummallista..

Toivottavasti pahoinvoinnit pysyvät poissa (koputikop puuta). Jotain pieniä kuvotuksia on toistaiseksi ollut, mut en mä viimeeksikään vielä näin varhaisessa vaiheessa tainnut noista vielä kärsiä..

aventurine, mä olen kans kasvissyöjä ja mietin vaan koko ajan kaikkia liharuokia, lihakeittoa ja paistettua kalaa. Tiedän että jos mulle eteen sitä laitettas niin varmaan oksentaisin mutta mietin kuitenkin että pitäiskö harvakseltaan koittaa kun ei mulle mikään muukaan maistu, pakko on jotain väkisin syötävä..

Samsam, mä en pysty tollaseen että syön vaan vähän salmiakkia, siksi olen syömättä kokonaan. Mulla olikin sitten sairaalassa mukana sekä salmiakkia ja lakua, niitä sit popsin siellä yöllä ;)

Voihan huuliherpes!! Mulla ollut huuliherppestä moneen vuoteen, ja nyt sit.. On niin hehkeä olo..maha turvoksissa, kaulassa ja solisluissa (?!) hirveitä hormooni finnejä, naama kiiltää kuin Naantalin aurinko, ja nyt toi herpes. Kauheen kiva! Mies haluu mennä illalla ravintolaan syömään..ääh. :D

Tänää varmistu et kesken meni. Illalla alkoi tulla kudokset ulos niin soitin päivystykseen perään koska mulla rh- niin piti saada vasta-aine piikki. Olis muuten jäänyt jos en olis ite osannu kysyä. Niin samalla mitattiin hcg ja oli laskenut.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Miimii, hyvä kun tiesit soittaa päivystykseen ja sait piikin. Pahoittelut keskenmenosta :( kovasti voimia ja tsemppiä tulevaan <3

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Onkohan mahdollista että iskee oireet jo tässä kohtaa, nyt menossa 3+6? o_O Pakko kai se on uskoa kun teidän juttuja on lueskellut ja itse kärsin samoista... Te vaan menette pidemmällä kun minä, pikkusen.

Oireina siis on
- mahan turvotus illalla (ihanaa koittaa etsiä huomiselle rippijuhlapäivälle mekkoa kaapista, tuntuu ettei jää kenellekään epäselväksi että raskaana ollaan vaikkei kaiken järjen mukaan tämä vielä näy mihinkään!),
- väsymys on aivan kamalaa, meinasin eilen nukahtaa auton rattiin ja päikkärit oli ihan pakolliset. Silti heräsin aamulla ennen kellon soittoa mitä ei tapahdu koskaan.
- alavatsaa nipistelee ja juilii välillä häpyluun kohdalta ja alaselästä
- välillä on aivan tuskakuuma ja seuraavassa hetkessä olen umpijäässä
- kuvotuksen tunne kurkussa (saattaisi viitata närästykseenkin googlettelun perusteella, mutta en uskalla sanoa siksi koska en tiedä miltä sen pitäisi tuntua)
- nännijomotus ja suurentuneet nännipihat

Hups, johan on lista eikä edes viidettä viikkoe vielä ole aloiteltu... :eek:

**Muoks** Unohdin listasta jatkuvan janon ja päänjomotuksen sekä röyhtäilytyksen. Eikä nää kaikki oireet onneksi ihan yhtä aikaa ole päällä, se oliskin jo aika karua. :grin

Muokattu viimeksi:
Oireita on ilmaantunu nyt vaikka kuinka, moni jo täällä aiemmin mainittuja. Tukalimpana mainittakoon nyt iltaisin kiusaava närästys ja pahoinvointi, sekä huonosti nukutut yöt (lähinnä janon ja suunkuivumisen takia).

Tuoreimpana havaintona tästä raskaudesta on hajuherkkyys. Tulin juuri kaupasta ja ei ollut kaukana, että olisin alkanut kunnolla yökkimään jonossa kun muutaman metrin päässä olevan puliukon tuoksu leimahti nenään.

Oltiin keräilemässä kukkia pellolta ja mentiin autolla kotiin, niin kyllä meinas oksu lentää siinä tuoksussa..

Täällä on tuon perus mahanipistelyiden lisäksi oireena unettomuus. Oli sama myös ekassa raskaudessa. Unta riittää max 5h, ja sekin huonolaatuista. Nytkin kello on jo puol neljä yöllä, ja pari tuntia tässä jo ollut hereillä:confused:

Oireita täälläkin. Maha turvonnut, alavattaa nippailee, tissit hirvittävän kipeet ja ainainen väsymys ja pissahätä.

Turvotus on kyllä ihan omaa laatuaan, painoa oon nyt tsekannu viikoittain ja alle aloituspainon mennään. :) Mut silti jouduin vaihtaan työtakin isompaan kokoon kun ei enää alin nappi meinannu kiinni mennä, pingotti vaan inhasti. :D Äitiyshousujakin jo zoomailin.

Hyvä kun mainitsit tuon painon MadH, pitääkin muistaa käydä vaakalla ja seurailla itsekin: :) Mullakin kun on noin 10kg liikaa (normaalitilassa käyttäisin tässä kohtaa termiä "varaa pudottaa") niin ei ihan hirveästi huvittaisi kerätä lisää "turhaa" painoa. Ymmärrän toki että vauva ja kaikki tarpeelliset tuo painoa mutta sitä ehtaa läskiä pitäisi nyt koittaa minimoida.

Mainitsinko jo janon oireena? Aivan JÄRJETÖN jano koko aika!

Tällä hetkellä rv 6+1 ja tajuton väsymys, rinnat välillä kipeät, maha turvonnut, kylmä ja vähän menkkamaisia kipuja. :)

Mä kans herään aamuyöstä puoli viiden aikaan, vessassa saa juosta, vettä menee tavallisen 3 litran sijaan ehkä 5 ja ne finnit! Aivan järjettömiä paukamia!

Mä voisin nukkuu joka päivä päikkärit jos vaan pystyis :) Yöllä tuleekin nukuttua hyvin ja aamu yöstä jos satu heräämään oon niin pirtee et voisin lähtee vetää maratoonin vaikka :D Mielitekoja makea ja raikkaat mehut, hedelmät yms vuorotellen tosin makeet oon jättäny pois ja koitan mieliteoista huolimatta olla syömättä :)

Lisäks mun naama :( Voi luoja missä kunnossa :/ muistuttaa ihan peruna peltoa :/

Elya, mä seuraan ku ylipainoa löytyy, ja mulla ei tarttis lähes lainkaan nousta painon :D lievästi ylipainoisella joku 12kg on ihan normi painonnousu, alempikin on ok. Alipainoisella taas pitäis nousta melkeen 20kg. :D

Täällä kans janottaa, väsyttää ja pissalla saa välillä juosta useemmon. Finnejä ei oo, onneksi! :D
Eiksitä puhuta et tyttö vie äidin kauneuden? ;)

palelu ja flunssa iski nyt... olin jo töihin soittamassa etten tuu, mut meinasin kuitenkin yrittää. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Janeh, Tunnistan täysin ton kuvauksen "naama kuin perunapelto"! No, finnitöntä päiväähän tää nassu ei oo nähnyt varmaan sitten sen, kun täytin 10, mutta tällaista ei oo ollut ikinä. Edellisen raskauden aikana iho pikemminkin parani. Nyt on käynyt ihan päinvastoin. Urgh.

Mulla ollu pojista ainakin niin molemmista et ihosta tullu helee, pehmee ja silee. Eikä yhtään kuiva (oon siis atoopikko eli mulla on ylikuiva iho synnynnäisesti, kivasti isältä perittynä :(). Mulla ei tän atooppisen ihon takia oo oikein lainkaan finnejä koskaan ollu, 1 tai 2 leuassa mensujen aikoihin mut nekin hävinny päivässä :D Nyt ei voi sanoa samaa :( Ehkä hiukan naurettavaakin mut ottaa luonteen päälle xD

Takaisin