oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lily91, ehdottomasti tyytyväinen! Minusta on kehkeytynyt tämän väsymyksen myötä kunnon kotikummitus! Pahoinvointia ja oksentamista pelkään edelleen, minulle riittäisi tämä satunnainen etova olo.

No nyt on oiretta, pääsin jo huolestuu. Ois pitänyt olla hiljaa ja tyytyväinen.. Mut nyt tuo vatsakipu on jo aika huolestuttavaa! Päivällä innostuin taas vaihteeks vaihtaa kämpän järjestystä, ja tuli "hieman" rehkittyy. Siitä asti ollu paha olo, ja vatsaa särkee/jomottaa. Nyt pitää rauhoittuu. *miettii mitä se varhaisultra maksais tossa lääkäriasemalla.. ;)

Mulla on raskausviikot 5+0 menossa tällä hetkellä. Väsyttää tavallista enemmän( ei niin paljo kuitenkaan ku ensimmäisen kanssa, se oli kauheaa!), menkat jäi pois, ei menkkoja edeltäviä oireita, turvottaa, huimaa jos en oo muistanu syödä heti herättyä tai yli 3 tuntiin ja välillä ollu alavatsa vähä "kipee". Et sellasta, saa nyt nähä pysynkö koko ensimmäisen kolmanneksen näin vähäoireisena :grin. Ensimmäinenki raskaus oli tosi oireeton. Ainoana oireena oli sillon turvotus, palelu ja VALTAVA väsymys.

Uuuu!! :D Mieliteot alkaa nostaa päätään todenteolla! :D Mä oon AINA inhonnu kauraomenapaistosta sekä kypsää omenaa mutta, koko päivän oon sitä halunnu ja nyt tuo mun ihana mieheni sitä mulle teki ♥ Voi luoja, tääää on hyväää!! :D

Ja siis tää on niin outoa olla ilman mitään kunnon oireita :D Alavattaa nippailee välillä, sekä pientä kuplintaa tuntuu silloin tällöin. Päänsärky onneks helpottanut pikku hiljaa, vielä kun tissit löytäis normaalin olomuotonsa (taitaa olla toiveajattelua xD) ja nivuset vihloo hetkittäin.

Ei pahoinvointia, wuhuuuu!! :D (nyt kun sanon tän nii huomenna aamulla taitaa olla pytylle asiaa :D toivottavasti pysyis vaan pois!) Tosiaan esikosta kärsein jopa 29 rv asti rajusta oksentelusta :/ Ei ollu kivaa :(

Lily91, mulla kans suhteellisen oireetonta ollut, normaaliahan se :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mulla alkoi pahoinvointi eilen. Haastavinta tästä tekee sen, että on 6 kk vanha vauva hoidettavana. Ruoka ei maistu ollenkaan ja tulee vain huonompi olo kun syö, pitää väkisin yrittää syödä edes jotain, että jaksaa touhuta esikoisen kanssa. Mulla on viime kerrasta jäljellä pahoinvointi pillereitä, täytyy alkaa syömään niitä jos olo tästä vielä pahenee. Rinnat eivät ole niin kipeät kuin esimmäisessä raskaudessa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Semla, koita kestää pahoinvoinnin kanssa!! :)

Selma käy ostaa luontaistuotekaupasta pahoinvointi rannekkeet. Ja syö raikkaita hedelmiä ja jäisiä tai kylmiä marjoja ne auttaa.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Semla: Pahoinvointi on kyllä niin kurjaa. Mullakin on ollut joka raskaudessa. Aloin odottaa toista kun esikoinen oli siinä reilun 7kk paikkeilla ja muistan kun tein esikoiselle soseita niin en kestänyt ollenkaan sitä hajua mikä niistä tuli. Oksensin samantien enkä enää pystynyt syöttämään hänelle niitä itsetehtyjä, jotenkin niistä se lihan haju leimahtaa paljon voimakkaammin. Se oli kyllä raskasta kun sai olla koko ajan oksentamassa ja olisi tehnyt mieli tietysti vaan levätä, mutta sitten oli lapsi hoidettavana. Kolmannessa raskaudessa makasin aamuisin sohvalla lasten seurana näkkileipää jyrsien ja oksennusta pidätellen. Aamupäivällä alkoi helpottaa ja pakkohan sitä oli ulos lasten kanssa mennä pahoinvoinnista huolimatta. Se on raskasta olla raskaana kun ei saa kuunnella kehoaan ja levätä silloin kun tarvitsee lepoa. Olen iloinen siitä että jos ja kun tässä raskaudessa oksentelut alkaa niin eipähän ainakaan tarvitse nyt kesällä pukea kauheaa määrää vaatteita lapsille ulos lähtiessä vaan voi vaan kävellä ovesta ulos. Pääsee helpolla siis siinä asiassa.

Oireista sen verran että mulla on koko ajan ihan sellainen olo kuin olisi kipeäksi tulossa. Paleltaa ihan hirveästi, väsyttää.. Välillä on alkanut hieman etomaan. Ajattelin että liittyy varmaan raskauteen. Paleluakin mulla on ollut jokaisen raskauden alussa. Mutta äkkiä sen vaan unohtaa miltä ne raskausoireet silloin oikeasti tuntuivat vaikka on kolme kertaa jo ollut raskaana. Aina saa yllättyä että jaa niin tällaista se olikin.

Mulla ne vähätkin kipuilut on helpottaneet, mut onneks kaveri joka on neuvolaterkka ni sano et on sekin ihan normaalia vaikka tiesinkin et on... :D kuulemma kun kohtu kasvaa, sillon nipistelee ku painaa muita elimiä ja kiinnikkeet venyy ym. Ja sit ku kipu helpottaa, kasvaa vähän vapaammin. Eli nou hätä.

Ja sit ton pahoinvoinnin kans, jos ei pysy mikään sisällä, kantsii ottaa yhteyttä päivystykseen et pääsee tiputukseen jos edes vesi ei pysy koko päivään sisällä. :)

Mullakaan ei oo toistaiseks ollut pahoinvointia, jes!

Mahaa juilii samaan tyyliin, kuin just menkkojen alussa ja vasenta (hassua että vain vasenta o_O) nivusta vihloo.

Väsyttää myös ja palelee, just niin kuin jos ois kipeeks tulossa, kuten Kolmenäitikin asiaa kuvaili. Onneksi esikoinen satuu olemaan mun isän luona kesälomailemassa, niin voin rauhassa ja selittelemättä koomata illat sohvan nurkassa villasukat jalassa ja vilttiin kääriytyneenä.

Mulla ei ole kauheesti mitän oireita ollut, mahaa vähän nipistelly ja pientä väsymystä, mutta tänään aamulla halailin kyllä pönttöä urakalla kun alkoi pahoinvointi. Toivottavasti ei jatku, tai jos jatkuu, että pysyy aamupahoinvointina että ei tartte töissä ravata oksentelemassa!

mahtiketju, tungen siis tannekin :D

Ennen plussaa oli niinkuin oisi ollut PMS oireet x 10 n, soin kahtena paivana jaateloa ja hampurilaisen (mina ruokanatsi)

nyt rv 4+4

Plussan jalkeen:

• Hirvittava jano, join illalla kotiin tultuani 1.5 sitruunavissyn yksin, kavin toki useammin pissalla mutten kylla niin paljoa kun mita join.
  • pissalle heraan joka aamu n 0600 ei pysty nukkumaan pidempaan, normaalisti torkutan kasiin ja kiroan kiiretta
  • herkut ei maistu ollenkaan enemman tekee mieli esim piimaa
  • nako on huonontunut, aikaisemmin tarvin laseja vain vasyneena, nyt on vahan sumeaa koko ajan ilman
  • Yhtena paivana hedari oli armoton, katosi sitten
  • lammot on koko ajan 37 pinnassa, normaalisti 36.1
  • aivastuttaa
  • Vihikoira haviaa mulle hajuaistissa, musta tulisi hyva jaljestaja
  • mun muisti on ameeban tasoa (mita ma olin tekemassa, laitoinko oven lukkoon?)
  • Rintsikat lahti paalta heti plussa viikolla, rintakehan alueen kiputila laukee heti jos rintsikat painaa siihen ja kun mun vaatimaton pieni b on nyt ihan oikea b niin kaytan toppimalleja...
  • nektariinit kylmina on taivas
  • kuukautiskipujen tapaisia jomoja siella taalla
  • Kahvi ei maistu ja taman viikon alussa se aiheutti sydamen tykytysta vahan, nyt ei enaa aiheuta oireita, mutta juon maks 2 kuppia paivassa
  • hengittaminen on ihanan helppoa vaikka hengastyykin helpommin
  • salilla hikoilen enemman
  • taman viikon alussa pulssi oli seka levossa etta rasituksessa korkeampi, tuntuu tasaantuneen nyt, ei kuitenkaan treenatessa ollut kuin aavistuksen korkeampi (20 km pyoralenkki)
  • Anteeks yksityiskohdat mutta tan viikon mun maha on ollut jumissa (huolimatta siita etta syon hirveasti kuitua ja juon vetta) olen hadin tuskin kaynyt 1 kerran kakalla kun normaalisti kakkaan ainakin 2 kertaa paivassa.

MItaan huonoja oloja ei viela kop kop kop oo ollut mutta taalla ollaankin vasta niin alussa..

Mulla oli eilen niin ihanan normaali päivä taas, työkaveritkin sanoi että huomattavasti paremman näköinen kuin viime viikolla :grin
Noh, tänään ei sit enää ookaan, mitään ei pysty syömään, ptyih.....:confused:
Eilen jomotteli oikein kunnolla selkää ja mahaa, tänään ei taas siellä mitään tuntemuksia.

Ja edelleen oon aivan tajuttoman väsynyt, on niitä hetkiä kun silmät vaan menee kiinni, väkisin. Ja huimaa, aamusta iltaan, kokoajan, ainakin tänään.
Rv 5+4 täällä, kai....

Tajusin kun noita sun oireita luin Mju82 että mulla myös näkö huonontunut. Oon tässä parina päivänä ihmetellyt et kuin en nää kunnolla, pakko pitää laseja. Joita siis normisti en kauheammin pidä. Hih, oire tuokin :)

Mulla alko taas verensekainen vuoto, ei voimakasta mut häiritsee ja mahaa kuumottaa ja on kipeä. :( Sain päivystysajan illaksi, en tiiä onko täälä tk.s ees ultraa et miten tutkii sitten..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Takaisin