oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noh, työpäivä jäi nyt sit, kuume nousi. Miehellekin manasin, et normaalisti ottaisin vaan buranaa ja menisin töihin, mutta kun työt ei tee hyvää kipeänä normaalissa tilassakaan saati sit nyt ku on raskaana, et tuskin on tosiaan kovin hyvä mennä kipeenä itteensä sinne rasittamaan....

Kauheen huono omatunto vaan heti tulee :(

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

MadH, älä pode huonoa omaatuntoa, ei se työpaikka kaadu vaikka yksi onkin pelistä pois. Ja nyt on tärkeintä se että saa itsensä kuntoon, koska enää ei ole kyse pelkästään omasta voinnista :) Eikä muuten saisi edes mennä työpaikalle jos on kuumetta ja flunssaa, se tarttuu kaikkiin muihinkin.

Mun naama on ollut aivan hirveä finnimeri sen jälkeen kun lopetin ehkäisyrenkaiden käytön, eli marraskuun alusta asti! Se ei missään vaiheessa ole mennyt kokonaan paremmaksi, ja yhtäaikaisesti naamassa on vähintään 10-30 finniä tai jotakin paukamaa (enkä muuten edes liioittele yhtään). On ollut niiin surkeana tuo ettei paljon ole tehnyt mieli liikkua ovesta ulos. Minä joka en edes juuri meikkiä käytä en voi edes kotona hengailla ilman meikkipuuteria koska en kestä että mies näkee tai näen itse itseni peilistä. :sad001 Toivottavasti ei tule vielä raskausfinnit päälle, tämä ei tästä enää pahemmaksi pääse... Jospa muhun vaikuttaiskin nämä uudet hormoonit tasoittavasti :wink

Kolmenäiti, kiitos :)

elya, oot niin oikeassa. Kyllähän mää sen tiedänkin ettei kipeänä töihin saa mennä, sehän vaarantaa potilasturvallisuudenkin samalla kuin omien työkaverien terveyden... :) eikä tosiaan oo joo kyse enää vain mun voinnosta.. :)
toivotaan että siellä tasoittuis näiden raskaushormonien kanssa nuo sun finnit :)

omanapa, nyt sitä on vaan tyytyväinen että jäi kotiin, kurkku on kuin santapaperia ja olo tukalampi kuin illalla. Mietinnässä on, että pitäisikö vielä olla huominen kun pitäisihän se olla yksi kuumeeton päivä poissa ennen töihin menoa. Ja kieltämättä, jos olo on nyt näin kehno, se tuskin on huomenna kovin paljoo parempi :/

MadH, nyt keräät itselles sellaisen asenteen että töitä ehtii tekemään myöhemminkin ja nyt sairastat ensin loppuun asti! :) Oot niin tunnollinen työntekijä, vaikka hyvähän sekin on! Jälkitaudit ei ole mukavia, ja nyt sun kroppa ei ole "täysin oma" niin voi olla ettei se edes reagoi samalla lailla kun ennen raskautta kaikkiin tauteihin. Sä kun vielä olet tuollaisissa hommissa niin kyllä ne potilaatkin toivoo että hoitaja on terve. Nimimerkillä kokemusta on, itse olen päiväkodissa töissä ja kyllä on joskus tullut vanhemmilta vihjailua etteikö henkilökunnalle kuulu samat ohjeistukset kun lapsille eli yksi kuumeeton päivä kotona, ja päikkyyn voinnin mukaan eli pitää pystyä tekemään kaikki samat asiat mitä terveetkin ihmiset.

Apua kun tuli pitkä paasaus :grin, mutta itse olen mennyt puolikuntoisena monet kerrat (mulla on ollut pahoja poskiontelontulehduskierteitä aiemmin) ja siitä ei vaan seuraa mitään hyvää.

Palatakseni itse ketjun aiheeseen mainittakoon, että oireita ei ole taas yhtään. Kovasti aaltoilee nämä, ja iltaa kohden voimistuu. Nyt on taas niin laiha olo kun voi olla :grin Salmiakin himo on ja oli pakko kaivaa pussi esille, mutta taitaa tehdä vaan hyvää koska tuntuu että huippaa kovin helpolla.

Mun oireraamattu kapeni.
Tissit on sen verran isot että entinen 70b ahdistaa jo tunnin päälle laittamisen jälkeen.
Eilen tuli lihan himo ja oli pakko syödä pihvi.
Viikonloppuna tuli herkuttelua jäätelö ja pulla ja vähän irtokarkkeja mutta ei tehnyt niitä mieli varsinaisesti.
Tupakointi haisee hirvittävälle joku polttaa 159 M säteellä ja mä nyrpistelen nenää.
Kahvi taas maistuu
Tekee mieli vesumelonia kurkkua yms tuoretta ja raikasta
Treenatessa hikoillen kuin porsas vaikken normaalisti kovin hikoile
Uni maistui 2 x 10 tunnin torkut tuli nyt viikonlopun tour de Tanskan aikana otettua.
Nestettä näyttää olevan kehossa tavallista enemmän kun liian pienet liivit jättää raitoja ihoon :o joo olen menossa liiviostoksille

Nännit on ihan eri koko luokkaa ja valot palaa koko ajan oli kylmä tahi kuuma.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Koko viime viikko oli tosi outo. Nännit särki aivan kuin repeäisivät. Kiukutti joka asia, en edes jälkikäteen osaa sanoa mistä olen ollut vihainen, varmasti yleisesti kaikesta. Pahin kuitenkin oli jatkuva väsymys. En ole töissä tällä hetkellä ja saatoin nukkua vaikka klo 12 asti päivällä ja klo 18-21 välisen ajan vedellä päiväunia. Tuntui, ettei mikään uni riitä vaikka kuinka nukkuu. Erittäin säännöllisten neljän viikon välein sunnuntaisin alkavia kuukautisia ei kuulunut sunnuntaina, jolloin totesin myös, ettei mitään ennakoivia kuukautiskipuja ole ollut... Pieni toivon kipinä heräsi... Voisinkohan olla raskaana. Tänään aamulla tein raskaustestin, johon piirtyi juuri ja juuri näkyvä toinen viiva. Hmm.. Ei auta kuin odotella ja tehdä myöhemmin uusia testejä. Mistäköhän saisi vain jäitä hattuun täksi ajaksi?? Ei varmaan ainakaan kirjautumalla vau.fi -palveluun ja lukemalla oman mahdollisen lasketun ajan viestiketjuja... ;)

Edellinen raskaus kun meni ilman suurempia pahoinvointeja ni tässä sittwn ainakin alkuun tuntuu kostautuvan.. tooodella kuvottava olo 24/7. Ruoanlaitto tuntuu ylivoimaiselta kun kaikki haisee..mutta täytyyhän esikon ruokaa saada :-D nyt ois kätevää jos ois opettanu sen joskus syömään pilttejä ym. Mutta pelkkäö kotiruokaa aina syönyt ni ei enää viiti niitä sörsseleitä koittaakkaan.. onneksi sormiruokailee niin ei tarvo syöttää..Ja hirveä väsymys, se on tuttua jo esikoista odottaessa mutta nyt vierotan vielä esikkoa yötissistä ni ei tuu unta päivällä eikä yöllä. . En osaa päikkäreitä nukkua kun esikko nukkuu ulkona rattaissa.. täytys varmaan kokeilla nukkuisko se sisällä vieressä. Jännittäviä aikoja muutenkin, juurikin näillä viikoilla aiemmin kaksi keskenmenoa..

Voi, niin tunnistan ton pitkät päällä efektin! Ärsyttävää.
Mulla tais nyt sit alkaa se pahoinvointikin. Kun oli lounasta tarjolla, ei maistunut lainkaan vaikka yleensä klo 12 kiljuva nälkä. Vähän ajan päästä kaivoin laukusta appelsiinin: ei auttanut. Sitten raikkaan hedelmäisen protskujuoman: ei auttanut. Sitten ostin hampurilaisen (joita normaalisti syön melko harvoin): auttoi. Että kiva nyt sit jos ainoa joka auttaa on rasva ja suola. Mirkusta tulee hehkeä äiti...

Mäkään en oo huomannu oikeestaan normaalista poikkeavaa väsymystä, vaikka se tuntuu olevan tosi monella oireena. No voihan se olla että se vielä tulee..

Oonks mä tosiaan vielä viikko sitte kirjottanu näin? :D Eipä tarvinu kauaa odotella että väsymys rantautui tänne. Välillä väsyttää enemmän ja välillä vähemmän. Tänään ollu kauhee nälkä, parin tunnin välein pitäis olla syömässä jotain tai tulee inhottava kuvotus.

Mulla oli tänään aamulla ekaa kertaa pahoinvointia :) mieskin sano että ihan kalpea olin.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Väsymys ja kuvotus 24/7, mielialojen vaihtelut, lähinnä itkuun pillahtamisia useamman kerran päivässä, tajuttoman turvonnut maha, hivenen kiepeät rinnat (lähinnä sattuu kun lapset hyppii päälle), närästys ja ylivirittynyt hajuaisti. Koko ajan pitäisi syödä jotain mutta mikään ei kuitenkaan oikeastaan maistu. Onneksi nämä oireet ovat ainakin aiemmissa raskauksissa rajoittuneet alkuraskauteen :)

Elya, kiitos :) ei kyllä oo muistikuvaa milloin olis näin kipee ollut, ja en ihmettele kun raskauden aikana immuunipuolustus on heikompi.. :/ enkä tässä nyt mitään jälkitauteja kyllä kaipaisi!
Salmiakki tekee sit varmaan ihan hyvää jos huippailee, sekin kohtuudella :)

mju82, ehkä se kapenee kun ei enää yrittämisen tarmolla seuraa kroppaansa :) mutta on sulla silti paljon oireita ;)

Lime88, toivotaan plussaa siis :)

seri, jaksamisia pahoinvoinnin kanssa :) ja tsempit, koita olla stressaamatta :)

MTÄ, sori lyhensin sun nikin :D tsempit pahoinvoinnin jaksamiseen! täällä auttoi vesimeloni pahoinvointiin, mut just jotain rasvaa ja suolaa tekee mieli... pläh!

daizy, niin se vaan menee ;)

mamma993, sielläkin lähtee liikkeelle, toivottavasti pahoinvointi ei pahaksi äidy :)

viola, tsemppiä oireiden pariin :)

omanapa, päivä on menny puolinukuksissa, kaks tuntia hereillä ja nukahdan, kaks tuntia nukun ja herään. Flunssan pentele. Muuten on jokseenkin raskaana olematon olo :D vaikka pieniä oloja onkin ja testit näyttää plussaa.

Aamulla taisin kirjoittaa ettei ole pitkään aikana ollut näin laiha olo - no justjoo ei muuten ole enää :grin Farkkujen kolmesta napista auki on kaikki kolme ja maha on kun pallo. Nyt vaan jomottaa kovasti tuolta selän puolelta, toivottavasti ei enteile mitään pahaa :sad001 Meillä oli sukulaisia kylässä ja meinasi taas jäädä raparperipiirakat syömättä itseltä, pakolla taistelin palasen kun kesken ei voi jättää. Oli kiva nyppiä paitaa koko ajan kun tuntui että maha paljastuu hetkenä minä hyvänsä turvotuksen takia.

Oli pakko kauppareissulla hakea tänään lisää liuskatestejä, tarkoituksella ostin RFSU:n omia jotka eivät ole herkkiä (MadH sanoitko että ne on 50-herkkyyksisiä, muistanhan oikein?). Mulla on nyt pakkomielteenä saada niihin tasavahvat viivat... Saas nähdä kuinka käy.

Mulla on edelleen ruokahalu ihan onneton ja ällöttää koko ajan. Viluttaa hirveästi ja haluisin vaan maata peiton alla. Oksennukset olen edelleen pystynyt pidättämään mutta pelkään sitä kun en enää pysty. Jos menen kyykkyyn ja tuijotan maahan ja en liiku mihinkään ja odotan, että pahin vellominen menee ohi niin pysyy sisällä. Mulla ajatukset saa yökkimään, likainen tiskipöytä tai muistikuva siitä miltä koiran raakaruoka haisee, niin johan taas ollaan kakomassa. Nyt on vasta 6+5 tai max 7+3 ja jännittää kauanko tämä jatkuu..

Elya, joo jostain kuulin et olis sen herkkysiä :) vaik joskus aiemmin oon kuullu 25... :)

Anna K, jaksamisia sinne!

Mulla alkoi eilen (6+3) jonkin asteinen pahoinvointi. Ruoka ku ruoka on alkanu tökkimään, mutta oon saanu kaiken alas kuitenkin. Syöminen kestää siis vain paljon pitempään ja on aika tuskaista. Töissä en meinannu eilen jaksaa, menin taukohuoneeseen ties monta kertaa vain istuskelemaan kunnes helpotti olo.

Tänä aamuna sit oksensin lasillisen vettä, mutta sen jälkeen helpotti olo ja nyt tässä puuroa nassuun, menee kyllä yllättävän hyvin alas.

Tänään morjestettiin ekaa kertaa vessanpönttöä.. mä ostin eilen ittelleni pyttipannua ja nyt se tökki ja kovaa..ei millään menny alas.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Tsempit pahoinvoiville... mä tääl kateellisena luen juttuja (tosin ehken flunssan kourissa tahtois oksentaa), kun itellä suht "normi" olo. :D

Muutoin ei ole kovinkaan paljon ollut oireita. Mielialan vaihtelut ovat jo hieman tasoittuneet (lieneekö johtunut sitten tupakanpolton lopettamisesta ne). Jumalatonta huimausta on sen sijaan ollut ja ihan hölmöä olo koko ajan. Tänään sekin selvisi miksi huimaa...Hb on parissa viikossa laskenut 140g/l --> 118g/l. Verenpaine on pyörinyt viimeiset kolme viikkoa < 115/70mmHg. Ei oo tainnu mun keho osata valmistautua tähän raskauteen kauheen hyvin :D Ehkä olis sillekin pitäny kertoa, että näin voi käydä kun lopettaa pillerit :D
Rv tosiaan tänään vasta 5+3.

Takaisin