oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Avalia: Rauhallinen, maltillinen venyttäminen voi auttaa. Kyse on jumissa olevasta hermosta. Löydät itse varovasti kokeilememalla, minkä kohdan venyttäminen helpottaa. Apu voi löytyä Riipitiin mainitseman lonkankoukistajan tai esim. pakaran venyttämisestä.

Suosittelen myös kokeilemaan olisiko siitä apua, että pidät nukkuessa napakkaa tyynyä polvien välissä. Itselläni tämä ainakin helpottaa. Lonkat eivät tällöin pääse kääntymään sisäkiertoon, vaan linjaus pysyy hyvänä koko yön.

Hetken oli ylävatsan turvotus poissa, mutta taas on tullut riesaksi. Eli erityisesti iltaa kohti ylävatsa siitä vyötärölinjasta tai kohdusta ylöspäin on piukeena kuin pallo. Välillä oikein tuntuu kiristystä ja muutenkin epämukavaa oloa, mitä auttaa vain selällään makaaminen, kun "pallo" pääsee painumaan kehoa vasten. Aamulla ei moista ongelmaa ole. Ilmaa on jonkun verran, mutta tuon on kyllä pääasiassa pakko liittyä syömiseen ja hitaaseen ruoansulatukseen, mikä sitten aiheuttaa tuon pökkelöolon.

Milläs keinoin te olette ruoansulatustanne yrittäneet nopeuttaa? Kuituja syön jo ihan riittävästi ja itse asiassa niiden vähentäminenkin on käynyt mielessä, jos syön niitä liikaa. Auttoiko chili?

Mulla ainakin auttoi currytahna sopassa tai sitten se oli jo vähän vanhaa kun oli avattu pussi. Maha ei tullut kipeeks mutta löystyi kyllä. Joka tapauksessa toimi siis :)

En oikein tiennyt mihin tämän kirjoittaisin niin kirjoitan sit tänne...

Olette jo alkaneet käyttää äitiyshousuja? Mä olen ostanut useammat housut, sekä käytettyjä että uusia mut mitkään ei oikeen tunnu hyvältä! Joko ne kiristää vatsan alta tai roikkuu perseestä eikä pysy ylhäällä! Tekis mieli laittaa henkselit!!! Siis aiva ihanat päällä suurin osa jos pysyy paikoillaan, mut heti kun istuu tai kävelee joku kohta housuista on huonosti! Murrr...

Janna75, joo siis ite oon käyttänyt mammahousuja jo jonkun aikaa ja kyllä tuntuu vähän samaa ongelmaa olevan. Yhet housut jotka muuten istui tosi hyvin paina alavatsalta ja nää muut on vähän isoja aka valuu ja roikkuu päällä :( Oon aaivtuksen pienempi nyt kun ekassa raskaudessa joten housut on sit tietty vielä aavistuksen isoja. Mut en viittis paljoa näihin housuihin sijoittaa kun ovat vaan niin vähän aikaa käytössä ja oonkin aatellu et kasvan näihin nykyisiin housuihin sisään :)

joo saman ilmiön huomannut, ja suututtaa.. Muuten hyvät housut, mut ei kestä käyttöö ollenkaan kun alkavat heti valuu. Oonkin käyttänyt lähinnä legginsejä ja pitkiä paituleita ja neuleita.

Mulla ollut mammahousut käytössä jostain viikolta 7 tai 8.... Kun reisiin ja alavatsaan pamahti niin järkky turvotus ettei normifarkut enää menneet. Vaatekoko on kasvanut yhdellä-kahdella riippuen valmistajasta.

Eniten kumminkin huolestuttaa tissit.... ennen raskautta 75/80A ja nyt jo C kuppi ja viikkoja kasassa 18+2.... Mies tykkää, itse en niinkään. Nyt ison kupilla kuukaudessa ni ei kyl nappais H kannut ja sit vielä maidon laskeutumisen tuoma lisäys...

Itse kaivoin vanhat äitiysvaatteeni esille vintiltä ja aika hersyvät naurut saatiin miehen kanssa, kun niitä järkyttävän kokoisia liivejä katseltiin. Mulla on siis normaalisti C/D-kuppi ja ne imetysliivit oli ihan valtavat.

ma jouduin liiviostoksille heti plussasta, kuljin viikon toppimallisissa kunnes totesin ettei tasta tuu mitaan,mun melkein b olikin sitten napakka c 65 ja onneks ei oo sen jalkeen kauheesti tullut kavin changella ostin 3 uudet liivit ja nyt kun on ymparille tullut vahan fyllinkia ostin jatkopalat, kuppi viela menee, paatin etten enaa mene rintsikka kauppaan muutakuin ostamaan ne ihanaiset imetysliivit :D taytyy varmaan sailoa ne johonkin arkistojen aarteisiin seksikalsareiden kera niin saa sitten hyvat naurut joskus :D

No juu, kuppikoko on täällä kans kasvanut C:stä jo F:ään!!! Mies on innoissaan! :D

Mulla on kaks lasta ennestään ja siitä on jo 13 vuotta kun viimeks olin raskaana. Muistan kyllä että jäin hiukan aikaisemmin molemmista sairaslomalle. Ja nyt kun selkäkivut alko jo jotain viikolla 15 olin aivan ihmeissäni että ei mulla aiemmin ole ollut selkä kipeä raskauden aikana. No nyt kaivoin esille aiemmat raskauspäiväkirjat ja hups heijaaa... Onpas aika kullannut muistot! Toisessa raskaudessa selkäkivut alko viikolla 17 ja jäinkin sairaslomalle jo viikolla 29! Eli ajatukset helposta raskaudesta saikin uuden näkökulman...

Oon tainnut jossain kertoakin jo, mutta kävin hakeen kirpparilta farkkuja mammahousuiksi: kahdet matalalla vyötäröllä, istuu tosi hyvin eikä purista juurikaan vaikka istuu koko päivän. Kolmansista en ymmärrä minkä kokoiset niitten pitäisi olla, koska ne on reisistä ja takapuolesta sopivat mutta vyötärö on löysä vaikka maha on jo reippaasti tissilinjan etupuolella. Ne on ehkä normaalit 38 muuten ja 48 vyötäröltä :D Pitäs olla henkselit, koska vyö vähän kiristää mahaa ja ilman ne ei pysy ylhäällä, kun mahan ympärys on isompi kuin lantion.

Riipitii: mä mietin kans jossain vaiheessa ihan normifarkkujen muuntamista mammahousuiksi, eli olis leikannut edestä vaan osan pois ja sit ommellut resorikangasta vatsan yli. Onnistuisku sun niihin oudon mallisiin farkkuihin ommella yläkanttiin resorikangas, joka tulisi vatsan yli ja saisit pysymään ylhäällä kuminauhalla kapeimmasta kohdasta (rintojen alla)? Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan... :D

Ennenkuin leikkaatte housuja googlatkaa carriwell pant extension tai belt extension se on kuminauha joka tuo vyötäröön n 5 cm lisää ja housut mahtuvat mahan alapuolelle kiinni Tanskassa oli myynnissä 13 € hintaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Viikkoja 20+4 ja karsee kutina nännipihoissa. Toisen näköjään kihnutellut vaivihkaa ihan ruvelle. Eipä löytyny ku bepanthene voidetta tähän hätään. Toivottavasti auttaa tai täytyy keksiä joku muu voide.

Täällä kans erittäin allerginen ja mulla vaan pahe nee raskausaikana oireet. Nenän limakalvot aivan kuivat verta vain tulee:/

Mashnu, kokeilepa ilmakylpyjä rinnoille! Inhottava vaiva, mulla kans rinnat kutisee joka puolelta ja tää johtuu suurimmaksi osaksi hikoilusta. Hikoilen kuin pieni sika. Yöllä raavin rintoja verille, kunnes tajusin nukkua ilman toppia/paitaa. Aamuin illoin pesen vedellä ja vähän rasvaan, en kuitenkaan nännejä, koska niiden pitää kohta kestää kovaakin käsittelyä.

Mulla ainakin kutisee kun nännit on kasvanu kokoa aika hurjassa tahdissa. Mulla johtuu siitä että ae "vanha" iho siirtyy pois uuden kasvaneemman tieltä. Rasvaus auttaa ja tuo Bepanthen on hyvä jos on rikki se iho.
Noista liiveistä: kaveri suositteli Anitan toppi-imetysliivejä. Kuulemma tukee hyvin ennen raskautta ja imettäessä myös. Itse tilasin mallit 5100 ja 5290. Toivotaan että ovat hyvät :)

Takaisin