oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans tuottaa juominen suurta ongelmaa, tuntuu että ei sit millää mee mitää.. maitoo menee eniten, saatan päivän aikana juua pariki litraa.. oon aina ollu hirvee maidon suurkuluttaja :D

Täällä sama, huono juomaan. Tupakkaa polttaessa tuli juotua edes se lasi vettä röökin päälle mut nyt ei oo sitäkään. Pitäs vissiin laittaa joku muistutus tunnin välein, että muistais juoda :)

Minäkin, Mirkku, juon tooosi paljon ja silti iltaisin tuntuu aina olevan jano. Eilenkin istuin telkkarin edessä puolentoista litran kevyt-limu kädessä. Sitäkin meni litra tunnissa. Vieläkin on haasteita veden juomisen kanssa. Ei-raskaana vettä oon pystynyt juomaan heposti pari-kolme litraa päivässä. Nyt se ei vaan uppoo. Jaffan light appelsiini ja maito menee helpoiten alas. Juon tällä hetkellä ehkä 3-4 itraa päivä.

makin juon liian vahan, yritan juoda paivan mittaan litran ja illalla tyhjentaa 1.5 kivennaisveden mutta aina siihen ei paase. Nyt sain viimeyona uuden ihanan oireen, jalkakrampit, jalka kramppasi heti polven alapuolelta niin etta teki mieli purra omat sormet tai varpaat irti :D ei puhettakaan etta olisin uskaltanut nousta seisomaan ja suoristaa ne, kun molemmat kramppasivat pahimmillaan samanaikaisesti, nyt on sellainen olo kuin olisi vetanyt kunnon jalkatreenin :D

Mulla tuli eilen seksin jälkeen verenvuotoa, ei mitään pikkuista vaan ihan ku ois ollu menkat. Tänään aamulla oli muuttunu ruskeaksi mutta soitin silti neuvolaan ja sieltä ne otti yhteyttä äippäpolille ja sinne ollaan menossa tänään päivällä kattomaan että kaikki on ok. Samalla on rakenneultra (olis ollut muuten ensviikon maanantaina), joten aika jännittävä päivä on tulossa. Toivottavasti kaikki hyvin :)

endorfiini, hyva etta katsovat vaikka mita suuremmalla todennakoisyydella limakalvot ovat kuivat ja saattavat vuotaa sen takia, hienoa etta paaset tarkistettavaksi , tsemppia, palaahan kertoilemaan kuulumisia.

Ääk tää kännykkä sekoilee huolella. Ehkä mun viesti kuitenkin tuli nyt perille..

Muokattu viimeksi:
Lähdin eilen töistä kun mahaa juili kunnolla :( Kävin äitipolilla tarkistamassa ja vauvalla oli kaikki kunnossa, vastasi viikkojakin hyvin (19+0). Oli ihana nähdä kaveri vaikkakin pikaiseen, 2 vkon päästä rakenneultra :) Sain tulehdukseen lääkityksen, ilmeisesti muuten aika oireeton tulehdus aiheuttanut tollasia kipuja. Lepäilen tän päivän vielä kotona, tossa olin jo töihin lähdössä mutta jos aamutoimet jo pistää mahan kipuilemaan niin ehkä sitä on levättävä :/ Kuinka helposti te muut saikutatte? Tuntuu kuin olisi joku maanpetturi kun jää kotiin :(

Mä oon Johanna ollut kaksi viikkoa sairaslomalla väsymyksen ja työhön uupumisen takia, ja olo on kanssa ollut kuin petturilla, mutta sitten olen ajatellut että lepo on myös vauvan parhaaksi, en halua aiheuttaa sille mitään vahinkoa sillä että äiti on ihan loppu, stressaantunut ja hermo kireällä koko ajan. Oon kokenut yhden keskenmenon, enkä halua riskeerata tässä raskaudessa mitään :Heartred Vauva on nyt mulle tärkein. Töitä ehtii tehdä vielä koko loppu elämän. Nyt vaan nolottaa, että kun piti palata sairaslomalta töihin, niin tulikin flunssa päälle, enkä ole vieläkään voinut mennä töihin :smiley-ashamed008 Mutta sairasloma on tarpeen silloin kun on sairaana, että älä murehdi turhaan. Oon samaa mieltä kuin Tiada, eli parempi levätä kotona, kuin kärsiä töissä!

Mulla oli alkuraskaudessa aivan järjetön päänsärky jonka takia jouduin olemaan viikon pois töistä. Pirun huono omatuntohan siitä tuli, että mokoman päänsäryn takia saikulla oli oltava mutta päätin että kerrankin mun oma hyvinvointi menee töiden edelle. Jos minä voin hyvin niin vauvakin voi hyvin.

Mun maha kipu osottautu ummetukseks ja olin neljä päivää saikulla ku kukaan ei tienny mikä mul on ja voin sanoo et tekipä se hyvää :)

Itse ei ole omien vaivojen takia tarvinnut vielä saikuttaa, mutta lapset on olleet sopivasti kipeenä, niin on saannut hiihtää kylpytakki päällä kotona ja relaa lasten kanssa :) Jotenkin kyllä tuntuu että ne töissä oikein odottaa koska joudun jäädä saikulle kun selkää särkee päivä päivältä enemmän. Koko ajan kysytään vointia.

Mä olin kymmenen päivää saikulla pahoinvoinnin takia alkuraskauden aikoihin... Olo oli ihan kaamea, mutta silti sitä ajatteli että pitäis jaksaa ja en meinannu edes saikuttaa. Sit kun olin ollu pari päivää kotona, niin huomasi että se oli oikea ratkaisu - hyvä ku pääsin edes sängystä ylös, niin vieläkö ois töihin pitäny... Sitä on vaan joskus niin armoton itseään kohtaan. Oppia ikä kaikki.

Mulla oli sopivasti se kesäloma pahimman pahoinvoinnin aikaan. Nyt on tämä armoton väsymys (matalat paineet ja hemoglobi) mutta sinnittelen. Yövuoroista tosin luovuin.
Nyt tuntuu kuin olis lenssu tulossa. Jotenkin kuvittelen, että kaikki (ketkä tietää) ajattelis sairasloman syyksi raskauden vaikka se olis joku muuo_O Jotenkin vaan tuntuu siltä. Mutta minä oon semmonen pukertaja etten niitä sairaslomia hevillä ole muutenkaan pitänyt, että nyt jos tulee tarvetta, niin herkästi aion jäädä kotiin. Tässä on nyt ihan joku muu etusijalla ja tämä leijonemo suojelee sitä jo tässä vaiheessa:mad:

ihan samoin ajatuksin taalla, pieni on tarkein ja duunit kaatukoon vaikka omaan mahdottomuuteensa silla valin :D taallakin on alkuraskauden uupumus tulossa viikon 20 kunniaksi takaisin, verenpaine alhainen 60/100 hemoglobiini sentaan viela 146 mutta tassapa kai sita voi viela ottaa "lomalla" rennosti kun vaan koulujuttuja tekeilla ja illat vapaita ja voi lepuuttaa niin paljon kuin silta tuntuu, katsotaan miten toihin paluu sujuu kuukauden opiskelijaelaman jalkeen :D

Takaisin