oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helpotti kun laittoi reilusti bepanthenea ja taittelin harsosta palat liivien sisään. Hieman hankaluuksia löytää sopivia imetysliivejä/toppeja kun koko on tollasta 105-110 E:tä... o_O

Mulla on myös tissi- ja liiviongelma, kuten kai meistä useimmilla. Rinnat painaa niin paljon, että mitkään liivit ei tunnu pysyvän hyvin paikallaan ja iho kutiaa ja hiertyy rintojen alta. Nännitkin kutisee ja rinnat muutenkin, mutta toi rintojen alus on se kaikkein pahin ongelma-alue, joka ei tunnu rauhoittuvan millään rasvaamisella, talkilla tai näiden yhdistelmällä. Ärsyttävää. Mur. :mad:

En oo käynny saunassa nii en voi vastaa tohon :/ Muutenki mul tulee kuumassa herkästi paha olo niin oon pyrkiny välttää saunaa :)

Muokattu viimeksi:
Täällä sama juttu, Tiada. Ei oo sauna houkutellut, kun muutenkin tulee tosi huono olo, jos yhtään on liian lämmin.

Mulla saunassa kyllä olo rentoutuu ja vaikka vatsaa olis muuten kivistäny ni siellä lakkaa. Ja tää meidän vauveli selkeästi tykkää (tai sit inhoaa) saunomista koska alkaa aina siellä elämöimään :-)

Mulla sen sijaan kohtu muuttuu kivikovaksi saunassa maatessa! Ei satu mut tunnen et supistaa kunnolla. Huonoa oloa ei tule. Samoin supistaa kun nostan kädet pään yläpuolelle, (esim hiuksia pestessä) ja portaita kulkiessa ylös.

Mulla vasta ku saunasta tulee pois maha menee iha kovaks ja käy pirun kipeetä.. kaks kertaa nyt sen tehny ni päätin että eilinen sauna oli viimenen toistaseks..
Tänää iski kunnon pääsäryn päälle mut onneks äiti pelasti ja kävi hieroo, nyt ei oo ku pikku jomotus jälellä.. ei tartte lääkettä ottaa ku äiti hoitaa :)

Täällä on kyllä yhtä temperamenttinen kun äitinsä :D Ei tykkää yhtään jos koti doblerilla yrittää kuunella :D

Mulla myös tissit kutisee vähän, ja nännit muuttuneet tummemmiksi. Ja yhtään eivät tykkää kaarituellisista liiveistä, en pidä niitä enää juuri ollenkaan. Saunassa oon ruvennut viihtyy, aikaisemmin en oo kauheesti saunonut. Taitaa rentouttaa tätä hermoheikkoo tai jotain.. :)

Tietääkö joku onko noille kivuttomille harjoitussuppareille jotain maksimimäärää per päivä tai per tunti? Eli kuinka paljon saa supistella ilman että tarvii huolestua...?

Eiköhän se ole ihan raskauskohtaista. Mulla ei esim. esikoista odottaessani ollut lainkaan harjoitussuppareita, ennen kuin oikeat käynnistyivät. Nyt niitä on sitten ollut senkin edestä...

Kivuttomat harvemmin kypsyttää paikkoja, mut toki jos ovat säännöllisiä ja kestää kauan sarjana ni voi soitella neuvolaan tmv. Kivulliset sit ihan het soittoo jos on säännölliset eikä helppaa levossa.

Voi jösses näitä hormoneita. Mies lähti tänään viikon duunimatkalle. Käy silloin tällöin reissussa, mutta tämä oli ensimmäinen tämän raskauden aikana. Sitähän itse sitten itkin koko eilisen päivän! Ihan älytöntä, kun itsekin tajuaa vaan että itku on joku hormonireaktio, mutta ei saa sitä loppumaan. Tänään aamulla sitten aloin itkeä jättäessä esikoista päiväkotiin. Hän on siellä nyt 1,5kk ollut, jää aina tosi mielellään. Itse olen aamuisin noilla reissuilla itkenyt kolmasti: ihan ekana aamuna, viime viikolla yhtenä aamuna kun ryhmän pienin lapsi itki juuri korviaraastavasti samaan aikaan, ja nyt tänään. Olisikohan nyt joku kohonneiden raskaushormoneiden kausi, kun eivät muiden lasten itkutkaan ole ennen noin vaikuttaneet… pikkasen piti kyllä tsempata kun siirtyi päiväkodilta töihin ettei silmät olisi ihan punaiset ja itkettyneet..

Muista oireista mainittakoon liitoskivut, joita on nyt useampi viikko ollut, ja jotka pikkuhiljaa voisivat kyllä helpottaa, jos minulta kysytään. :(

Harjoitussupistuksista kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, jos vähänkään ihmetyttää tai huolestuttaa. Mulla kävi eilen illalla niin, että klo 19 aikaan tuli muutama säännöllinen kivulias supistus ja vatsa jäi ihan kovaksi. Oli epämukava ja huono olo, selkää jomotti. En ollut juonut paljon päivän aikana ja niinpä aloin heti juomaan vettä ja menin makuulleen. Nukahdin pariksi tunniksi ja sitten heräsin taas kun supisteli ihan säännöllisesti. Tässä vaiheessa otin puhelimen kauniiseen käteeni ja soitin synnytyspäivystykseen (viikkoja jo kuitenkin 20+4) ja sieltä sanottiin "ota Panadol, odota vaikutusta ja kylkiasentoon lepäämään. Jos ei helpota yhtään, heti näytille, koska voi paikat aueta. Jos helpottaa, lepää ja soita aamulla neuvolaan ja mee jättämään virtsanäyte labraan tutkittavaksi. Olis hyvä, jos tarkistettais kohdunsuun tilanne." No, onneks Panadol auttoi ja supistukset vähän hellitti, kun vaan makasin tekemättä yhtään mitään. Meni vielä pitkään ennen kuin sain nukahdettua ja mieskin valvoi valmiina lähtemään päivystykseen. Nyt pitää sitten käydä neuvolassa ja selvittää mistä on kyse :/ Kyllä tollanen pelästyttää! Mullakin toinen raskaus ja ihan selviä supistuksia...

Mama88, kerro sitten mitä neuvolassa sanottiin ja oliko kohdunsuulla tapahtunut jo jotain.

Tää on mun kolmas raskaus mutta kun edellisestä on se 13 vuotta ei oikeen muists juttuja enää... Edellisestä jäin viikolla 24 viikoks sairaslomille supistelujen takia mutta en muista kuinka paljon niitä tuli sillon tai oliko kivuliaita. Oli kuitenkin kohdunkaula jo lyhentynyt ja pehmennyt. Tilanne rauhottu levolla ja menin takas töihin viikon päästä mut jäin sit sairaslomille viikolta 29 loppuun asti taas supistelujen takia. En nyt kuitenkaan ihan vielä haluis kotiinkaan jäädä jos sama toistuu...

Mä jouduin ekast jäämään supistelujen takia saikulle 2 vkoa ennen äitiyslomaa, kun oli kohdunkaula alkanut lyhenemään. Supistukset ei kyllä todellakaan ollu mitenään kivuliaita, enkä olis varmaan saikulle tajunnu jäädäkkään, jos duunissa pomo ei ois asiaan kannustanut. Vuodelepoa 2vkoa, kun heti ylösnoustessa jo supisti. En kyllä suosittele kenellekään :/ kannattaa mieluummin levätä ajoissa, ettei joudu vuodelepoon...

Mites toi jano? Oon ennen raskauttakin juonut sen 3 litraa vettä päivässä. Tänään vau.fi aplikaatiossa muistutettiin että kilpirauhasen aktivoituessa pitäs muistaa juoda tarpeeksi. Eilen tais mennä 5 litraa ja silti yöllä hirveä jano. Että mikä sit on tarpeeks?

Täytyy kyl tunnustaa et hyvä kun sen puoli litraa-litran juon päivässä vettä. Nesteitä yhteensä kyllä tietty kertyy enemmän.

Takaisin