oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä löytyy oireina liiankin hyvin toimiva vatsa, nivus särkyjä, pieniä nippailuja vatsassa, päänsärky, alaselän vihlontaa välillä, vatsan turvotusta, muutamasti ollu etova olo, väsyneisyyttä, tissit super kipeet hipasukin sattuu ja ne on paisunu varmaan kokoa jo isommiksi :/ Siinäpä taitaa nuo meidän oireetolla tällä hetkellä! Mä oon niiin onnellinen ettei oo ainakaan vielä yhtään samoja oireita kun pojista. Oksentelua esikosta viikosta 5 viikolle 29 pimeessä huoneessa, vuorotellen nukuin ja taas oksensin. Silmät ei tuolloin kestäny yhtään valoo ku heti tuli ylös. Kuopuksesta oksenneltiin viikosta 4 viikolle 13 asti mut ilman väsymystä :)

Nännit ja tissit on tulessa, auuuuuuts!!:mad:

Voi miesparkaa, kun eilen vähän yritti lämmitellä, tuntuu ettei muhun saa koskee nyt ollenkaan!:angry4

Oon ollut yllättävän rauhallinen mun "esiteinin" kanssa, oon siis lopettanut tupakanpolton tietysti nyt, hermot vähän kireellä, mut enemmän mulla mieheen menee hermo!!:p:grin

Onko teillä muilla eläimiä?
Meidän koira on alkanut hölmöileen nyt ihan olan takaa... Ei suostu lähtemään mun kanssa ulos, rimpuilee itsensä irti valjaista ja juoksee takaisin terassille häntä koipien välissä, pissailee sisälle (no kai nyt kun ei sitä ulos saa)... Voiko se jo aistia jotain? Meidän koira on muutenkin tosi herkkä kaikelle uudelle, kova stressaamaan, se on mun pieni vauva (rescuekoira) :Heartpink:Heartpink

Mulla on nyt vaan tissit kipeenä ja rankan kauppareissun seurauksena selkä kipeenä. Turvottaa myös vaikka ei ruoka maistu. Onneks löysin äitiysvaatteistani sellasia ei-äitiysvaatteen-näköisiä hameita niin ei kiristä.

Meillä on koiria mutta ne on ainakin ihan samanlaisia ku ennenkin. Toki ne ei ole nyt 1,5 vuoteen saanet samallalailla huomiota kuin ennen, vaikka aika herroiksi elelevätkin.

Mulla lähti sillä että mielialat heittää lattiasta kattoon. Ensin raivostun pienestä, sitten itken siihen päälle ja lopuksi nauran hysteerisesti.. :grin mahaa vihloo välillä, varsinkin nukkumaanmennessä ei tiedä miten päin pitäisi olla ja nälän tunne melkeen jatkuvaa. :) Nännit on myös mulla arat, mutta rinnat ei muuten viellä.. Maha turvoksissa ja suoli kyllä toimii paremmin kuin aikoihin. HASSUA.. :smiley-chores004

On teillä muilla kuinka paljon tai usein vatsakipuja? Mulla on ollu kokoajan melkein päivittäin. En osaa sanoa millasta se on ehkä menkkamaista mut tasasesti pitkin alamahaa. Niinku olis kireät housut jalassa vaikkei olis.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Yllä olevaan vastauksena, kyllä. Välillä kiristää maailman löysimmätkin housut jalassa, ja sit ku alan venkslaa housunnapinkaa, ni huomaan ettei se se oo, vaan ihan vatsa itse joka itseään kiristelee...
Uusimpana mukavuutena pienet päänsäryt, ei mitään pahoja, mut ärsyttäviä, kun en yleensä sellasista kärsi koskaan. Välillä vatsaa myös vihlaisee.
Tuli tässä mieleen, (että kun ei vieläkään testissä näy viivaa, mutta omaan kroppaani esikoisen myötä hyvin tutustuneena olen melko varma asiasta) että kuulin kaverilta , että sen suvussa oli monella ollu silleen että raskaus näky vaan ultrassa, ei missään pissatesteissä. Tietääkö joku muukin että niin vois käydä? Itselläkin viime kerralla viikolla 6 näkyi haaleaakin haaleampi viiva, jonka perusteella varasin neuvolan sen enempää testailematta kun oli kuitenkin ollu pahoinvointiakin, ja neuvolassa sit kuuluikin jo kunnon sydänäänet, ja sillon vast oikeesti tajusin et se siellä on. Nyt älyttömästi oireita, vaikka en siis ole odottanu ollenkaan olevani raskaana.

Ninanu85 meillä ei koira eikä kissa oo kyllä reagoinu vielä mitenkään. Mies sen sijaan on koko ajan mua lämmittelemässä :grin Se on niin innoissaan näistä isommista rinnoista ja ehkä ne hormoonitki vaikuttaa :)

Bluerose, voihan niin käydä, mut on hyvin harvinaista. Joillain ei välttämättä hormoni erity pissaan asti, mut harvinaista on :)

täällä kans kipuilua alavatsalla ajoittain, juurikin tommosta ihmeellistä. Normaaliahan se :)

olo on kyllä mitä mainioin, ei nyt kyllä mistään muusta ku vuodottomuudesta ja viivoista testeissä aamuisin ja alavatsan tuntemuksista tajua olevansa raskaana :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mulla alko eilen illalla ihan kamalat mahakivut.. tosi kovaa semmosta menkkamaista jomotusta..onko muilla kovia mahakipuja?

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

En mä muutakaan keksi mikä tuolla koiralla voisi olla, joka yö on ollut pissat matolla, joka päivä jossain vaiheessa on myös paskat löytynyt, tosin ei se sisälle tee jos ollaan kotona. Syö, juo ihan normaalisti.
Jotenkin vaan sopivasti nää koiran "oireet" alkoi tän mun raskauden kanssa samaan aikaan....
Alkaa oleen hermo aika tiukilla (koirankin takia), oon aivan väsynyt muutenkin......
Tänäkin aamuna oli ihan korvat luimussa jo kun menin aamupissalle hakemaan, ei millään olisi suostunut taas lähtemään ulos.... Ja yöllä oli siis pissannut ja kakannut sisälle.
Meidän koira on 3-vuotias, sisäsiisti narttu.. (ollut tähän asti) rescuekoira, tullut meille 2012 keväällä, eli ei ole uudesta koirasta kyse...
Selkeästi siis osoittaa mieltänsä jostakin, yritin katsoa neuvoja keskustelupalstoilta, mitä pitäisi tehdä? Osaisko joku auttaa, kertoa hyviä vinkkejä?

Mulla on flunssainen olo aamulla ja sit tissit turvoksissa.. ai niin ja päänsärkyä.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Inhottava tilanne Ninanu85! Mut uskon et koira rauhoittuu kun aikaa kuluu. Pidempiä lenkkejä ja aktivointia vois kokeilla. Ja sit ihan viedä eläinlääkärin tsekattavaks, voihan sillä olla rauhaset täynnä yms muuta vaivaa. Meillä myös koiravaivoja, ihan erilaista kylläkin. Mun 10v vanhuksella sydämen vajaatoimintaa, keuhkot kerää nestettä yms. Sit se raukka yskii puolyötä sitä nestettä pois. Yritä siinä sit nukkuu.. :( päivisin se on ihan ok.

Mutta missä on mun oireet? Pahoinvointi, huhuuu? Tissit vaan turvoksissa, ei muuta. Outoo.. :)

Voi teidän koiravanhusta Miss T :Heartred

Mun isän naisystävä on onneks niin ihana että ottaa meidän koiran hetkeksi sinne, tsekkaillaan tilannetta, jos jatkuu siellä niin sitten edessä ell-reissu. Jos menee ohi niin tietää mistä johtuu.... Toi meidän koira on kyllä oikeesti niin reppana että se jopa voi reagoida tähän noinkin voimakkaasti :Heartpink

Mamma933, jos kivut on kovia eikä lääke auta, eikä helpota levossakaan, niin kannattaa hakeutua päivystykseen. Jos kivut helpottaa levossa ja on vähän parempi olla, ei pitäis olla hätää. Jos kipuihin liittyy veristä vuotoa, suosittelen seurailemaan tilannetta ja mahdollisuuksien mukaan hakeutumaan tutkittavaksi. :)
Lääkkeenä voit ottaa Panadolia 1g kerralla ja kolmasti päivässä jos kipuja on pitkin päivää. Lepääminen mahdollisuuksien mukaan. Ei täyttä vuodelepoa ole pakko pitää tietenkään :)

Jos kipu on aaltoilevaa ja tulee silloin tällöin, eikä ole pitkäkestoista ja helpottaa levossa, ni kuulostaa normaalilta ja mulla esim. Semmosta ollu ja vaihtelee päivittäin. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Juu..aaltoilevaa ja helpottuu hetkeksi..vaihdoin mun varhaisultran aikaa ja nyt se olis jo 26pv..saa nähä onko tulla mitään.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Hei käykää kaikki pahoinvoinnista kärsivät hakemassa Berocca poretabletteja! Ihan älytöntä kampetta mulla kesti pahoivointi reilu pari viikkoa ja ystävältä sain noita, niin pahoinvointi loppu siihen aamuun, kun ensimisen kerran otin! Nyt voi syödä taas normaalilla rytmillä, eikä tarvii napostaa jotakin tunnin välein! Kannattaa kokeilla! :) mulla rv 10+1 mut pahoinvointi loppu joskus 8+5.. ☺️Muutenkaan ei enää huimaa tms. kun nousen ylös (tähän voi olla osasyynä rautakuuri, jonka aloitin muutama viikko sitten) Tsemppiä kaikille oireileville!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja mikä tärkeintä juokaa vettä reilusti. Vauva ja elimistö tarttee nestettä.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Onko kellään kokemusta myöhemmin tulleista raskausoireista?
Itse ihan ihmettelen miten oireeton olo mulla on, ensimmäinen raskaus rv 5+6
lievää menkkamaista nippailua ollut välillä, tässä vaiheessa enää harvakseltaan,
sekä rinnat ovat pysyneet herkkinä..
Pitäskö mun olla vaan tyytyväinen vai huolissaan siitä ettei mulla muuta ole? :p

Mulla ei ollut esikoisesta 8vuotta sitten oikeen mitään oireita, nyt onkin sitten kaikki mahdolliset... :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin