oireet

Joo täällä kans vaihtelevasti tulee mut enää tarttee pikkuhousunsuojia eli ei kovinkaan paljon enää tule.
 
Mä joudun kyllä käyttämään ihan siteitä, sen verran runsas on tuo vuoto silloin kun sitä tulee. Tosiaan hetkittäin sentään ei enää vuotoa tule lainkaan. Ehkä se tästä loppuu...
Jäikö teille tuosta piikityksestä mitään jälkiä ihoon? Mulla on maha täynnä pieniä mustelmia pistokohdissa.
 
Mä jätän noista 20 piikistä 3 nyt käyttämättä ku ei vaan enää oo sellasta vapaata kohtaa mihin niitä tuikata. Mulla on koko vyötärölinja aivan musta. Eilen jouduin piikittämään mustelmakohtaan ja se tuntu ku tyhjiöön olis sen ruiskun pistäny ku sinne verenpurkaumaan sen tyhjensi...
 
Joo mullakin oli mustelmia. Päätin että pistän tonne lanteille (lue jenkkakahvoille) kun sinne sattu vähiten ja siellä kuitenkin on kans ihraa mihin aineen saa laitettua kivasti :)
 
minä pistin yhden piikin päin helevettiä ja mulla on navan vieressä 5euron setelin kokoinen mustelma...eli en puristanut ihoa tarpeeks ja tuuttasin ilmatkin sisään :/ sattui aivan helvetisti :P
 
Tervetuloa teillekin Klexanen maailmaan! :D Ite ehdin pistää sitä kuukauden ja viikon kahdesti päivässä. Synnytyksen jälkeen jatkuu vielä 2 kk kerran päivässä. Voitte ajatella, että 10-20 piikkiä on lasten leikkiä! Ja sen laskimotukoksen kokeneena voin sanoa, että se on kaukana leikistä. Kannattaa siis pistää ne muutamat määrätyt pikkupiikit, ettei vaan altista itseään tietoisesti tukokselle!
 
Jos mahasta loppuu tila, voi piikit pistää vaikka reiden ulkosyrjään/lanteille, kunhan ns. läskiin tuikkaa.(subcutaaniseen tilaan eli ihon alle)
 
Ok. hyvä tietää, että voi muualleki tökkiä. Aina neuvottu vaan toi vatsanseutu että siihen pitää tökkiä. Joskus ennenki ton 20 piikkiä joutunu laittamaan niin ei sillonkaan ollu puhettakaan että sais muualle ku tolle samalle seudulle pistellä...
 
No ollaan ainakin töissä jouduttu soveltamaan väliatä noiden piikkien laitossa. Varmasti ensimmäinen suositus on tuo mahan seutu, mut aina ei voi laittaa noiden mustelmien tai haavojen ym vuoksi. (Siis itse ainakin pistäisin noihin alueisiin, jos alkaa tekemään kipeää mustelmat. Katsoo vaan ettei pistokohta jää esim hankaavan/painavan housunreunan alle)
 
Joo, olin tosiaankin iloinen, että noita ei tarvinnut enempää pistää! Se neulan tökkäsy ei sattunu, mutta sitten kun sen aineen oli saanut tuikattua, niin AUTS!
 
Ei tää varmaan tähän raskauteen liity, tai en tiedä, mutta ollut eilen ja tänään niskat aivan jumissa, ja äsken alkoi järkyttävä särky/kipu/kuumotus päänahassa :eek: koskaan ennen ole ollut tällasta, niin en tiedä mitä tehdä :eek: päänahka on jostain kohdista ihan kosketusarka... :sad001
 
Onkohan sulla Newi verenpaineet koholla? Osaatko sanoo tuntuuko siltä? Tai onko muita oireita?
 
Onkohan ylämaha kipu normaalia, jos se tuntuu lähinnä koskiessa kipukohtaan ja kun yskiessä sattuu? Ei satu muutoin.
 
Eka tiiätkö verenpaineitas tai onko sulla stiksejä? Mä en tiedä millanen kipu raskausmyrkytykseen liittyy, mut ehkä se olis jatkuva. Pikku_Myyllähän vissiin tuli mahakin kipeeks, pitäskö sun kysyä siltä?
 
Eka tiiätkö verenpaineitas tai onko sulla stiksejä? Mä en tiedä millanen kipu raskausmyrkytykseen liittyy, mut ehkä se olis jatkuva. Pikku_Myyllähän vissiin tuli mahakin kipeeks, pitäskö sun kysyä siltä?
Raskausmyrkytykseen liitty ylämahakipu. Mulla se tuli ihan lopussa sellasena kiristävänä, niinku vanne puristais ylämahassa.
Eka97 tuo ei kuulosta myrkytyksen oireelta, mut kysy varuksi vielä neuvolasta.
 
Eka97, mulla on kans tässä raskaudessa ollut tuota koskiessa koskee ylämahaa kipua. Oon ite yhdistänyt sen ennemmin siihen et vauva puskee itseään ylämahasta läpi ja venyttää ihoa. Kun kipu ei oo ollut jatkuvaa, vaan tosiaan tuntunut vain jos kädellä vaikka koskenut.

Esikoisesta mulla oli raskausmyrkytys, ja kuten Pikku_Myy85 jo totesikin, niin mullakin se vannemainen kipu ylävatsalla kuvas sitä tunnetta hyvin.

Toki oonkin sit tässä raskaudessa seurannu paineita kotona jo pitkään (esikoisesta lähti paineet nousuun rv34+) mut toistaseks (nyt rv 39+2) kaikki ollu niin kotona kun neuvolassakin ok. Vaikka välillä onkin tuntunut tuota ylämahan kosketusarkuutta.

Toki jos yhtään epäilet, niin ota yhteyttä neuvolaan (ellei kotona ole mittaria) et mittaavat paineen ja pissan. Parempi varmistaa aina vaikka turhankin takia. Mielenrauha on korvaamaton :)
 
Mistähän johtuu vauvan liikkeiden lisääntyminen tooodella huomattavasti rv nyt 39+5, ja liikkeet lisääntyi selkästi tuossa pari pv sitten.... ? Eikös nyt pitäisi olla vain vähemmän tilaa liikkua...vauva möyrii oikeen kunnolla, koskaan ennen ei ole näin paljoa/kovaa liikkunut ja näin usein :eek: Olin aina luullut että lopun häämöttäessä liikkeet vähenee ?
 
Te, joille on tehty sektio: kipuiliko teillä vatsan alue? Sektiosta nyt 3 viikkoa ja pari päivää on tuntunut siltä kuin olisi jonkinmoista niinkuin lihaskipua vasemmalla puolella haavan yläpuolella. Sen kohdan tosin satutin jo sairaalassa liian äkkinäisellä liikkeellä, mutta on nyt ruvennut ärtymään.
Tyhmä kysymys perään: millaiselle lääkärille tän asian kans pitäis mennä? Yleislääkäri, gyne???
 
Takaisin
Top