oireet

Kay, mulla välillä pistelee mahaa haavan ympäriltä, kipua tuntuu toisinaan väärässä asennossa,mutta heti kohta menee ohi.
Tänään terveyskeskuksessa juuri hoitaja sanoi,ettei lääkärit enää tee täällä haavanhoitoa.

Mua askarrutti nuo komplikaatiot, joten soitin osastolle jossa olin ja kysyin neuvoa. Siellä hoitaneet lääkärit ohjaa tutkimuksiin, mikäli tarvis, ainakin täällä.
 
No kun mulle Jorvissa sanottiin lähtiessä, että heille kuuluvat vain "alapään asiat" eli ilmeisesti vain jälkivuotoon yms. liittyvät, joten sinne on turha soitella...
 
Elya, voisko se sitten enteillä jollain tapaa synnytyksestä? Että nyt siellä riehutaan, ja muutaman päivän päästä rauhoittuu ja sitten syntyy..? Tai kun ainakin kuullut monilta että pari päivää ennen synnytystä on hyvin hiljaista masussa..
 
Newi, mä todellakin toivon niin. Mutta täähän ei oo eka tällainen aktiivinen jakso täälläpäin, joku aika sitten oli samanlaista ja sit olikin vähän hiljaisempaa. Nää kaudet selvästi aaltoilee jotenkin, eikä niissä tunnu olevan logiikkaa (ainakaan näin niiden aikana mietittynä, katotaan sit jälkikäteen oliko jotain).
 
Mä en huomannut vauvan liikkeissä eroa ennen synnytystä (tai sen aikana!) mut itte sain nukuttua pitkästä, pitkästä aikaa kolme vikaa yötä kokonaan.
 
Mä en oo herännyt koko raskauden aikana vauvan liikkeiden takia. Yleensä herään vessaan tai kääntämään kylkeä ja tajuan silloin että vauva möyrii, mutta eipä se niin kovasti tai kivuliaasti koskaan ole liikkunut että se pitäisi hereillä. Etuseinäistukkakin saattaa tähän vaikuttaa, ei tunnu niin paljoa läpi vaan lähinnä sisäisesti.
 
Muakaan ei vauva pitänyt hereillä vaan hormonit. Nukuin vaan kaks - kolme tuntia yössä ja aamupäivän. Tai no, vähän silleen me tehdään nytkin :D
 
Täällä on supistuksetkin loppuneet nyt täysin... Ennen saattoi tulla useita kertoja päivässä ja yössä, mutta nyt pariin päivään oo tullut yhtään.. Meillä kyllä suvussa tainnut kaikki syntyä 1-2vk lasketun ajan jälkeen, että ehkei tässä mikään professori tarvitse olla ennustaakseen tätäkään.... :D
 
Mites toi et tää neiti vaan kiukkuaa täyttä huutoo syötön jälkeen ja tätä nyt ollu kaks päivää eli ei voi siis johtua maidosta kun maito merkki ei oo vaihtunu.. D vitamiiniä ei olla viel alotettu..
 
Tiada, meidän neiti huusi kanssa,mutta nälkäänsä kun en heti tajunnut lisätä maito määrää. Jos laitat pikkusormen vauvan suuhun ja raivokas imu jatkuu, kokeile antaa lisää evästä. Itse nostanut pullottelun jälkeen vauvan syliin pystyyn ja hieron selkää, niin röyhyt tulee jos on tullakseen ja vauva rauhoittuu. Cuplatonia oon antanut nyt 3pvää 4pisaraa maitoon ja maha oireet on takana.
 
Minä laitoin pulloon ja ravistin,tosin se tarttuu tutin sisäosaan ja niitä joutuu hieman jynssään. Mutta toimii
 
Meillä ukkeli tehny nyt pari päivää silleen, että syö ja sit vetäytyy tissiltä... Oon röyhtäyttänyt ja sit alkaakin huutaa kurkku suorana. Sit vaan tissi takaisin suuhun ja ruokailu jatkuu. Rankkaa hommaa tuo syöminen, kun pitää tauko pitää :grin päivisin tekee siis tolleen, yöllä riittää yks setti ja samantien on taju pois :)
 
Mua on koskenut koko aamuyön mahaan "aaltoillen" eli vähän kuin supistuksia mutta ei tunnu supistuksilta :eek: maha kyllä siis kovettuu, mutta ei satu niinkuin yleensä vaan tuntuu vaan sellaista "painetta". Voiko olla silti supistuksia? Tästä ei kyllä erota yhtään mitään supistuksen alkua/loppua eli paha olis sanoa mitään väliaikoja... Mulla on aamupäivällä neuvola niin ehkä tää selviää siellä.. Ellei synnytys ala nyt sit sitä ennen :D
 
Oli joku sijainen normaalin neuvolatädin tilalla niin kun ihmettelin hänelle asiaa hän vastasi "niin...voihan se olla...", että tuota... :D mutta nyt ei oo ollut mitään tuntemuksia enää ja muutenkin kaikki oli ok!
 
Semmonen menkkamainen jomottelukin liittyy loppuraskauteen/ennakoi synnytystä. Sitä vaan ei heti yhdistä menkkakivuksi. Oisko se voinu olla sitä?
 
Takaisin
Top