oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui kun pelottavaa Tiada! Hyvä kun soitit sinne kuitenkin, mutta kumma etteivät ota tarkastukselle. Toivottavasti loppuu pian, ja ronsulla kaikki hyvin <3

Tiada mulla on kans tullut verta, viikoilla 25 ja 26 kävin kaks kertaa päivystyksessä. Mikäli vuoto jatkuu, niin uskoisin, että haluavat tarkistaa sutkin. Kysyin lääkäriltä tokalla käynnillä, että jos verta vielä tulee, mutta ei oo kipuja ja vauva liikkuu, niin voiko vuodon vaan sivuuttaa, niin lääkäri sanoi että ehdottomasti ei. Ainakin Tyksissä ottivat asian siis niin, ettei voi jättää tarkistamatta, vaikka mullakin oli jo kaksi ns. turhaa käyntiä, kun mitään hätää ei ollut. Veri kyllä pelästytti aivan hulluna, että voin kuvitella mitä päässäsi liikkuu tällä hetkellä. Tsemppiä ja toivottavasti joko loppuisi tai pääsisit näytille...

En tiedä onko tää nyt suorastaan oire, mutta on kai tää oire enemmän kun hankinta tai neuvolakuuluminen. :) Käveleminen, varsinkin ulkona kun on liukasta, on ihan mahdotonta. Jotenkin kun niin nopeasti kropan painopiste muuttunut, niin tuntuu ettei millään pysy pystyssä ja hyvää kävelyasentoa on vaikea löytää. Kaikki läheiset kannustaa nyt liikkumaan ja kävelemään, kun se synnytys on sitten niin raskasta, että pitää olla hyvä kunto. Eilenkin kävin miehen kanssa kävelemässä ja tuntui ettei mitään tasapainoa ole. Yksin en ainakaan tuonne uskalla kävelemään lähteä, kun miehen käsipuolessa roikkuessakin tuntuu kävely hataralta. Olenko ainut kömpelö ja tasapainoton, vai onko joku muu huomannut samaa??

Lime, mulla on ihan samaa, pelkään vähä kaatumista jo tuon veriryhmä-vasta-aine seikan takia (eli mä oon Rh - ja vauva Rh + joten sain piikin jos tulee verien sekottuminen ennen synnytystä ettei muodostuis vasta-aineita) ja just tuo että paino ei oo tasasesti kehossa vaan tuo pallo on tuos eessä.

Mulla aina välillä unohtuu tuo pallo, tai pikemmin sen vaikutus tasapainoon. Saatan kivuta korkeelle jakkaralle enkä sitten pääsekään alas. Ja ulkona liukkailla kävelen tooosi varovasti!!

Täällä kans yks tasapainoton moi :) mulle kans sanottiin et kannattaa liikkua mahollisimman paljon miten pystyy mut ei hitto ku käy postilaatikolla ni siitä saattaa alkaa jo supistaa :o oonki sit päättäny jättää ton urheilun muille, kärryillään sit babyn kans :)

Mun on onneks pakko liikkua kun ei ole sitä autoa. Viikko sitten koitin pyöräillä mutta eihän se onnistunut. Syy oli lumessa, ei minussa!

Mä oon kans jättänyt liikkumisen tähän työmatkaan, mitä ei oo tullut nyt kahteen viikkoon juuri harrastettua. Tasapaino ja liukkaus ei ole vielä olleet ongelma *koputtaa puuta* mut ärsyttää niin tuelta toi hengästyminen ja tuntuu, että koivet on hapoilla pelkästä kaupassa käymisestä, kun on pieni ylämäki kaupasta kotiin. Samoin selkään alkaa ottamaan lyhytkin kävely ja nyt väsyneenä näköjään alkaa vatta kovistelemaan siinä kilometrin jälkeen. Eli älomalla en vissiin liiku enää yhtään, kun ei tartte kävellä töihin :-/

Ottaa päähän, kun autottomana mullekin on ollut ihan normaalia tarvittaessa kävellä toiselle puolelle kaupunkia. Nyt ei viittis ees siihen kauimmaiseen kauppaan mennä, jos ei oo pakko.

Ei ota sisään käski seurailla et liikkuuko vauva ja jatkuuko vuoto ja jos ei liiku tai vuoto jatkuu nii soittoo uudelleen...
Toivottavasti tyrehtyy vuodot ja ronsu pysyy virkeenä! Ei oo kivoja tommoset säikytykset.

Eeeeiii flunssainen olo pahenee kovaa vauhtia... aamulla vielä olin tytön kans ulkona ja sain porkkana- ja lanttulaatikonkin uuniin, mut nyt nenä valuu ja on aikas nihkeä olo. Nuppi turvoksissa. En tahdo olla jouluna kipeä!!! :smiley-angry017:smiley-angry016

Toivottavasti Tiada sulla vuoto loppuu et saat nauttia joulusta kaikessa rauhassa.

No ronsu ainaki liikkuu,et jos mä nyt taas panikoin turhaa ken tietää haluisin varmistuksen asiasta,mut tuskin ne sen takia sinne ottaa ja kattoo..

Täällä kans yks tasapainoton! Vaikea löytää oikea asento kävellä kun jos nojaa liikaa eteenpäin särkee selkään mutta jos nojaa taaksepäin tulee herkästi suppareita. Ja jostain syystä kun löydän just oikean kulman noiden välistä kävely hidastuu puolella! Mies on niin huolissaan että kaatuisin pihalla ulko-ovelta autolle kävellessä (n 5m) että hän levitti eilen 10 kg suolaa tuohon meidän pikkuruiselle etupihalle! :D

Mietin et pitäiskö mun nyt sit soittaa uudestaan,et saisin mielenrauhan.. Ainaki jouluks.. Sitä verta ei enää tuu ja ronsu liikkuu ihan ok..

Tää on oireista pienimpiä mutta entiselle ammattinukkujalle tää pyöriminen on outoa just kun löytää hyvän asennon että vois nukahtaa tulee tarve vähintään kääntää kylkeä :)
Samoin supistukset tuntuu tulevan vaakatasossa herkemmin kuin liikkeessä istuminen edelleen pahin. Möhömaha alkaa olla sen verran edessä ettei huvita kumarrella ja olenkin miestä varoittanut että kun palaan joululomalta Suomesta saa se noukkia lattialta mun sinne pudottamat tavarat :0

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Just sanoin miehelle et voispa tän mahan ottaa yöksi pois... :o Ois niiiiiiiin paljo helpompaa tää nukkuminen ja mul on nii hirvee ikävä nukkua mahallaan :'(

Mju, sama täällä, en kyllä mielelläni kurkottele enää lattialle! Ja tänään ilmoitin kans perheelle että oli viimeinen kerta kun kuorin perunoita (muusia varten) ennen synnytystä. En halua nojata vatsalla tiskipöydän reunaan ja jos seison kauempana en enää ylety nostamaan perunoita pesualtaasta. :D

Takaisin