Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla hikoilee vaan oikee kainalo! Ja aivan älyttömästi! Vasen koko aika ihan kuiva, mutta oikeella puolella paidat aivan märkänä, mikään antiperspirantti ei tunnu auttavan.. Koko aika joutuu vaihtamaan paitaa kun tuntuu niin ikävältä märkä kainalo!

Mulla on ollu huimausta sillo tällö ja olin vähä

aikaa sit tosi väsyny, mut onbeks jo pikkase helpottanut. Rautaa pitöis alkaa syömää, hemoklobiini o alkanu nyt laskee.

No nyt se sit sai musta yliotteen... flunssa nimittäin. Oon jo jonkin aikaa tuntenu sen olevan tuloillaan, mutta tähän asti oon välttyny siltä. Nyt ei auta enää mikään, nyt se on täällä. Nenä on ihan tukossa, paleltaa ja aivastuttaa. Ja ylihuomenna ois pitänyt mennä siihen sokerirasitukseen. Tuskinpa vaan... Mihinköhän sekin nyt siirtyy? Ois ollu niin kiva hoitaa se nyt lomalla... :(

Hirmusti mammat puhuu täällä sokeriras. kokeesta ja todella moni jo käynytkin. Mulle sanottiin että juu on se edessä. Mutta milloinkohan..? Seuraava neuvola + lääkäri samalla on 16.1. viikkoja silloin 29 ja risat. No, kaipa se silloin ratkeaa.

Sanna77 kirjoitti:
Hirmusti mammat puhuu täällä sokeriras. kokeesta ja todella moni jo käynytkin. Mulle sanottiin että juu on se edessä. Mutta milloinkohan..? Seuraava neuvola + lääkäri samalla on 16.1. viikkoja silloin 29 ja risat. No, kaipa se silloin ratkeaa.

Mulla lukee äitiyskortissa "sokerirasitus 24-28" ja si tais neuvolaa varatessa (ku soittelin) mulle täti sanoa et senku varailet ite, ja netin kautta helposti sen varasinkin. Asun siis Hesassa.

Mun neuvola sano mulle et "sulle ei ainakaan tule sokerirasitusta", viime neuvola sano saman mut mulku lääkäri pisti sokerirasitukseen, nyt onneks eri tk eli eri lääkäriki :) Mul ei oo meinaa mtn syytä mennä sokerirasitukseen. 

Oireista se verra et mua närästää koko aika! kaikki ruoka etenki limu! Adan raskaudes mul oli sellasta närästystä et poltti ja sattu koko aika, nyt on sellasta et oksennus tulee samontei kurkkuu, toivottavasti ei ala kunno polttelut ku adan raskaudessa, se oli hirveetä, mut ei siin raskaudes närästäny kaikki vaan tietyt aisiat, nyt tuntuu et närästää kaikki mitä syön ja muutenki

Tämä raskaana oleva ei ole vieläkään oireetonta päivää nähnyt.
Joulu meni semisti flunssasta toipuessa, ja välillä vatsaa kivisti (voi olla siitä syömisestäkin, mutta kuitenkin). Eilen sitten illansuussa alkoi hirvee hedari, ja meninkin sitten siitä suht nopsaan nukkumaan. Yöllä kuitenkin heräilin monta kertaa kipuun, ja se oli kasvanut jo niin kovaksi, että oksettikin. Ei kuitenkaan onneks tarvinnut lähtee siihen, mutta ei tää kyllä kivaakaan oo.
Tänään oon siis jälleen saikulla, vaikka töihin olis pitänyt palata. Olin viimeks töissä joskus joulukuun alussa, en ees muista millon viimeks siis olin. "Kivaa". Pian varmaan joudun jo pomon kanssa poissaolokeskusteluun tms, joka meiän firmassa on käytäntönä, mikäli on x määrän kuukaudessa pois eikä ns yhdellä saikkulapulla. No, se nyt on vaan käytäntö ja mulla on siihen selkee syy, mut ärsyttää silti tollaset keskustelut.

Kaikista eniten kyllä ärsyttää nää säryt. Lapsellahan toki on kaikki vallan mainiosti, aina ollut kun ovat tutkineet, mutta voisi pikkuhiljaa antaa äitinsäkin jo hieman nauttia raskaudesta.

Sanna77

Kannattaa soittaa sitten neuvolaan ja kysyä, Espoossakin joutui itse varaamaan ajan ja tosiaan mulla oli ohjeistus 24-26 viikoille, eli sullakin taitais olla jo hieman kiire mennä sinne. :)

Mulla on viikko 26 pian alkamassa eikä kukaan ole edes maininnut neuvolassa sokerirasituskokeesta... Ilmeisesti sitä ei sitten tehdä...? No enpä ole vielä päässyt kertaakaan lääkärineuvolaan, joten ehkä siitä sitten keskustellaan lääkärin kanssa. Lääkäriaika on reilun viikon päästä - vihdoinkin.

Ceelia ei minullekaan olla neuvolassa sokerirasituksesta mainittu mitään ja sitä varmaan mainitaankin vain riskiryhmän kuuluville. Voithan toki ottaa asian esille ja kysyä siltä lääkäriltä.

Tää valkovuoto ei vaan meinaa loppua koskaan, koko ajan sitä tulee enemmän ja enemmän.. Voiko se johtua jostain, että sitä tulee normaalia enemmän?

Mulla on kolmen viimeisen päivän aikana vauvan liikkeet tuntuneet todella vähän ja nekin mitä on tuntentut niin on ollut aika pieniä. Aikaisemmin ne oli kovia ja niitä tunsi sekä näki vatsan päältä, mutta nyt tuntuu ihan kuin vauva olisi jotenkin kääntynyt toisinpäin kun liikkeet tuntuu enenmmän sisältä ja tuonne todella alas..

Tuon sokerirasituksen kanssa taitaa olla niin, että toisilla paikkakunnilla testataan vain kaikki riskiryhmään kuuluvat ja toisilla kaikki yli 25 v. äidit riippumatta siitä, kuuluuko riskiryhmään vai ei. Itse en kuulu riskiryhmään, mutta kun tuota ikää on kertynyt jo reilusti yli tuon 25 v., niin ainakin täällä Vantaalla laittoivat testiin.

be: Sama vuoto-vaiva täällä! Mutta kai se on ihan asiaan kuuluvaa, eikä merkkaa mitään negatiivista jos ei haise tms.
Mulla on ilmeisesti tullu pahoinvointi takaisin... Oisin kyllä pärjänny ilmanki! En tiiä sitte et johtuuko esim. huonosta syömisestä... Onko muilla jatkunu tai palannu äklötykset?

Siis mulla on kans alkanut tuleen vissiin pahoinvointi takas, koska ainakun pesen hampaat tai aamulla muuten vaan, niin alkaa tuleen se kamala äklötys. Vielä ei ole oksentamassa tarvinnut käydä ja toivottavasti ei tarvikaan...siis mää en niin jaksa jos tää vielä tästä pahenee :(

Pahoinvointia ei mulla oo enää alkuraskauden jälkeen ollu ja tuo epämiellyttävä "valkkarivaivakin" on tässä viime viikkoina alkanut selvästi hiipumaan. Se olikin tässä välillä jo melko hurjaa... Mulle se tuli vielä ihan täytenä yllätyksenä eli en siis ollut koskaan kuullutkaan, että raskaus voisi aiheuttaa myös lisääntynyttä valkovuotoa ja olin jo ihan varma, että mulla on joku hiivatulehdus tai jotain. Sitten kysyin herra Googlelta ja kas kas... ihan normaali raskausvaivahan se on sekin. Kaikkea sitä saakin pienokaisensa eteen kestää, vai mitä? :)

Mikä kuitenkin parasta, niin tällä hetkellä tuntuisi, että se kaikkein pahin aknekin alkaisi vihdoin viimein hellittää. Iho on jo selvästi parempi kuin vielä pari viikkoa sitten, vaikka tässä on ollu nämä joulumässäilytkin välissä. Jee!!! Vai pitäisiköhän tässä koputtaa maalaamatonta puuta... 

tosta sokerirasituksesta: mulle sanottiin että yli 25-vuotiaat Ensisynnyttäjät passitetaan automaattisesti rasitukseen. Itse kävin siellä myös. mut ei ollut niin paha kun kuvittelin, se litku on vaihtunut vähän paremman makuiseksi vaikka vähän kuvottavaa se nytkin oli (en tykkää limsoista ja tuohan oli kokiksen makuista:))

vaivoista: valkkarivaivaa täälläkin ja pahoinvointia. mietin itekin et kuinka toi pahoinvointi nyt uudelleen rantautui pahempana, mut ilmeisesti ihan yleistä.. ajattelin et kun oon valvonut öitä jostain ihmeen syystä ja sen takia väsynyt niin et olis siltä pohjalta myös huon olo. levottomat jalat on yks minkä takia iltaisin valvon, mut joku hormonaalinenki juttu pakko olla koska välillä tuntuu ettei vaan oo väsy ilman tota vaivaakin. niin ja lonkkakivut on kans rantautuneet.

vitsit kun sitä odottaa jo et olis lähellä laskettua päivää, ei jaksais enää yhtään näitä oireita, kun tietää et pahenee vaan taas niin kun viimeksikin :( tosin tottakai sitä toivoo et lapsi vois hyvin ja olis vielä lähelle la:ta masussa.

be: Mulla on kans tuo vuoto-ongelma.. Jos ei ole mitään suojaa housuissa niin tulee läpi päällimmäisistäkin housuista :(

Täällä jatkuu supistelut kovina ja tänään olisi lääkäri kirjoittanut sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka. Halusin kokeilla vielä jos voisin olla töissä ja sainkin tämän viikon testata töissä oloa (mulla on fyysinen työ). Ensi viikolla lääkärin luona kontrollikäynti ja sitten katsotaan miten loppuaika menee.

Uutena oireena on tullut närästys. Ennen raskautta mua ei ollut ikinä närästänyt, mutta nyt närästää joka päivä.

Mukavaa vuoden alkua kaikille ja pian saadaankin jo pikkuiset maailmaan :)

Takaisin