Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Limakalvot tuolta alapäästä aivan kuivat... kutittaa välillä niin mahottomasti, et hulluksi meinaa tulla :D 
Ja tosiaan tuo valkovuoto on lisääntynyt ihan älytön... en tykkää! :/

En tie meneekö oireisiin vai oonko mä vaan syönyt jotain sopimatonta, mut maha ollu iha kuralla eilisestä. Olo on suht tuskainen, ja syödä pitäis mut en oo vielä keksinyt, että mikä kaapista löytyvä sais olon helpottumaan.

Iho-ongelmatkin ovat pahentuneet, enkä tarkoita vaan kylmää säätä, vaan huomaan selvästi, että ihoni on kuivemmassa ja huonommassa kunnossa kuin edellisinä talvina.

Sori, omaa napaa vain mutta täällä taisi supistella oikein urakalla viime yönä ! Mulla on muutaman kerran ollu ilmeisesti harkkasupistelua (vatsa pinkeenä hetken, muttei mitään kipuja), mutta tää oli aivan toista. Voin sanoa, etten o ikinä kokenu sellasta tuskaa ja polttoa, alaselkä oli aivan tulessa, samoin vatsa, ja olin peiton alla kylmissäni, mutta silti hikoilin ja silmistä valui vettä..
Nää "supistelut" tuli sykleissä, kun edellinen loppui alkoi toinen melkein heti perään... tätä kesti puolisen tuntia ja sitten rauhottui. Heräsin kuitenkin vielä uudelleen yöllä samanlaiseen tunteeseen, joka kesti about vartin.. Olin aika peloissani, ja ihmeissäni mutta päätin että jos vielä nyt aamusta jatkuu otan yhteyden lääkäriin..ja nyt on tänään ollut ok, ainoastaan selkä ja masu on aika hellänä koettelemuksesta. Tärkeintä, että pikkanen on potkiskellut normaalisti koko päivän.
En usko, että kyseessä ois kohdun kasvu/venymiskivut tai krampit, vaikka sitä kovasti toivonkin.. Alkunsa tää sai siitä, kun heräteltiin poikaa masusta hellästi painellen kun oli ollut koko päivän niin hiljaksiin.. sieltä hän alko reippaasti potkimaan ja siitä tunnin päästä alkoi tää "supistelu".  Mitähän sitten kun on se TOSI kyseessä, kun jo viime yönä tokaisin miehelle et taidan kuolla näihin kipuihin..  :O
Onko muilla kokemusta tai tietoa enemmän ?

Coco itse ottaisin kyllä neuvolaan yhteyttä, sen verran varhaisilla viikoilla vielä mennään että kivuliaat supistukset ei todellakaan ole hyvä juttu.

Ikuisuus: itsekin pohdin, että huomenna soittelen neuvolaan soittoajalla varuiksi... onneksi mulla on tulevana perjantaina neuvokäyntikin niin sekin huojentaa. 
p.s. tällästen jälkeen EI kannata googlettaa samanmoisia kokemuksia.. poikaystävä joutu laittaa mut goolekieltoon etten turhaan hysterisoi ja sillä aiheuta jotai itsekin..

Coco kannattaa totella poikaystävää. Ei tuossa todennäköisesti mitään hätää ole mutta parempi varmistaa ammattilaiselta. Toivotaan ettei enää tule tuollaisia ennen kuin vasta keväällä. :)

Ja tosiaan, googlailin nyt itsekin hieman: "Suomalaisen tutkimuksen mukaan vain 4 % supistusten vuoksi sairaalapäivystykseen raskausviikoilla 22–34 lähetetyistä naisista synnytti ennen raskausviikkoa 34+0"
Ei mikään iso prosentti siis.

Coco älä huolestu, tuskin on mitään vakavaa. Itselläni oli viikon verran kivuliaita supistuksia, kävin nyt viimeksi viime perjantaina lääkärissä ja kaikki näytti paljon paremmalta. Kohtunkaula oli vaan vielä hieman pehmeä, mutta lääkärin mukaan ei ole huolestuttavaa. En muuta ole tehnyt kun levännyt vaan ja nyt onneksi niitä supistuksia ei ole ollut juuri lainkaan. Mutta ilman muuta kannattaa soittaa sinne neuvolaan ja kertoa, sitähän varten ne on. Sieltä ammattilaisten täytyisi tietää paremmin asiasta ja ohjata eteenpäin. Ja tosiaan googlettaminen on pahasta, kaikki pahimmat tapaukset ovat siellä, jotka saavat sitten huolestumaan. Ota rauhallisesti :)

kiitti viesteistä, googletuskin on jo lopetettu ja tänään ei o myöskään ollu mitään... onneksi :) Soittelin koko päivän neuvolaan, mun omalla neuvolatädillä piti olla soittoaika 12-13, mutta se olikin muuttunut niin että se on joku yleinen nro eikä niillä o enää omia soittoaikoja laisinkaan...no soitin useasti ja ei ollu vapaita hoitajia.. siellä on sellanen takasinsoittosysteemi, muttei kukaan soittanut edes takaisin :/ vaikka mun numeron sinne jätin paristikin. Muutenkin nuo takaisinsoittosysteemit on huonoja, ku oon ite töissä asiakaspalvelussa ni ei voi varmastikkaan just sillo vastata kun sieltä joku vaivautuis soittamaan... no huomenna uus yritys !
Be, oliks ne sun supparit kuin kivuliaita ? Hui, että vkon verran sellasta ni oisin jo varmasti luovuttanu :O  No onneks sielläkin kaikki nyt hyvin :) 

Coco82 : Mulla oli ne kivuliaat supistukset viikon ajan 4-5 krt päivässä ja ne saattoivat kestää useamman minuutin kerrallaan ja olivat niin kipeät, ettei liikkumisesta tullut mitään. Heräsin myös joskus yöllä tällaiseen kipeään supistukseen. Oli sitten myös alavatsan ja alaselän kipuja jatkuvasti. Minkälainen vointi sinulla nyt on? Jäikö ne vain yhdeksi yöksi vai jatkuiko? .

Be: Huhhei, viikon verran... voin vaan kuvitella kuin kurjaa se oli, mut onneksi ei äityny vielä pahemmaksi.. mulle riitti toi yhden yön koettelemus...toivotaan et jäi siihen täälläkin ! 
Mie pääsin tänään (viimein) käymään tarkastuksessa, ja pe labraan..epäilevät, että on joku tulehdus joka supistelua aiheutti. Alkuraskaudessa mulla olikin oireeton virtsis, et sellanenkin saattaa jyllätä elimistössä mun tietämättä..mutta maanantaina pitäis selvitä sekin. Selviskö sulla mikä ton aiheutti  ?
Nyt on onneksi kaikki hyvin täälläkin, sydänäänet oli terhakkaat, vaikkei poika nyt o normaalisti potkutellutkaan vaan ollut aika hiljaksiin, välillä tosin ilmottelee olemassaolostaan :)) Et tällä hetkellä ei huolta täällä. 

Coco82 : Tosiaan se oli pitkä ja rankka viikko ja kaikkea kävi mielessä, yritin vaan ajatella koko ajan positiivisesti. Mulla oli virtsatieinfektio ja korkea kuume ennen niitä supistuksia, mikä on saattanut vaikuttaa kyllä. Muuta syytä ei löydetty. Onneksi sinullakin on ohi ja toivotaan niiden pysyvän poissa :)

Onko muilla valkovuoto muuttunu sellaseksi vetiseksi? 
Mä en nyt tiiä mitä tuolta alapäästä valuu, ku toisaalta se ei vaikuttais valkovuodolta, mutta mitä muutakaan se ois? Aloin jo miettimään, että ei kait sieltä lapsivettä voi tihkuttaa... O.o

Mulla oli lapsivesi sellasta valkovuodon näköstä mut nestemmäisempää hiuka, enkä tajunnu ollenkaa et se o lapsivettä...  sitä tuli jo paljo ennen laskettuu :O siis iah vähä ja sit lasketuajan jälkee tuli enemmän enkä tajunnu olenkaa et se oli lapsivettä

Pitää varmaan seurailla ja kahtoa, et jos enempiki alkaa vuotaa, nii sit ottaa yhteyttä päivystykseen. Parin vkon päästä on neuvola, joten siellä sit viimeistään pitää kysyä asiasta. Kyllähän tuo huolestuttaa... :/ 

hui, onpas teillä ollut kaikenlaista vaivaa! toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin.

mulla on ollut pari viikkoa ilmeisesti niitä kivuttomia harjoitussupistuksia. en vaan heti tajunnut, että ne on niitä. luulin ensin että vauva painaa vatsaa, kun tuli sellainen paineen tunne ja maha meni sellaiseksi kovaksi ja kireäksi. sitten hokasin, että ne on varmaan noita suppareita! niitä on päivittäin, ainakin kerran-pari, joskus useemminkin. mutta kipuja niihin ei ole liittynyt. joskus muulloin on välillä pientä jomotusta.

Milly82: Mulla on myös valkovuotoa ensinnäkin tosi paljon ja välillä tuntuu kuin jotain ihan lirahtaisi housuun. Jos ei oo koko ajan pikkuhousunsuojaa, niin pöksyt on ihan tahmassa. Ällöttävää. Mutta vissiin ihan normaalia. Kaverini, joka synnytti vasta kävi jossain vikan kolmanneksen alussa tarkastuksessa, kun se epäili että lapsivettä tihkuu. No ei se sitä ollut vaan vain valkovuotoa. En siis ole itsekään kovin huolissani...

MUA NUKUTTAA!! Nyt on niin kamala unentarve, et ei päivää... Perjantaina nukahdin töistä tullessa sohvalle, nukuin tunnin. Illalla simahdin taas sohvalle, yöllä nukuin upeesti kymmenen tuntia ja aamulla ois voinu vaan vieläkin kauemman nukkua jos vaan ehtis... Joka aamu töihin lähtö on tuskaa, haluais vaan nukkua! Niin mikä energinen toinen kolmannes? :)

Täälläkin on valkovuotoa kovasti, ollu oikeestaan koko raskausajan. Pikkuhousunsuojia ei viittis pitää kun ne hiostaa niin kauheasti, joten pikkareita saa pyykätä aika ahkerasti... Varsinkin ku niistä enää murto-osa mahtuu jalkaan :D

Viime yönä heräsin siihen, että oikeaa jalkaa jomotti ihan hirveästi. Semmoista säteilevää, inhottavaa kipua. Säikähdin jo, että oon saanut jonkun veritulpan, mutta kun se jomottelu helpotti pienellä käppäilyllä ja pakaran hieromisella, tulin siihen tulokseen, että lihakset vaan jumitti. Tänään on sitten olluki lonkat ja ristiselkä kipeänä... Oisko sieltä tuo yöllinen jumiki peräisin.

be kirjoitti:
Ah ihana iho, niin hehkeä ja puhdas :) <3>

Mä oon NIIN kateellinen sulle, be! Perjantaina häät ja naama ihan näppylöillä. :( Mä todellakin toivoin, että tää akne jättää mut rauhaan, kun tää raskaus on ohi...

Takaisin