Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Valkovuotoa täälläkin, alusta asti ja ihan järkyttävän paljon. Parit pikkarit menee pesuun päivässä. Menee helposti pikkareiden läpi muihin housuihin jos ei pidä pikkuhousunsuojaa ja niistäkin menee osasta läpi. .. Hohhoijaa. No eipä mulla koskaan ole vähäistä se vuoto ollut, tää on vaan ihan naurettavaa jo. emoticon

Täällä kans valkovuotoa :/ Ärsyttävää nimenomaan!

Lisäksi kivuttomia supistuksia.. ja vaikka ne on kivuttomia niin silti niin ahdistavia.. yhtäkkiä menee maha ihan pinkeeks ja alkaa ahdistaa ja 20-30 sekunnin päästä maha taas ihan normaali.. Ei niitä kyllä kauhean montaa oo päivässä, tai sekin vaihtelee mutta alle 10 ainakin.. Mulla vaan tulee niitä levossa, yleensä jos makaan selälläni (?).. Täytyy vissiin ruveta nukkumaan tosissaan kyljellään. 

Pikkarainen on kyl ollu viime päivät tosi vilkkaalla päällä, öisin herään siihen kun potkii patjaa vasten ja tuntuu ku haluais tulla ulos just nyt ja vaikka mahan läpi..

Lisäksi mahan kasvu on aiheuttanu ongelmia; enää ei kumartaminen ole helppoa, vaan alkaa ahdistamaan, painamaan ja sattumaan.. Vaatteet on tosissaan alkaneet käymään pieniksi, pienet vaatekriiseilyt on joka päivä kun en haluaisi isoja huppareita pelkästään käyttää.. Noh, kunhan joulu menee ohitse niin alkaa taas alennukset niin pääsee shoppailemaan isoja vaatteita. :)

Nohna ihan samoilla unentarpeilla mennään. Hyvänä esimerkkinä lauantai kun sai pitkästä aikaa nukkua, ensin 11h yöunet ja sitten vielä päivällä 1.5h päiväunet eikä tuntunut auttavan lainkaan.

Varpunen78 : Voi harmi, onko sulla akne tullut tän raskauden aikana vai? :/ Noh toivotaan sen häipyvän viimeistään raskauden jälkeen. Mut hei älä anna tuollaisen lannistaa sinua, meikillä saat kuitenkin hyvin peitettyä :) Oikein ihanaa hääpäivää teille! :) NAUTTIKAA! < 3

Kiitos be! Joo, tää akne alkoi melkein heti, kun plussasin. Tuntuu niin oudolta, kun yleensähän ihon pitäisi kait vain parantua raskauden aikana. Mulla kävi ihan päinvastoin. Koskaan en oo aiemmin iho-ongelmista kärsinyt, mutta nyt sitten senkin edestä. :( Noh, onneks näihin näppyihin osaa tällä iällä jo suhtautua. ;) Ja onhan meillä tosiaan meikit... ja hääkuvaa varten kuvankäsittelyohjelmat, hih! :D

Cruise: Kannattaa tosiaan nukkua kyljellään, selällään kohtu vissiin painaa noita nivusten verisuonia, eikä veri pääse kiertämään. Mulle on ollut hankalaa kun oon tottunut nukkumaan joko mahallaan tai selällään ja nyt ei oikeen pysty kumpaankaan. Onneksi vielä voi olla puolimahallaan tai sitten nojata kainalossa olevaan vartalotyynyyn :)

Havahduin kans tuohon mahan paisumiseen kun en pystynyt enää askartelemaan lattialla. Yritin maalata miehen joululahjapaitaan kangasväreillä, mutta mikään asento ei onnistunut kun maha tuli aina tielle ja mötkylä potki mielenosoituksellisesti :D

Ristiselän liitoskivut ja alaraajakivut on alkaneet tympeästi vaivata :( Ainoa mikä auttaa on liikunta, mutta ei sitä voi kokoajan liikeessäkään olla, ja esim. siivoamisen tapainen touhuilu vaan aiheuttaa lisäjumia. Oikeasta jalasta meinaa nilkka ja sääri kipuilla, en sitten tiedä reagoiko painopisteen muuttumiseen vai mihin. Onneksi turvotusta ei kuitenkaan ole, joten eiköhän nuo oo ihan nivelistä ja lihaksista lähtöisin.

Mulla myös alkaa kumartuminen olla epämukavaa. Etenkin jos syömisen jälkeen kumartuu alas, niin tuntuu, että ruoka nousee ylös samantien. Jännä nähdä tuleeko sekin päivä kun en saa itse kenkiä jalkaan :O

Ääh, on ihanaa olla raskaana ja odottaa pientä vauvaa meidän elämään, mutta lähinnä koitan vaan pakottaa itteni ajattelemaan noin! En millään meinaa löytää mitään keskiraskauden hehkeyttä tai pirteyttä itestäni.. Voisin myös vaan nukkua, hiukset tuntuu likaantuvan ihan koko aika! Mulla kanssa teinivuosien jälkeen parantunut iho on alkanut taas kukkimaan, ei nyt mitenkään hallitsemattomasti, mutta inhottavia pikkufinnejä siellä täällä.. Rakastan mahaani, mutta inhottaa kun kaikki muut kohdat venyy myös, pylly on levinny puolimetriä joka suuntaan, kauheet jenkkakahvat on ilmaantunut, tissit on venynyt ihan valtaviksi ja reisiin tullu selluliittiä! Ei onneksi vielä mitään raskausarpia, mutta muuten kyllä aika epäviehättäväksi itteni tunnen, varsinkin, kun rakastan vaatteita ja pukeutumista hienosti ja nyt en mahdu mihinkään.. kuljen ällöttävissä vaatteissa vaan päivästä toiseen tukka likasena, kynsiä en oo lakannu ikuisuuksiin saati sitten värjänny hiuksiani! Odotan vaan niin kevättä<3 mikä vähän masentaa, kun oon melko nuoresta saakka haaveillu miten ihanaa on olla joskus raskaana..

Karvat kasvaa ennätysvauhtia ja hiukset on tosiaankin liian nopeasti likaiset.
Juuri kun on saanut ajettua illalla sääret, tuntuu että aamulla olisi jo ihan kamala sänki.
Iho kutisee, etenkin rinnat.

Hiukset on likaiset ja kuivat kuin korppu vaikka mitä tehoaineita tunkisi, mutta säärikarvat ovat kadonneet. En edes muista milloin viimeksi sheivasin, yli kuukausi siitä ainakin on ja ei käytännössä lainkaan sänkeä. :D Muut karvat kyllä kasvavat ihan normaalisti.

Flunssaa vastaan taistellaan :( -kuumetta, kurkku kipee ja nenä vuotaa. Lisäksi aivastuttaa koko ajan. Yritän juoda riittävästi ja höyryhengittää. Panadolia otan jos kuume nousee korkeelle, tällä hetkellä 38,4. Voiko flunssa olla jotenkin vaaraksi vauvalle?

be: En usko, että normiflunssasta on mitään vaaraa vauvalle. En ainakaan löytänyt sellaisesta mitään tietoa, kun tässä jokin aika sitten aihetta googlettelin. Mullakin on jo jonkin aikaa ollu vähän sellainen olo, että ois flunssa tulossa, mutta toistaseks oon onneks säästyny siltä. Tsemppiä ja pikaista paranemista sulle, kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa. :)

Itelläni oon huomannu tässä sellaisen uuden oireen, että mun rinnoista on tullu aivan järkyttävän kylmänarat. Eilenkin kun oltiin kaverin kanssa käymässä Tuomaan markkinoilla Helsingissä ja oli suht kylmä viima, niin ei kovin kauan tarvinnu ulkona kävellä, kun rintoja jo alko palella ja nännejä kivistää niin, että oikeen pahaa teki. Ja mulla oli kuitenkin villapaita, paksu kaulaliina ja paksu untuvatakki rinnustaa suojaamassa. Kaveria nauratti, kun mä tuskissani sanoin sille, että nyt on kyllä pakko päästä johonki lämpimään ja vähän äkkiä tai multa irtoo kohta nännit. Mut siltä se tosiaan sillä hetkellä tuntu. :)

Kiitos Varpunen78, toivottavasti menee nopeesti ohi, ei oo nimittäin yhtään kiva.. Huomenna olisi vielä hammaslääkäri :/ ehkä parasta perua koko aika.. Kylmänarat rinnat on ollut mullakin ihan alusta asti ja se on oikeesti ihan hirveetä kun paleltaa! Ja kun ei mitään voi tehdä, täytyy kestää vaan.. Mä oon myös huomannut, että mun rinnoista valuu jotain valkoista nestettä vähäsen, mut se kait on ihan normaalia..

Aaaah, tissit. <3

Sama vika täällä. Sattuu, eikä mitenkään vähän, vaan tajuttomasti. Sillai, et välillä ihan pakko kumartua ku ei keksi muutakaan (ja eihän sekään mitään helpota) :D

Mä taidan alkaa siirtyä pikku hiljaa tuohon viimeisen kolmanneksen hormonitoimintaan. Ärsyttää kaikki ja meinaa itkettää ja ties mitä. :(

be: Mulla tulee kans nestettä rinnoista melkeen joka päivä. Ensimmäisen kerran tais tulla jo joskus viikolla 16 mutta nyt on selkeesti lisääntyny. On ollu pakko alkaa pitään liivinsuojuksia, ettei tarvi vähän väliä pyykätä rintsikoita. Onko jollain muute hyvää patenttiratkaisua siihen, miten liivinsuojukset sais pysymään siellä liiveissä? o.O Hauskaa avata julkisilla paikoilla takki ku paidan kaula-aukosta tunkee valkosia pumpulityynyjä :D

Noista mielialoista tuli mieleen, että en tiedä onko minuunki iskemässä joku hormonimyrsky. Tuntuu, että on jatkuvasti vaan huolissaan kaikesta ja melkee masentaa jo koko huolehtiminen :-/ Kylläkai sitä tässä vaiheessa raskautta pitäis osata jo rentoutua, mutta tuntuu, että uusia kauhuskenaarioita puskee vaan poistuvien tilalle...

Ikuisuus ja poodle: mulla myös alkanut vasta nyt tulla mielialan heilahteluja, alkuraskaudessa ei paljon mitään, muuta kuin tietty huolta siitä, meneekö kaikki hyvin. nykyään mua itkettää ihan hirveän helposti kaikki, siis en tarvii juuri mitään syytä. ja sitten sitä on tähän asti ollut jotenkin niin luottavaisena, että kyllä kaikki menee vauvan kanssa omalla painollaan, mutta nyt alkaa paniikki nostaa päätään..... sitä miettii kaikkea tosi outoa, kuten että mitä jos se vauva ei tykkää musta?? :) oon myös ihan hirveän hellyydenkipeä miestä kohtaan. tunnen itseni tosi lapselliseksi välillä näiden juttujen kanssa.

k_repolainen Mulla oli alkuraskauskin aikamoista tunnekuohua josta mies sitten sai välillä osansa. Kannattaa avoimesti puhua miehen kanssa noista, oma ainakin sisäistänyt aika hyvin että kaikki mistä kitisen ei ole hänen syynsä ja se että tarvii hetkeksi päästä sylikkäin sohvalle on oikeasti ihan vakava asia. :)

Mulla myös aikamoista kiukkuilua ollut alusta saakka, viikonloppuna sain sellasen 3-vuotiaalle tyypillisen raivokohtauksen miehelle irtokarkkihyllyllä, kyllä itku tuli kun ulos kaupasta päästiin, kadutti niin se huono käytös:( Nyt uutena tullut myös hieman jopa typerät pelot, meidän vauva ei oikeen potki tai liiku kun kädellä tunnustelee, niin oon jo ihan peloissani ollut, että saan vauvan joka ei siedä läheisyyttä ja hellyyttä! Myös nään hölmöjä pelkoja unissa, millon saan iso nenäisen vauvan ja millon sitten taas muuten vaan ruman.. Herättyä vielä toistaseks vaan naurattanut:)

Jotenkin lohdullista lukea, että muillakin on vähän sitä sun tätä oiretta... Hyvä, että vihdoin osuin tälle palstalle. :)

Itseä riivaa kova väsymys - nukun surkeasti, on hankala löytää asentoa ja jotenkin kroppa "väsyy" ja vaihdan sitten kylkeä vähän väliä. Herään joka rasahdukseen... Rauta-arvot olivat myös tipahtaneet, joten se tekee entistä nuutuneemmaksi. Välillä olen - etenkin iltaisin - vatsanseudulta tuhannen turvoksissa, mikä on ehkä ärsyttävin oire. Maha alkaa olla kumarrellessa tiellä ja kuten joku muukin mainitsi, niin alaspäin ei tee mieli muutenkaan kurkotella, kun tuntuu, että ruoka tulee pihalle... (yök)

Vauva on eloisaa sorttia ja potkuttelee säännöllisesti. Se onkin oikeastaan parasta, että on joku tieto olemassa siitä, että pikkukaveri pärjäilee tuolla ilmeisen hyvin. :) Nytkin mahassa tuntuu jollain olevan "treeni" menossa!

Takaisin