Oireet

heini90

Jostain jotain jo tietävä

Eli kaikenlaista oireista. Kuinka moni täällä on oireeton? Kun  tuntuu että ei kovin moni.

Itellä mahaa turvottaa ja rinnat. Ei muuta.

 
Millä viikoilla sä olitkaan heini90 ?
Mulla oli alusta asti rintojen turvotusta ja arkuutta, pissalla juoksemista,
mutta pahoinvointi tuli vasta viikolla 7+0.
 
Tällä hetkellä ei mitään ja oon siitä ihan paniikissa :( Viikkoja nyt 6+5 ja vime raskaudessa olin tässä vaiheessa oksennellut jo viikon päivät. Onneks ens viikolla on ultra, niin pääsee kattomaan onko tuolla mitään. Katotaan niin sitten jos oireet alkaa, niin muistelen tätä oireettomuutta lämmöllä.
 
Täällä jatkuva pissahätä, päänsärky ja ällötys. Mitään ei saa syötyä, ja kun ei syö niin pyörryttää ja on kahta kauheampi olo. :( Toivon todella et nää loppuu siinä kolmen kuukauden paikkeilla, kuten meni esikoisen kohalla.
 
Mulla oireina:

- pientä pahoinvointia pitkin päivää
- väsyttää enemmän
- nenän tukkoisuutta
- useimmin pitää ravaa vessassa 
- vatsa alkanut toimimaan paremmin, useammin toisel hädäl 
- rinnat tuvoksissa ja aristaa, vaihtelee päivistä miten
- jotku ruoat ällöttää, lähinnä makea
- kuumeinen tunne välillä
- hajuaistin voimistuminen
- eilen jomotti mahassa
- turvotuksen tunnetta vatsassa, etenkin aamuisin

Mitkää oireet eivät ole mitenkää kovin voimakkaita, ei ollut viime raskaudessakaan. Viime raskaus oireissa ero oli että teki meili kauheesti makeeta ja nyt se oksettaa
 
Eevi: Mua ihmetyttää just toi makean ällötys ku viimeraskaudessa pahoinvoinnista huolimatta sain alas pelkkää jäätelöä ja suklaa maistu kans hyvin mut nyt ajatuskin makeesta ällöttää.

Muita oireita: Pissa haisee pahalle, janottaa ja pissattaa kokoajan, turvotusta varsinkin iltasin, ja välillä outoja tuntemuksia alavatsalla.

Ostin ite pahoinvointirannekkeet jatkuvan etovan olon ja yökkimisen takia (en vielä ainakaan oo oksentanu) ja on auttanu ainakin mulla hyvin ku rupesin jo miettimään et onks mul enään mitään raskausoireitakaan. Eli suosittelen kokeilemaan noita pahoinvointirannekkeita, ei varmaan kaikilla auta tai vie kokonaan pois mutta itellä ainakin tehonnu hyvin.
 
Täällä yksi oireeton!

Tai noh, oireena rinnat turvonneet ja vähän arat sekä itkuherkkyys. Ja tänään käyty ultrassa, kaikki normaalisti :)
 
Jonnekin 6+0 asti oli ainoina oireina arat rinnat ja väsymys. Sen jälkeen alkoi sellainen flunssa+krapula olo pikkuhiljaa ja tänään eli 8+2 tuli sitten ensimmäinen virallinen aamupahoinvointi suoritettua kylppärissä. Vanhat oireet eivät ole väistyneet uusien tieltä.
 
-masu-: Joo mä en ennen viime raskautat tykännyt suklaasta, joha alko uppoo suklaa viime raskaudessa ja rakastuiki siihen totaalisesti. Jätskiä kans meni! ja mandariineja iha törkeenä. kaikki makea. Mut mua alaa oskettaakki ajatus jätäelöstä tai suklaasta. Jäätelöstä oikee tosi pahasti. Mua himottais koko aika salmiakki :s ja kaikki suolanen
 
- rinnat turvonneet ja hieman arat
- ajoittain etova olo, siltä varalta jopa autossa mukana esim. ruiscrackereita, suolainen auttaa
- vatsa oli turvonnut muutaman päivän, ei enää
- janottaa paljon enemmän, siitä seuraa, että juoksen pissalla
- nenä vähän tukossa, mutta voi olla myös muusta johtuvaa
- ilmavaivat... ja muutenkin vatsa toimii vähän eri tavalla, kakkoshätä useammin
- tuntemukset vatsassa, pienet vihlaisut, välillä lyhyen aikaa menkkakipujen tyylistä kipua
- tolkuton väsymys. Tulee viimeistään iltapäivällä töiden jälkeen, niin että vaan haukottelen jatkuvasti. Päikkäreitä otan välillä, mutta tuntuu että oon silti yhtä väsyny niiden jälkeenkin...
 
Ekassa raskaudessa alkoi kuvottaa vasta jossain viikolla 12. Nyt vaan väsyttää. Eihän kaikki raskaudet ole samanlaisia eikä aamupahoinvointi kiveen hakattua.

Oon jotenkin itse yrittänyt ajatella kaikki oireet pois, että kuvittelemalla tekisi itseäni "raskaammaksi", kuten ekassa raskaudessa tein, kun halusin tuntea oloni erilaiseksi siinä vaiheessa, kun mikään ei ollut vielä erilaista eikä raskaus näkynyt. Mutta väsymykselle ei mahda kyllä nyt mitään. En jaksaisi juosta samalla tavalla kuin ennen ja syke pysyy kymmenen sykäystä korkeampana kuin aikaisemmin.

Jotenkin ällöttää ajatus raskausvaatteista ja isosta mahasta. Viimeksi vatsa kasvoi näkymään vasta puolivälin jälkeen. Toivon kovasti yhtä hyvää tuuria nyt.
 
Mulla pahaolo jos ei oo syönyt, turvottaa, tuntuu et tisut painaa tonnin eli vissii turvottaa niitäki :D, koko aika pissattaa ja  maha toimii enemmän ku tarttis.. :D ja joo salmiakki ja ruisleipä!
 
Olen varmasti vuodattanut jo ihan liikaakin toisessa ketjussa, mutta laitetaan
nyt tännekkin sitten.
Eli päänsärky ollu koko raskauden ajan.
Huonoaoloa ollut viimeiset kolme päivää.
Pissalla saanut juosta tiheään koko raskauden ajan.
Rinnat, riippuen päivästä, arat ja turvoksissa.
Painetta alavatsassa ja juilii välillä.
Lämmön nousu, yhtenä päivänä oli ihan kuumettakin.
Vatsa oli aivan sekaisin pari päivää.
Herkistynyt hajuaisti.
Ja kauhea salmiakin himo!! emoticon
 
Mä olen ainakin huomannut että moni on sanonut, että on vähän oireita. Ja sit on hauska kun sanotaan että "oon ihan oireeton paitsi on se ja se ja se.." eihän silloin ole oireeton :) Ja mä luulen että tuo oireettomuus tai niiden vähyys on täysin normaalia. Mullakaan ei ole muita oireita, kuin se että jos en syö tarpeeksi usein niin tulee krapula olo. Ja viime raskaudessa oli ainoastaan tissit yliherkät eikä mitään muuta.

Kiitätte vielä sitä että on vähäiset oireet :)
 

No sitä kuvittelee että se on kiveen kirjotettu että tulee huono olo, rinnat on niin kipeet ettei kärsi mitenkää koskea, pissalla saa olla 5 minuutin välein yms. Mutta jokaisella eri tavalla.

Toivottavasti oisin se onnekas joka ei vaan kärsi oireista..

 

Mulla on ollu nuita vatsakramppeja oviksesta lähtien, siitä vähä aavistelinki raskautta... Toki olin aavistellu monesta kierrosta aiemminki=D Välillä nuo krampit vetää ihan kippuraan ja varsinki aivastelut ja yskimiset on kivuliaita vihlaisujen takia nivusissa... Auton ratissa on mukava ku alkaa nenää kutittaa!

Just tänään ei oo pahoinvointia kauheesti ollu, mutta välillä on kyllä huokailuttanu! Mutta ei onneksi oo vessaan asti saatika sitte sairaalaan asti joutunu! Huh!! Voimia sinne pöntölle ja sairaalasänkyyn! Vähä jännäilen tuota huomenna alkavaa ysi-viikkoa,ku hormoonit korkeimmillaan ja ennustettavissa myös pahoinvoinnin pahenemista!
Liivit on täälläki ahtaat ja rinnat vähä arat. Ja makiaa ei tee mieli, mielummin leipää.
Semmosen huomasin vielä, että viime päivinä on jano ehkä vähä helpottanu... Selviää lyhyitä automatkojaki ilman vesipulloa...
Onko teillä muuten eläimet oireilleet teidän raskautta? Itellä kaksi koiraa joiden käytöksessä en oo huomannu mitään...

 
Mulla ei oikein muita oireita, paitsi tää mun iho -.- Kärsin tästä jo edellisissä raskauksissa eli siis raskausakne.. Onko kohtalotovereita? Aivan kamalaksi menee iho jo tässä alkuvaiheessa ja pahenee vaan. Ekassa raskaudessa iho parani vasta loppupuolella raskautta n. 30 viikon jälkeen.. Inhottavaa, eikä mikään voide tai puhdistusaine tunnu auttavan :/
 
Rouva nappula: meillä kans 2 koiraa, ei reagoinut viime raskaudessa, eikä nyt ole mitenkään ragoinut, mutta edellises raskaudessa ku kävin aina koriapuistossa musta tuntu että monen koirat sielä reagoi mun vatsaan
 
Täällä oireena pahoinvointi 24/7, oikein mitään ei saa syötyä. Lisäks on nenän tukkoisuutta, turvotuksen ja paineen tunnetta vatsassa ja nännit kipeät.
 
Takaisin
Top