Oireet rv 13-27

Mustakin tuntuu, että vähän väliä on pissahätä! Jos ottaa yhen huikan vettä niin kohta taas veskiin.

Nyt oli myös paino pompsahtanut yhtäkkiä pari kiloa ja jumpassa lopuksi tuntui, että jalat painoi tonnin ja jälkeen oli tosi uupunut tunne jaloissa. En tiiä voiko niissä olla jo turvotusta vai mistä tää johtuu. Tylsää jos jo tässä vaiheessa alkaa askel painaa.

Mustakin tuntuu, että vähän väliä on pissahätä! Jos ottaa yhen huikan vettä niin kohta taas veskiin.

Nyt oli myös paino pompsahtanut yhtäkkiä pari kiloa ja jumpassa lopuksi tuntui, että jalat painoi tonnin ja jälkeen oli tosi uupunut tunne jaloissa. En tiiä voiko niissä olla jo turvotusta vai mistä tää johtuu. Tylsää jos jo tässä vaiheessa alkaa askel painaa.

Mulla myös paino noussu nyt ihan sormia napsauttamalla pari kiloa. Jalkoja särkee iltasella kovasti, ja on alkaneet turvota iltaa kohden. 18+4

Haittaako muilla etureppu jo autoon menemistä tai kenkien pukemista? Varmaan mies saa kohta kammeta mulle kengät jalkaan :hungover:

Hahaa, tuota taas odotellessa :grin sokkona saa sit taas ajella kun ei taivu eikä nää :grin

16+3 ja nyt alkaa olla jo aika kipeitä venytys tuntemuksia alavatsassa! Välillä ihan säikähtää ku tuntuu niin raastavalta. Mutta sen kivun kuitenkin erottaa kasvukivuiksi niin ei panikoi onko asukilla kaikki hyvin.

16+3 ja nyt alkaa olla jo aika kipeitä venytys tuntemuksia alavatsassa! Välillä ihan säikähtää ku tuntuu niin raastavalta. Mutta sen kivun kuitenkin erottaa kasvukivuiksi niin ei panikoi onko asukilla kaikki hyvin.

Mulla on jo viikon verran ollut niitä, varsinkin rasituksessa. Nyt siis 16+0. Vähän töissöoloa häiritseviä, kun fyysinen työ.

Kyllä tuntuu maha jo haittaavan kenkien laittoa ja lähinnä autosta nousemista. Koko päivän pahoinvointi on vaihtunut iltapainotteiseksi. Ja mulla myös välillä inhottavaa vihlomista ja jomotusta. Tiistaina neuvola niin pääsee kyselee kaikkee mikä mieltä askarruttaa :grin

Mustakin tuntuu, että kenkienlaitto ja muu kyyristely on jo tukalaa ja käy hengästyttämäänkin. Ja vasta puolessa välissä mennään..

Onko muilla vielä häntäluu kipeytynyt? Alkuviikosta kokeilin leikata satulatuolin päällä olleeseen 5 cm paksuun superlon-pehmusteeseen häntäluun kohdalle aukon, eikä häntäluu kipeytyt töitä tehdessä vaikka työpäivät olivat pitkiä. Kannattaa kokeilla.

Ainoa suurempi vaiva on kipeytynyt alaselkä. Ja kyllä! Kenkien laitto on aika temppu.

Huoh on tämä rasittavaa. Heti kun yksi oire poistuu niin tulee uusia tilalle. Nyt pari päivää ollut pidätyskyky todella heikko. Tuntuu että jatkuvasti saa juosta vessassa vaikka ei paljoa edes joisi. Kai vauva nyt jotenkin sopivasti painaa virtsarakkoa. Kotona ei niin haittaa mut hankala kun ei aina töissä pysty heti menemään vessaan ja meinaa pissata housuun :grin
Ajottain myös vihlovia liitoskipuja, onneksi menevät nopeasti ohi (ainakin vielä).

Musta tuntuu kanssa että kun ottaa yhden vesihuikan niin 5min päästää pitää mennä veskiin. Samoin kun menee nukkumaan niin vaikka oisi juuri käynyt niin kohta pitää taas nousta.

Huoh on tämä rasittavaa. Heti kun yksi oire poistuu niin tulee uusia tilalle. Nyt pari päivää ollut pidätyskyky todella heikko. Tuntuu että jatkuvasti saa juosta vessassa vaikka ei paljoa edes joisi. Kai vauva nyt jotenkin sopivasti painaa virtsarakkoa. Kotona ei niin haittaa mut hankala kun ei aina töissä pysty heti menemään vessaan ja meinaa pissata housuun :grin
Ajottain myös vihlovia liitoskipuja, onneksi menevät nopeasti ohi (ainakin vielä).

Mulla sama. Hyvä että tänää aamulenkiltä ehti kotiin vessaan :grin töissä hävettää juosta koko ajan vessassa. Ja myös vihlovia liitoskipuja on ollut. Eilen illalla sattui oikein kunnolla hetken aikaa!

Hei onko kellään kokemusta tiehyttukoksesta/rintatulehduksesta raskausaikana? Ma-ti välisenä yönä olin jalkeilla kun en saanut unta, käsiv juomassa ym. ja päästin koiraa käymään ulkona asioillaan (maalla kun asutaan niin voi vaan päästää vapaasti pihalle käymään). Ja siis kaksi kertaa kävin avaamassa ulko-oven pikkuhoususillani (ei yöpaitaa tai rintaliivejä päällä). Eilen aamulla sitten alkoi oikee rinta tuntua aralta ja kun sattui olla neuvolalääkäri niin näytin sille ja tunnusteli että pieni pahkura tuntuu juuri kipualueella. Iltaa kohti kipu vaan paheni ja pahkura suurentui, käsin saunassa ja yritin puserrella nänniä kohti ja sieltä alkoikin jo tulla esimaitoa (myös ed. raskauksissa näillä viikoilla alkanut erittyä esimaitoa) sattui ihan prkleesti mut yritin väkisin saada "maitoa" liikkeelle siellä lämpöisessä. Yöllä tissiä särki eikä voinut nukkua oik. kyljellä ollenkaan kun alkoi niin kovaa jomottaa rintaan. Nyt edelleen todella arka ja punoittaakin vähän ja tuntuu että koko rinta on ihan turvoksissa.

Oonko ny onnistunu kylmettämällä saada aikaan rintatulehduksen ja pitääkö mennä lääkäriin? Mulla on aiemmin imetysaikana ollu rintatulehdus ja tuntuu just samalta mut nyt ei (ainakaa toistaiseks) oo kuume noussu. Eli onko turha mennä lääkäriin ku ei oo kuumetta vai onko pelkästä tukoksesta kyse ja parempi seurailla tilannetta?

Äh pahoittelen kirjoitusvirheitä! Mut vielä et se lääkäri ohjeisti vaa seuraamaan ja jos pahenee ja tulee kuumetta nii sit päivystykseen..

Lonkkiin ja ristiselkään koski kävelylenkillä kun oli tosi epätasainen loskainen tie. Lämmin kaurapussi mikrosta lonkalle ja parkkiin sohvalle enkä liiku koko iltana tästä. No tänään ei huimannut kuitenkaan ekaa kertaa viikkoon eikä supista, mikä on pääasia :)

Nasku, kyllähän tuo ihan rintatulehdukselta kuulostaa o_O mutta jos ei kuume nouse niin ehkä voisi vähän aikaa seurailla? Mulla on ollut imetysaikoina pari kuumeista rintatulehdusta joihin söin antibiootit, ja useita pieniä tulehduksen yrityksiä jotka sain just lämpöhoidolla jne asettumaan. Silloin tietysti imetys auttoi, en tiedä auttaako puristelu ym tässä vaiheessa kun ei sinne kunnon virtausta saa kumminkaan? Mutta varmaan jonkun päivän seuraisin jollei kuume nouse.Paranemisia!

Mulla ollut nyt aamuisin silmäluomet turvonneet! Muuta turvotusta eikä painonnousua ole. Ihan uutta mulle, ei oo aiemmin ollut. Muilla tämmöstä?

Takaisin