Oireet rv 13-27

Pyrstötiainen, juu kyllä maha on kasvanu ihan silmissä ja tuntuu että tosiaan pullahtaa kirjaimellisesti ulos kohta :joyful: no mutta, kaippa nää kuuluu asiaan :happy:

Mulla on kans sormien puutumista! Neuvolasta kysyin asiaa niin meinasi että ei johdu raskaudesta.. höpö höpö, johtuu sanon minä! :D

Maha on pikkasen kasvanut, pysyy vielä piilossa. Joku vois kattoa että oon lihonu :D muutama nainen töissä on luonu pitkän vilaukset vatsan seudulle, en kyllä usko että se vielä varmalta raskausvatsalta näyttää!
Rinnat on kipeet vieläkin. Ja kasvaneet. Ja selkälihakset on alkanu vihloa ja särkeä, samoin lihakset oikeella kylkiluiden välissä! Muuten aika oireeton olo :)

D-vitamiinia minulla on imeskelytablettina niin se menee kyllä alas. Foolihappo pitäisi varmaan jostain keksiä, vai onko se edes enää tässä vaiheessa niin tarpeellista? Berocasta en tykkää, ei meinaa mennä alas vaikka en olisikaan raskaana :D

Hyvä että olet löytänyt muita tapoja saada vitamiineja. Mä elin varmaan sen kriittisimmän vaiheen sitten ihan ilman mitään kun mikään ei pysyny sisällä. Eli enää ei tarvitse huolehtia foolihaposta kun 1/3 on takana. ☺

En tiedä onko läskiä vai raskausmahaa, mutta kunnon pömppö meinaa olla jo aamullakin, täh! :D Ja edelleen vaan väsyttää ja heikottaa, eikä ruokaa tee juuri mieli.

14+4

Mut passitettiin eilen päivystykseen hengenahdistuksen ja levossa hengästymisen vuoksi. Tutkittiin verikokeet, virtsa ja sydän, mutta ei löytynyt selitystä. Tänään hengästyminen taas "tavallista" - eli hengästyn tavallista helpommin, mikä on jatkunut koko raskausajan. Ehdin kyllä eilen jo säikähtää, kun terveysneuvonnasta käskettiin hakeutumaan lähimmälle terveysasemalle välittömästi ja sieltä vielä sairaalan päivystykseen. Vaikka syytä oireille ei selvinnytkään niin ainakin se tuli selväksi, että meidän julkinen terveydenhuolto on mahtava!

Huh, kuulostaa pelottavalta reissulta Viirivehka. Onneks kaikki hyvin!
Mulla on tullut nyt uutena alaselkäkipu ja jonkinlainen iskiasjomotus. Inhottavasti juilii oikein pakaran yläpuolelta reiteen asti. Etenkin jos on istunut jonkin aikaa... Auttaiskohan hieronta?

Mulla on tullut nyt uutena alaselkäkipu ja jonkinlainen iskiasjomotus. Inhottavasti juilii oikein pakaran yläpuolelta reiteen asti. Etenkin jos on istunut jonkin aikaa... Auttaiskohan hieronta?
Hieronta ja mobilisointi voisivat ehkä auttaa. Ja se kun venyttelet kaikkia lihaksia jotka ovat edes lähelläkään kipupistettä. Tsemppiä!

Mulla samaa. Nojaa käsien varassa pöytää vasten ja rentouta alaselkä. Voit vähän tuoda lantiota eteen. Mulla auttaa heti hieman ja mitä useammin tekee sen parempi!

Mulla 14+5 ja tänään ollu koko aamun aika karmee olo. Pahoinvointia on ollu tammikuusta asti, mut vaan kaks kertaa oon oksentanut tähän mennes. Yökkimistä kyllä on lähes päivittäin. Tänään aamulenkillä olin varma että tulee ylös mut ei.. tänään on myös ahdistanut ylävatsasta. Hommasin jo ekat mammahousut kun tuntu et tavalliset puristaa alavatsasta ja on inhottava olla. Mut nyt taas tuntuu et painaa inhottavasti tosta ylävatsasta. En tiiä enteileekö tää närästystä vai mitä. Toiv ei tulis sitä vaivaa! Palelee ja nenä on tukkonen. Nyt nostin sängyn yläpäätä niin oli vähä helpompi nukkua. Jotain hyötyä moottorivuoteesta. Eli täällä samaa et joutuu öisin hengittää suun kautta ja sit suu kuivuu. Enkä todellakaan viitti juoda yöllä mitään ku muutenki ravaan 1-3 tunnin välein vessassa. Ärsyttävää! Ei ainakaan yhtää helpota tätä väsymystä. Koska alkaa virkeys?

Muokattu viimeksi:
Juuri kun on päässyt pahoinvoinnista niin nyt iski vatsatauti :hungover: Onneksi alkaa mennä ohi, mitta olen ollut kuukauden verran enemmän ja vähemmän kipeänä, inhottavaa kun tuntuu raskaana olevan tällainen pöpömagneetti.

Mulla oli eilen illalla jotenkin vaikeampaa hengittäminen, en sitten tiedä liittyykö raskauteen mitenkään. Jotenkin istumatyössä tulee häntäluu kipeäksi ja lonkassa tuntuu kävellessä kipua.

Sehri, minulla sama homma tuon häntäluun kanssa. Tai itse asiassa en ole varma onko häntäluu vai vähän ylempää tai sekä että. Tekee istuminen päivän mittaa todella kipeää. Ja hetken kun on työpäivän jälkeen pitkällään, ei meinaa päästä liikkeelle. Millainen työtuoli sinulla on? Itsellä satulatuoli ja tänään jo virittelin siihen pehmustetta, ei oikein auttanut. Mietinkin jo, pitäisikö hommata toisenlainen tuoli..

Heleinkiin laskeutuminen 15 mins sakeassa pilvessä ja tärinäääääää. Pyysin kotiin vievää taksikuskia ajamaan rauhallisesti, tuli niin huono olo että joutui oikein keskittymään hengittämiseen.

Ja mullekin tuli tänään häntäluu kipeäksi kun 8h istuin palaverissa. Ärsyttävä vaiva. Repäsykipuja, nyt myös kylkiluissa ja häpyluussa.

Eilen käveltiin porukassa ripeästi pitkää matkaa ylmäkeä niin yöllä heräsin siihen kun toisessa pohkeessa suonenveto!

Ja tänään turvotusta niin että on vaikea kumartua eteenpäin. Mies sai ottaa kengät ja sukat jalasta kun pääsin kotiin :rolleyes:

Häntäluun kivusta lääkäri sanoi että voi liittyä kohdun voimakkaaseen kasvamiseen etenkin jos on taakse kallistunut kohtu. Outoa. Rupean kulkemaan tyyny mukana jos en pääse pehmeeseen tuoliin.

Työtuoli on semmonen aika kökkö perus ikean tuoli, mutta aiemmin ei oo ollut ongelmia. Nyt oon yrittänyt käyttää semmoista ergonomista istuintyyny juttua välillä ja myöskin jaloilleen useammin mutta siltikin herkästi kipeytyy häntäluu tai jokin sieltä alueelta. On myös maatessa aika tuskainen toi lonkkakipu kun säteilee tuohon vasemman pakarat yläpuolelle. Eihän tässä enää tiedä miten päin olis :arghh:

Häntäluun kivusta lääkäri sanoi että voi liittyä kohdun voimakkaaseen kasvamiseen etenkin jos on taakse kallistunut kohtu. Outoa. Rupean kulkemaan tyyny mukana jos en pääse pehmeeseen tuoliin.
Mulla on juurikin taaksepäin kallistunut kohtu eli sitäkö se sitten olisi. Kipu alkoi aikalailla yhtäkkiä kaksi tai kolme viikkoa sitten. Todella outoa.

Voi ei, täälläkin taaksepäi kallistuva kohtu mut ei oo viel häntäluussa tuntenu kipua. Onko teil siis istumatyö? Nyt alko jännittää, ku ollaa viel suunniteltu reissuu Suomes mis joutus paljo istuu autos ni ei kait alkas vaivaa kesken loman....

Mulla on istumatyö, yritän kyllä pitää jaloittelutaukoja tunnin välein jos vaan mahdollista. Tiistaina oli kahden tunnin palaveri jolloin se siis istuttiin putkeen ja kyllä koko loppu päivän tiesi istuneensa. En oo kyllä ihan varma aiheuttaisiko auton istuin samaan kipuja kun en ole lähiaikoina pitkää matkaa ajanut.

Takaisin