Oireet rv 13-27

Aivastelua on täälläkin, mulla se liittyy yleensä syömiseenkin. Ihmettelinkin mistä on kyse mutta hyvä tietää etten olekaan ainoa :D
 
Minun tosi oireettoman ja vaivattoman raskauden ärsyttävin oire on vessassa ravaaminen... erityisesti öisin. Löysin eilen vinkin tähän "vaivaan" ja testasin sitä tänään. Toimii! :) Eli: Vältä juomista illalla ja tankkaa nesteet päiväpainotteisesti ja kun käyt vessassa, varmista että rakko tyhjenee kunnolla. Tässä auttaa eteenpäin nojautuminen lopetellessa asiointia :)
 
Miulla on alkanut selkeästi maha kasvamaan. Toki sen näkee (lomalla ollut työkaveri päivitteli miten on viikossa kasvanut), mutta nyt myös tuntee. Eli mahalla on semmoisia paikallisia kiristyksiä nahanaluskudoksissa. Tuntee siis selkeästi että ihoa kiristää. Tai ei edes ihoa, vaan nimenomaan subkutista. Oivoi. Eikä mahaa kyllä enää voi piilotella edes työvaatteissa.
 
Mulla tuli maha aika yliyön, ainakin tuntui sillei ja oli myös nahankiristus tunne pari päivää. Ja nenä yleensä öisin tukossa, viimeaikona viellä aamuina alkaa vähän vertä vuotamaan nenästa, onneksi tule sitä yleensä vain hetkeksi :)
 
Onko kenelläkään oireena aivastelu? Mä aivastelen vähän väliä ilman mitään syytä. En ole edes millekään siitepölyille tms allerginen mikä selittäisi. Ihan ilman syytä vaan aivastelen.. Ja pahinta se, että hemmetti eilen alkoi lirahtamaan housuun kun pärskin. Joudunko mä jotkut tenat laittamaan housuihin. :bag: Lantionpohjalihas jumppaohjeet kaivoin kyllä nyt esiin.


Täälläkin aivastellaan! Tai nyt jo helpottunut. Mutta vielä muutama viikko sitte oli ihan kamalaa aivastelua. Kerran aivastelin tunnin sisällä varmaan parikymmentä kertaa. Yritä siinä sitte nukkua!
 
Lantionpohjalihastreenit alkaa nyt kyllä täälläkin. On flunssa ja kauhee yskä ja aivastuttaa ja ja muutaman kerran on just lirahtanut housuun kun esim. kävellessä yhtäkkiä aivastaa tai tulee yskänpuuska yllättäen ilman et ehtii varautua laittamalla jalat yhteen/ristiin. Kaikenlaista sitä pitääkin tulla :wtf:
 
Oireita ollut vaikka mitä, aivastelua, mahan möyrintää, ummetusta, kamala päänsärky, välillä tuntuu kun joku tökkisi sukkapuikolla alapäähän yms yms. Mutta pari päivää on nyt pissattanut ihan törkeästi, aivan kamalaa kun töissä on pakko olla pissimättä vähintään 5 h kerralla. :sad001 En kestä!!! Huoh
 
En pystys pidättää mitenkään noin pitkään! Miksi ei pääse vessaan ennemmin kuin 5h välein?

Oireita ollut vaikka mitä, aivastelua, mahan möyrintää, ummetusta, kamala päänsärky, välillä tuntuu kun joku tökkisi sukkapuikolla alapäähän yms yms. Mutta pari päivää on nyt pissattanut ihan törkeästi, aivan kamalaa kun töissä on pakko olla pissimättä vähintään 5 h kerralla. :sad001 En kestä!!! Huoh
 
Onko joku muu ottanut ummetuksen avuksi maitohappobakteerejä, ne auttoi mua aika hyvin, plus jätin maidon juomisen viikoksi pois ja myöhemmin olen jounut maks 2 lasia päivässä. Alkuraskaudessa join yli 2 litra päivässä kun ei tekenyt mieli juoda muuta mutta siitä tuli niin kova ummetus että ei tullut mitään ulos :P
 
Musta tuntuu, että väsymys on palannut. Koko päivän väsyttää, vaikka saan nukkua ihan kohtuullisesti. Saisipa jollain ruokavalion korjauksella tms. jotain apua
 
Ugh.. Johan teki temput. Kohta 3kk oksennusvapaata... pystyn liikkumaan ja syömään kaikkenlaista ilman huonoa olo mutta eilen tuli syötyä aika reippaan puoleisesti, paljon enemmän kuin normaalisti, ja aamu kolmelta sit tulikin kaikki ylös. Alkoi tosi kovalla närästyksellä koko ruokatorvea poltteleva. Olo oli tosi tukala mutta helpottui sitten kun vatsa tyhjeni.

Tästä taas tärkeä opetus itselleni - kolmen ruokalajin illalliset ovat turhat ja jos herää yöllä huonoon oloon niin luota vaistoosi ja pyydä puolisoa hakemaan ämpäri.

Jotakin positiivista - nähtiin revontulia kun palattiin sänkyyn nukkumaan :)
 
Milloin aloitte tuntee vauvan liikkeet? Nyt 19+1 enkä osaa kyllä yhtään tulkita onko jotkut tuntemukset liikkeitä vaiko vaan mahan murinoita/ilma kuplia :grin viime yönä tuntu sellasta kuplintaa vatsassa. Mietin siinä itsekseni että onkohan ne mahdollisesti liikkeitä. Esikoista kun odottaa niin ei tiedä yhtään miltä niiden pitäs tuntua. Osaako joku selittää miltä liikkeet tuntuu? Mä niin ootan että alkais tuntuu :Heartred Viikon päästä ois rakenneultra. Jännittävää!
 
Katjuska, mulla myös nyt 19+1 ja viikko sitten tunsin ekat sellaiset liikkeet että olin varma että se oli vauva eikä suolisto. Potkuja tuntuu vielä aika harvoin, mutta mulla ne tuntuu juuri siltä kun joku tökkäisi nopeasti sormella vatsan sisäpuolelta. Kaikki muu isompi mönkiminen onkin sitten just tuota kuplintaa, tai kuplan puhkeamista. Välillä vähän sellaista muljahtelua. Hankala kyllä kuvailla! Ja hyvin pieniä tuntemuksia harvassa itselläkin vielä, luota säkin vaan siihen että koko ajan se kaveri siellä vatsassa voimistuu :) Esikoista odotan myös, ja luulen että liikkeiden tuntemista helpottaa kun olen hoikka. Siitä asti kun ne ekat potkut potkuiksi tunnistin, on ne tuntunut myös kädelle.
 
Vaikka kolmatta odotan, niin monta viikkoa meni kuullostellessa, onko suolisto vai vauva. Todella aikaisin kyllä rupesin tuntemaan, mutta ensimmäiset liikkeet, jotka oikeasti tunnistin, tuntui kädelle. Minusta liikkeet tuntuu potkuilta, en osaa selittää, mutta kyllä ne vaan tuntee, sitten kun tuntee :grin
 
Rv 18 alkoi mulla tuntua ja ne tuntui vähän niinkuin olisi elohiiri mahassa mutta potenssiin 20, paljon voimakkaampana.

Milloin aloitte tuntee vauvan liikkeet? Nyt 19+1 enkä osaa kyllä yhtään tulkita onko jotkut tuntemukset liikkeitä vaiko vaan mahan murinoita/ilma kuplia :grin viime yönä tuntu sellasta kuplintaa vatsassa. Mietin siinä itsekseni että onkohan ne mahdollisesti liikkeitä. Esikoista kun odottaa niin ei tiedä yhtään miltä niiden pitäs tuntua. Osaako joku selittää miltä liikkeet tuntuu? Mä niin ootan että alkais tuntuu :Heartred Viikon päästä ois rakenneultra. Jännittävää!
 
Mul jotenkin nyt tuntuu liikeitä aina kun oon ihan selällä ja sit vähän mietin siitä isosta verisuonesta mihin kohtu vois painaa niin että vauva ei saa tarpeeks vertä tai jotakin. Tulee semmonen mielikuva että se alkaa potki että mä vaihtaisin nopeasti asentoa että hän sais henkeä :P en kyl uskalla enää jäädä selälle kun see potki sillei sitten... varsinkin kun see myös aina lopettaa kun meen toiseen asentoon :)
 
Takaisin
Top