Oireet rv 13-27

Hemoglobiini oli 115 niin määrättiin tuo rautalisä. Mulla muutenkin aika alhainen, alkuraskaudessa oli parempi kuin vuosiin. Tuo maltofer purutabletti on ihan makoisa :)
 
Kyllä mä ainakin luotan täysin meidän neuvolan terkkaan, ne kertoo kyllä mitä tehdään, kunhan itse huomaa kertoa oireistaan :) Enemmän ne oireet kertoo kuin pelkät numerot kuitenkin tilanteesta.

Mulla ei oo ollut huonoa oloa kertaakaan raskauden aikana, pari kertaa huimannut ja sekin johtunut siitä että viime ruokailusta ollut liian pitkä aika. Kaipa ne neuvolassa kertoo jos tarvii aloittaa rautalisä :hungry:
 
Täällä taas kitisemässä ja voivottelemassa..

Uutena jännänä nimittäin nyt tullut, että pienenkin liikunnan jälkeen alavatsaan tulee.. tuntemuksia. En sanoisi välttämättä että kipua, mutta ei miellyttävältäkään tunnu. Mietin, olisiko supistuksia mutta ei kai nyt sentään. Heräsin myös aamusta siihen, että koko maha oli kipeä ja kireä. Meni sitten ohi kun nousin.

Uskaltaako tässä nyt liikkua sitten yhtään? Kun tuntuu olevan ainoa tapa, jolla saan painon pidettyä edes leikisti kurissa.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä taas kitkemässä ja voivottelemassa..

Uutena jännänä nimittäin nyt tullut, että pienenkin liikunnan jälkeen alavatsaan tulee.. tuntemuksia. En sanoisi välttämättä että kipua, mutta ei miellyttävältäkään tunnu. Mietin, olisiko supistuksia mutta ei kai nyt sentään. Heräsin myös aamusta siihen, että koko maha oli kipeä ja kireä. Meni sitten ohi kun nousin.

Uskaltaako tässä nyt liikkua sitten yhtään? Kun tuntuu olevan ainoa tapa, jolla saan painon pidettyä edes leikisti kurissa.
Mulla liikkuessa huomaan välillä että vauva oikein keikahtaa alavatsaan ja tuntuu painavalta kävellä, mutta tuntemus helpottuu kun jatkaa. Mulla sellaisia tuntemuksia.
 
Täällä taas kitisemässä ja voivottelemassa..

Uutena jännänä nimittäin nyt tullut, että pienenkin liikunnan jälkeen alavatsaan tulee.. tuntemuksia. En sanoisi välttämättä että kipua, mutta ei miellyttävältäkään tunnu. Mietin, olisiko supistuksia mutta ei kai nyt sentään. Heräsin myös aamusta siihen, että koko maha oli kipeä ja kireä. Meni sitten ohi kun nousin.

Uskaltaako tässä nyt liikkua sitten yhtään? Kun tuntuu olevan ainoa tapa, jolla saan painon pidettyä edes leikisti kurissa.


Mulla on öisin koko vatsa pinkeä ja sattuu. Mutta aamulla ei taas oo mitään. Lenkillä myös saattaa sattua satunnaisesti vähän alavatsaan. Mutta en oo huolestunut. Kävelen sit vaan hitaammin tai pysähdyn hetkeks. Ja lenkin jälkeen hetki lepoa.
 
Se tunne kun joku pakottaa vähän väliä käymään vessassa. Hyvä että eilen pääsin päikkäreiden jälkeen sohvalta ylös ilman että pissat tulee housuun. Ja töissä pakko käyttää tukivyötä kun meinaa alaselkä kipeytyä. Niin tahtoo tää vyökin vähän painaa vielä lisää tuota rakkoa, ainakin istuessa. Että loppuaikaa ootellessa, saako vessassa ravata sit tyyliin vartin välein :wacky:
 
Mä kans mietin, että miten saan mitään lenkkejä tehtyä koiran kanssa kesällä, kun nyt jo pitää ihan koko ajan juosta vessassa! :eek: Ei oo aiemmissa raskauksissa mulla ollut näin. Mutta jospa se kohdun kasvaminen jotenkin muuttaisi tota paineen tunnetta... toiveajattelua? :D
 
Mä kans mietin, että miten saan mitään lenkkejä tehtyä koiran kanssa kesällä, kun nyt jo pitää ihan koko ajan juosta vessassa! :eek: Ei oo aiemmissa raskauksissa mulla ollut näin. Mutta jospa se kohdun kasvaminen jotenkin muuttaisi tota paineen tunnetta... toiveajattelua? :D

No kesällä voi käydä sit puskapissalla kesken lenkin:grin Yhtään ei voi pitää myöskään mitään puristavia housuja kun nekin painaa rakkoa. Saa nähdä kuinka tuskaa kesästä tulee. Onneks enää 7viikkoa töitä jäljellä ja sit jään lomalle:cool14
 
Mä oon huomannut että pystyn pidättämään erittäin hyvin kun olen jossakin liikkeellä, mutta kotona kin wc on lähellä niin käyn tiuhempaan... Lenkkeilessä ei vielä mitään ongelmia :)
 
Huh..Kylläpäs tänään säikäytti todella kova oikeanpuoleinen kylki/selkäkipu, joka alkoi hyvin yllättäen lopputyöpäivästä. Töistä suoraan miehen viemänä päivystykseen jossa tarkkailtiin n. 3h jonka aikana kipu yltyi niin kovaksi että oksensin kaiken ulos. Pissanäytteessä ei verta, mutta keto 2+ ja protetiinit 1+. Lääkäri ensiksi epäili virtsa/munuaiskiviä mutta silloin virtsanäytteessä pitäisi olla verta.
Onneksi lähetti päiv.gynelle Gravidaan joka lopulta teki sisätutkimuksen ja ultrasi..vauvalla kaikki hyvin ja kohdunsuu kiinni n. 3.5cm. [emoji173] Istukassa hyvät virtaukset ja kaikki näytti olevan niin kun pitääkin. Kipukin jo hellittänyt huomattavasti mutta varsinainen syy jäi hämärän peittoon..
Toivottavasti ei enää uusi. Onneksi vauvalla kaikki hyvin niin vähän huojennutti.
 
Hui mikä ilta! Kaikkea sitä kai saattaa tulla kun kropassa on näin kova myllerrys menossa. Hyvä että tutkittiin!
 
Mäkin saan juosta vessassa koko ajan, pikkuinen oleskelee jatkuvasti sen verran alhaalla ja nimenomaan tykkää potkiskella rakkoa kohti... Oon myös miettinyt, missä se kuuluisa energinen keskiraskaus oikein viipyy. En muista sitä varsinaisesti esikon odotuksestakaan, mutta nyt nukahtelen jo alkuillasta usein sohvalle samalla tavalla kuin alkuraskaudessakin.
 
Täälläki kohtu painaa kylkiin ja viikkoja vasta 23 =D

Onko muilla alamahalla menkkajomoja? Mulla tuntuu jomottavan suurimman osan päivästä. Harkkasupistusten määräkin on lisääntynyt.
 
Mulla painaa kohtu ja vauva alavatsaa. Eli liitoskipuja!! Tiistaina kun kävin kävelyllä, niin ei mitään ongelmaa tukivyön kanssa. No, tänään en päässyt kuin 200m niin johan alkoin repimään oikelta alhaalta. Takas kotiin.. Ei täs muuten mitään mut ku ollaan varattu hotelli helsingistä tulevaks vklopuks ja siel tulee kuitenkin käveltyä jonku verran (jos nyt siis tulee). Pelottaa mitä reissusta tulee jos en pysty paljoa kävellä.. Lauantaina kuitenkin shoppailua luvassa.. Ois ollu ihana käveleskellä keväisessä helsingissä mut tosiaan tällä hetkellä suunnitelmissa on edes päästä lauantaina shoppailemaan.. Onneks kaveri tuo mulle huomenna pari jykevämpää vyötä. Jospa ne auttais. Ei olis nyt rahaa ostaa apteekista kalliilla.
 
Mulla pettää selkä koko ajan enemmän :sad001
Ihan lihasjumi vaan, mutta tosi raivostuttava kun kramppaa. Pystyy istumaan max 30 min ennen kuin alkaa sattumaan ja sitten sattuukin loppupäivän, tekisi mitä vaan. Neuvolassa suositeltiin tukiliiviä, en oo vielä saanut aikaiseksi ostaa kun äitiyshousujenkin puristavuus ahdistaa. Vielä reilu kuukausi töissä..

Rautalisä pitäisi myös aloittaa, oli laskenut niin heittämällä viime kerrasta arvot (oli nyt 110).

Supistellut ei ole kyllä yhtään :0 Tai sitten en vaan tunnista!

Nyt 24+3.
 
Tukivyö, ainakaan mun oma ei purista niinkuin housut, kun se jää mahan alle tässä Nexcaren vyössä. Seistessä ei huomaa sitä yhtään, istuessa pyrkii nousemaan vähän liikaa ylös.
 
Tuo raudan syönti on tärkeätä aloittaa ajoissa ja ylläpitää. Neuvolasta sanottiin että jos laskee dramaattisesti niin ei välttämättä rautalisillä ehdi kohottamaan hyvälle tasolle synnytystä varten.
 
Mulla oli hb ihan mun normaalitasolla, mikä yllätti.
Jostain olen kuullut/lukenut, että hb voi myös ennen synnytystä alkaa taas nousta itsestään, eli ei olisi ihan tuhoon tuomittu, vaikka hb kävisi alhaalla. Toki rautalisä on tärkeä aloittaa tarvittaessa. (Puhelin ehdotti rautalisän paikalle ratakiskoa, mut ehkä ihan siihen ei tarvinne turvautua! :D )

Alavatsa muuttuu pinkeäksi mulla, jos oon paljon pystyssä tai kävelen reippaasti. Yksittäisiä harkkareita on tullut myös levossa tyyliin yksi päivässä muttei joka päivä.

Viime yö oli eka, kun lonkkia särki, vaikka mulla on tyynykin jaloissa. Olispa vaan johtunut huonosta asennosta, ettei tarvis jatkossa kärsiä tosta!
 
Takaisin
Top