Oireet rv 13-27

Kiitos vastauksistanne! :love017 No on se kuplinta sitten varmaan potkuja :D tää kaikki on niin uutta että ei oikeen tiedä varmaksi. Iltaisin kun käymässä nukkuu ni on enemmän kuplintaa. Ja vähän erilaista kuin jos ois suolistossa ilmaa. Ihanaa! :Heartred
 
Kiitos vastauksistanne! :love017 No on se kuplinta sitten varmaan potkuja :D tää kaikki on niin uutta että ei oikeen tiedä varmaksi. Iltaisin kun käymässä nukkuu ni on enemmän kuplintaa. Ja vähän erilaista kuin jos ois suolistossa ilmaa. Ihanaa! :Heartred
Joo kyllä mä kans luulen et ne on sulla potkuja. :happy: Mulla tuntu ensimmäistä pientä tökkimistä jo rv 15 (ja esikoinen tulossa). Mutta en tietenkään silloin ollut todellakaan varma mistä kyse. Mutta jälkeenpäin, kun liikkeet on voimistuneet niin oon tajunnut että kyllä ne silloin jo liikkeitä oli. Tosi harvakseltaan myös silloin tuli. Alusta asti mulla tuntunut liikkeet pieninä tökkäisyinä. Niinkuin sormella tökättäis sisältä päin. Sit on tuntunut samalta kuin elohiiri mut kovempaa ja muljahteluita. Nyt 21+0 tuntuu tietenkin isommin kuin aluksi. Mutta edelleen saattaa olla monta tuntia ettei mitään tunnu. Vissiin vauvalla nyt pitkiä unijaksoja näillä viikoilla. :) Joo, mut on se jännää, ja ihanaa! :Heartred

Muoks: Ja mulla siis istukka takaseinässä. Joka selittää varhaiset tuntemukset. Plus että nt-ultrassa sanottiin et isot liikkeet.
 
Jaahas.. Uusia oireita pukkaa kuin sieniä sateella. Kellään muulla nännipihan kuopalle menoa? Ihan outoa!! Tulin suihkusta ja huomasin että oikean rinnan nännipiha oli puoliksi kuopalla! Ihan epäsymmeteinen tissi! :grin En tiiä pitäiskö nauraa vai huolestua. Mut jotenkin näyttäis siltä, että rinnat on taas lähteny kasvuun ja verisuonet näkyy viekäkin selkeämmin. Liittyiskö siis siihen..

Kävin äsken myös kävelyllä. Oli yli viikon tauko lenkkeilystä.. Oikealta alhaalta rupesi juilimaan aika voimakkaastikin. Mut kun pysähtyi niin oli ok. No, se sit meni ohi n. 10 minuutissa. Mikä lie. Ehkä liitoskipuja. Tympäsee jos heti pienestäkin liikunnasta alkaa nyt sit tulemaan oireita. 21+0 tänään.
 
Palaasin viikon sairauslomalta töihin ja ihan semmonen olo että ei jaksais olla enemmän kun neljä-viisi tuntia 7-8 tuntia ihan liikaa jaloilla ja pakaralihaskin minkä takia se sairausloma oli, tuli uudestaan vähä kipeäksi (tuntuu vähä samalaiselta kun alkoi see kipu mikä lopulta meni niin pahaksi että en pystynyt kunnolla kävellä). Onneksi vaan kolme työpäivä viellä tämä viikko ja sama seurava viikokin että ehkä kannatais ne olla viellä :/
 
Nyt alkaa henkisesti olla jo mieli niin vauvassa että töissä käyminen kiinnostaa kuin kilo sitä itteään. Vatsalihaksissa selvä erkauma, maha menee harjanteeksi ylös punkertaessa ja öisin vatsalihakset kramppailevat siellä uusilla paikoillaan. Unirytmi on pätkittäinen ja olen oppinut nukkumaan päiväuniakin, mikä sopinee hyvin tuleviin koitoksiin :wink. Lonkkiin, alaselkään, alamahaan ja lantionpohjaan särkee niin maan perhanasti jaloillaan oleminen, istuminen ja nukkuessakin ellei vaihtele paljon asentoa. Jano on koko ajan ja kuuma helposti, ikkunaa saa pitää auki aina töissä missä selvästi lämpimäpää kuin meillä kotona. Ihanata odotusta :wink Rv 23+1
 
Palaasin viikon sairauslomalta töihin ja ihan semmonen olo että ei jaksais olla enemmän kun neljä-viisi tuntia 7-8 tuntia ihan liikaa jaloilla ja pakaralihaskin minkä takia se sairausloma oli, tuli uudestaan vähä kipeäksi (tuntuu vähä samalaiselta kun alkoi see kipu mikä lopulta meni niin pahaksi että en pystynyt kunnolla kävellä). Onneksi vaan kolme työpäivä viellä tämä viikko ja sama seurava viikokin että ehkä kannatais ne olla viellä :/


Mulla meni kans pakaralihad tosi pahasti jumiin muutama viikko sitten. Pari päivää oli todella vaikee kävellä ku sattu niin pirusti. Sain sen tennispallolla auki. Makasin sohvalla ja pyörittelin tennispalloa pakaran alla. Autto! Kokeile ihmeessä jos vielä menee jumiin.
 
Mulla meni kans pakaralihad tosi pahasti jumiin muutama viikko sitten. Pari päivää oli todella vaikee kävellä ku sattu niin pirusti. Sain sen tennispallolla auki. Makasin sohvalla ja pyörittelin tennispalloa pakaran alla. Autto! Kokeile ihmeessä jos vielä menee jumiin.

Mulla fyssari neuvo saman kikan, ja sanoi et mitään vahinkoa ei voi tehdä, jos ei ihan oikeessa kohassa pyörittelisikään. Ikävä vaiva, jännä huomata et aika moni taitaa kärsiä samasta vaivasta.
 
Mulla neuvotiin kävelyä, lihasharjoituksia ja kunnon pakaralihasen venytystä (ainakin niin kun pystyn et ei tuu mahalle huono tunne) ja ne myös auttoi ainakin hetkeeksi :P ja saunailu auttoi myös :) elikkä kun sai lihaksen lämmiksi oli kaikki ok mut kun se jäähtyi oli aika samanlaista taas, en tiedä.. noo meni see viikon aikana kuitenkin kuntoon. Nyt töissä oli sitä seisomista taas mikä varmaan ei sopii sitten, mut en jaksaa ihan 8 tuntia kävelyllä pyöriä siellä myös :D
 
Viimeiset pari viikkoa on tuntunut rankaistuselta että ei ole paljon oireita ollut ennen sitä :sad001 nyt nappasin viellä flunssan jostakin, en jaksaa tehdä mitään ja samalla en pystyy nukkumaan kun tulee hirveä hikoilu sitten... taas pari päivä sairausloma ja toivottavasti neljässä päivässä sais tarpeeks kuntoon, kuumia juomia ja kovasti hikoilua varmaan edessä :sad001
Ainoa hyvä uutinen tuli että ei ole virtsarakon tulehdusta ja ei sattuu enää pissaessa, niin oli varmaan vaaveli semmosessa asennossa että paineli sinne :)
 
Mulla on alkanut kertyä nestettä jalkoihin ja töiden jälkeen on pakko päästä nostamaan jalat ylös:grumpy: lisäksi on tullut pohkeisiin katkenneita verisuonia :grumpy: ja välillä närästää :hilarious:
 
Vaivaako muita unettomuus? Mä heräsin kesken yöunia enkä oo saanut enäö unta.. ei ole ensimmäinen yö kun käy näin..
 
Mulla melko joka yö herätys 2-3 aikana ja sit 5-6 aamulla vasta nukkumaan taas. Yleensä kuulu sinne mukaan viellä nälkä elikkä yöruokailu (tänä neuvolassa selvis että on tullut neljassa viikossa melko nelja kiloa lisapainoa, varmaan yösyömisten takia sit) :P
nyt flunssa ja koko yö ollut hikoilu ja kurkku kipeena niin en ole saanut ollenkaan nukuttua, kumma viellä se että kuumetta ei ole, näyttä 36,4-36,6 joka kerta kun olen mittanut...
 
Mulla nukkuminen ollut tällä viikolla tosi huonoa! Illalla ei meinaa uni tulla. Paitsi jos oon ollut aamuvuorossa enkä oo nukkunu päikkäreitä. Ja sit yöllä heräilen monta kertaa ja saatan hetkisen valvoa ennen kun saan unen päästä uudelleen kiinni. Tänäänkin aamulla heräsin vessaan ja yritin viel nukkua. Mutta torkuin vaan siihen asti että kello soi. Ärsyttävää! Sit päivällä väsyttää ja särkee päätä.. pakko vaan mennä ajoissa nukkumaan jos vaan pystyy, että saa edes kohtuulliset yöunet. Ehkä kroppa jo alkaa totuttelee vauvan yöheräämisiin. Ei vaan kyl vielä tarttis ku pitäs töissäki jaksaa käydä vielä 3kk! :D
 
Flunssa ei mee ollenkaan parempaan suuntaan, pahenee vaan. Ehkä olis hyvä kun olis vähä kuumetta niin tietäis että kroppa olis taistelemassa... kurkkukipuun ei auta kuumat eikä kylmät juomat enää ja yskettää aina enemmän. Pitäis tänä ottaa sairausloman pitennyksen kun ei näyttää olemaan mahdollista että olisin sunnuntaina töihin menemässä.
Vähän huolissaan vauvastakin nyt kun liikkeitä ehkä tuntuu vähemmän. Soitan varmaan neuvolan tästä asiasta varmuuden vuoksi, oli keskiviikkona kaikki kunnossa ja ehkä hän vaan vaihtoi asentoa, niin että tuntuu vähemmän (rv 23+3) mut kuitenkin :sad001
 
Yöllä alkoi tuntumaan kipu/pistos kyljessä. Se helpotti vähän aamupäivällä, mutta on nyt tullut paljon pahempana takaisin ja vähän levinnyt pistämään muuallekin :sad001 Neuvolaan ei voi enää soittaa, laitoin neuvolantädille viestin jos hän ehtisi soittaa minulle päin. Mutta en yhtään nyt tiedä onko tämä joku raskausjuttu, ja jos onkin, niin vaatiiko nyt jotain päivystykseen lähtemistä vai mitä tässä täytyy tehdä. Ahdistaa olla näin avuton! Kipu kuitenkin hankaloittaa jo vähän kävelyä, istuessa olo ihan ok. Että jos jollain on jotain ideoita että mitä tämä on tai mitä pitöis tehdä, niin ehdotuksia otetaan vastaan :sad001 Nyt 19+6
 
Yöllä alkoi tuntumaan kipu/pistos kyljessä. Se helpotti vähän aamupäivällä, mutta on nyt tullut paljon pahempana takaisin ja vähän levinnyt pistämään muuallekin :sad001 Neuvolaan ei voi enää soittaa, laitoin neuvolantädille viestin jos hän ehtisi soittaa minulle päin. Mutta en yhtään nyt tiedä onko tämä joku raskausjuttu, ja jos onkin, niin vaatiiko nyt jotain päivystykseen lähtemistä vai mitä tässä täytyy tehdä. Ahdistaa olla näin avuton! Kipu kuitenkin hankaloittaa jo vähän kävelyä, istuessa olo ihan ok. Että jos jollain on jotain ideoita että mitä tämä on tai mitä pitöis tehdä, niin ehdotuksia otetaan vastaan :sad001 Nyt 19+6
Kivun puolesta ja korkeudesta kyljessä riippuen lihasjumi, munuaisiin noussut virtsatulehdus, umpisuolentulehdus (oikealla), jotain ihan normaalia venymisestä johtuvaa... Mulla on ollut pari pv nyt vasemmalla kyljellä kiristystä ja inhottavaa tunnetta/kipua, mutta helpotti eilen illalla selkää ja kylkeä rentouttaessa ja kuumapussilla lämmittäessä, joten oli todennäköisesti lihasjumi. Päivystykseen voi myös soittaa ja kysyä, suosittelevatko tulemaan näytille, jos ei ole ihan varma onko kyseessä päivystysasia. :)
 
Yöllä alkoi tuntumaan kipu/pistos kyljessä. Se helpotti vähän aamupäivällä, mutta on nyt tullut paljon pahempana takaisin ja vähän levinnyt pistämään muuallekin :sad001 Neuvolaan ei voi enää soittaa, laitoin neuvolantädille viestin jos hän ehtisi soittaa minulle päin. Mutta en yhtään nyt tiedä onko tämä joku raskausjuttu, ja jos onkin, niin vaatiiko nyt jotain päivystykseen lähtemistä vai mitä tässä täytyy tehdä. Ahdistaa olla näin avuton! Kipu kuitenkin hankaloittaa jo vähän kävelyä, istuessa olo ihan ok. Että jos jollain on jotain ideoita että mitä tämä on tai mitä pitöis tehdä, niin ehdotuksia otetaan vastaan :sad001 Nyt 19+6

Minä vähän veikkaisin että jos liikkuessa sattuu mutta paikallaan ollessa ei, niin todennäköisemmin on jotain lihasperäistä tai kiinnikkeiden venymiseen liittyvää kipua tms. Munuaiskipu tai umpisuoli varmaan sattuisi paikallaan ollessakin. Varmaan päivystyksestä osaavat neuvoa, mut herkästi varmaan neuvovat tulemaan näytillekin, jos ei kotikonstein helpota.
 
Yöllä alkoi tuntumaan kipu/pistos kyljessä. Se helpotti vähän aamupäivällä, mutta on nyt tullut paljon pahempana takaisin ja vähän levinnyt pistämään muuallekin :sad001 Neuvolaan ei voi enää soittaa, laitoin neuvolantädille viestin jos hän ehtisi soittaa minulle päin. Mutta en yhtään nyt tiedä onko tämä joku raskausjuttu, ja jos onkin, niin vaatiiko nyt jotain päivystykseen lähtemistä vai mitä tässä täytyy tehdä. Ahdistaa olla näin avuton! Kipu kuitenkin hankaloittaa jo vähän kävelyä, istuessa olo ihan ok. Että jos jollain on jotain ideoita että mitä tämä on tai mitä pitöis tehdä, niin ehdotuksia otetaan vastaan :sad001 Nyt 19+6

Mulla oli myös samanlaisia, mutta levolla meni ohi. Kaverilla oli myös raskaudessa. Sattuu ihan sikana ja ei pysty liikkumaan ja hengittäminenkin tekee pahaa, mutta tosiaan levolla meni ohi. Ei ollut virtsatietulehdusta eikä mitään. Mulla todettiin vaan rasitukseen liittyväksi eli piti ottaa iisimmin (vaikka en tehnyt muuta kuin kävelin 15 minsaa). Ja raskausviikkoja oli jotain 19 ja sama silloin kaverilla.
 
Minä vähän veikkaisin että jos liikkuessa sattuu mutta paikallaan ollessa ei, niin todennäköisemmin on jotain lihasperäistä tai kiinnikkeiden venymiseen liittyvää kipua tms. Munuaiskipu tai umpisuoli varmaan sattuisi paikallaan ollessakin. Varmaan päivystyksestä osaavat neuvoa, mut herkästi varmaan neuvovat tulemaan näytillekin, jos ei kotikonstein helpota.

Tosin umpparikipuakin provosoi tärinä. Esim hyppiminen tuntuu tosi pahalta.
 
Takaisin
Top