Oireet ja himot

Niin ja nyt viikot 7+1 ultran mukaan tai 8+1 viimeisistä kuukautisista.

Vielä ei oo mitään suurempia himoja onneksi, mitänyt tuc-keksejä ja vadelmakiisseliä vedän päivittäin. Ehkä sen takia että ne pysyy edes sisällä. :joyful:

Oireet on näitä normaaleja, jäätävä väsymys, kokoajan oksettaa ja etoo, kylmä, vituttaa ja mun rakas raskausajan kaveri ripuli. Jep. Kärsin siitä myös koko viime raskauden.:arghh:

KRS. Kuulostaa niiiiiin multa noi ihan kaikki oireet, erityisesti vitutus ja ripuli :D
Ja mun lemppariruokayhdistelmä just nyt on pringlesit ja mansikkakeitto. [emoji15]Tuli aivan puskista, syön pringlesejä yleensä ehkä kerran vuodessa ja mansikkakeittoa oon tainnu viimeks syödä 15 vuotta sitten..

Mulla on tullu kauhea himo omenoihin. Pikkuveli toi kassillisen omenoita heidän puista ja oon syöny niitä 7-9/pv. Kaupan kotimaisia omppuja vedin viime viikon ja niitäkin uppos se n.5/pv. Noh, onneks omenat ei ainakaan ole epäterveellisiä. :)

Pringlesit ja mansikkakeitto :p Nyt liippaa läheltä. Nimim. tänään pringlesit ja mansikkakiisselin jämät syönyt :hilarious:

Oon juonut vitamiinit juomana ja lisäksi kalkki ja mama tabletti. Pidin muutaman päivän taukoa kun halusin kattoa hellittääkö paha olo jos en ota. Tänä aamuna muutaman päivän tauon jälkeen otin taas kaikki ja pienen hetken päästä oksensin sen juoman. Ei taida loppuraskaudessa enää mennä vitamiinit nestemäisenä :yuck:

Mä illalla kaiholla luin noita sipsijuttuja, kun oli taas iltapahoinvointia ja tuntu että mikään ei maistu. En kuitenkaan laittanu miestä kauppaan :) Tänään vois ostaa jemmaan suolakeksejä ja nachoja, niitä ei tulis varmaan syötyä kaikkia kerralla.

Täällä kans aaltoilee pitkin päivää kauhea pahoinvointi. En oksenna mutta oksettaa tosi pahasti, voisin nukkua koko ajan ja palelen. Tänään oon tehnyt kotihommia, siivoillut ja pessyt pyykkiä ja yhtäkkiä alkoi taas huimata ja oksettaa joten hommat jäi taas kesken ja oli pakko käydä makaamaan. Onneks teen vielä esikoisen takia vaan n.20h/vko töitä iltoihin painottuen.
Tänään on taas tissit ihan normaalit, viikon ne olikin taas tuskasen kipeät. Mut ainakin tää olotila puhuu sen puolesta ettei oireet ole ainakaan minnekään kadonneet.. Kohta pitäis lähteä yli tunniks istumaan autoon, mitähän siitä tulee..

Miten tarkkoja ootte muuten olleet ruokarajoituksista alussa? Mä olen viikolla 7 ja tänään mennään juhliin joissa varmaan kaikki tarjottavat sisältää raakaa tuorejuustoa, ja kala-kasvissyöjänä mulle on siellä varmaan jotain graavilohivoileipäkakkua :arghh: Ja siis kukaan sukulaisista ei vielä raskaudesta tiedä enkä haluais vielä kertoa, kun sitten kaikki taas turhaan innostuu jos menee kesken.
Mä oon ollut kaikissa kuudessa raskaudessa super tarkka syömisistä ja niistä viis on mennyt kesken niin jotenkin on sellanen olo että en jaksais taas mahdollisesti turhan takia välttää kaikkea mahdollista :bag: Esim raejuustoa olen tässä raskaudessa uskaltanut syödä kun se kuuluu niihin matalariskisiin..

Eiks noi suomalaiset tuorejuustot ole pastroidusta maidosta?

Huhhuh..käytiin tänään shoppailemassa Ikeassa ja oli muuten ihan järkky huono olo kokoajan. Meinasin matkalla oksentaa ja koko reissun vaan ajattelin et kohta oksennan. Ei paljoa auttanut syömiset.

Juu onhan ne kaikki suomalaiset, täällä kans olis huomenna ostospäivä saa nähä miten tän olon kanssa selviää :):hungover:

Kävin illalla kaverin kanssa subwayssä....oli 30min jono ja mun oli pakko istua vähän väliä, en olis muuten selvinnyt jonotuksesta ilman. Oli liian pitkä tauko edellisestä syömisestä. Ihmiset varmaan ihmetteli että mikä mua vaivaa kun välillä kävin jonossa ja taas oli istuttava lähimpään tuoliin.

Hei apua :( Katsoin omakannasta verikokeiden tuloksia ja leukkarit on koholla! Onko muilla ollut? Mistähän voi johtua ja pitääkö huolestua? 3.4-8.2 on viitearvo ja mulla oli 10.1 :(

Pakko on kysyä muilta huonovointisilta, että vaikuttaako teillä jatkuva huono-olo henkiseen jaksamiseen?
Nyt kun oon iteki pari viikkoa tän oksuolon kanssa tapellut, niin olo on jotenki henkisesti aivan loppu. Surettaa ja kiukuttaa. Aamulla kun herää ni on jo heti pahalla tuulella ku tietää mitä päivä tuo tullessaan. Yöt nukkuu huonosti ku stressaa sitä että miten taas selviytyy seuraavasta päivästä. Päivät menee kuin jossain usvassa kun vaan yrittää selvitä päivästä. Viikonloput on jotenki siedettäviä, kun ei tarvi tehä mitään jos siltä tuntuu. Ahdistaa ajatellaki että jos tätä kestää koko raskauden ajan

Kyllä mulla ainakin vaikuttaa henkisestikkin. Eilinen oli ihan iltaan asti kauhea ja hermot oli aika kireellä. Tänä aamuna taas alkoi kun olin jalkeilla, eikä aamupalan syöntikään auta. Toivottavasti alkais mennä ohi pian..

Mulla oisentelu ja pahoinvointi uuvuttaa. Tiskikoneen täyttökin tuntuu välillä ylivoimaiselta. Välillä pinna tosi kireellä, välillä ei jaksa edes miettiä mtn kun yrittää vaan jossain sumussa hoitaa asioita tai vaan maata sängyssä. Eilen tyttären voimistelun kisakatselmuksessa en oikein tienny miten olis kun joku random kappale sai ihon ihan kananlihalle ja kyyneleet silmiin. :wacky: Yritä sitä sit siin peitellä

Mulla on kans ollut jotenkin tosi nihkeä viikko ja en oo tännekään jaksanut kirjoitella. Huono olo jatkuu neljättä viikkoa ja päivät tuntuu niiiin pitkiltä. Vielä päälle perjantaina löyty pahaksi äitynyt bakteeritulehdus ja nyt antibioottikuuri päällä (onneksi ei ollut levinnyt kohtuun). Koko viikon oli ihme yöhorkkia ja päivällä vilunväreitä. Jotenkin vaan semmonen fiilis että mitäköhän tässä vielä tulee eteen. Tarttis jotain positiivista fiilistä jostain kaivaa...mut onneksi sikiöllä kaikki näytti olevan hyvin ja siitä tietenkin olen onnellinen. Sikiö oli kyllä pienempi kuin neuvolan laskut eli nyt olisi perjantaina tehdyn ultran mukaan 9+0. Ilmeisesti pitää soitella neuvolaan ja säätää np-ultraa myöhäisemmäksi. Jotenkin vaan tosi nihkeä viikko takana, sori tilitys.

Hei apua :( Katsoin omakannasta verikokeiden tuloksia ja leukkarit on koholla! Onko muilla ollut? Mistähän voi johtua ja pitääkö huolestua? 3.4-8.2 on viitearvo ja mulla oli 10.1 :(
Terveyskirjaston mukaan (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03034):

"Hieman koholla olevat arvot ovat yleisiä. Raskaus, fyysinen tai psyykkinen rasitus, ateriointi, tupakointi tai tablettikortisonikuuri voivat nostaa arvoja lievästi."

Eli ihan normaalilta kuulostaa. Kysy lääkäriltä maanantaina.

Kyllä mulla ainakin vaikuttaa fyysisesti ja psyykkisesti. Ei ehkä yhtä pahasti tuu mitään psyykkisiä romahduksia kun esikon raskausaikana, mutta kyllä tää huonovointisuus vetää vähän mielenkin matalaks eikä oikein jaksais tehdä mitään.

Itsellä tällä hetkellä viikkoja 8+2, viimeinen viikko on ollut todella epämiellyttävä, kokoajan huonoa oloa ja kuvotusta. Tuntuu että syönnin jälkeen noin 5 minuutin ajan saattaa olla siedettävä olo, sitten taas puistattaa ja yököttää, IHME että en ole joutunut oksentamaan, siksi tuntuukin ettei pitäisi ehkä valittaa.
Nyt kaksi viimeistä päivää on syömisenkin kanssa ollut pientä "ongelmaa", tuntuu että mikään lämminruoka ei maistu, salaatit ja kaikki raikas kyllä menee, mutta olisi kiva jos pystyisi syömään ihan normaalisti.

Väsymys on myös ihan omaa luokkaansa, en jaksa tehdä oikein mitään kun olo on niin uupunut. En ole koskaan ollut mikään päiväuni ihminen, vaan toista se on nyt ollut... Uni kyllä tulee ihan kyselemättä, niin kesken päivää kuin aikaiseen illalla

Rinnat on myös tosi kipeät ja niin turvonneet että kyllä on omat rintaliivit käyneet jo pieniksi, vaan olen päättänyt että en osta mitään mammakamaa itselleni ennen np-ultraa, ennen kuin näemme että pienellämme on kaikki hyvin ❤️

Takaisin