Oireet ja himot

Ootteko te muut huomanneet, että tupakka haisee jotenkin erilaiselta? Siis erilaiselta, vahvemmalta ja selkeesti epämiellyttävämmältä? En siis itse ole koskaan polttanut eikä ihan lähipiirissäkään kukaan polta, mutta olen huomannut tän ihan ohi kävelevien ja esim. terassilla polttelevien röökeistä. Tai sitten täällä Aasiassa kaikki vaan polttaa jotain erilaista tupakkaa kuin Suomessa.

Yök tupakka kyl ällöttää täälläkin, en tosin oo edes maistanu. Miehen leivillä oleva metukka on kans ihan kauhean hajuista, kuten makkarat ja monet monet muut. :)

Oirepäivitystä rv 10+2: Täällä huonovointisuus jäi sinne rv 8+, ja nyt lähes kahteen viikkoon ei oo ollu huonoa oloa. Mut nyt on pakko joka yö käydä pissalla. Tissit ei oo edelleenkään ollu kipeenä, kasvanu vaan. Maha on kasvanu ja täytyy tosiaan miettiä, mitä laittaa päälleen, ettei vielä paljastu. Päikkärit täytyy/täytyis nukkuu joka päivä, aina se ei vaan onnistu. Mut palelu ei oo hävinny mihinkään, vähän väliä paleltaa ja öisin on varsinki kylmä.

Täällä viikkoja 6+jotain ja ällötys tuntuu pahentuneen, tänään on ollut monta kerta oksentaminen hyvin lähellä. Esikoisen kanssa mahdotonta touhuta yhtään mitään ja koti on kuin pommin jäljiltä. Mulla myös tuota että jos seison pitkään, esim laitan pyykkejä tai imuroin niin heti alkaa heikottaa. Mikään unimäärä ei tunnu riittävän ja pakko ottaa välikuolema sohvalla joka päivä. Nyt parina viimesenä yönä joutunut käymään pissalla, mitä yleensä ei. Koko ajan paleltaa, väsyttää, ja heikottaa. Ällötys alkaa heti kun syömisestä on kulunut 2 tuntia...

Täällä 10+1 ja pahoinvointi tosi pahana vielä. Kaikki tulee ulos ja lopuksi vielä sappinesteetkin. Mä oon ihan loppu :( Mutta oon valmis kärsimään, kunhan masu-asukki voi hyvin :)

Tsemppiä kaikille jotka painivat kovien oireiden ja pahoinvoinnin kanssa!Musta on ihan ihmeellistä että miten voi olla näin oireetonta,eniten ihmettelen että rinnoissa ei tunnu mitää.Aina on rinnat tuntunu että heti ois jo maitoa täynnä.Nyt ei tosiaankaan.Mutta parempivaan kyllä ne vielä kerkiää turpoamaan ihan mahdottomiksi ja sit toivois et ois pienemmät.Oireita saa ihan hakemalla etsiä ja nyt kun eilen näin sykkeen ultrassa ja tiedän että kaikki on hyvin niin kyllä mä nyt uskon että ruokahalun kasvaminen on ihan oikea oire ollut,kokoajan tekisi mieli syödä.

Leia: Toisen lapsen odotusaikaan olin kans melko oireeton ja olin ihan paniikissa kokoajan kun pelkäsin keskenmenoa. Mutta hyvin meni raskaus kuitenkin.

Huij.. Aamusta tosiaan oli ihmeen siedettävä olo, et tein kaikkia rästiin jääneitä kotitöitä. No, tuos kuuden jälkeen iski kauhee ällötys ja pönttööki tuli taas halailtua. Oli niin kauhee olo et menin ihan sänkyyn makaamaan, ei pystyny seistä tai istua, taisin nukahtaakin hetkeksi. Herättyä noin 30min päästä ihmettelin et onpa kumma olo, sydän lyö tuhatta ja sataa.. mun syke oli pompannu normi 57 -> 78, tiedä sit miks, ihan heikotti ja pyörrytti. No kävin kylmää vettä juomassa yms ja mittasin lämmön joka mun normi lämpö 34.5°/35° oli noussu 37°, ja tuo nousi tekee yleensä mulle jo tosi kaamean olon. Tiedä sit oonko tulossa kipeäksi vai mistä tämä johtuu, en kuitenkaa muuten ole mitenkään flunssainen. Kylmä kyllä on, makaan pitkähihaiset vaatteet päällä sängyssä kahden peiton alla ja juu paleltaa.

Mulla oireet kyllä on todella vähäisiä alkuun nähden. Koko ajan on pelko siitä ettei tää raskaus jatkukaan. Jännittää jo valmiiks seuraava ultra johon on reilu pari viikkoa, jos ei löydykkään enää sykettä tai kasvua ei ole tapahtunu. Ois ihana kun raskaudesta ei ees tietäs ennen rv8 niin ei tarttis jännäillä niin kauan.

Alussa etoi kovasti, tissit arat, paleli ja oli menkkajomoja. Nyt tosiaan lieventyny oireet ja uä:n mukaan viikkoja nyt 6+4

Raskausoire bongattu: siivousinto :gen014 Pakko olla oire koska en ole yleensä mikään siivousintoilija. Tänään jynssätty vessankaapit ja pari muutakin kaappia, huomenna jatkuu kaakeleitten jynssäyksellä :joyful:

Mä voin niiin pahoin et mietin miten mä selviän asiakaspalvelutyötehtävistä ja salailusta työpaikalla. Aarght. Nyt 7+3 ja tuntuu et pahenee vaan.

Onkos muut huomannu et jotkut lemppari saippuat tai shampoot o alkanu tuoksuu pahalta? :/ Just kerkesi ostaa uuden hyvähajusen saippuan ni nyt ei voi käyttää ku haisee niin pahalta.

Tuoksut kyllä käypi yllättävän hanakasti täälläkin nenään! En muista tällaista aiemmista raskauksista, joten mitäköhän siellä masussa oikein kasvaa...? :woot: (tuplat?)

Mulla on ruennu hiukset rasvottuu ihan älyttömästi. Sais olla joka päivä pesemässä niitä vaikka kahdestikkin!
Ja sit on täytyny rueta kuulostelee itteensä mitä voi milloinkin syödä. Jos syö liikaa, niin voi sitä ähky olon määrää ja kestoa :grumpy: eli täytyy harjoitella pienentää ruokamääriä ja keventää ruokaa sellasseeks enempi mikä sulaa vatsassa nopeammin. Meillä olikin onneksi töissä tänään kesäkeittoa ja voi kun se olikin hyvää! :happy: mutta se ruisleipäpalanen keiton kanssa olis pitänyt jättää syömättä, yhhyh...

Sit vähän tämmönen ikävämpi vaiva, mutta varsin hoidettavissa oleva. Ollaan isännän kans otettu taas kumi käyttöön jossa itsessään pitäis olla hiukan liukastetta, mutta mulla on tällähetkellä vissiin niin jotenkin kuivat/verevät paikat alapäässä et yhdynnän jälkeen tullu parinakin päivänä rusehtavaa tuhrua. Ja toisinaan seuraavana päivänä alapäässä ollu aika mahtavaa hmm..kirvelyä? Ei. No jotain sellaista kuitenkin. Pystyny varsin hyvin samaistumaan vaihdevuosi-ikäisiin naisiin :joyful: tätä vaivaa oli aiemmissakin raskauksissa ja kun rusehtava tuhru tulee selkeästi yhdynnän jälkeen niin neuvolassa sanoivat että on täysin normaalia, kun emättimenkin alueella paikat voi olla raskauden myötä hiukan turvoksissa ja verevät. No, pitäis vissiin joskus muistaa käydä liukkari ostoksilla :joyful:

Täällä 10+1 ja pahoinvointi tosi pahana vielä. Kaikki tulee ulos ja lopuksi vielä sappinesteetkin. Mä oon ihan loppu :( Mutta oon valmis kärsimään, kunhan masu-asukki voi hyvin :)

Jennis kävitsää tiputuksessa? Joskus ku mikään ei oikeesti kestä sisällä moneen päivään, ni ois ihan hyvä käydä kattoo perus verikokeet ja ottaa nesteytys suonensisäisesti. Sit ku saanu nesteytyksen kautta arvot normaaleiks niin elimistö voipi olla uudelleen vastaanottavaisempi suun kautta otettavalle ravinnolle. En tiiä ymmärsittekö mitä tarkoitin, mutta mulla ekassa raskaudessa se nesteytys auttoi paljon.

Omppu: Limakalvot voi tosiaan olla herkillä ja helposti sitten saattaa vuodella. Miulla papan oton jälkeen vuoti kans hieman verta ja lääkäri siitä ennakkoon jo varottelikin. Esikoisen aikaan mua vaivas nenäverenvuoto..yhtäkkiä saatto nenä alkaa vuotaa verta, mut onneks se sit ei jatkunu koko raskauden ajan.

Omppu15:
Joo, varhaisultran jälkeen olin tipassa. Täytyy varmaan taas hoitaa toi nesteytys kuntoon, ihan oikeassa olet. Jospa vaikka sitten helpottaisi :)

Todella näkyvä oire tullut täs 2vk aikana, nimittäin todella todella tummat silmänaluset.
Vaikka nukun paljon, mahdollisuuksien mukaan aina jos väsyttää, niin silti näytän siltä, etten olisi ainakaan viikkoon nukkunut.
Ei kyllä jaksa enää kauppareissullekaan meikata, tosin pirunmoinen haaste saada nämä mustat varjot millään meikillä peitettyä.
Voi kuulema johtua esim hormonaalises muutoksesta tai nestevajeesta, jotka toki kumpikin osuis mulle.

Yllättävää nenäverenvuotoa oli myös mulla esikoista odottaessa. Päivittelin vielä työkaverille että mikähän mahtaa olla kun ei mun nenä ikinä vuoda verta. Syy sitten selvisi hiukan myöhemmin. Nyt ei ole kyllä verta mistään vuotanut mutta ajoittain maistuu rauta suussa.

Hyi on kyllä huono olo. Ihan kauhea väsy ja pahoinvointi. Ekasta ei ollu samoja oireita. Olin ihan pirteä ja oireeton viime raskaudessa :p

Takaisin