Oireet ja himot

Mulla on nyt viikon ollu vatsassa vasemmalla puolella välillä semmosia pistäviä kipuja yhtäkkiä. Ärsyttäviä ja vähän pelottavan tuntusia mutta pitäis kuulemma johtua vaan kohdun kasvamisesta... Toivottavasti ainakin.

Tuntuu kyl niin epäreilulta jos tääkin nyt on menny kesken, (kun en löytäny kotidoppleril sykettä) kun olot on edelleen ihan kaameat! Oksettaa, ummettaa (ei näköjään lääke auta) ja muutenkin ihan paska olo et oikeen mitään ei jaksa/pysty tehdä. Mut usko kyl koko raskauteen taas niin koetuksella.

Muokattu viimeksi:
Tuntuu kyl niin epäreilulta jos tääkin nyt on menny kesken, (kun en löytäny kotidoppleril sykettä) kun olot on edelleen ihan kaameat! Oksettaa, ummettaa (ei näköjään lääke auta) ja muutenkin ihan paska olo et oikeen mitään ei haksa/pysty tehdä. Mut usko kyl koko raskauteen taas niin koetuksella.

Viikot ovat kuitenkin niin varhaiset että kotidopleri saattaa vain tässä vaiheessa olla huomaamatta sydänääniä. Luotettavimminhan doplerilla alkaa löytämään sydänäänet vasta n. Rv 20 paikkeilla, joten yritä vielä uskoa että pieni on mukana.

Mulla oli esikoisesta eka neuvola joskus 10+ viikoilla eikä sillon se hoitajakaan saanu vielä ääniä kuulumaan, niin jospa sielläki ois vaa vielä vähän pikkunen hukassa :)

julianna89, kunhan sun oireet pysyy noin vahvana nii uskon että siellä on kaikki hyvin ! :)
mutta ymmärrän pelkosi. kkm jälkeen on tosi vaikeaa,minulla syntyi kkm jälkeen terve tyttö uskon todella että siellä kaikki hyvin ainakin oireiden perusteella :)

Huoh, nyt iski viä flunssaki! Ihan niinku olo ei olis muutenkin jo kamala! :( Edelleen päivisin tulee huono olo, vatta ilmeisesti hiukan kovalla ja kauhee turvotus.. Ja paino vaan nousee vaiks mielestäni oon syöny ihan normaalisti :( Ja sit tää kauhee väsymys kans -_- .. Huoh..

Mulla oli ihan alussa pientä vuotoa pari päivää ja olin ihan varma että kesken meni kun yksi sellainen takana.
Lisäksi tuli joskus rv 6 kans vuotoa ja sit oli vielä toispuoleista alaselkäkipua niin olin jo varma että tämä nyt on varmaan sit kohdun ulkoinen. 6+3 rv kävin ultrassa, eikä terveydenhoitaja löytänyt vielä sykettä. Seuraavalla viikolla 7+0 kävin uudestaan ultrassa, lääkäri ultrasi. Totesin lääkärille ennen ku alotti, että olen kyllä yllättyny jos sieltä elämää löytyy. Niin vain sieltä sit heti löyty syke. [emoji2] Iloinen yllätys.
Tänään rv 9+0. [emoji111]

Etova olo palasi tänne pari päivän tauon jälkeen, mutta onneksi löyty sopivan äkästä täytetyy koti pitsaa että pysty syömään piti laittaa chilitonnikalaa. Huomenna olis taas neuvola ja toka ultra jospa kaveri matkassa olis, luulis ainakin näillä oireilla olevan.

Julianna: Kotidoplerilla voi olla aika hankalaa löytää sydänäänet..aika tarkka saa olla oikean kohdan kanssa. Toivotaan että siellä on kaikki kuitenkin hyvin ja ymmärrän kyllä täysin huolesi. Raastavaa tämä odotus ainakin näin alussa.

Mie kävin tänään pitkästä aikaa kaupoilla ja voi luoja mikä olo iski kesken kauppareissun, oksetti ja heikotti vaikka aamupalan söin lähtiessä. Meinasin kassalla oksentaa ihan oikeasti. Myyjä katto vähä kieroon :D Olin varmaan valkoinen kuin lakana. Maksun jälkeen kipitin kiireellä kahvilaan ja ostin croisantin ja tuoremehun ni johan helpotti. Miulle pahaolo näyttää iskevän heti kun verensokeri laskee pikkusenkaan. Aamullakin oli vähä vaikeuksia, samoin lenkin jälkeen iskee etova ja heikko-olo ja on pakko syödä jotain..

Puzika, kahdesti sain muutaman sekunnin ajan näyttöön 178 luvun, mut tiiä sit oliko mitä etsin ja no tiesin kyl et aika etsimistä se on ja viel jos mul taas on taaksepäin kallistunut kohtu. Eipä ne tyttöäkäään odottaessa saanu neuvolassa alussa mtn kuulumaan, et keskenmeno tuomio sillon tuli syyttä suotta. Täytyy vaan odottaa np-ultraan ja toivoa parasta. Mut tosiaan en voi kieltää et eikö olis ollu ihanaa se syke kotonakin löytää.
Olot edelleen ihan kauheet, 3vk jo putkeen..

Mullakin on kallistunu kohtu taaksepäin ja vaikee löytää sykkeitä. Samanlain mullaki että välillä niitä lukuja vilisee mutten saa ääntä kuuluun. Jospa kohta, se on rauhoittavaa ku pystyy niitä ite kuuntelee :)

Mua kyllä vaivaa tosi paljon että ei ole juurikaan mitään oireita väsymyksen lisäksi,en tiedä miten selviän järjissäni 6.10 asti ultraan. Tulisi nyt edes rinnat kipeäksi tai jotain,nyt rupee jo toivoo pahoinvointia vaikka oikeesti ei sitä haluiskaan mut se antais jotain toivoa että pikkunen kasvaa masussa...

Täälläkin neuvola 6.10 eikä oikeastaan mitään oireita. Välillä väsyttää tai jotain muuta pientä joka vois johtua mistä miistakin vaan.. et oireita toivois tavallaan ni tietäs et kaikki menee eteenpäin..

Juu'u.. Just tuli laskettua et 31päivä putkeen tätä ällöttävää pahoinvointoa, joka vie kaikki mehut musta. "Ihana" joka aamu herätä oksennus kurkussa, tosin se antaa edes hieman uskoa et raskaus etenee toivotulla tavalla. Josko tää kuitenkin loppuis jossain vaiheessa ja vois nauttia sit raskaudesta.

En tiedä mitä oon tehny, mut oikea olkapää on jostain syystä ihan kosketusarka, eikä sitä kärsi paljoa liikutella.

Täällä 6+1 ja oireina jäätävän kipeet tissit ja turvotus. Väsymys myös jotain aika uskomatonta ja kaikki sanoo et se vaan pahenee [emoji2] yks ilta purskahdin itkuun, kun teki mieli mutakakkua ja onneks ihana mieheni lähti sitä sitten kaupasta hakemaan. Huomenna varhaisultra, kun ollaan lähdössä ensi viikolla reissuun. Edellinen raskaus oli biokemiallinen raskaus ja tuli näin ollen vuoronsa ulos. Toivottavasti tää menee hyvin! [emoji4]

Jossain muistaakseni luin vinkin et jos on taaksepäin kallistunut kohtu, voisi yrittää kuunella sydänääniä niin että makaa vaikka sohvalla/sängyllä silleen että jalat roikkuu lattialla, et lantio vähän kääntyy ulospäin, tiiä sitte auttaako..en oo kokeillu :grin

Aamulla heräsin ja huomasin et rintojen arkuun on lievittynyt ja ei olleet läheskään niin kipeet kuin eilen oli..mutta pahoinvointi iski kunnolla eteisessä kun olin laittamassa tyttöä eskariin..tuli jo ihan yökkäsy ja kiire ulos. Raitisilma autto onneks. Oli hieman kiire taas syömään aamupalaa.

Tänne on rantautunut myös jokapäivänen pahoinvointi. Aiemmin oli ehkä joka toinen pv, mutta nyt lähes koko ajan. Onneksi syömällä saa vähän helpotettua. Yölläki tosiaan herää siihen.

Koen silti, että pahoinvointini on lastenkengisså verrattuna teihin, joilla se on tosi pahana. Tsemppiä ja toivottavasti teillä helpottaisi pian! :happy:

Nuttu, mullakin oli vuotoja rv 4-7, pari isoa hyytymääkin tuli. Olin niin varma et on kohdunulkoinen mutta ultrassa rv 7+1 löytyi vauvanalku ihan oikeasta paikasta. Lääkäri löysi istukan vierestä jonkun riekaleen mut ei tullu kysyttyy mikä se on. Sanoiko sulle ultraaja mistä vuoto vois johtua?

Luulin jo et tää pahoinvointi ois menny ohi kun ei ollu pariin päivään. Tänä aamuna taas ei oo pysyny mikään sisällä:hungover:

Täällä pahoinvointi jatkuu ja hyvällä tuurilla on vaan aamuisin, huonoina päivinä koko päivän. Viime viikolla oli jo muutama yllättävän hyvää päivää ja luulinkin jo et alkais helpottaa, mut ehei :hungover:. Närästys on kyllä vähentyny huomattavasti ja nyt pystyn jo syömään niin ettei väkisin tarvii ruokaa suuhun tunkea! Luin tuossa et monet syöny leipää paljon, mulla taas toisin et nyt oon monen viikon jälkeen pystyny syömään leivänpalan jopa kokonaan, eikä oo roskiin lentäny tai miehelle jäänyt syötäväks. Rinnat edelleen vähän kipeät sillon tällöin ja pinkeemmät. Alavatsasta vihloo päivittäin useasti.

Uutena tullu se et pitkään seistessä tulee huono ja heikko-olo sekä alkaa huimaa. Pakko siis välillä istua et helpottaa. Mittasin itse just verenpaineen et on se 110/55 et ei kyl mikään ihme et helposti alkaa heikottaa.

Tulipas pitkä pätkä. Tänään 10+1.
Tsemppiä teille muille!:)

Uutena oireena häntäluukipu, onko kellään muulla ollut? Koulutuksessa joutui tänään istumaan perinteisillä kovemmilla penkeillä ja nyt on tosi kipeä.. Ei koskaan ennen tälläistä.

Sohvi mulla oli ensimmäisestä, mutta vasta aika loppupuolella alkoi. Kipu oli kamala, liikkeelle lähtö sattui niin ettei uskaltanut turhia touhuta. Tsemppiä sen kanssa sulle :/

Takaisin