Oireet ja himot

Sama et kyl tietää olevansa raskaana + viimesillään, toivon et päätyvät käynnistykseen ens ti. Maha on kuin ilmapallo joka vois räjähtää missä vaiheessa vaan, alavatsakivut ja alaselkäkivut niin aah.
Mä en oo nyt viikkoon saanu nukuttua kun max 4h/yö vaik mä aivovaurion takia tarviisin 8h yöunet, edes katkonaiset. Päätä särkeny nyt putkeen viime vkl lähtien ja juu siihen ei auta kun lepo mut ku ei pysty nukkua! Kävin aamulla hierojalla kun koko selkä aivan jumissa njuu, hetkellisesti oli rentoutunu olo, mutta aina kun mul supistaa vetää samalla alaselän ihan jumiin; "kävelen kuin olis kakat housussa". Muuten mielellään odottasin vaik 3vk synnytykseen rv40-41, mut kun ei saa nukutuks nii voimat alkaa olla nii loppu ja stressitaso 10000% ja tiedän itsestäni et en saa tätä kierrettä katkeamaan ennen kuin baby on turvallisesti sylissä. Sit vasta pystyn torkahtamaan hetkeksi ja lataamaan akut taas täyteen.
Oon myös yrittäny saada ajatuksia ihan muualle; käytiin miehen kans päiväl ulkona syömäs kahdestaan. Oon tänään myös varaillu pankkeihin lainaneuvotteluaikoja & täyttäny hakemuksia et se veis ajatukset muualle, mut viel ei oo onnistunu. Josko illal kävis vaik leffas tai jtn..
 
Mulla aiks
Kyllä tietää olevansa raskaana koko kropallansa. Nukkuma-asentoja kun ei oo moneen kuukauteen ollu ku tasan kaks, joko oikeella kyljellä tai vasemmalla kyljellä nii minä alan ainaki olemaan jo tosi kankea. Aina kun kääntyy tai nousee ylös tai no, ihan sama mitä tekeekään niin jokanen nivel ja nikama rutisee niinku viimestä päivää. Sais vaavi tulla jo :)

Veit bumble sanat suusta! Nukkuma asentoja tasan kaks, sit täytyy olla se mahottoman paksu jalkovälityyny ja jos meinaa asentoa vaihtaa,niin aina herää. Sit on tämmönen pieni lievä koko kropan turvotus tullu kuvaan. Ei ollu ekassa raskaudessa, tokassa vasta viime metreillä ja nyt tullu jo rv 36 jälkeen.. olo on oikeasti aika kankea. Joutuupi ihan jonkun verran aina verryttelemään itteään et saa nestelastin liikkeelle. Tänään käytiinkin sit mun toiveesta koko perhe pienellä lenkillä :)
Poika polkupyörällä, tyttö strider potkupyörällä (on muuten älyttömän kätsy!) Koira vapaana juosten ja me isännän kans ihan vaan kävellen ja lasten kans välillä riekkuen :wink
 
Olisihan se ihan kiva nukkua yöt, eikä herätä 4-5 tunnin jälkeen eikä saada nukuttua sen jälkeen. Viimeiset kaksi viikkoa mennyt niin että 2-4 yötä lyhyillä unilla ja sitten välissä vähän enemmän unta yksi yö. Pahin on kun en saa edes päikkäreitä otettua, ei vain tule uni. Vatsa on jo niin iso että ahdistaa joka asennossa ja lonkat ihan mahdottoman kipeät ja löysät.
 
Mulle kans iskeny se kauhee turvotus. Jalkaterissä ja nilkoissa kaikkein pahin. Suola on minimikäytössä ja vettä juon yli 2l päivässä. Aina oikein tuntee kun jalat alkaa yhtäkkiä paisumaan :D
 
Sellasina päivinä kun tiiän et ei mahdollisesti saa hetken lepoa oon ottanu heti aamusta lentosukat käyttöön ni ei niin mahottomasti jalkoja turvota illalla. Mulla turvotus on siis koko kropassa ei pelkästään jaloissa.
 
Josko jo jtn alkais tapahtua..
Tänään tullu ain vessas käydessä rusehtavaa vuotoa, tiiä sit onko limatulppa irtoamas vai eilinen operaatio rikkoi jtn pintaja jotka nyt vuotaa. Alkanut tulla myös välillä ilmeisesti niit kivuliaita supistuksia kun meinannu jalat pettää alta kivusta. Josko kävis tuuri ja synnytys käynnistyiski luonnollisesti ennen maanantaita, nii vältyisin lääkkeellisestä käynnistyksestä. :)
 
Oi jännittävää julianna!
Itellä on jo viikon verran tullut muutamina päivinä venyvää kirkasta limaa pyyhittäessä. Oliskohan limatulppaa joka pikkuhiljaa alkaa valmistella paikkoja. Supistuksia ja polttoja onkin ollut sen verran että ei ihme jos jotain jo tapahtuis tuolla alhaalla.
 
Josko jo jtn alkais tapahtua..
Tänään tullu ain vessas käydessä rusehtavaa vuotoa, tiiä sit onko limatulppa irtoamas vai eilinen operaatio rikkoi jtn pintaja jotka nyt vuotaa. Alkanut tulla myös välillä ilmeisesti niit kivuliaita supistuksia kun meinannu jalat pettää alta kivusta. Josko kävis tuuri ja synnytys käynnistyiski luonnollisesti ennen maanantaita, nii vältyisin lääkkeellisestä käynnistyksestä. :)

Onko jaloissa tuntuva kipu sellaista hermokipumaista? Mulla sisäreisissä tuntui sellaista tosi pahana tänään kauppareissun jälkeen. Ei kärsinyt olla seisaalleen yhtään.
 
Kipu oli alaselässä, pakaroissa, alavatsassa ja häpyluussa pahimmillaan yhtä aikaa ettei siksi saanu enää jalkaa toisensa eteen, ja tuota nyt ollu ain välil päivittäin, mut hetken seisottua paikoillaan tahdon voimalla matka ain jatkunu. :)
 
Mulla kans keskiiviikkoillasta asti tullut välillä kipeitä supistuksia ja punertavaa limaista vuotoakin. Mutta sen kummempia merkkejä ei vielä ole, tänään siis 40+2.
 
Mulla tullu vähän rusehtavaa limaa pyyhittäesä, ärsyttää ku en ossaa sanua oisko limatuluppaa vai vaan valkovuotoo. Suppareita tullee ja on alakanu juiliinki jo! Jospa tämä tästä etenee
 
Takaisin
Top