Oireet ja himot

Täällä on nyt ollut selvästi vähemmän huonoa oloa ja muitakin oireita muutama päivä, mutta kyllä kuvottaa jos tulee liian nälkä. Muistan tällaisen oireiden äkillisen vähenemisen ja sen aiheuttaman paniikin myös esikolta, mutta lopulta oksentelu jatkui silti loppuun asti. Eli ei välttämättä oireiden äkillinen muutos tarkoita pahaa, siihen yritän luottaa.. Tsemppiä oloihin!

Niin ja jatkuvampaa alamahakipua ollut myös täällä, sitä en muista ensimmäisestä raskaudesta enää näiltä viikoilta. Onneksi ei oo voimakasta ja häviää levolla..

Kyllä miulla toisen lapsen odotusaikaan raskausoireet aaltoili. Varsinkin alussa. Olin varma että kesken menee kun rinnat yhtäkkiä palautu normaaliks ja etova olo loppu, no meni jokunen päivä niin ne tuli takas..sit taas hävis.

Huono olo tulee heti jos ei syö säännöllisesti. Pari kertaa oon yökännyt, mutta helpottanut heti kun syö vähän jotain. Ja toinen inhottava "oire" on akne...mulla herkkä akneiho reagoi helposti kaikkeen uuteen. Ollut monta vuotta hyvässä hoidossa ja kunnossa. Edellisissä raskauksissa ollut hyvässä kunnossa, nyt ei :( toivottavasti tasoittuu tästä kun viikot kuluu..

Nyt se huono-olo on rantautunu tännekin :hungover: tässä muutama päivä ollu ihan kamalia. Aamupalan on saanu syötyy normaalisti, mut sit ku alkais olla ns lounasaika ni pahaolo ja oksetus iskee enkä saa kunnon ruokaa alas. Viime päivät eletty satsumilla, tomaatilla ja riisikakuilla. Sit viiden kuuden aikaan paha olo vaan häviää ja pystyy taas syömään, sit tuleekin illat tankattua. Loppuviikosta en ollu koulussa, mut huomenna ois kai yritettävä mennä...saapi nähä kuinka siellä selviää. En haluis vielä siellä kertoa, mut äkkiähän ne siellä arvaa mikä on meininki ku kaikki kuitenki aikuisia ja osaa laskea yks + yks :shifty: en tiiä pitäiskö jutella ryhmänohjaajan kanssa ja yrittää sopia jotain :dontknow

Menikin taas monta päivää tissit kipeinä, ja tänään ne on taas ihan normaalit. Mut olo on sentään kamala :depressed: Oksentanut en oo mutta etova olo kyllä aaltoilee pitkin päivää...

Julianna yritä jokaisesta asiasta löytää jotain positiivista. Jos pystyy syömään, eikä oksenna niin sehän on hyvä että saa syödyksi. Se tekee hyvää teille molemmille. Ei se ainainen pelko ja toteaminen, että nyt varmaan meni kesken auta. Luota siihen, että kaikki menee kuitenkin just niin kun se on tarkoitettu menevän. :-)

Jee kahteen ja puoleen viikkoon ensimmäinen päivä että ei okseta ja eikä edes ällötystä :gen014 jospa ei tulis enään takas ollenkaa etova olo, tosin huomennakin poksuu 9+ muistelisin että esikoisen aikaa kans heitti huonoolo tuossa vaiheessa pois.

Onko muilla ollut vuotoja alkuraskaudessa? Itse olen huolesta soikeana, alusta asti tiputellut ties millaista välillä verensekaista ja verihyytymiäkin. Muuten oireet vähän lievittyneet. Alkuun oli pahoinvointia ja rintojen arkuutta, kova turvotus. Nyt lähinnä väsymystä, vatsa sekaisin. Viikkoja 8+5.

Mulla oli eilen alavatsakipuja ja tuhruvuotoa. Onneksi iltaan mennessä rauhoittui ja tänään ei ainakaan vielä oo ollut mitään.

Nuttu, minulla oli viime kerralla vuotoa muutaman viikon ajan ja valitettavasti sillä kerralla se tarkoitti keskenmenoa. Oletko käynyt ultrassa? Toivottavasti on vain harmitonta, jostain muusta syystä johtuvaa!

Olen käynyt ultrassa rv 8 (nyt 8+5) ja ainakin toistaiseksi oli kaikki hyvin. Saa nähdä, ahdistavaa odotella seuraavaa ultraa!

Tämä päivä ollu viel lähes edellisiä kauheampi. Tosi heikko olo kun ei pysty syödä tai kyl paljon muutakaan tekemään, kokoajan vaan oksennus kurkussa. Väsymyskin alkaa jo painamaan, kun ei saa kokonaisia öitä nukuttua. Aina herää 3-4välillä kipuun/huonoon oloon eikä saa enää nukutuksi. Aamulla kuitenkin täytyy olla pirteänä laittamas tyttöä kouluun, koira lenkitettävä ja edes tiskikone tyhjättävä. Kaupassa ei pysty kun se 5-15min viipymään kun kauhee oksetus iskee, mutta tuli himo mansikkarahkaan jota kävin ostamassa jota nyt illaks tein ja tais olla eka ruoka vesimelonin jälkeen joka ei saanut yökkimään. Niin ja ihan pirun kylmä on ihan kokoajan. Nytkin makaan pitkähihainen yöpaita päällä sängyssä, villasukat jalassa, täkki ja villapeitto päällä.. luulis tarkenevan, mut silti on kylmä. :(

Tänään alkoi päänahka kutisemaan ja vatsa myös. Lääkärikirja-syndroomainen heti alkoi katsella hematoosin ja muiden osuvia oireita. Tosin rv6 ei varmaan vielä se oireile, jätin tosin allergialääkkeen kokeiluna pois, oisko sit sitä...

Heippa kaikille, tulen mukaan remmiin, koska pakko jonnekin päästä tätä purkamaan. En ole ihan varma koska laskettu aika on, kun kierto oli jotenkin todella outo, mutta se selvinnee ultrassa, kun sinne asti pääsen. Johonkin toukokuulle se kuitenkin sijoittuu luultavimmin.

Ensimmäinen oire ennen plussaa oli pissalla ravaaminen. Heräsin jopa yöllä pissalle. Normaalisti oon hyvä panttaaja, eikä pitkilläkään automatkoilla tarvitse minun takia pysähdellä vessaan, joten hysteerisenä soitin terkkaan ja pyysin lähetteen virtsatulehdus- ja klamydiakokeisiin. Kun negatiiviset vastaukset tuli, eikä mikään muu oire viitannut esim diapeetekseen, oli aika ilmeistä käydä ostamassa testi kaupasta, joka vielä kaiken lisäksi näytti plussaa yli viikko ennen kuin kuukautis-sovelluksen mukaan olisi pitänyt kuukautisten alkaa. Joten oli aikamoinen yllätys koko homma.

Plussan jälkeen onkin tullut viiltävät ja pistävät kivut alavatsassa ja alapäässä, väsymys, huonovointisuus, hiusten rasvoittuminen, himmeen kokoiset ja todella arat rinnat, ärtyisyys ja räjähdysherkkyys, levottomat jalat ja mitähän vielä.. Ärsyttävin on se, että normaalisti rakastan suklaata ja kaikkia makeita herkkuja, eikä nyt tee YHTÄÄN mieli!! :’( Ei meinaa muutenkaan tietää mitä haluais syödä.

Nuttu: sinulle haluan kertoa, että toista lasta odottaessani mulla oli ihan järkyttävät teurastusvuodot hyytymineen ja rämmäleineen, alavatsa ja alaselkä oli tulessa ja säteili reisiin sähköiskumaisesti ja oikeasti luulin (keskenmenoja kokeneena), että se oli siinä. Minua ei otettu tutkimuksiin, koska olin alle rv 13 tuolloin, eikä aikaisille keskenmenoille mitään voitu tehdä, joten sain vain odotella. Mitään pahaa ei kuitenkaan käynyt ja tuossa tuo kohta 3v nukkuu mun vieressä. Kehosta ei tosiaan aina tiedä, että mitä ihmettä se meille viestii ja mitkä sen tarkoitukset on, mutta kaikki ei välttämättä tosiaan ennusta pahaa. Tsemppiä sulle odotukseen! <3

Mulla oli esikoisen raskaudessa toi kutina kans alussa, kävin lääkärissä varuilta ja ne määräs allergialääkettä ja kortisonivoidetta. Ei ne mitään auttanu mutta ss kutina jäi sitte nopee itsekseen pois :) Nyt on taas tullu kutinaa mahan ja reisien alueelle, mut paljon lievempänä ku ekassa raskaudessa sillon

Tänään alkoi päänahka kutisemaan ja vatsa myös. Lääkärikirja-syndroomainen heti alkoi katsella hematoosin ja muiden osuvia oireita. Tosin rv6 ei varmaan vielä se oireile, jätin tosin allergialääkkeen kokeiluna pois, oisko sit sitä...

Raskaushepatoosi tosiaan tulee vasta suunnilleen rv 30 jälkeen eli näin varhaisessa vaiheessa ei pitäisi olla siitä kyse. (T: Kolme raskaushepatoosia sairastanut)

no nyt on minun vuoro pelätä nimittäin heräsin ja ei ole pahaa oloa ehdin syödä aamupalanki ja oon ihan fine eli pahoinvointi loppu vaikka vasta alkoi 5 päivää sitten :( keskeytynyt keskenmenohan tässä heti tuli mieleen..ennestään jo yksi kkm ja kävi just näin mutta silloin oireet loppui 8+3. :(

Onko teillä vatsakipua, jos on niin millaista? Mulla kipua ollut vasemmalla puolella ja sit välillä oikealla puolella. Kipu ei ole onneks jatkuvaa, mutta välillä tuntuu aika hyvin se kipu.

Takaisin