Oireet ja himot

Just meinasin tulla kirjoittelee tuosta purkasta et hyi että mille se maistuukaan nykyään! Eihän sitä pysty ku ottaa suuhun ja sylkee pois! En kyl muista et aiemmissa raskauksissa olis sellasta ollu.

Ei ole mullakaan aikaisemmissa raskauksissa purkkainhoa ollut enkä ole kyllä muiltakaan aiemmin vastaavaa kuullut. Mutta nyt hyijyi :wtf:. Hampaiden pesun tai hammastahnojen kanssa ei ole kyllä ollut vielä ongelmia...

Itse yritin purkkaa syödä viikko sit menolennon aikana, mut juu ei oo mun juttu enää! Eikä myöskään noi sitruunamynthonit, hyi että kun rupes aamul sekin yököttämään ja oli sylkäistävä pois.

Oli aivan toiveajattelua, et varhaisultra olis vieny pelon keskenmenosta pois. Yöllä tuli herättyä monesti ja jos ei oksettanu heti tuli ajatus et "nyt se on menny taas kesken". No, oman mielenterveyden kannalta hyvä, et nyt aamupalan jälkeen taas oksettaa.

Ja asiast kolmanteen. Onko muilla ollu maha tosi kovalla? Ja jos niin mitä apua siihen ootte käyttäny? Eikö ollu et pellavansiemeniä ei raskausaikana suositella, et en tiedä onko muita luontaisia apuja tähän ärsyttävään vaivaan.

Oli aivan toiveajattelua, et varhaisultra olis vieny pelon keskenmenosta pois. Yöllä tuli herättyä monesti ja jos ei oksettanu heti tuli ajatus et "nyt se on menny taas kesken". No, oman mielenterveyden kannalta hyvä, et nyt aamupalan jälkeen taas oksettaa.

Ja asiast kolmanteen. Onko muilla ollu maha tosi kovalla? Ja jos niin mitä apua siihen ootte käyttäny? Eikö ollu et pellavansiemeniä ei raskausaikana suositella, et en tiedä onko muita luontaisia apuja tähän ärsyttävään vaivaan.

Syötkö maitohappobakteereita? Mä oon ottanu sellasen joka aamu tyhjään mahaan ja ei oo pahemmin vatsa oireillut. :)

Mullakin nyt joka päivä ollut alavatsakipuja. Jospa olisi ihan normaaleja kasvukipuja eikä mitään muuta

Mulla on kans ollu alavatsa ja selkä kipeenä, eilen juttelin ultrassa sen naisen kans nii sano että normaaleja kasvukipuja :)

Ketä muuta itkettää ihan hassut jutut?
Idolssia katsoessa itku pääsi :D
Minä kun en mikään herkkis normaalisti oo..

Julianna, täällä on kans vatsa tosi kovalla! Mä oon laittanut aamupuuron sekaan Visibliniä, se tuntuis vähän auttavan.

Mulla alkaa oireet helpottamaan, yllättävän pirteä olo eikä oo niin huono olo enää. Heti taas nousee pelko pintaan että onko kaikki hyvin.. mutta toisaalta nyt on välillä tuntunut ekaa kertaa että housut ahistaa. Tänään 9+2. Aika menee niin hiton hitaasti! Tuntuu että tää eka kolmannes ei lopu ikinä.

Mullakin ensimmäinen päivä, jona olo tuntuu lähes normaalilta...missä on mun pahoinvointini? En sitä oikeasti kaipaa, mutta niinkuin muilla, pistää epäilyttämään ja pahasti. Pahoinvointi ollut lähes jatkuvaa nyt 3 viikkoa, mutta mihin se meni? Voi kun kaikki olis silti hyvin...Pitkät on tosiaan viikot tällä ekalla kolmanneksella :smiley-angry017. Viikkoja 8 huomenna.

Helpottaispa täälläkin pian! Huomenna kans tulee 8+0 ja reilu neljä viikkoa jo kärsinyt kovasta päänsärystä ja etovasta olosta. Esikoisen kanssa ei ollut mitään oireita missään vaiheessa ja salaa toivoin että olisi nyt edes jotain niin voisi manata niitä oireita muiden mammojen kanssa.. Ihan tyhmä toive! :wacky: voi kun nää loppuisi jo ni jaksais taas muutakin kun maata sohvalla :meh:

Banana, se sun pahoinvointi on vaan liikkuvaista sorttia ja rantautu mun luo. Oisin pärjänny kyllä ilmankin :D Vielä ei oo menny laatotushommiksi, mutta se vähä mitä teen, teen puhaltaen. Lähinnä syön tai mietin syömistä. Eli eihän tämä ole vielä edes pahaa, mutta ihan jäätävää silti.

Viljo :D, vai karkas se sun luo, pahoittelut. Piti lähettää hornantuuttiin. Kyllä mäkin aloin taas vähän puuskuttaan kun tuli liian pitkä väli ruokailuun, urgh. Pitäis vaan rauhottua eikä niin nopeastii reagoida kaiken maailman muutoksiin. Kaikki voi kuitenkin olla normaalia, tai sitten ei :schoked025:happy090
Tsemppiä Superherollekin oloihin...ja kaikille muille kans!

Oon yrittäny tuota pienten annosten syöntiä usein, ok ehk minuutiks auttaa ja sit on taas kahta kauheempi olo. :/ Luomuporkkanat maistuu kyl erityisen hyviltä, mut sama seuraus niidenki jälkeen. Muistutan täl hetkellä lähinnä zombieta. Silmät seisoo päässä, silmänaluset mustat ku olisin turpaan saanu ja täs tokkuras se muutenki koht mahdollista kun kokoajan itseäni johki tökin, lyön päätäni pöydän nurkkaan yms..
Kyl sitä salaa toivoo et tuntis olonsa jo hetken aikaa suht normaaliks, mut sit jos se taas tarkottas kkm niin ei kiitos. Tyttöä odottaessa olot kesti ekat 5kk, mut ei kai ne näin kauheet ollu. Njuu apua jos tääkin kestää viel yli 3kk :banghead::arghh::inpain::hungover:

Miulla ollu vain lievää etomista ja tänään ei edes sitä. Tosin herkkään tulee heikko olo ja nälkä..tänään aamupalan jälkeen lähdin koiran kanssa lenkille ja loppuvaiheessa oli niin nälkä ja heikko olo että ihan tärisin kun kotiin pääsin. Banaani helpotti :grin Mie en oo kyllä edellisissäkään raskauksissa ollu kovinkaan huonovointinen ja oksentaa ei oo tarvinnu, joten en silleen osaa ees olla huolissani. Tissit on kyl edelleen kipeet :inpain:

Rintojen arkuus on palannu, jee!

Mut alavatsan satunnainen nipistely on muuttunut kunnon vihlonnaksi ja jomotteluksi. Kerralla ihan minuutin-pari, mutta joka päivä ja monesti päivässä. Vuotoa ei ainakaan vielä. Joka kerta kun tulee menkkamainen jomotus, pelkään että kohta lorahtaa. Oireiden puolesta on kyllä hyvinkin raskaanaoleva olo. Nyt jotain 5+ mitälie

Huh, on muuten ihan järkyttävä turvotus, vaik oikeen mtn ei pysty/huvita syödä edes.
Vyötärönympärys kasvanu sellaset 10cm, siis mitä ihmettä!! :nailbiting:

Turvotus ja huono olo. Ei tuu oksenneltua mutta nälkäisenä ällöttää ja kylläisenä ällöttää :D Välillä on kutissu ihoa mitä oli esikoisenki alkuraskaudessa.. Pinna on hirveen lyhyt vaikkaki 2,5v ja 1v pojat koittaa sitä parhaansa mukaan venyttää :D

Ääh.. onkohan tääkin nyt sit menny kesken, kun eka päivä kun pystyny jtn jo syödä oksentamatta. Vähän ehk kurkus tuntuu pala, mut niin se viimekski kkm jälkeen huono olo helpotti.. njuu jtn 3vk seuraavaan ultraan jos sit taas tuomio tulee :/

Takaisin