Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan! :)

Varoitan. Tästä näky tulevan oikeen maraton teksti! :D

HuhtiOnni Mulla ainakin on saattanut ihan yhdessä yössä tulla taas uusia oirita. Itsekin mietin, että onko nää vaan jotain mielen tepposia, mutta ei, kyllä tää pahoinvointi on ihan todellista :D

Mä oon kyllä ollut ihan testaushullu, mutta tällä kertaa selvisin vain yhdellä testillä!! Se oli niin selkeä, että ei oo tullut ostettua enempää testejä vaikka kyllä mielessä on käynyt, että olis kiva testata uudestaan ja katsoa oisko se vielä kirkuvampi se viiva :D

Mä syön lisäravinteena sitä Minisun mamaa. Toistaseks en oo vielä muuta alkanu syömään, mutta täytyy harkita tuota omegaa ja maitohappobekteereita.

Voi mä muistan kuin eilisen päivän kun odotin esikoista ja oli vauvalle huone valmiina. Mä saatoin keskellä yötäkin kun ei saanut unta niin sitä järjestellä, laittaa verhoja yms. On se esikoisen odotus vaan ainutkertaista. :) Nyt meillä on lastenhuone jo täynnä ja silti vaan tehdään lisää lapsia. Ollaan mekin tavan hulluja :D Tarkoitus oli odottaa mun valmistumista ennen kuin aletaan yrittää kolmosta, mutta nyt kävi näin ja onnellisia ollaan tästä raskaudesta. Sen olen elämässä oppinut, että pitää elää hetkessä eikä aina vain odottaa jotain parempia aikoja. Mun olis tarkoitus jatkaa opintoja vaikka vauva tuleekin, mutta sen näkee sitten. Kaikki järjestyy kyllä parhain päin :)

Harmillisia noi keskenmenot :sad001 Mun ensimmäinen tuli joskus rv 8 paikkeilla kun olin menossa ekaan lääkärineuvolaan niin sinä aamuna alko vuoto. Toinen oli sitten keskeytynyt keskenmeno. Mentiin varhaisultraan ja siellä todettiin että alkio kuollut vajaa viikko sitten. Siitä sitten lääkkeellinen tyhjennys. Nämä siis ennen esikoista ja kyllä siinä esikoisen odotuksessa pelko oli koko ajan läsnä. Rv 17 vielä eräänä aamuna kun heräsin ja menin vessaan niin huomasin, että pönttö oli aivan kuin teurastuksen jäljiltä, yltäpäältä veressä. Mä menin ihan shokkiin ja olin tietysti varma, että tämä oli taas tässä. Soitin miehen töistä kotiin ja lähdettiin päivystyksen kautta sairaalaan, jossa sitten todettiin, että kaikki kunnossa ja verenvuodolle ei keksitty mitään järjellistä syytä. Muistan vielä päivystyksessä istuessamme kun itkin miehelle, että miten mä voin olla näin vainoharhainen, että tunnen vieläkin potkuja ja liikkeitä vaikka se on kuollu. Kaikki kuitenkin meni loppuun asti hyvin ja terve tyttövauva saatiin. :Heartred Nyt kun on kaksi tervettä lasta ja noista keskenmenoista sen verran aikaa niin on jotenkin luotto siihen, että kyllä kaikki voi mennä hyvinkin ja uskon ja luotan, että meillä on huhtikuussa taas kaunis ja terve vauva :):Heartred

Eilen ja tänään on jonkun verran pyörryttänyt. Joitakin kertoja ihan joutunut käymään istumaan tai makaamaan kun tullut niin heikko olo. Lisäks eilen neljän aikaan iski kuin salama kirkkaalta taivaalta aivan armoton väsymys! Torkahdinkin hetkeksi sohvalle ja viime yönä nukuin kuin tukki kevyet 11 tunnin unet lasten kanssa. Parilla juomaheräämisellä tietty :D

Mehujäistä on nyt toden teolla tullut mun herkkuja. Eilenkin vetäsin kaksi ja taas tekis mieli. Lisäks eilen illalla oli ihan pakko pakko saada grilliltä kokolihahamppari ja ranskalaisia. Ei muuta kuin lapset autoon ja grillille :D Oli kyllä hyvää!

Tänään rv 5+1 ja 11 yötä varhaisultraan :Heartred
 
LauraElina mä oon varmasti just tuollanen, et sisustelen sitte vauvanhuonetta yöllä ym. :D
Nyt jo kattellu netis kaikkia ideioita, että mitä kivaa sinne vois sitte tehdä :wink
Mahtavaa, jos meinaat jatkaa opintoja, vaikka sitten olisit jo 3 pienen lapsen äiti! :)
Mulla ittellä opinnot onneksi takana päin jo, niin ei tarvi niitäki täs miettiä :D

Ihanaa kun teillä esikoisen kohdalla kävi nuon onnellisesti, että kaikki olikin hyvin, vaikka ehditte pelästyä! :Heartred
Huomaa, että tunteet hitusen herkässä, kun täällä töissä tuota luin ja alko kyyneleet valua, kun kirjoitit tuosta, että sanoit miehelles, miten voit olla niin vainoharhainen että tunnet potkut ja liikeet vielä, vaikka kuollut.

Mulle on muuten kans tullu hirvee väsymys.
Töis tulee aina välillä ihan hirvee väsy ja oikeen vaikee yrittää pysyä hereillä!
Sitte ku kotiin pääsee, niin parina päivänä oon nukkunu 1-2 tuntia sohvalla ja sit pian yöunille :D
 
Onnea teille jokaiselle! :)

Itselläni menossa rv 5+0.. Kuvottava olo ottaa vallan hetkellisesti silloin tällöin, nännit sekä rinnat muutenkin arat..
Ensimmäinen neuvolakäynti 27.8.. :) otatteko kyseiselle neuvolakäynnille puolisonne matkaan vai menettekö yksin? :) mulla laskettuaika siis 3.4!

z0Otp3
 
Muokattu viimeksi:
Pitää oikein tulla tänne huikkimaan Lanalle (+kaikille muillekin tänne) hurjasti onnea plussakuulumisista ja hiiirveesti tarrasukkia matkaan mukaan. :) Oltiin tuolla Raskaaksi 2013 ryhmässä samaan aikaan kuumeilemassa ja usein mietin, että mitähän sinulle kuuluu kun ei mitään kuulunut sinusta enää pitkään aikaan.

Täällä toivon mukaan neljäs kerta toden sanoo ja saan ensiviikon tiistaina np-ultrassa hyviä uutisia viimeinkin. :)
 
Iiihanaa tänne on tullut viime kurkkimisen jälkeen usemapi uusi :) Onnea kaikille!

Esikoisen odotuksessa en osannut edes pelätä tai miettinyt mitään keskenmenoja nyt kokoaika mietin että mitenhän tää menee kohta valahtaa veret yms. No reilu 2vk ja on varhaisultra :) ehkä silloin saa edes vähän mielenrauhaa lisää.
 
Chipmunk86 hei! :D tosiaan jotenkin ihan lopahti se kirjoittelu siellä Raskaaksi 2013 ryhmässä kun oli se yksi km ja sitten jotenkin ryhmä jäi.
Nyt kuitenkin täällä ollaan! :D
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin! Ainakin tähän asti ne pari muuta kertaa on tyssännyt ihan alkuun, että nyt jo pidemmällä vaikka ihan alussa onkin :)
Ilmoittelehan miten sulla menee sit ultra! Toivotaan hyviä uutisia! :Heartred
Koska sulla on laskettuaika? :)
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä mä loppuun aion opiskella anyways! Sen verran paljon tykkään alasta ja koen, että se on mun juttuni! Se onkin sitten eri asia, että missä tahdissa :wink Huhtikuu on siitä hyvä, että alkukeväästä pystyn vielä hyvin suorittamaan opintoja ja loppukevääksi voisin sitten yrittää katsoa jotain mahdollisimman paljon etänä suoritettavaa, jonka jälkeen tuleekin sitten kesäloma. Saa lööbailla vaan vauvan kanssa kotosalla :) Ehkä muutama kesäkurssi etänä niin pääsee koko ajan eteenpäin opinnoissa ja lähestyy se valmistuminen. Nää nyt on vaan tämmösiä suunnitelmia. Aikahan sen näyttää miten tulee käymään. Jos on helppo vauva niin sen kanssa on varmasti helppoa saada opintoja eteen päin, kun taas haastavamman vauvan esim. koliikkivauvan kanssa ei ihan hirveästi ole voimia opintojen suorittamiseen.. 11. päivä taas jatkuu koulu ja innolla sitä kyllä jo odotan. Saa nähdä mitä opiskelukaverit sanoo kun saavat tietää raskaudesta! Mielenkiinnolla odotan :D Samoin kyllä mun äidin reaktio on varmasti näkemisen arvoinen. Meidän suvussa melkein kaikilla on kaksi lasta ja hän on meillekkin puhunut, että nythän meillä onkin sitten lapsiluku täynnä. Vaan eipä ollutkaan :wink
 
Meillä mies tulee mukaan neuvolakäynneille aina kun töiltään pääsee ja toi eka neuvola on just kun miehellä vapaa päivä ja varhaisultraan tulee myös mukaan! :)
 
Mies sanoi, että se ei varmaan tuolle ekalle neuvolakäynnille tuu, kun kerran vain saa lippuja ja lappuja siellä :wink
Sillä on vähä vaikee lähtee kesken päivän töistä ja menee jo niin varhain, että ei koskaa saa aikaa ennen ku sillä työt alkais.
Mutta sinne ekaan ultraan se kuulemma ottaa sit koko päivän vapaata, että pääsee :D
Ja jos nyt sen varhaisultran vielä varailee, niin sinne sit kyllä ainaki tultava :wink

Katsoin tuos justiin kelan sivuilta millanen on tän vuoden äitiyspakkaus :D
Aattelin ensi et ehditään varmaan valita, et ottaako 2014 pakkauksen vai vasta 2015, mutta se pitääki tilata viimestään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa ja maaliskuus tulee vasta uus :)
Mutta tuo tän vuoden pakkaus oli kyllä ihan jees :)
 
Iloiset onnittelut kaikille! Mukavaa kun ryhmä suurentuu :)

Minäkin olen miettinyt nyt riskejä paljon enemmän, kuin ekassa raskaudessa. Mutta täytyy vaan yrittää pysyä positiivisena.

Ihana sää :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tää ilmottautuu kans mukaan. Tänään tein positiivisen testin:) la olis ilmeisesti 5.4. mulla oli alkuraskauden km ja sen jälkeen yhdet menkat ja en tahdo uskoo että nyt oon raskaana, jipii. Meillä on jo kaksi lasta,5 vee ja 2 vee eli kolmatta ootellaan.
Mä doittelen neuvolaan varmaan vasta parin viikon päästä, kun ei sin vielä saa aikaa. Mies tuskin tulee muuten kuin ultriin, ne on kivoimpia. Ainoana raskausoireena on sellainen olo vatsassa että menkat alkaa..
tarvii varmaan poiketa huomen apteekkii hakee vitskuja.
 
Ja täälläkin liitytään odotuskavereihin. Eka neuvola varattu 27.08. enkä ole varma pääseekö tai haluaako mies tulla. Varmaan hän ultriin tulee ainoastaan taatusti, ne kun on kaikkein kivoimpia käyntejä :)

Itse en tällä hetkellä kykene nukkumaan mahallaan rintojen arkuuden takia, mikä on harmi koska mahallaan olo on lempiasento nukkuessa. Muisdtan edellisestä raskaudesta miten tuskastuin ja lonkat kipeytyi kyljellään olosta ensin rintojen arkuuden ja sitten ison vatsan takia. Saa nähdä saako nytkin vain unelmoida mahallaan olosta koko raskauden kuten viimeksi.

Mulla meinas lentää laatta eilen aamulla, mutta tänään ei ole kuin lievää kuvotusta. Eilen tuli kaupassa paakkomielle ostaa suolakurkkuja, ja tämänkin muistan edelliseltä kerralta. Silloinkin alkuraskausaikana söin niitä purkkitolkulla.

Ainoa asia mikä minua huolettaa raskaudessa on painon nousu. Olen voimakkasti ylipainoinen ( +30kg normaalipainosta). Tosin aloitin elämäntaparempntin alkukesältä, painoa ehti tippua 6kg kahdessa kuussa ja olen aloitellut uudestaan vanhaa rakkauttani, eli juoksua.

Ylipainon takia tavoitteeni onkin että raskausaikana paino ei nouse 5 kg enempää. Mukavaa että saa jakaa kuulumisia ja ajatuksia muiden samassa kuussa synnyttävien kanssa.
 
RouvaPohjoinen mulla on samat tavoitteet. Tai oikeastaan toivoisin että paino tippuisi nyt alkuun vielä vähän ja lopuksi pysyisi samassa tai juuri tuo max5kg. Ekasta raskaudesta tuli n.16kg joista 11 lähti ennen uutta raskautta. Toisessa tulikin sitten 13kg mutta pohjalla oli jo vanhoja kiloja niin olo oli ihan hirveä vielä liki vuosi synnytyksen jäljeen. Sitten tipautin vauhdilla 20kg ja niistäkin on takaisin nyt 15 eli olen samassa lähtötilanteessa kuin toisessa raskaudessa :BangHead
Mutta! Olen kyllä fyysisesti paremmassa kunnossa ja aionkin jatkaa liikkumista kesätauon jälkeen taas ensi viikolla! Ruokavalioon pyysin extra tukea neuvolasta ja saankin postissa pian ohjeita. Kyllähän sitä tietää mitä pitäisi syödä, ja viimeaikoina olenkin syönyt tosi tarkasti, mutta aina voin oppia uutta :)

Ultra on vasta 16.9 joten mietin nyt että pitäisikö kuitenkin käydä yksityisellä :confused004 tuntuisi isolta pudotukselta jos silloin todettaisiin että onkin mennyt kesken tms.vaikka eihän se aiempi ultrakaan yhtään mitään takeita tuo...
Eilen oli toooosi huono olo ja erityisesti nälän yllättäessä aivan järkky pahoinvointi. Eli täytyy muistaa syödä vieläkin useammin!
 
Kuulostipa hassulta tuo liikunnan kesätauko :grin meinasin siis että heinäkuun pistin salikortin tauolle niin jatkuu ne liikkumiset jälleen ens viikolla.
 
Onko muuten muilla "ahdistavaa oloa" iltaisin? En tiedä miten kuvailisin, mutta vatsa turpoaa niin, että näytän siltä että olisin vähintään viidennellä kuulla. Lisäksi huonoa oloa... Oh jeah!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onnea taas uusille plussanneille! :)

RouvaPohjoinen mulla kans on reilusti ylipainoa ja kans vähän kauhistuttaa tuo painonnousu.
Ehdin ennen raskautta laihduttaa melkein 15 kiloa, mutta vielä olisi kyllä ollut reilusti tiputettavaa!
Olen alkanut salilla käydä ja kunto on kyllä parempi kuin esim. vuosi sitten :)
Kunhan nyt ei hirveästi tulisi painoa raskaudessa..

Toiveikas mulla on ollut myös parina iltana tuota ihan ahdistavaa oloa, kun on maha ollut niin turvoksissa. Ajattelin että olin ehkä syönyt liikaa, kun juuri oli miehen kanssa joku aika ennemmin syöty ruoka :D

Eilen ei ollut mitään huonoa oloa tms niin pelästyin jo että mitäs nyt tapahtuu! Ja että siinäkö tämä nyt sitten oli.
Mutta tänään taas huono olo nosti päätään pari kertaa ja rinnat ollut entistä aremmat :)
 
Minäkin varovasti ilmoittaudun mukaan. Haalean plussan sain tänään, tosin menkat ei vielä edes myöhässä.
Meillä on yksi tyttö 1v 9kk ennestään
Nyt tärppäs heti ekasta kierrosta ja tunteet on epätodelliset!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top