Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Jee, onnea taas uusille plussanneille! :)

Kyllä on rinnat ollut tänään tosi arat! Auts.. :D
Huono olo on pysyny kuris, kun on vain syöny säännöllisesti :)
Kauhee väsymys on meinannu vaivata..
 
Onnea uusille plussanneille :wink

Tsempataan yhdessä me kaikki pyöreät odotuskaverit. Vauvan ja oman hyvinvoinnin eteen jaksaa yrittää.

Täällä on ollut tasaista yökötystä koko päivä. Tämä on erilaista kuin viimeksi koska silloin voin pahoin vain aamulla.

Kahviakin tekee edelleen mieli, ei tosin aamusta :) Olen kahvikissa, joten tämä on minulle ilo.

Onko teille muille tullut jo yökötystä tai mielitekoa tiettyyn ruokaan/juomaan?

Sent from my GT-S6500 using Vau Foorumi mobile app
 
RouvaPojoinen täällä myös yksi turhan suuren painon omaava :) En aio tehdä asiasta stressiä, sillä ei pysty sanomaan miten kroppa käyttäytyy. Jotkut esim kerää hurjia määriä vettä kehoon raskaana ollessaan. Pyrim suht terveellisesti elämään, ja sitten näkee mikä on tulos :wink

Mulla on vähän vaihtelevaa tuo ruoan maistuminen. Riippuu ilmeisesti yleisestä olostani. Joskus joku ruoka on suurinta herkkua ja toisella kerralla ei msistu ollenkaan. Ihme juttu :)



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Josko sitä itsekkin taas jotain ruksailis! Seurannut kyllä olen kännykän välityksellä, mutta en oikein saa aikaiseksi sillä kirjoitella. Läppärillä on niin paljon helpompi. :)

Onnea, onnea taas uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :)

Mun on kans syötävä säännöllisesti sillä muuten tulee todella paha olo ja tukalaa oloa on täälläkin. Turvottaa ja on semmonen nimenomaan tukala olo. Onneks tolla syömisellä oon nyt pikkuhiljaa jo oppinu välttelemään sitä pahinta pahoinvointia, mutta kyllä etenkin aamuisin syöminen tekee todella tiukkaa. Pakolla se on vaan syötävä koska muuten se olo vain pahenee. Herkuiksi täällä on muodostuneet ne mehujäät, tuore ananas, nektariinit sekä appelsiinimehu ja yks ilta tosiaan tuli ihan pakottava tarve päästä grillille, mutta muuten on kyllä tehnyt mieli enemmän vain kaikkea raikasta.

Mä olen ihan normaalipainoinen, mutta toivon silti ettei niitä kiloja suotta kertyis kovin paljoa. :D Esikoista odottaessa painoa tuli +20kg. Ne onneksi kyllä kaikki lähtivät. Kakkosta odottaessa tuli about +5kg ja nekin plus pari extrakiloa jäi synnärille. Kakkosen synnytyksen jälkeen painoin siis vähemmän kuin mitä silloin kun aloin esikoista odottaa. Vaikka en tiedä mitä olevinaan tein erilailla niin silti niitä kiloja vaan kertyi ihan eri tavalla, mutta kyllä oli olotilakin eri etenkin viimeisillään!

Tää on taas joutunut vähän tukalaan tilanteeseen kun olin eilen mun äidin ja mummun kanssa kaupoissa pyörimässä. Oltiin ehkä joku noin tunti oltu kun alko heikottaa ja pyörryttää taas niin paljon, että korvissa vaan suhis ja päässä meinas pimetä. Siinä sitten ehdottelin, että pidettäiskös tauko ja käytäs vaikka kahvilla kun jäi toi aamupala vähän välistä. Eikä siis todellakaan jäänyt sillä en olis ollut enää pitkään aikaan jaloillani, jos olis jääny :D Onneks eivät tajunneet mitään vaan mentiin vaan käymään kavilla ja mä sain vetästyä toastin ja kupin teetä :D Samalla reissulla ostin itselleni yhden mammatunikan, joka onneksi näyttää siltä että sitä voisi käyttää muutoinkin ja vauvalle finlaysonin muumi pussilakanasetin pinnasänkyyn (tämän ostin olevinaan tytöille). Enkä näistäkään jäänyt kiinni! Oon mä kyllä aika uhkarohkee! :D Voisin vaikka perustaa uuden aloituksen meille huhtikuisille mihin voidaan kirjoitella kaikista hankinnoista ja lisäillä kuvia. Musta semmonen olis ainakin tosi kiva! :)

Rinnat ja etenkin nännit on arat ja Väsymystä on isolla V:llä! Eilen nukuin taas päikkärit ja nytkin olisin valmis jo sänkyyn, mutta vielä on tyttöjen iltatoimet ja päiväkotireppujen pakkaamiset sillä huomen aamulla alkaa taas päiväkoti kuukauden tauon jälkeen. Ou jeah! Mulla on vähän omaa aikaa siis päivisin kun itselläni alkaa koulu vasta viikon päästä maanantaina. Toki mulla on heti tentti tiistaina ja vielä jonkin verran tekemistä kesäkursseilta, joten ei tässä ihan hulvattomaks pääse heittäytymään!

Tässähän tätä tarinaa taas kerrakseen! Rv 5+3 ja 9 päivää ultraan :Heartred Niin tässä mennään koko ajan eteen päin :Heartred
 
Tervetuloa taas kaikki uudet :)

Mulla viimeset päivä kaks ollu vähän liiankin hyväolo verrattuna viimeraskauteen joten epäilen ja kriiseilen että onhan kaikki varmasti ok. Tiedän ettei sais vertailla keskenään mutta mitäs sitä itteleen mahtaa.

Kerkesin just raskauksien välillä laihduttaa normaalipainoon mutta toiveena on että ei kauheesti kiloja silti kertyisi :) katotaan nyt sitten miten menee. Herkuttelu ainakin pitää pitää aisoissa (viime raskauden lopussa suklaalevypäivässä... hups)
 
LauraElina Oma ketju kaikille hankinnoille kuulostaa hyvälle. :)

Mä oon hullunrohkeesti kertonut jo omille vanhemmille ja kahelle parhaalle kaverille että ootan. Viimeksikin kun pääsin viikolle 5 oli kaikki unelmahyvin loppuun asti ( paitsi diabetes ja raskausmyrkytys ihan lopussa). Siksi luottavaisena uskalsin kertoa.

Poika näki tänään telkkarissa viimeisillään raskaana olevan naisen ja kysyi sen jälkeen " äiti voisitko sinäkin alkaa odottaa vauvaa omassa masussasi"? johon vastasin että joo itseasiassa äiti odottaa. Hetken ihmettelyn perään "missä sun vauvamasu sitten on"? asia ohittui kun selitin että vauvaan menee hurjan pitkään vielä. :)

Sent from my GT-S6500 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla kans painoa liikaa, molemmissa raskauksissa tullut yli 20 kg , mutta onneks oon saanut ne molemmilla kerroilla pois. Huomenna paluu töihin 4 viikon loman jälkeen, plaah. Kesän aikana olen keränny 3 kiloa lisäpainoo, josko huomenna alkais kahtoo mitä suuhun laittaa. Tarkotus oli aloittaa laihis ja olla ens kesänä -20 kg kevyempi, mutta suunnitelmat muuttukoot kun raskaus onnistui :)

mulla ei ole ollut pahoinvointia, mutta heikottaa toisinaan ja väsyttää koko ajan. Mielitekojakaan ei ole ollut, kun syönyt kaikkea mahollista. Tupakkaa tekee mieli, mutta pystyn kyllä olemaan ilman, olenhan aiemmat raskaudet ja imetyksetkin ollut. Polttaako tai onko joku teistä polttanut?
 
Plussatesti tehty tämän viikon maanantaina, jolloin digi näytti 2-3 viikkoa raskaana. Näillä näkymin laskettuaika olisi 1.4. mutta saa nähdä muuttuuko vielä. :)

Täällä oireina etova olo, väsymys ja kipeät rinnat.
 
Minä olen kovasti miettinyt tuplien hankintaa. En toki vielä ole ostanut, vasta sitten myöhemmin - mutta en usko että ilman niitä pärjään kahden pienen kanssa.

Onko vinkkejä? Plemme molemmat pitkiä, pitää mahtua autoon fiksusti, kasaan saada helposti ja hisseihin pitäisi mahtua. Olen vähän miettinyt baby joggerin city selectiä, mutta mietitään, mietitään....




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muuten olisi tarkoitus aika pitkälti pärjätä esikoiselle hankituilla jutuilla. Autoistuin tietysti pitää hankkia, ja ellei ole samaa sukupuolta vaatteita tietysti :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onnea uusille plussaajille!! :) ihanasti ihmisiä alkaa kertyä tänne. Kesäaika on vähän semmosta ettei tahdo itse millään ehtiä lukemaan ja sit kun pääsee ni onkin monta sivua tekstiä :) mutta se on vaan kiva juttu :)

Itselläni ei kauheasti oireita ole vielä. Esikoisestakin oksentelut tosin alko vk 7->. Tosin semmonen ahdistus ja hengästyminen ja tuntuu ettei saa happea on palannut. Ihan samanlaista oli. Puuskutin jo viikolta 5.

Esikoisesta kiloja tuli 11. Tosin hän syntyiki 2viikkoa etuajassa. Nyt yritän ettei ainakaan tuota enempää tulisi. Nopeasti ne kyllä lähtikin, eikä niitä enää ole vaikka synnytyksestä 5kk. Mietin vaan että miten pärjään lahden pienen kanssa mutta kunhan kasvavat ni helpottuu. Täytyy vaan toivoa että masuasukki pysyy matkassa loppuun asti :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Höh! Oli tarkoitus kirjoittaa noista hankinnoista tuon toisen otsikon alle... Höh!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onnea uusille plussaneille! Täällä uskaltauduttu varaamaan jo neuvola- sekä varhaisultra-ajat.
Oireina on jäätävät menkka- ja nivuskivut, myös alaselkää juivii ajoittain ikävästi. Joka wc-reissulla ajattelen, että nyt jää verta paperiin pyyhittäessä. Onneksi ei ole jäänyt. Yritän tuudittautua siihen, että edellisen raskauden keskenmenossa alkoi ensin verinen vuoto ja siitä parin tunnin päästä vasta kivut. Toivon niin paljon meidän kaikkien puolesta, että jokaisella meistä masuasukit pysyvät loppuun asti mukana.

Ensimmäisessä raskaudessa tuli raskauskiloja 27kg :laughing025, toisessa sitten tulikin vain 7kg. Kilot kuitenkin lähteneet nopeasti imetyksen myötä.
 
Tännehän taas on tullut paljon tekstiä! :D
Ensinnäkin, onnea taas kaikille uusille plussanneille! :)

RouvaPohjoinen mulla itsellä ei niin kauheesti oo tullut mielitekoja ruokiin (muutenku ehkä juusto entistä enemmän), mutta enemmänkin niitä ällötyksiä joihinkin ruokiin on tullut :D
Yksi päivä tajusin, että aivan etoo ajatuskin perunamuusista :D
Sitten grilliruoka ei houkuta yhtään eikä suolakurkut!
Kaikki tuollaiset, joista yleensä olen kyllä tykännyt :D

Vielä muutama päivä sitten karkit oli sellaisia, jotka maistui omituiselle ja ei sitten tehnyt mieli.
Nyt taas tekis kauheesti mieli!
Pitäis vaan jotenki yrittää olla syömättä niitä, ettei tulis kauheesti sitä painoa ja että olis suht terveellinen muutenki tuo ruokavalio...

LauraElina oot ollut kyllä uhkarohkee, kun oot shoppaillu nuon muiden seuras vauvalle :D
Tekis mieli kans jo kaikkee ostella, mutta oon vielä malttanu mieleni :wink
Mulla on kans muuten pahimmat nuo rintojen ja nännien kipeys - nyt eilen ja tänään ollu niin kipeet, että ei ees koskee voi! Ja mahallaan nukkuminenki tuntu ikävälle :/
Ja sit tuo väsymys! Huh huh...tekis mieli parin tunnin välein vähä nukkua :wink

HuhtiOnni, on kyllä kamalaa kun aina kun käy vessas, niin pelolla pyyhkii, et jääkö verta tms.!
Vaikka se kuulemma on ihan normaalia, jos tulee muutama tippa tai vähän enemmänkin, mutta itse saisin varmaan slaagin, jos tulis vähänkin verta :D

Huh kun meinaa nyt heikottaa..
Jotenkin aivan ahdistaa ja huonoa oloa..
Töissä oon ja pitäis kovaa yrittää töitä tehdä - kyllä olen työajalla täällä kirjoittelemassa! :D
 
Olen ollut poissa netin ääreltä ja nyt kun avasin koneen niin mikä ihana yllätys. Täällähän on keskustelu mielettömän vilkasta. Ihanaa:)

Aikamoinen urakka oli lukea kaikki viesit :)
Minullakin eka neuvola aika tilattu, se on 27.8. Laskettu aika nettilaskurilla 1.4.
Olen 30 vuotias ja tosiaan ekaa lasta odotan piiitkän yrityksen jälkeen. Minäkään en ole ihan normaalipainossa, tulee varmaan neuvolasta noottia ettei saa sitten paino nousta.

Toiveikas: Minul on sama juttu, tuntuu et vaikka on näin alussa niin vatta näyttää ihan kun kohta synnyttäis:wink turvottaa ihan älyttömästi.

Mun tekis mielei vaan huutaa kaikille, että oon raskaana ja oon ihan helvetin iloinen ja mielettömäön peloissani että joku menee pieleen. Noh, ehkä tässä täytyy ottaa vielä rauhallisesti. Omalle äidilleni kyllä jo kerroin. missä vaiheessa aiotte kertoa?
 
IloPilleri mulla on nyt sama, että tekis mieli kaikille hehkuttaa, että viimeinkin meille on tulossa vauva! :)
Itse olisin voinut jo kertoakin vanhemmilleni, mutta mies meinasi, että ei vielä kerrota.
Täytyy siis vielä malttaa hetki! :D
Ajateltiin, että yritetään sinne viikolle 12 odottaa.
Ystävälleni kyllä kerroin jo perjantaina, kun mentiin heille iltaa istumaan ja kaveri niin yritti siideriä tarjota ja arvasi heti, kun sanoin, etten taida nyt ottaa :D
 
Kerroit aikaisemmin Lana, että olitte juuri harkitsemassa hoitojen aloittamista. ..Meillä oli vähän sama tilanne kun niin pitkään yritettiin. mietittiin mennäänkö hoitoihin vai luovutetaanko kokonaan. kyllä tuo pitkä monen vuoden yrittäminen käy vähän psyykkeen päälle. joka kuukausi yrität ettet odota liikaa ja sehän ei onnistu, aina sitä odotti että joko nyt tarppäis.... ja kun ei niin ei

Mutta ihanaa että nyt on tärpännyt :)

Mitä te ajattelette kosmetiikan käytöstä? voikohan tässä nyt meikata ja käyttää hajuvesiä?
 
Ilopilleri me tosiaan oli käyty jo neuvolassa juttelemassa nuosta hoidoista ja siis tutkittu oli jo.
Sitten kun oli kaikki hormonitestit ja miehen spermatestit ym. tehty, niin lääkäri meinas että keinohedelmöitys olisi se meidän juttu.
Mun piti kumminkin vähän tiputtaa painoa, ennen kun se olisi tehty ja 15 kiloa olin melkein jo tiputtanut.
Nyt ei sitten tarvinnutkaan hoitoihin :) IHANAA!
Kyllä se vaan oli niin, että joka kuukausi sitä odotti, että josko ne menkat ei alkaiskaan ja aina sitten sai pettyä :sad001
Kyllä sitä useamman kerran tuli poru vessassa istuskellessa, kun huomasi menkkojen alkaneen..
Kunnes nyt viimeksi ne ei sitten oikeasti alkanutkaan! :)

Mä oon kyllä ajatellut ihan meikkiä käyttää, mutta tuo hajuvesi kyllä on vähän sellainen, että mietityttää.
Ja hiuksia en varmaan värjää..
Ne on kuitenkin sen verran kovia aineita.
Ystäväni joka on ollut parturi vinkkasi kyllä sellaisesta ekoparturista vai mikähän se oli, jotka käyttää jotain kasvivärejä tms. :)
Voisi koittaa edes kerran sellaisella käydä, ettei ole ihan hirveä juurikasvu :D
 
Takaisin
Top