Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

HuhtiOnni pahoittelen keskenmenosta :( Kamalaa kun meni vielä nuon, että tuli kaikenlaista ongelmaa! :( Onnea kuitenkin nyt plussasta! :) Kuitenkin asia taisi olla sitten jokatapauksessa iloinen asia :)
Varmaan tuo alkuvuoden keskenmeno vielä sen verran tuore, että senkin vuoksi pelottaa, mutta pidetään peukkuja pystyssä, että kaikki menee tällä kertaa hyvin! :)

Juuri ystävä sanoi että hänellä nuota menkkakipuja on ollut koko raskauden ajan.
Ensi kuussa siis laskettu aika.
Aina yhtäkkiä tulee menkkamaista kipua ja sitten pian taas helpottaa.
Lienee siis ihan normaalia.
Täytyy kai vain yrittää olla joka kerta säikkymättä, kun jotain tuntuu :D

Mun tekis mieli alkaa jo sisustaa vauvalle huonetta, haha :D
Meillä nyt yksi huone tehtiin tuossa kun talo valmistui niin, että sopii sitten lapselle :)
Mutta kun saisi jo alkaa kaikkea ihanaa hankkia :Heartred
Mutta jos tässä nyt vielä odottaisi...muutaman kuukauden..huoh!

Minä ajattelin jatkaa liikuntaa niin pitkälle oman jaksamisen mukaan. Esikoisen aikaan pahoinvointi veti muutamiksi viikoiksi sänkyyn jolloin liikunta jäi hetkellisesti pois. Salilla kuitenkin kävin vielä alle viikko ennen synnytystä ja niin olisi tarkoitus nytkin. :) mulla kauheena himona vesimeloni :D

Toivottavasti kaikilla raskaus jatkuu hyvin. On kyllä, kurjaa kuulla kuinka moni sitä onkaan kärsinyt keskenmenoista.
Itse varsin kokemattomana pelkään, että jokin asia menee vikaan kun kaikki on niin uutta ja jokainen kolotus saa epäilmään. Päätin kuitenkin etten käytä tätä ihanaa raskauden alkuaikaa kokonaan murehtimiseen ja viikonloppuna olisi tarkoitus kertoa miehen ja omille vanhemmille. Ei me varmaan osata kuitenkaan asiaa piilotella ja tiedän että ainakin omalle äidilleni itken heti miehen jälkeen seuraavaksi jos jotain ikävää tapahtuisi.

Raskausruokahimona olen huomannut kaipaavani ennemmän suolaista, mikä on tosi kumma juttu sillä ennen raskautta olin täysin makeiden herkkuen ystävä. Ehkä myös aloittamani sinkkikuuri on auttanut pahimpaan makeanhimoon.

Syöttekö te muut jotain lisäravinteita? Itse en ole aikaisemmin satunnaisten beroccakuurien lisäksi mitään napsinut, mutta nyt hurahdin ostamaan multitabsit ja omegat raskausajaksi. :)

Surfmama oon miettinyt kans jos vähän ennemmin kertoisi mun vanhemmille :) en taida malttaa sinne 12 viikolle odottaa :D
Meillä kuitenkin mun äiti tietää että on yritetty ja jos menisi nyt jotain pieleen, niin kuitenkin hänelle kertoisin.
Mutta jos nyt odottaisi vielä muutaman viikon edes :)

Tuossa mies äsken laittoi ruokaa ja aloin sitten miettiä nuota ruokia, niin olen aina tykännyt tosi lujaa suolakurkuista, niin nyt inhottaa ajatuskin, että pitäisi niitä syödä. Samoin perunamuusi ällöttää :D
Aina olen ollut varsinainen karkkihiiri, mutta kun söin niitä yksi ilta, niin maistui suorastaan pahalle ja ei tee niitäkään enää mieli :D
Grilliruoka ajatuskin oksettaa :D
Eli mulla on enemmän tullut ruuista niitä mistä ajatuskin ällöttää, kuin mielitekoja :D
No tomaattia ja juustoa vähän kyllä himoitsen ;)

Nuosta vitamiineista niin mulla on ollut jo parin vuoden ajan nuo multivitan raskaus ja imetys, kun ne kuulemma oli hyvä aloittaa ja yritysaikana :)
Samoin silloin jo olen aloittanut foolihapon :)

Mä söin viime raskaudessa solgarin "raskausvitamiinia". Sitä aion nytkin käydä ostamassa, että saan tuota foolihappoa. Myös omega 3 ja maitohappobakteerit on hyvä olla. Maitohappobakteerien syöminen kuulemma edesauttaa lapsen terveyttä syntymisenkin jälkeen. Uskokoot ken tahtoo, muttei meidän tyttö oo kipeenä ollut. :)

Täällä syödään raskausajan multivitaa, multivita omegaa, folireniä ja magnesiumia. Näitä söin jo ennen plussaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo nuo maitohappobakteerit mullaki on käytös :) hyvä tietää jos niistä on jotain apua vauvallekki :D

Löytyykö muuten muita testaushulluja? Itse olen saanut itseni pidettyä suht järjellisellä tasolla, mutta tänään piti testata, että ovatko tasot nousseet. Tulos oli raskaana 3+. (= yli viisi viikkoa rv), eli kuudes raskausviikko meneillään). Kyseessä siis clearbluen testi.

Nyt uskon etten enää testiä tee :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä tein silloin 2 testiä kun tätä raskautta testailin :)
En usko että enää teen ;)
Ellei jossain vaihees tää huono olo helpota, et on pakko testata et tuleehan vielä se plussa :D

Mä en muista mitä maitohappobakteeria mulla nyt on ku vaihdoin sen justiin. Apteekis joskus sanoivat että sitä on hyvä vaihdella aina välillä.

viime raskaudessa tein vaan yhden tälläkertaa 3 mutta en kyllä enään meinaa:)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Moikka! tääläkin tuli eilen plussa tulos tikkuun yli vuoden yrittämisen jälkeen.:) LA. 6-8.4. JIHHUUU!!!
Reilu vuosi sitten meni ensimmäinen raskaus kesken. Ultrassa kävin tuolloin 12+4 ja sielä totesivat että sykettä ei kuulu eikä liikettä näy. mittailivat sitten ja sanoivat että raskaus oli mennyt kesken 11+1. joten nyt jännittää miten uskaltaa kiintyä tähän uuteen raskauteen ja lapseen kun kokoajan pelottaa jos menee taas kesken.
Kiva kun on muitakin odottajia täälä! Paljon onnea teillekkin! :)

Muokattu viimeksi:
Paljon onnea kaikille plussanneille!

Itse sain plussan viikko sitten pitkän odotuksen jälkeen. Melkein vuosi ehdittiin hoidoissa käymään ja nyt toisesta inseminaatiosta tämä ihana uutinen ♥

Hurjasti jännitystä ja pelkoa että meneekö kaikki hyvin ja kestääkö pikkuinen mukana.

jei sainpas kaikki luettua :) onnea kaikille plussanneille!

täällä uusi ilmottautuu mukaan, eilen plussanneena ja tänään päästiin uudelle viikolle 4+0 ja toista lasta kovasti odotellaan <3 esikoinen nyt 1v6kk. paljon jännittää ja huolettaa että meneekö kaikki hyvin kun tärppäsi niin "helposti" ekasta yrityskierrosta.. ei auta kun toivoa parasta <3 ihanan jännittävää aikaa! meil on ens viikolla esikoisen neuvola niin täytyy siellä varata itelle kans ensimmäinen aika. hihii!

mistähän kaikesta puhuttiin.. mielitekoja ei oikein vielä oo, huonoa oloa aamusin vähän ennenkun on saanu syötyä mutta muuten melko oireettomasti vielä :) vähän nippailee alavatsalta kyllä.

liikuntaa aion jatkaa voinnin mukaan, oon ammatiltani liikunnanohjaaja niin tulee jo työn puolesta liikuttua. oon esikoisen kanssa vielä muuten kotona mutta muutamat jumpat ohjaan viikossa :)

tsemppiä kaikille! ihanaa kun näin aktiivisia kirjottelijoita. me ei olla vielä kerrottu kellekkään niin ihanaa että pääsee purkamaan fiiliksiä ja innostusta :) <3

Olen tosi pahoillani Limppu teidän vuoksi myös, itselläni pelko tällä hetkellä se vahvin tunne tästä raskaudesta. Uskon, että se helpottaa kun päästään rv 10 yli, jolloin edellinen meni kesken. Nyt ei vielä toistaiseksi kerrota kenelläkään raskaudesta, niin vaikeaa kuin se onkin.

Oletteko miettineet varhaisultrassa käyntiä? Itse en oikein tiedä, toisaalta tekisi mieli, mutta edellisestä raskaudesta ei sekään sitten antanut kuitenkaan mitään "takeita mistään". Kävin rv8 edellisestä, jossa kaikki oli ok ja sydän sykki.

Jännä juttu kun eilen tein positiivisen testin tosiaan kun menkat parisen päivää myöhässä, ei ollut muuta "oiretta" kuin rinnat arat, mutta tulkitsin vain menkkojen alkuun. Nyt kun on testi näyttänyt positiivista, on mukamas kuvottavaa oloa ja aamukahvi ei maistu. Tuliko oireet yhdessä yössä, vai tekikö pää kepposet kun testi näytti positiivista :laughing025

Onnea kaikille uusille plussanneille! :)
Kivaa, kun pikkuhiljaa porukkaa tulee lisää!
Paljonkohan meitä mahtaa olla tän kuun loppupuolella :wink

Kamalaa kyllä lukea, kuinka joillain mennyt kesken vielä niin lähellä 12 viikkoakin :(
..Pistää miettimään, että ei tässä vielä tosiaan olla ollenkaan turvallisilla vesillä.
Toivottavasti kaikki nyt kuitenkin menee hyvin ja saisi pitää tämän onnen.. :Heartred

Itseä tänään vähän pelottanut, että mitäs tämä on, kun ei oikein ole huonoa oloakaan nyt.
Tosin syötiin kyllä eilen taas iltapala oikein, niin voihan se olla että se helpotti.
Mutta kyllä silti jotenkin kauhistuttaa, että ei kai nyt jo ole jotain mennyt pieleen.

Hehe, HuhtiOnni luulen että mielikin kyllä tekee kepposia ;)
Tai sitten kun on se plussa tullut, niin sitten vasta tavallaan huomaa ne oireet mitä on..tai jotain.. :grin
Itsellä silloin yritysaikana muissa kierroissa olin pari kertaa varma, että olen raskaana ja oli mukamas jo huonohko olo ja rinnatkin vähän arat välillä.. ja silti menkat alkas.
Kyllä oli jotenkin hölmö olo, että tuli oireita, vaikka ei silloin raskaana ollutkaan :D

Tein äsken plussan! Jee, vihdoinkin :) Ollaan yritetty kolmatta (meillä 4 ja 6 vuotiaat ennestään) jo reilu puolitoista vuotta ja vuosi sitten oli karmaiseva kohdunulkoinen raskaus. Nyt ollaan kyllä hieman kauhunsekaisin tuntein tässä jos tämäkin on väärässä paikassa... täytyy vaan nopeasti saada ultra-aika niin saadaan tähän toivon mukaan iloinen varmistus. Laskettu aika on näillä näkymin 7.4 mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tulee maaliskuun lopussa.
Tsemppiä kaikille kanssasisarille

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Minäkin sain plussan aamulla!
Ilmoittaudun siis minäkin, mutta hyyyyyvin varovaisin mielin. Esikoinen täytti just 1vee ja ekasta kierrosta tärppäs. :)
Mutta tosiaan nyt vasta 3+6 ja yksi km ennen esikoista (viikolla 7+3), joten varmaan pitkälti taustalla seurailen aluksi. Lisäksi tuli aika haamuviiva, täytyne testaills uudelleen muutaman päivän päästä. Ei uskalla iloita vielä :(

Mutta onhan tämä jännää!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Onnea Kyfi ja Mara! :)

Tuntuu kyllä, että miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa sinne 12 viikolle, että on ehkä edes vähän turvallisemmilla vesillä.
Vaikka voihan sen jälkeenkin tapahtua vielä vaikka mitä, mutta olisi ainakin se suurin keskenmenon riski ohi..
Voi olla että vielä sen varhaisultrankin soittelen, niin näkee, että on edes oikeassa paikassa :)

Takaisin