Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Huuui!!!! Tämä ryhmä on nyt kunnolla lähtenyt liikkeelle!!! Jee!!! :)

Heti kun olen koko päivän ollut varattuna :)

Onneksi olkoon uusille plussaajille ja ihanaa että olette täällä :)

En vielä kunnolla kerennyt lukemaan, mutta lyhyt kommenttini koskien ruokia.

Itse pyrin kyllä välttämään kaikkea mitä tiedän ettei ole hyväksi. Mutta en ehkä ihan mene niin pitkälle että miettisin kaikkia valmistusmaita jne. Esim Saksa kuitenkin on sivistysvaltio, joten en sitä ehkä pelkäisi. Tuorejuustoja syön ainoastaan kypsennettyinä ja kaikki muutenkin kypsänä. Leivän päälle en enää lauta mitään ilmakuivattua ja graavilohi on myös pannassa. Kuitenkin sallin silloin tällöin itselleni karkkia tai chipsiä tms, ettei ihan hulluksi tule.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuorejuustoja voi käyttää mikäli ne on valmistettu pästoroiduista maitotuotteista, mitä esimerkiksi Valion tuotteet on kyllä kaikki. Samoin graavilohta voi syödä vallan mainiosti jos se on itse valmistettua, joskus lihatiskiltäkin saa kaupassa tehtyä. Listeria vaara on vaan tyhjiöpakatuissa :)
Mä viime raskaudessa kyselin laivallakin kaikista kaloista erikseen että onko nää itse valmistettuja vai ei ja sillä tarjoilijalla palo käpy kun se kävi kyselemässä keittiöltä kaikkea :p Mutta tykkään hirveästi kaloista, kylmistä erityisesti joten koitin löytää edes jotain mitä voi syödä!

Mä aion kyllä neuvolassa ottaa heti puheeksi ruokavalion sillä mulla on ollut molemmista rdiabetes ja koitan välttää insuliineja niiiiiin pitkään kuin vaan mahdollista. Toisaalta sen pistäminen ei niin ikävää ole kuin sen verensokerin mittaaminen, mutta tärkeintähän on tietenkin että ne arvot pysyy tasapainossa.
Olenpas muuten autuuan unohtanut kuinka veemäinen sekin homma taas tulee olemaan. Ultriakin joku miljoona loppuvaiheessa, että saa vähän järjestellä lastenhoitoja yms.
 
Tännehän on liittynyt monta uutta!

Itsekkin haluaisin varhaisultraan mennä, mutta en tiedä mille viikolle sen sitten varaisi kun ei viikoistakaan ole tarkkaa tietoa. Mietin että oiskohan se mahdollista saada kunnallisen kautta kun tosissaan ei tietoa viikoista.. Täytyy kysyä neuvolassa!

Epävarma olo vielä raskauden suhteen kun oireitakaan ei ole juuri ollenkaan. Esikoisesta tuli niin vahvat oireet että tiesin jo ennen testin tekoa olevani raskaana.

Ja siis iältäni olen kohta 21, esikoisen syntyessä olin 19 :)
 
Tervetuloa mukaan Saanae!

Outoa, ettei kaikille kuulu samat lääkärikäynnit ja ultrat! Tänään juuri kysyin asiasta, kun varasin sitä neuvola aikaa, että onko käytännöt muuttuneet tässä välissä ja olihan ne hieman. Ennen on kaikille kuulunut kolme lääkärintarkastusta, alku- keksi- ja loppuraskauden tarkastukset niin nykyään on enää alku- ja loppuraskaudessa ja tarvittaessa, jos tulee jotain. Luulenpa, että joudun käväsemään taas pari extra kertaa jossain välissä, koska kakkosta odottaessakin supistelin aika paljon.

Ja vaikka tää on meidän kolmas niin silti neukkutäti sanoi, että varaa sitten hyvin aikaa käynnille. Vähintään tunti kuulemma menee jutellessa. Aika perusteellisestihan meinaa jutella :D

Verikoe otetaan ennen sitä viikon 12 niskaturvotus ultraa labrassa. Siitä kyllä varmaan puhutaan ekassa neuvolassa. Muutenhan se on vähän semmosta liiba laabaa se eka käynti ja semmosia ne on kaikki käynnit. Ainut kohokohta on ollut kun kuunnellaan sydänäänet ja nekin alkaa kuulua vasta ehkä kymppi viikosta eteen päin. Olisko mulla rv 11 neuvolassa kuunneltu ekan kerran sydänäänet. Mä olen tosin valmiiksi jo päättänyt, että aion ostaa sen kotidopplerin, jolla saan kuunneltua itse niitä sydänääniä aina kun vain haluan ja alkaa mietityttää/huolestuttaa :)

Mä en voinut vastustaa kiusausta ja ostin KappAhlista sitä Newbie sarjaa valkoisen neulotun palmikko vauvanpeiton :Heartred Lisäksi kävin tänään hakemassa sähkökäyttöisen rintapumpun kun sitä tuolla facebookin alue kirpparilla joku tarjosi ilmaiseksi kun vaan hakee :) Uusia vaunujakin olen jo katsellut. Noi Emmaljungan White Leatherette yhdistelmät olis aika unelmat vielä kun sais samaa sarjaa myös kaukalon niin pääsis shoppailemaankin vauvan kanssa helposti!:wink

Koskaan ennen en tyttöjä odottaessa ole tälläisestä vaivasta kärsinyt, mutta tänään hoksasin, että täähän alkoi juuri silloin kun tein plussa testinkin! Nimittäin mulla on alkanu hilseillä päänahka! Inhottavaa! Aluksi ajattelin, et johtuiskohan auringosta, mutta olenhan mä nyt aiemminkin auringossa ollut enkä oo ikinä moisesta kärsinyt. Outoa!! Kaikkea se raskaus teettääkin! Täytyy yrittää etsiä tietoa olisko siihen jotain apuja, koska eihän tää nyt oo kivaa o_O
 
saanae: joo mies kans meinasi, että ei ala olla töistä pois vielä kun on tuo eka käynti. Että varmaan joudun mennä sinne yksin. Ellei miehen mieli muutu :wink Sanoi kyllä, että sitten 12 viikolla, kun on se ultra, niin ottaa kuulemma koko päivän vapaaksi :p

Toiveikas: Eilen katsoin jääkaapin läpi, että mitä kaikkea siellä on, mitä en syö. Kyllähän jotain nyt jää pois, mitä on tottunut käyttämään. Lidlin ruokakermat oli vain iskukuumennettuja. Kaippa niitäkin saa ihan pastöroituna ns. normikaupoista?

Lillywhite: hehe, voin kuvitella sen tilanteen siellä laivalla :grin Mutta tottahan sitä pitää itse saada mielenrauha ja varmuus mitä voi syödä :Heartred Mä muuten kans vähän pelkään tuota diabetesta, että jos se puhkee, kun mulla on tuota ylipainoa vielä :sad001 Ehdin laihduttaa ennen raskautta vähän alle 15 kiloa ja salilla käyn (nyt on kyllä taukoa), joten kai nuo auttaa asiaan ja jos yrittää alkaa kans sen diabeetikon ruokavalion varmuudeksi. Mutta on silti tuota painoa...

LauraElina: olen kans hoksannut aivan ihme oireita, joista kukaan raskaana oleva tuttuni ei koskaan ole puhunut! Niinkuin tuo haluttomuus makkarin puolella :wink Mutta tuonkin pitäisi vissiin "korjaantua" noin 12 viikon paikkeilla ilmeisesti :)

Mulla vissiin tää huono olo alkaa heti alusta! Töihin ajellessa mietin pari kertaa sen 20 minuutin aikana, että pitääkö pysähtyä, kun oli niin huono olo. Töissä ensimmäiset 20 minuuttia vielä oli tosi huono olo! Nyt alkaa vähän helpottaa.. päivän mittaan varmasti taas välillä tulee huono olo..

Miten muuten te jotka olette töissä, meinaatte kertoa pomolle? :)
Tai lähinnä missä vaiheessa?
Mietin itse kun meillä ollaan aika tarkkoja poissaolojen kanssa ja kaikesta pitää viedä todistus töihin.
Että siitä ekastakin neuvolakäynnistä pitää se todistus viedä, kun myöhästyn vähän töistä.
Sehän on sellainen, jonka saa työajalla käydä, mutta mietin että pitäisiköhän pomolle sitten kertoa, kun sen lapun vien, että mistä on kyse..että lappuja tulee jatkossakin silloin tällöin :wink
 
Huomasin sit eilen illalla et mein lattiat on täys hiuksia ja ne on mun päästä! Ei riittäny näköjää pelkkä päänahan hilseily vaan tukkakin tippuu päästä! Lisäks en oo vieläkään tänään pystyny syömää mitää. Vähän hörppiny vaan mehua. Kohta varmaan lentää laatta :sad001 en mä oo näin voimakkaasti oireillu ikinä raskausaikana! Salee siel on kaks. En tiiä pitäskö itkee vai nauraa?! :D meil on mun äidin puolen suvussa vielä kaksosia. Äidin isä oli kaksonen ja mun äiti on kaksonen. rv 4+6 ja mä oon ihan just jo vuoteen oma! Onneks noilla likoilla alkaa ens viikolla taas päiväkoti niin saavat aktiviteetteja. Musta ei näköjään ole niitä tätä menoa tarjoomaan :/

Mä opiskelen sairaanhoitajaksi. Saa nähdä kuinka pysyn mukana, jos tää pahoinvointi nyt tulee olemaan tätä luokkaa ettei pysty syömään mitään ja alan oksennella :/

Pakko kuitenkin jotain positiivista tästä repiä! Ainakin sitä tuntee olevansa raskaana!! :D :Heartred Tää todennäköisesti tulee olemaan mun viimeinen raskaus niin tästä on nyt pakko nauttia ja ottaa kaikki irti vaikka oksettaakin :D
 
Muokattu viimeksi:
Ehkä parempi LauraElina nauraa :)

Ps. Äsken kävin suihkussa kun esikoinen meni päiväunille. Hulmasin myös että hiuksia lähtee aija paljon. Hiukset myös ovat nopesmmin pesun tarpeessa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
LauraElina ja Toiveikas: mä oon huomannut ihan saman nuoden hiusten kans! Miehelle eilen sanoin et tätä menoa oon synnyttämään mennes kalju :D
Mua kans vähä mietityttää tuo kaksosjuttu, ku miehen puolella niitä on ja miehen sisaruksista kukaan ei oo saanu kaksosia, niin tottahan ne tulee nyt sitte meille :D Saa nähä miten käy :wink

Toivottavasti LauraElina nyt jotain saat syötyä ja et kaikkee aiva oksenna..Voi olla muuten vähäsen heikohko olo pian..

Eilen miehen kans vähä otettiin karkkia ja ne maistu mun mielestä ihan oudolle!
Mies kyllä tyytyväisenä niitä mussutti ja ei valittanu yhtää mausta..mut mun mielestä ne oli suorastaan pahoja!
..ennenki kyllä syöny samoja ja ei ne tuolta oo maistunu.
Mahtaakohan tääki johtua raskaudesta..? o_O
 
Mulla ei kummastakaan aiemmasta ole ollut pahoinvointia yhtään mutta nyt on o_O En tiedä, ehkä tämä helle tekee osansa mutta etoo kyllä usein. Ihan selkeästi meinaa nousta ylöspäin ja on kertakaikkisen paha olo. Viikkoja ei ole nimeksikään! Mä tilasin kyllä samalaisen alkuraskauden kuin ennenkin, eli huomaamattoman!
 
Kyllä se huomaamaton raskaus varmasti on kiva! Kyllä loppuraskaudessa saa sitten kärvistellä riittämiin :wink

Ainut mikä tietysti oireettomassa raskaudessa voi olla, että ehkä miettii enemmän että onko siellä ketään.

Itse voin huonosti ihan ennen plussaa ja heti sen jälkeen. ( plussasin jo 4 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua herkällä testillä) Nyt on suht oireetonta, kunhan syön ja juon riittävän usein.

Ai piru mikä olo tuli suurehkosta annoksesta jäätelöä viikonloppuna! Hui! Ei varmaan tee mieli makeaa ihan heti.....


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo just edellisen raskauden jäljiltä on alkanu hiuksia kasvamaan ja päätä kiertää sellanen 5cm hiuskehä niin kiva sitten pian irrottaa taas kaikki hiukset :D enkä tosiaan halua leikata lyhyeksi kun aina ollut pitkä tukka, vaaikka ei tää hiirenhäntäkään kovin imarteleva ole.

Pahoinvointi on ollut toistaiseksi yllättävän vähäistä vaan satunnaisia huononolontunteita kun syömisestä on liiankauan. Viimeksi kun oksensin tässäkohtaa jo kaiken vaan ulos. Kävin tänään salilla vielä tekemässä kunnon jalkajumpankin. Miten muut ootte miettinyt urheilla raskausaikana? Meinasin itse jatkaa juoksua/lenkkeilyä salia ja jumppia niin pitkälle kun mahdollista :)
 
Edellisessä raskaudessa pahoinvointi kesti viikolta 7 sinne viikolle 13 asti. Saas nähdä miten nyt käy. :) toivottavasti ois helpompi, kun pitäs kuitenki jaksaa tuon pikkumurun kanssa touhuillakin :) nyt on ollu kauheet päänsäryt ainut oire. Hiusten lähtö mulla just esikoisen synnytyksen jälkeen alkoikin tuossa kk sitten :D raskausaikana ei lähtenyt...
 
Tuo pahoinvointi on ilmeisesti todella yksilöllistä, ja eri raskaudetkin kuulemma voivat olla täysin eri.

Mutta senkin huomaan, että on kyllä hurja eri olla raskaana, kun jo on yksi kultakimpale kotona.

Kun esikoista odotin, olin toki töissä, mutta jotenkin raskaus oli voimakkaasti läsnä.

Nyt kyllä todella vähän, ehtii kuulostella omia tuntemuksiaan tai miettimään asioita. Tilanne on kyllä aivan eri :)

Odotan kovin malttamattomana varhaisultraa, niin että saa tietää miten massussa voidaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itsellä on tänä aamuna ollut vähän parempi olo, kun syötiin illalla kunnon iltapala siinä puoli 10 aikaan :)
Yleensä siis en ole syönyt iltapalaa ollenkaan tai jotain ihan pientä.
Nyt söin 2 leipää ja jugurtin, niin aamulla parempi olo :)

RouvaAA itse ajattelin että yritän kyllä salilla käydä edelleen, mutta ehkä vähän rauhallisemmin siellä olla, ettei sellaista revittelyä kuin yleensä :D
Nyt ei kyllä ole ollut motivaatiota mennä, kun on ollut huonoa oloa :/
Joitain liikkeitä pitää alkaa vissiin sitten välttelemään jossain vaiheessa, mutta omien tuntemusten mukaan aika pitkälle :)
 
Tämäkin haluaa liittyä mukaan! :)
Ensimmäiset testit (2kpl) tehty 5 päivää sitten jolloin odotin kuukautisten alkavan ja toissapäivänä vielä varmistin asian. Haalean haalea tuplaviiva tulee esiin, eli ollaan varovaisen innostuneita. Varovaisen siksi, kun ikää on jo 34-vuotta ja kyseessä meidän esikoinen. Suvussa on lisäksi hedelmällisyysongelmia ja siksi jännätään niin kovasti että voiko meillä tosiaan käydä näin älyttömän hyvä tuuri!! Ihanaa kun löytyy tällainen foorumi jossa voi jo fiilistellä, kun ei kaikille uskalla vielä asiasta kuuluttaa.

Mulla raskausoireina rv 5 olleet kuukautiskipumaista nipistelyä, hajamielisyyttä (joka voi toki johtua tästä suurensuuresta innostuneisuuden määrästä), väsymystä ja ilmavaivoja. Pahoinvointia ei onneksi vielä nyt viikon 6 alkuun mennessä ole ilmaantunut.

Meillä laskettu aika 3.4.2014. :)
 
Tervetuloa mukaan Surfmama! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pieni pysyy kyydissä mukana! :)

Huomasin eilen, että kun vaan syö vaikka kuinka oksettaa niin kyllä se olo siitä kohenee ja mehujäät on ihan parasta! Tulee ehkä muutama mehujää kulumaan tässä raskausaikana :D Tänäaamuna oli pikana saatava jotain syötävää kun taas alko oleen niin paha olo et oksat pois. Viili ei auttanu kun hetkeks ja sit olikin saatava jo leipää kun tuntu et alkaa pyörryttääkkin. Olis kiva tietää hemoglobiini kun noin pyörryttää vai johtuuko se vaan muuten tästä raskaudesta. Varmasti myös tämä helle antaa oman osansa tähän vointiin.

Mä pyörin viime yönä yli kahteen asti hereillä kun ajatukset risteili päässä tuhatta ja sataa enkä jotenki osannu rauhottua. Me asutaan tämmösessä 84 neliöisessä rivitalokolmiossa ja satuin törmäämään aiivan ihanaan 134 neliöiseen rivarineliöön, jossa vielä takkahuone ja se on ihan unelma! En tiedä pitäiskö soittaa ja käydä katsomassa sitä paikan päällä. Todennäköisesti rakastun siihen yhä enemmän koska kuvatkin oli niin hyvät :) Kaks makuuhuonetta alkaa kohta olemaan jo liian vähän vaikka vielä ne on toistaseks riittäneet. Kuitenkin koko ajan tytöt kasvaa ja nyt sitten vielä uusi vauva. Tulee kalliiksi tämä perheen kasvu :D

Varasin kuin varasinkin tänään ajan varhaisultraan 12.8 rv 6+5 :Heartred Kätilö sitä ehdotti ja sanoi, että silloin kyllä jo näkyy sikiö ja syke. Mä en niiiiiin malta odottaa!! Pakko se oli sitten kuitenkin varata kun molemmista tytöistäkin on käyty ja vaikka sieltä tulee se neuvolalääkärin ultra joskus rv 8-9 niin se pari viikkoakin on liian pitkä aika odottaa etenkin kun odottavan aika tunnetusti on liian pitkä :D

Mä en kauheen rajua liikuntaa oo harrastellut, mutta kuntopyörää poljen ja lenkkeilen kyllä varmasti jatkossakin ainakin niin kauan kuin kroppa sallii :)

Tänään virallisesti ensimmäinen viikko täynnä!! :love017 Rv 5+0 ja 6. viikko alkaa :Heartred:Heartred:Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Surfmama Onnea! :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Meillä kans 2½ vuotta yritystä takana ja piti olla huonot mahdollisuudet tulla normikeinoilla raskaaksi - oltiin juuri suunnittelemassa keinohedelmöitystä ja sitten kuitenkin tärppäsi! :D

Mulla on kans aina välillä nuota kuukautiskipumaisia tuntemuksia ja aina pelästyykin, että ei kai nyt vain mene kesken..
Mutta ne vissiin ihan kuuluu joillain asiaan, että niitä on :)
Ainakin ystävä jolla kuukauden päästä laskettu aika, niin hänellä oli kans silloin menkkamaisia kipuja.

LauraElina vois olis varmasti ihanaa muuttaa isompaan asuntoon! :)
Meillä valmistui talo tuossa 1½ vuotta sitten, joten on hyvin nyt pikkuiselle tilaa :wink
4 makuuhuonetta, niin voisi tulla tämän jälkeen sitten vielä toinenkin :wink

Voi että mä vieläkin kyllä mietin tuota varhaisultraa, vaikka päätin jo että säästetään raha johonkin muuhun kivaan..
Mutta muuten ekaan ultraan vielä aikaa melkein 8 viikkoa varmaan!
 
Täällä astetta "erikoisempi" plussaaja.. Sain keskenmenon 1/14 raskausviikolla 10. Kohdun tyhjennyspillerit eivät tyhjentäneet kohtua kunnolla, jouduin vielä kaavintaan. Tuohan ei riittänyt, eiköhän kohtu tulehtunut erittäin pahasti kaiken lisäksi. Vietin 1,5 viikkoa sairaalassa synnyttäneiden osastolle, kokemus oli jotain aivan järkyttävää. Omaamme jo kaksi lasta, kolmonen oli erittäin toivottu. Mutta tosiaan kesken meni. Miehen kanssa sitten keskusteltiin, että yritetäänkö enää. Päätimme että ei. Olen myynyt kaikki vauvoihin liittyvät tarvikkeet ja tavarat nyt kesän aikana.

En ole saanut aikaiseksi varattua kierukka aikaa. Pupuilimme "varmoilla päivillä", joita EI NÄKÖJÄÄN OLE.. Menkat kolme päivää myöhässä ja tänään pelon sekaisin tuntein tein testin, plussahan se siellä. Itkupotkuraivarit siitä seurasi.. Nyt jokusen tunnin asiaa sulateltua ja miehen kanssa juteltua, pelon sekaisin tuntein päätimme että todellakin annetaan raskauden edetä, aborttiin en todellakaan olisi lähtenyt. Mielestäni se ei ole ehkäisy keino. Ja jos kaksi AIKUISTA ihmistä luottaa varmoihin päiviin niin voi morje sanon minä. Ollaan kahta edellistä tehty kuukausi tolkulla, mitä lie super siittiö ollut.. Onnellinen en osaa vielä olla, pelottaa lähinnä keskenmenon riski, pelätään pahinta ja toivotaan parasta. Mutta kyllä vähän hymyilyttää.. Niin ja ilmeisesti laskettu aika olisi 6.4.
 
Mulla on myös noita "menkkakipuja" ollut melkein joka päivä ja joka kerta niitä säikähtää.
Huimaukset vaan pahenee päivä päivältä, ylös joutuu nousemaan todella hitaasti jottei rupea pyörryttämään. Esikoisenkin kohdalla oli todella matalat verenpaineet ja hemoglobiini, joten huippaus ei yllätä.

Itse ajattelin liikuntaa jatkaa niin pitkälle kuin pystyn, tosin ainakin tällä hetkellä tuo huimaus hidastaa jo tahtia huomattavasti, mutta toivottavasti se menee jossain vaiheessa ohi!

Hirveesti tekisi mieli lähteä käymään läpi kaikkia ihania pieniä vauvanvaatteita ja tarvikkeita, mitä nyt esikoisen jäljiltä taitaa olla melkein kaikki vaatteet ja tavarat tallessa.. Mutta ehkä sitä voisi ainakin helmikuussa syntyvälle kummitytölle/-pojalle käydä katsomassa jotain niin saa hyvän syyn hiplailla vauvanvaatteita :wink
 
Takaisin
Top