Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oireet voimistuu. Pahaolo pitkin päivää, parina aamuna ollut todella tuskaista töissä. Väsyttää järkyttävästi! Helteitä ei jaksaisi yhtään ja kammottaa jo se tuleva superhellekkin, kun meillä on töissä tosi kuuma :( Että sellanen valivali viesti, mutta jospa nää oireet sitten kertos vaan siitä että pienellä on kaikki hyvin ≤3

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Onko kenellekään tullut tunnetta et onko edes paksuna?Mulla ei oo muita oireita kun rintojen arkuus ja pientä tuhrua paperilla.Ajattelin huomenna tehdä r.testin,ihan varmuuden vuoksi.

Odotettu odotus alkanut. Olen ollut pahoinvoiva myös kuukautisten aikaan ja pelolla olen odottanut alkavaa raskauspahoinvointia. Syvä huokaus, kuinka kauan tämä pahimmillaan voi kestää? :/ Teidän vinkkejä olen selannut ja huomasin, että pieni napostelu eli tasainen verensokeri auttaa myös minulla. Hankalaa, että olemme juuri kesälomalla anoppilassa. Kun keittiö tyhjenee hetkeksi, syöksyn kaapille hakemaan lasin maitoa ja kaurakeksin, ettei kukaan näe. Olo kuin suurrikollisella. Haluamme vielä salata raskauden perheiltä, koska vauva on kovasti odotettu myös suvuissa ja pelottaa, että jotain sattuukin. Kuulemma vauvalla kaikki hyvin, jos äitiä oksettaa, lohdutan itseäni tällä.

Järkyttävä väsymys satunnaisesti pitkin päivää, iskee aina ihan yllättäen. Maksalaatikko himottais ihan sikana mut sitä ei saa syödä, en ehkä kestä.. Kusettaa jatkuvasti. Jos herään aikaisin (5-7) niin närästää kauheesti. Tänäaamuna alkoi kunnon oksetusolo, rv 5+6.

Kyllä sitä maksalaatikkoa voi silloin tällöin syödä. :) Ei siinä laatikossa ole edes montaa prosenttia itse sitä maksaa. :)
Itse himoitsin maksanmakkaraa, ja aah maistui ihan älyttömän hyvältlä ruisleivän päällä, vaikken leipää edes normaalisti syö, tai sitä makkaraa. :D

Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa ("valekuukautiset"), on tavallinen oire, sitä esiintyy joka neljännellä naisella. Jos vuoto on kuukautisvuotoa runsaampaa ja jos siihen liittyy supistuksen omaisia kipuja, oireet viittaavat keskenmenoon. Niukka ruskea vuoto, johon liittyy alavatsakipuja, voi myös olla kohdunulkoisen raskauden merkki. Raskausoireita, kuten pahoinvointia, voi esiintyä sekä normaalissa että poikkeavassa raskaudessa. Emättimen tai kohdunkaulan tulehdukset voivat aiheuttaa niukkaa verenvuotoa. Raskauden aikana emättimen ja kohdunnapukan limakalvo voi olla turpea ja hauras, ja tämä saattaa aiheuttaa yhdynnän jälkeistä verivuotoa

lähde terveys kirjasto löytyi googlaamalla

Minulla on välillä sellainen olo että ihan liian helppo alku on ollu, mutta kun tietää et on ollu monilla tutuillakin jotka oottanut poikaa niin helpottaa vähän ressiä :) mutta pahoinvointia voi olla niin kauan kun on sikiö elävänä tai kuolleena kehossa.. Viime keskeytynyt keskenmeno tuli täysin puun takaa, kun olin oksennellut jatkuvasti aamuisin. :( mutta huolet pois, kyllä se aikanaan selviää onko pysytty matkassa vaiko ei :)

Mulla oli tuntemuksina sillon kun hoksasin että menkat myöhässä:

~ Päänsärky
~ Väsymys
~ Vessassa ramppaaminen
~ etova olo johon helpotti vaan lepo
~ huonovointisuus jos söi epäsäännöllisesti
~ Makea kuvottaa
~ Lopetin kahvin juonnin -> haju herkkyys
~ Aivan sika arat nännit ja turvonneet rinnat
~ Omituista tuntoa alavatsassa
~ Alaselkä vihutteli
~ Munasarjojen seudulla nipisteli

17.7 vasta uskallauduin tekemään testin kun menkat oli jo reippaasti myöhässä ja olin jo aika varma.

Jälkeenpäin edelleen oireina
~ etova olo jos verensokeri alhaalla
~ Kahvi on ehdoton ei
~ mielitekoja = salmiakkia tänne ja heti!
~ masu kurnii eikä aina osaa sanoa johtuuko nälästä
~ masu kamalan turvonnut
~ ilmavaivoja ja vähän kovalla vatsa

mutta tuo huonovointisuus kuitenkin jo helpottanut. Pitää muistaa syödä pitkin päivää jotakin pientä!

Yh, toinen aamu peräjälkeen kun pian heräämisen jälkeen vielä sängyssä maatessani aivan jäätävä närästys hyökkäsi ihan yht'äkkiä :(

Ja kun mun kroppa ei edes tunne käsitettä vähäinen närästys, vaan aina jos on tullakseen niin on sitten tosi huono olokin.

Eli ensimmäiseksi lasi maitoa ja jotain "pehmeää" syötävää. Nyt meni purkkipersikkaa ja helpotti ainakin hetkeksi... huh..

Muokattu viimeksi:
Huolestunko vai en.Tätä tuhruvuotoa tulee edelleen.välillä veristäkin.R.testi edelleen positiivinen,ei kipuja.Voiko syy olla ummetuksessa?Toivon niin että tää toukka pysyis matkassa mukana ja kasvaisi ja syntyisi ajallaan vauvana.Pelottaa hieman,että meneekö kesken vkot 7+2

Mulla tuli edellisessä raskaudessa alkuvaiheessa -en kyllä muista millä viikoilla- pientä rusehtavaa vuotoa muutaman kerran, mutta se oli siis todella vähäistä. Soita vaikka tonne ensineuvoon (09) 10023, ettei enempää tartte viikonloppua kuluttaa miettimällä :)

Polillakin voi varmaan käydä,eri asia ottavatko tutkittavaks..Ite on koskaan päässy mihkään tutkittavaks tuhruiluista kun ei ollu kipuja.Käskettiin vaan seurailla ja tulla jos vuoto muuttuu runsaaks ja kivuliaaks.

Sanovat vaan että kyllä sen keskenmenon huomaa.Kipu ja vuoto sen mukaista,ei pitäis stressata.

Tota mä just en ymmärrä ja nostaa kyllä niin mailan ottaan :mad:
Joo,kyllä sen tosiaan huomaa.Mutta missä on inhimillisyys kun ihmisellä on huoli ja hätä?Ei niin missään tässä tapauksessa.Väitän että polilla käy ihmisiä paljon turhemmankin takia,ei varmasti paljoo veis aikaa jos utrais.
Paljon tsemppiä,lepää ja yritä olla murehtimatta :Heartred Toivotaan että kaikki on hyvin ja tuhruttelu vaaratonta :Heartred

Niin luulis että edes neuvola antais vaikka lähetteen varhaisultraan.Siellä kun kävin kyselemässä asiasta,oli viel lääkäri joka itsekin oli raskaana.itelleen olis varmaan kirjottanu,jos olis vastaavaa.

No onpa joo tylyhköä kohtelua. Onkohan se sitten, että kun on uudelleensynnyttäjä, niin ei niin olla heti kaikkea tarkistamassa. Toisaalta pitäs kyllä terveydenhuoltoon pystyä luottamaan, että jos sanovat ettei johonkin ole tarvetta, niin sitten ei. Mutta tässä tilassa sitä vaan ei ihan kaikkea ota samalla tavalla kuin yleensä. Tsemppiä Rolle!

Käytiin päivystyksessä kun on tullut isohkoja hyytymiä.Ultralaitetta ei ollut eikä gyneä,mutta sanoivat että pahalta näyttäis.:-( nut pitää odottaa maanantaihin ja varata gynelle aika tarkistukseen.

Voi ei..:sad001 Kurjaa ettet saanut kunnon tarkastusta,epätietoisuus on kamalaa.Jaksamista :Heartred

Voi rolle2012, ihan kamalaa tuollainen epätietoisuus! Mulla oli ensimmäisen kohdalla rv11 runsahkoa verenvuotoa joka alkoi yöllä. Pääsin sairaalaan, mutta aamuun piti silloinkin odottaa että ultraan pääsi. Osa hoitajista kerkesi pahoitella keskenmenon takia, kuitenki ultrassa oli kaikki hyvin. Tuntui silloin kamalalta odottaa aamuun asti ja sinä joudut odottamaan vielä pidempään :(

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin