Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ke plussasin ja To aamulla vielä toisen kerran. Ennen sitä oli vaan 4 päivää kovia kuukautiskivun tapaisia. Ja hieman turvotusta. Nyt sitten turvotus on lisääntynyt ihan järkysti. Kokoajan kuin ähkyinen olo. Tissit on kipeet ja turvonneet kuppikoon verran, ruoka maistuu kun alkaa syömään. Varsinaisesti nälkää en tunne mutta jotain tekee mieli kokoajan. Nyt on sitten tosissaan alkanut jäätävä väsymys. Mitään muuta ei Tuu tehtyä kuin syötyä ja nukuttua jos vähän jaksaa jaloitella tai surffailla netissä niin hyvä on. Eilen nousi lämmöt tänään peräti 37,3. Suklaajuomaa ja pirtelöö mielii kovasti jokapäivä. Verikokeisiin ensivkolla ja kyselee neuvoja pakollisista tutkimuksista. Täällä tosiaan ollaan Thaimaan puolella mutta suomeen paluu lokakuussa. Ulkona on liian kuuma ja sisällä tuuletinkin pistää viluttaa. Olo on tosi tyyni ja onnellinen. Pahoinvointia ei o vielä kuulunut. Kuukautiskierto on niin epäsäännöllinen että keskimäärin 5,5 viikkoa olisi nyt takanapäin. Innolla luen palstaa kun raskaus on minulle ihan utopistinen juttu. Ja tukihenkilöt on kaikki puhelimen päässä. Mutta innolla odotellen. Ja nyt nukkumaan..

Täällä pahoinvoinnin kans tapellaan pitkin päivää.. Oksentaa ei ole vielä tarvinut (5+3) mutta pahoinvointi on ihan hirveää ihan kokoajan! Normaalisti poltan tupakkia mutta se väheni jo ennen plussaa (maistui tosi pahalle) ja on nyt kokonaan loppunut koska maistuu yksinkertaisesti niin pahalle, myös miehen tupakointi vähentynyt kun saan oksennusrefleksejä savun hajusta. Myös kahvin juonti loppunut, väsy ei oo enää niin paha, pahoinvointi meni senkin edelle, toki nukun paljon lähinnä jotta ei tarvi tuntea pahoinvoinnin tunnetta..

Edit.
Pitikin mennä sanoon ettei oo vielä tarvinnut oksentaa... Positiivinen puoli siinä et pahoinvointi hellittää. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla nyt menossa 7+1 ja pari päivää ollut huono olo. Oksentaa ei oo onneksi vielä tarvinnut, mutta ei se oo kyllä kaukanakaan ollut! o_O Ekasta ei ollut koskaan pahoinvointia joten tää on ihan uutta mulle. Muita oireita ei oo, alun turvotuskin on helpottanut. Toivottavasti tää oksetus menee pian ohi! ...eikös huonovointisuus tarkoita tyttöä?? :rolleyes::rolleyes:

Hhnk, mahtavaa että oot lopettanut tupakoinnin, nostan hattua sulle! :)
Liinuska, mulla oli pahoinvointi lievempää tytöstä kuin pojasta :D
Kyfi1936730, kerrohan mitä kaikkea thaimaan raskausajan seurantaan kuuluu :)
MiMMuh, hui mulla ainakin raskausaikana mielikuvitus vilkastuu entisestään :P
MaMamma se on muuten järkyttävää synnytyksen jälkeen kun sitä ilmaa vain tulee ja tulee :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Liinuska, mulla oli pahoinvointia ekassa raskaudessa melkein koko raskausajan ja tyttö tuli :D nyt ollut hiukan kuvotusta ihan alussa, viikoja nyt 7+0 ja pahoinvointia ei nimeksikään.. mulle uutena oireena on tullut kamala ummetus, josta en ekassa raskaudessa kärsiny pahemmin. Onko jollain muulla ummetusta? Oon syönyt ihan terveellisesti, varsinkin kun kaikesta makeasta tulee paha olo :D ja kuitujakin luulis saavan riittävästi...

Sent from my HUAWEI G510-0200 using Vau Foorumi mobile app

Nyt rv 5+4 ja toista päivää pahaolo. Oksentaan en vielä ole joutunut. Ekassa raskaudessa oksensin yleensä aamuisin rv 36 asti. Toisessa ja kolmannessa pahoinvointi on loppunut puolen välin tienoilla. Ihan pelottaa tuleva pahoinvointi. Olen suht pienessä työyhteisössä ja meillä ei poissaoloja hyvällä katsota.. Toinen kunnon oire on olo joka on kuin keitetyllä spagetilla!

Täällä päällimmäisenä oireena jatkuva väsymys, ja sitä ei yhtään helpota 1v esikko:) paha olo on välillä, ei välttämättä joka päivä mut melkein. Oksentaa ei tarvii mut etoo kyllä. Ruoka ei maistu vaikka on nälkä ja syömisen jälkeen on myös paha olo. Helle on ihan tuskaa...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Oireita tällä hetkellä ( rv 4+5):
- jäätävä turvotus, siskon mies kysyi että oletko varma ettei ole pidemmällä
- haju ja makuaisti vähän liiankin tehokkaita
- lisääntynyt virtsantarve
- aivastelu/ nuha

Pelottaa koska se huonovointisuus alkaa :D

Minulla esikoinen on tyttö, jota odottaessa ei ollut pahoinvointia lainkaan. Nyt sitä on riittänyt senkin edestä, tosin jo helpottamaan päin.

Mulla esikonen poika ja en voinu näin pahasti pahoin ku nyt. Etovaa oloa oli mut sekään ei ollu näin pahaa, nyt jo kolmesti oksentanu ja tää kunnon pahoinvointi kestäny vasta viime torstaista.
Automatkat ja aamut on pahimmat, sekä hampaitten pesu!
Väsymys ja kokoaikanen jaksamattomuut. Jotain jos teet ni heti on ihan puhki, mut kaippa toi hellekkin vaikuttaa asiaan.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mä täällä katson Vain Elämän ekan kauden uusintaa ja itken ja nauran vuoronperään :)

Mulla on muuten myös maha heittänyt yhtäkkiä sieltä vähän löysemmän puolelta aika kovaksi. Peräpukamat kiittää :/

Muisti mulla tuntuu pätkivän, sanoinko jotain vai ajattelinko vain sanoa? Kirjoittaessa tuntuu sanoja unohtuvan sieltä täältä, tai kirjaimia. Mutta johtuu varmastikin vain päivittäisten lääkkeiden liian nopeasta vähentämisestä.

Syömisen jälkeen etoo,muttei okseta,tuoksut ja hajut voimakkaita,rinnat arat.Ei muita oireita viellä.vkot 6+3/4

thaikuista: käytän tätä nimimerkkiä viesteissä kun Windows Phonella ei saanut vaidettua.. Täälläkin kaamee ummetus koko raskauden ajan 5+6. Tänään ehkä pääsee ekan kerran klinikalle jokohan ne vois varmistaa lasketun ajan.. Vitamiineja toivon sieltä saavani ja verikokeet.. Mahtaakohan ultarasta olla apua vielä. No syyskuun 20 päivä suomeen. Nyt alkaa olee mielen vaihteluja javäsymys helpottaa. Oon aika riippuvainen Vau.fi:stä ja netistä kun ei ole oikein ketään keneltä kysyä mitä tehdä ja mikä taas on turhaa.

Kyllä sulla semmoset viikot on on kyfo et saattas sykkeen nähä :) varhaisultras suositellaa 6+ viikolta eteepäin et varmasti näkyis, mut oot niin lähellä jo :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on nyt alkanut pahoinvointia ilmetä (rv 7+1 ->). Ja ilmenee tosi hankalasti aamupäivisin esikoisen kakkavaippoja vaihtaessao_O Ei oo laatta vielä lentäny, mut pikkasen joutuu kakomaan sitä etovaa oloonsa. Harmittaa aika paljon, eikö tää oo vähän biologian vastasta?
Tosin esikoista odottaessa otettiin koiranpennut, jotka siis opettelivat sisäsiisteyttä raskauden läpi. Ja alkuvaiheessa aamuisin tuleva mamma jätöksiä sisältä (tai ulkoa) siivotessaan :sick006.

Mulla on alkanut nyt viikon sisään oksennuksia tulla. Eilen tuli ulos aamupala, lounas ja osa päivällisestä. Yritän töissä pitää vielä asian ihan salassa, ja hiukka pelotti et joku kuulee, kun vessassa oksentelin. Nyt on viikkoja 7+3.

Minulla ei ole ollut oksentelua eikä pahoivointia lainkaa vielä. Nyt on viikkoja 8+4.
pääkipua, väsymystä ja mahan nipistelyä ainoastaan. :)

Koko ajan on krapulainen olo, etenkin jos ruokailuväli venähtää yhtään pidemmäksi. Ällöttävää koko ajan syödä jotain kun mitään ei tekis mieli, mut sitten aina hetkeks helpottaa. Maustamaton jogurtti uppoaa kirpeiden marjojen esim puolukoiden kanssa ja vesimeloni, suolakurkut(sellaiset isot irtomyytävät, kokonaisina....), ihan vaalea leipä jonka päällä ainoastaan mediumtulista salsakastiketta(?!?), salaatti, frozen yoghurt, kevyet kermattomat keitot esim tomaattikeitto, kesäkurpitsakeitto...Niin ja aamulla puuro jos on iso läjä kirpeitä marjoja päällä. Siinäpä melkein koko ruokavalio. Yhden kanateriyaki-subin sain vedettyä pelkillä kasviksilla, etikalla ja bbq-kastikkeella, kun oltiin liikenteessä ja oli pakko jotain syödä, mut en voinu katsoa juustoon tai majoneeseihin päinkään.

Mulla on nyt alkanut ilmetä pahoinvointia tai lähinnä se on semmosta etomista (rv 5+5). Ja jos ruokailuvälejä kasvattaa niin sekin aiheuttaa mulle huonovointisuutta eli parin tunnin välein on koko ajan puputettava jotain. Mutta se ei sinäänsä haittaa koska mulla on koko ajan nälkä :grin Lisäks mulla on tissit ihan järkyttävän kipeet. En voi olla yhtään ilman rintsikoita koska se sattuu niin paljon. Öisinkin oon joutunut pitämään urheilurintsikoita päällä. Ja toki oon myös koko ajan hirmuisen väsynyt.

Järkyttävä väsymys satunnaisesti pitkin päivää, iskee aina ihan yllättäen. Maksalaatikko himottais ihan sikana mut sitä ei saa syödä, en ehkä kestä.. Kusettaa jatkuvasti. Jos herään aikaisin (5-7) niin närästää kauheesti. Tänäaamuna alkoi kunnon oksetusolo, rv 5+6.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin