Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo täällä tuntuu että häpyliitos suorastaan murskaantuis välillä, yksikin nopeampi loikkaus niin tunnen kun rutisee :confused: ihan saa olla varovainen ettei oikeasti mene rikki, vissiin sitäkin voi tapahtua. Mulla ihan sama että pitää Tooosi hitaasti kääntää yöllä kylkeä, muuten häpyliitokseen sattuu ja särkee...

Pitkiä matkoja ei pysty kävelemään ilman kipeää supistusta/liitoskipua tai mitä lie, kävelen jo kuin olis köntsät housuissa. Parempina päivinä vähän ryhdikkäämpää ja soljuvampaa askel. Voipi olla että vauva nyt pää jo hyvin alhaalla. Tämä tyttö liikkuu myös paljon ja auta armias jos istun kun alkaa möyrintä, niin sattuu aika pirusti kun kohdussa alkaa tila loppumaan.

Täällä on alkanut olemana samoja tuntemuksia kuin AadaEveliinalla. Eilen illalla oli ekaa kertaa suorastaan kipeitä mylttäyksiä, jotka tuntui alakerrassa ja mahalla, kun vauva tunki päätä ja käsiä haaroväliin ja ehkäpä sitä berberiä tuosta navasta ulos.. Vika päivä töissä ja istuessa välillä pitää oikein hihkasta, kun jonnekin hermoon muljahdellaan. :)

rv 34+5

Uusimpana muttei vähäisimpänä vaivana peräpukamat :arghh: kipeää mallia.Onni on tässä ihanat työkaverit,jotka toimitti mulle puudutegeeliä, jotta pystyy edes jotenki istumaan,nukkumaan,kävelemään ja vaihtamaan asentoa ilman, että meinaa itku tulla:joyful: Taas saa yhden syyn toivoa ajan menemään nopeammin

Tämä valvominen :( taas toista tuntia eikä tuu uni ei. Voisi vauva siis syntyä jo, valvottais si yhes :)
Kummallista v***tusta ollu liikkeellä. Eniten siis kaikki ja sen lisäks aina jotain pientä. Aaaargh. Kun en ole normaalisti sellainen.

34 ja risat

Et oo ainoa jota valvottaa... Tunnin oon pyöriny tässä. Levoton olo, ahistaa ja ärsyttää tämä.

Jännä, miten tulee heti morkkikset jos ketuttaa ja ärsyttää. Ihan yhtä normaaliahan se on kun olla yliluonnollisen onnellinen! Ja sitä paitsi, kun vaivoja tulee koko ajan lisää ( täälläkin peräpukamia, joista tuli vähän vertakin, jee) niin voiko tuota kukaan paheksua. :gen113
Tsemppiä Aqqu, Kyfi ja Sanoja! Ei oo pitkään enää!!

Täällä öisin kans valvottaa. Joka kahden tunnein välein jouduu käymään vessassa :( ja tätä on jatkunut jo ainaki kuukauden. Alkaa voimat olee ihan lopussa, en saa päivisin nukuttuu. Toissapäivänä alkoi vasempa nivuseen särkemään, särky säteilee jalkaan ja pakaraan ja lantiossa hirveä paineenbtunne, en pystyy enää kunnolla kävelee. Joudun kävelee ku ankka. Voikohan toi kipuilu johtuu siitä että vauva olisi laskeutumassa? Mun maha on kyl edelleen tosi ylhäällä ja painaa kylkiluihiin. On tää loppuraskaus kyl aika raskasta, onneksi ei o enää pitkä aikaa, tänään jo rv 36+3. Iltiaisn/öisin on kans niitä harjotussupisteluja, tuntuu menkka kivuilta ja jomotukselta alaselässä. Niitä tulee pari tunnin aikana ihan viiden min välein ja sit loppuu kun seinään. Toivottavasti ku alkaa oikeat supistelut osaisin mennä tarpeeksi ajoissa sairaalaan. Oon jo niin tottunut supisteluun kun tätä jatkunut jo rv 20 jälkeen.

Mulla on särkenyt vasempaa nivusta jo monen monta viikkoa, ehkä rv 16 jo alkoi? Mä olen sitä pitänyt vaan kohdun venymisenä. Mulla on harjotussupistuksia kanssa, enimmäkseen iltaisin. Tuntuu alavatsalla, häpyluuliitoksen yläpuolella, vihlovina kipuina kummallakin puolella. Niitä saattaa aiheutua liikkumisesta ja välillä ihan vaan maatessa. Eivät kuitenkaan kestä aina kerrallaan kauaa eikä niistä seuraa mitään sen kummoisempaa, inhottavaa typerää kipua vaan vähän. Mä oon kanssa tuota miettinyt, että mitenkä sitä sitten osaa sairaalaan lähteä oikeiden alkaessa, mutta luotan siihen että kyllä sen sitten tietää :)

Viime yön lopputunneilla tuli järkyttävä suonenveto vasempaan nilkkaan, oli kipeä jalka pitkään nyt aamulla.

Ja noi peräpukamat...Mulla ei (kop kop) ole nyt ollut niitä, mutta joskus joulun pyhinä muistan että kävi varsinainen ydinräjähdys vessassa käydessä :grin. Täytyy sanoa, että vähän säikähdin kun pönttöön katsoin ja oli lähes kirjaimellisesti verta ja suolenpätkiä. Tää on sitä ihanaa raskausaikaa, olo on hehkeä ja mitä kaikkea iltapäivälehdissä aina lukeekaan :grin

Mie en ainakaan tunne minkäänlaista morkkista siitä, että ketuttaa nää kaiken maailman vaivat. Lähinnä syytän miestä näistä :grin jos mie saan kärsiä näistä konkreettisesti niin henkisesti saa mies luvan kärsiä sivussa.
Ja tosiaan, missä edelleen se hehku ym luuraa mitä kovin lehdissä mainostetaan. Voin kertoo, et en edelleenkään ole kokenut moista vai käsitetääks nää eriasteisten kipujen ja vaivojen tuomat naaman väänteet niiksi :hilarious:

laughing4 Meillä samoin. Jos mulla huono päivä niin mies saa kärsiä kanssa:laughing002

En tiedä onko muilla mutta mä oon kyllä ollu monena päivänä hirveen kärttynen ja huutanut pääpunasena. Mies polo ei mitään pahaa ole tehnyt, huuta sitten takas ja sittenhän se oravanpyörä on valmis.

Se on muuten kumma, että miehet ei tajuu ettei niiden kuulu vastata meidän kiukutteluihin vaan niiden kuuluis hakea suklaata ja halata ja hieroa ja vaikka mitä :D

käskin miestä eilen hieroa mua ja siinä kun oloani valittelin ni tokas vaan et, jaaha on siis päästy siihen vaiheeseen et tää on hänen vika :rolleyes: esikosta kun taisin aloittaa äksyilyn näihin aikoihin niin tein selväks silloin et tää on hänen vika koska hänestä tää on lähtöisin :grin

En tiedä kehtaako tänne edes kirjoittaa, mutta täällä yksi tälläinen hehkuja. Eli ei oikeastaan mitään raskauoiretta, joista voisi oikeasti valittaa ja tämä raskaanaolo tuntuu oikeasti tosi kivalta. Mietin tässä jo, että miten nopeasti uskaltaisi hankkitua uudestaan samaan olotilaan :)

Siis miehet pääsee aivan liian helpolla.
Täällä välillä kans kiukuttaa, välillä on superb-olo ja sit oon aivan ihana koko perheelle, yleensä nukutetaan lapset vuoro-öin mut lähiaikoina mulle tullut tarve enempi nukuttaa kun tuntuu pahalta etukäteen kun äipän aika menee kohta pitkälti vauvan kanssa imettäessä ym...
tosin aion sysätä uusinta tulokasta myös mahd.paljon iskälle jotta saan antaa pojillekin huomioo ja läheisyyttä. Jotenkin kuitenkin tuntuu että eivät ole moksiskaan vauvan tulosta kun ovat kuin majakka ja perävaunu :grin 2 ja 3-veet alkaa oleen niin samalla tasolla että leikit ja naurut on taattuja yhdessä.

Näiden aikojen kiukuttelu taitaa pitkälti johtua siitä, että eri vaivat lisääntyy ja olo ei tosiaan ole aina paras mahdollinen. Niin puolisohan siinä sitten sijaiskärsijäksi joutuu. Tosin yhtenä iltana iltalenkillä kyllä huusin pää punaisena meidän mummokoiralle (12,5 v), onneksi se on jo puolikuuro....

Butterfly, tuo kyllä ihanaa että sinulla ei ole näitä vaivoja niin tullut, olet ansainnut täysin tuon auvoisen olotilan. :wink
Iloinen sinun puolesta! Minullakin eka raskaus oli pitkälle aika ihana ja nautin siitä kovasti. Ulkopuoliset ihmiset saattoi tulla sanomaan että tuo raskaus sopii sinulle.. hassua.

.. Tänään kun olen saanut olla yksin kotona lepäilemässä, oon ehtiny miettiä aika paljon kaikenlaista. Tuli sellanen hirvittävä oivallus, että esikoiseen minulla oli hellä suhde jo masu-aikana, juttelin sille paljon ja tunsin suurta rakkautta ja sellasta et tunnetaan toisemme. Nyt tuntuu, et vaan tiuskin mielessäni näille et kääntysitte jo! - enkä muuta. Ihan kun nää ois jotain tutkimuskohteita vaan tai jotain eläintarhan kummajaisia. Kaikki hellät sanat mitä ees miettii, tulee jotenkin pakotetusti. Alko melkein pelottaa, että opinko rakastaa niitä omina itsenään - ja millon? :smiley-ashamed008
Näyttääpä pahalta kirjotettuna... Mut jotenkin näistä vaivoista syyttää mielessään yhtä helposti vauvoja kun miestäkin. :sad010

Lepo teki hyvää tänään mut yksin olo kai ei.. Onneks mies ja poika on tulossa kohta kotiin, ikävä on jo kun ovat olleet koko päivän poissa. :Heartred

Voi mammasmurffi <3 Luulen että ne on vaan hormonit mitkä saa sut tollasia ajatteleen. Ihan varmasti nämä vauvat on ihan yhtä rakkaita kuin esikoinenkin <3 Ja sun tapauksessa raskaus on epäilemättä tuplasti raskaampaa kuin meillä muilla niin on ihan ymmärrettävää että tollasia tulee mieleen. Halauksia täältä! <3

Takaisin