Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kukaan kaadunut raskaana olleessa ja onko kuinka käynyt ? Olen kovin huolissaan. Mulla tänään 29+0 ja kaaduin ulkona kyljelleen ja löin mun kyljen että pään asfalttiin, ja nyt koko illan ollut keskivatsassa että alamahassa puristava tuskallista kipua :( vauva on liikkunut ihan normaalisti. Soitin päivystykseen että kannattaisiko tulla näytille niin sieltä kätilö sanoi että pitää ihan kotona vaan seurata että nää on vaa supistuksia kun olen kaadunut. Voi että olenki niin kömpelö kamalasti pelottaa ettei vaan vauvalle olisi mtn käynyt :(

Kaaduin kans kyljelleni, mutta sillon oli viikkoja n.15... en ees käyny missään, koska ei kipua/vuotoa. Jos olis ollu jompaakumpaa ni sitte olis tullu lähtö. Silloin tunsin kovat ensimmäiset kovettumiset ja piti oikeen miettiä miten hengittää. Kerroin asiasta neuvolassa ja sano heti että voi lähtee käymään päivystyksessä, mutta eivät tee mitään jos ei vuotoa/kipua. Soita synnärille ja kysy mitä mieltä ovat:happy119

Täytyy sanoa,et on mahoton voittaja fiilis...no ot..Aiemmin ei oo oikeestaan mitään erikoisempaa ollu kuin nyt muutaman viikon ajan vaihtelevasti hyviä ja huonoja öitä nukkumisen suhteen ja tällä viikolla parit liitoskivut. Viime yönä en oo nukkun sit silmäystäkään,missään asennossa ollu hyvä olla, levottomat jalat vaivas melkee koko yön,lihaskivut oli riesana ja muksu päätti pistää joulu bileet pystyy. Eihän tässä muuten mitään oliskaan,jos ei tarttis töihin kohta lähteä..:sad001

Mulla on ollu nyt parina aamuna pohkeet ihan hellänä ku on heränny, ja muutenkin tuntuu et kipeytyvät tosi helposti tällä hetkellä... Turvotusta ei kuitenkaan ole

Mä valvoin viime uön, kun illalla iski tajuton puristus rintakehään ja siitä eteenpäin hartioihin ja kaulaan ja leukaan. Oli vaikea hengittää eikä mikään auttanut :(. Vielä nytkin on samaa ja kun kävelyllä kävin, yltyi tuo rintakehän pisto. Mistä lie tullut kramppi, inhottavaa.

Sanoja, minulla ei ole ollut tuollaista kramppia, mutta välillä kyllä hengitys kulkee tosi vaikeasti. Maha painaa kai jo keuhkoja, kun tuntuu ettei ilma mahdu sisään. Mies aina patistaa istumaan ja lepäämään kun näkee että on vaikea olo, mutta sohvalla makoilu on vaan huonompi asento. Ja jo kääntyminen kyljeltä toiselle sängyssä hengästyttää.. :wink

Jouluaattona ja joulupäivän jälkeisenä yönä tuli sellanen kova vihlasu alamahaan, ihan kun joku ois puukolla viiltäny. Säikähin kovasti ekalla kertaa, kun aloin heit miettiä että nytkö se synnytys alkaa ja ollaan satojen kilometrien päässä omasta sairaalasta. Onneks meni ohi, mut aloin itkee ja piti rynnätä huilii hetkeksi, mikä oli tietenkin aika noloa kun oltiin just joulua viettämässä ja mökki täynnä miehen sukulaisia. Ne ei ollu kyllä moksiskaan, taitaa olla ihan ymmärrettävää tän mahan kanssa vähän sekoilla. Silti.. :oops: toinen ei sit enää säikäyttäny.

Yöt alkaa olemaan katkonaisia kun joutuu heräämään joka kerta kun kääntyy ja vähintään kerran pitää käydä vessassa. Pohkeet ja jalkapohjat kramppaa välillä ja minulla tuo häpyliitos vai mikä onkaan ihan mahan alla, sattuu aina kun liikkuu. Reissussa tuli syötyä ekat kerrat särkylääkettä sen takia, ettei mee koko loma kipuillessa, ja luulen että välillä otan jatkossakin. Ennen pidin ylpeyden aiheena että en syö turhaan särkylääkkeitä, eihän raskaus oo sairaus.. mutta nyt oon luovuttanu. Mitä turhia kärvistelemään?? Tää ei oo ollu herkkua enää pitkään aikaan, niin saa kai sitä vähän oloaan helpottaa, varsinkin kun puolikas annos jo auttaa tuohon kipuun pahimillaankin. Ja lääkärit kehottaa niitä nappailemaankin, parasetamolista ei pitäs kuulemma mitään haittaa olla vauvalle.

Mammasmurffi, aika luksusta jos vaan kerran pitää käydä vessassa! :D Mulla yöstä riippuen 2-10 kertaa. Viime yönä valvoin taas klo 2-5, nyt ei enää puristanut rintakehää, mutta hartioita vastaavasti särki ja vauva piti jotkut tapanintanssit mahassa koko tuon ajan.

Kävin myös tänään hakemassa apteekista panadollia, kun ei sellaista meillä täällä mökillä ollut. Ei sitä välttämättä tarvitse, mutta kun tässä kahtena yönä on katsonut kaappia jossa sitä ei ole, niin onpahan nyt.

Mä oon ihmetelly tota vessahommaa kun mulla edelleenkään ei oo välttämättä pakko käydä edes sitä yhtä kertaa yössä... Juon ihan hirveesti (mielestäni) ja hyvin vähän tulee pihalle. Neuvolan pissanäytettäkin saa olla aina pinnistelemässä yön jälkeen kun ei oo mitään juonut.

Muutoin kyl katkonaista on uni, puolentoistatunnin välein herään ja käännän kylkee. Mahalle ei meinaa löytyä sopivaa asentoo, aina tuntuu että pikkumiestä painaa kun alkaa heti tökkimään ku oon oikeella kyljellä. Vasemmallakaan ei koko aikaa jaksais.

Muutoinkin jaksaminen on hurjan nopeesti hiipunut. Ei tarvi paljookaan puuhastella niin alkaa supistaan tai muutoin johonkin sattuun. Työmotivaatio on täysin nollassa, vielä olis aika monta viikkoo, blaah.

Munkaa harvemmin täytyy käydä yön aikana wc:ssä,kääntyily kyljeltä toiselle on yhtä äheltämistä ja inhottavaa kun joutuu vähän heräämään niin jää unet aina katkonaisiksi. Liitoskipuja on tullu enenevästi ja liikkumisen mukaan kipuasteikko vaihtelee.
En ymmärrä alkuunkaan miten jostakin on odotus aika on ihanaa,edelleenkään en näe mitään hyvää siinä.Onneksi ei ole enää montaa kuukautta niin saa maha-asukin maailmaa :p

Nykyään en enää herää öisin pissalle, mutta aamulla oon jo pystyssä joskus jopa klo.7....ihan hyvä jos pitää aamuvuoroon:)
töissä oleminen rupee olee raskasta, paljo kumartelua/kyykkimistä, nostoja onneks aika vähä....iltasin maha painaa ja on ku ilmapallo, kipuja ei oo tullu... lomaan 8 vkoa:wink

Minulla oli eilen maha kovana - supisti siis- neljästä päivällä iltaan asti. Vaikka pidin tukivyötä ja koitin lepäillä paljon. Oli kyllä tosi tuskasta!! Illalla kävelin jo seiniä pitkin kun alko mennä muutenkin ihan jumiin. Toivottavasti ei tuu toista noin pahaa päivää. :confused:

Nyt "joululomalla" on alkanu supistelemaan aina välillä ja mietin et mitenköhän mahtaa käydä ku meen tiistaina töihin... Koko-ajan kun joutuu seisomaan ja kumartelemaan kun kaappeja kaivaa, ja nyt on vielä kiire aika kun alet alkoi niin ei ehdi paljoa istuskella... Äippälomaankin on aikaa vielä se 7 viikkoa. Tarvii varmaan mennä työterveyslääkärille pyytämään saikkua jos on kurja olla töissä

Voi mulla ei oo vielä myöskään noita pissalle heräämisiä öisin, mutta muuten kyllä tulee heräiltyä. Lapset herättää, tai sitten vasemman kyljen kivut!

Aion huomenna lääkäriin kun olin kovin kipeä n.3vkoa tuossa joulun alla:kovaa yskää+poskiontelotulehdus, joiden vuoksi nyt epäilen että kyljessä joko lihas pahasti venähtänyt tai jopa kylkiluu murtunut :/ kylki ollut siis arka jo pitkään kovan yskän jälkeen. Ja tuossa kun 3pvää sitten aivastin oikein lujaa niin tuntui että olis kylkiluut revenny. Sattui niin pirusti!!
En siis pysty oleen/nukkuun vasemmalla kyljellä, saatika mm.yskimään tai nostamaan lapsia :( ja muutenki tilaa keuhkoille enää vähän kun potkiva vauva niissä kiinni. Blaah... oli miten oli niin levätä pitäis taas enemmän, salille on turha edes haaveilla menevänsä. Inhottavaa olla nyt jo näin raihnanen :D !!

Supistuksia täälläkin jo päivittäin, ihan semi-kipeitä sellaisia. Ja vauva kova melskaamaan...kauheeta rallia varsinkin näin iltaisin/öisin

Mulla maistuu veri suussa ja aamusin nenä tukossa, niistäessä tulee kuivaa verta....ei kuitenkaan rupee valumaan niiston jälkeen, kuivat kalvot tai jotain??:confused:

Sama vika eikä tuo kova pakkanen auta asiaa alkuunkaan, kun lämmitys silloin hurisee vielä kovemmalla ja sisäilma todella kuivaa. Pitää vaan yrittää muistaa kostuttaa niitä nenän limakalvoja.

Tuo on muuten jännä, huomasin reissussa et nenä ei yhtään tukkonen ja tuhissu ku sen +25, mutta heti täällä suomessa kuivu paikat ja pitää kosteuttaa. Inhottavan kuivaa!

Täälläkin nenä tukossa ja kuivat limakalvot, tosi inhottava vaiva ja miehenikin jaksaa huomautella kun niistän iltaisin ja öisinkin paljon. On nimittäin unirytmitkin ihan sekaisin, kaverit vitsailee että "vartalo mukautuu jo tuleviin herätyksiin omituisella rytmillä", mutta ei paljon naurata kun esim. klo 01 laittaa nukkumaan (yrittää) ja viideltä on ylhäällä pirteänä steppailemassa, sit taas nukkumisyritystä ja vuorotellen ylhäällä, vessassa juoksua ja niistämistä. No, tänään taas töihin joululomailun jälkeen, jos vaikka rytmi tasottuis vielä muutamaksi viikoksi. :)

Olen huomannut muuten myös sellaista nyt kovien pakkasten aikaan, että kun menee ulos niin tahtoo rinnat kipeytyä. Kun siellä on pitempään ja liikkuu yms. niin se menee ohi. Mutta voiko tää olla jotain rintatulehdukseen tai sellaiseen viittaavaa? Tai alustavia oireita, että olis vaikka taipumusta siihen? Olen ymmärtänyt että se saattaa olla aika kamala vaiva ja hirvittävän kipeäkin.

Mulla lukkiutuu oikea korva vähän väliä, todella rasittavaa! Alkoi joskus kuukausi-kaksi sitten.

Mulla ei ole tissit kipeytyneet, mutta kovasti tykkäävät jotain kirkasta nestettä jo erittää, joka sitten jää kuivuneena nänneihin kiinni.

Rintatulehdus syntyy, kun maitotiehyt tukkeutuu eikä maito pääse ulos. Tuskin sinulla Pippan siis sellaisesta vielä on kyse. Ehkäpä se rintojen kudos nyt on vain arempaa, kun on uutta kudosta muodostunut ja siksi kipeytyy. Ja sitten kun maito on rintoihin noussut, niin pitää kyllä huolehtia siitä, että rinnat pysyvät lämpiminä.

Mä oon huomannut ton saman että rintoja vihloo jos ne saa kylmää. Aiemmin ei siis oo ollut mitään vastaavaa. Jos takki auki käyn pihalla niin heti tuntuu. Lisäks oon huomannut että rintojen väri on jotenkin omituinen siitä nännipihalta, ihan ku ei veri kiertäis kunnolla. Aina sillon siis kun on kylmä.

Takaisin