Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tukisukkien pitäisi estää suonikohjuja tulemasta mutta ei niillä niistä eroon pääse. Ne kuulemma pystyään hoitamaan jotenkin kirurgisesti sitten raskauden jälkeen pois kun tuo mun pohkeessa oleva on aikas rajun näköinen. Alapäästä ne lähtee itsestään pois sitten synnytyksen jälkeen kuulemma.

Voi väsymys...pariin viikkoon en ole pystynyt nukkumaan, viime yönä katkonaisesti 4 h.. Sen verran paljon jomottaa selkää, lantiota, liitoksia, lonkkaa, kaikkea. Kyllä on odotuksen ihanuus taas kaukana tästä.

JOo, ei ne tukisukat näitä suonikohjuja enää pois hoida, mutta pitäs ehkästä niitä varsinaisia laskimotukoksia, mitä nää saattaa ennakoida ja mitkä on sit kai jo vaarallisiakin. Kävin heit eilen hakee Hirudoid fortea ja se kyllä autto tuohon kuumotukseen aika hyvin.

JOo, ei ne tukisukat näitä suonikohjuja enää pois hoida, mutta pitäs ehkästä niitä varsinaisia laskimotukoksia, mitä nää saattaa ennakoida ja mitkä on sit kai jo vaarallisiakin. Kävin heit eilen hakee Hirudoid fortea ja se kyllä autto tuohon kuumotukseen aika hyvin.

No nii täällä vaan supistukset lisääntyny, eilen iltapäivästä alkaen alko oleen sellasia menkkamaisia kipuja ja illalla tuli jopa ihan säännöllisesti. Yön sain nukuttua hyvin mutta aamulla kun olin sen aikaa pystyssä että söin aamupalan niin heti alko supisteleen ja jomotteleen. Kuinka pitkään kannattaa seurailla ja odotella että menis levossa ohi?? Ja nyt kun viikonloppu niin ei oo neuvola auki eikä lääkäriäkään lähistöllä. Ja jos tarve niin soittelenko normaaliin lääkäripäivystykseen vai mieluummin siihen synnytyssairaalan numeroon mikä on neuvolakortissa? Ihan pihalla...

Mun mielestä pitäisi soittaa äitipolin päivystysnumeroon, näin olen ymmärtänyt. Ja että lähes kaikissa erinäköisissä muissakin sairastapauksissa äitipoliin tulisi ottaa yhteyttä.

Ja jos ei sellaista päivystystä, kuten ei täällä ni soita suoraan synnärille.

Soita synnärille suoraan. Ne osaa neuvoa parhaiten ja kirjaa sinne ylös valmiiksi että olet soittanut ja mitä asia koskee. Ei kannata liian pitkään odotella jos tuntuu säännöllisiltä suppareilta...

Olo on nyt jo parempi. Päätin silti soittaa sinne äitipolille jos vaikka tulee uudestaan sellaset säännölliset kivut niin tiedän sit mitä teen. Kyseli tarkkaan mm.vauvan liikkeet ja sanoi että Panadolia voi ja kannattaakin ottaa koska se rentouttaa. Lepoo, lämmin suihku ja ma käski soitella neuvolaan että tutkivat pissan ettei oo mitään tulehdusta. Hyvä että soitin, paljon parempi fiilis :)

Hyvä että loppuivat, Kitty. :smiley-angelic003 Parempaa vointia!!

Minullakin alkanut mennä maha kovaksi melkein päivittäin, ja se kestää aika pitkään aina mut ei kyllä oo mitään kipuja. Taitaa vaan ilmotella että pitää hidastaa menoa ja rauhottua..

Täältä sivusta seurailen keskusteluita ja oon miettinyt et onpa hyvä ettei ole suurempia vaikutuksia.. paitsi kun tarkemmin miettii niin kyllähän se närästää yötä päivää välillä, iskias pakottaa vähän väliä, nukkunut en oo kunnolla pitkiin aikoihin (voi kyllä johtua työ ja remontti stressistä), ajoittain aamuisin oksettaa edelleen, levottomat jalat ja ummettaa. Et ei ollu mulla ollut muka mitään "oireita" ☺
Positiivisella mielellä eteenpäin siskot!

Mä kans kärsiny päivittäisistä supistuksista, ja mikä oudointa niin supistuksen jälkee ihan hirmu pissahätä. Välillä supistukset on kovin kivuliaita ja välil vaan tuntuu vatsa kovettuvan. Nyt huomaan kuinka neiti on jo hidastanut tahtia, ei kovia räsynukke efectejä. Vaan liikkeet tullut hitaasti ja harkitusti, möyrien.
Nytkin supistaa kovaa ja alapäähän heijastuu särkyä. Tiistaina neuvola.mutta huomenna soitan lääkärille oisko tulehdus kyseessä.

Kuulin että meidän neuvolassa halutaan 2koti käyntiä? Kun vauva on syntynyt. Vaikka olisikin uudesti synnyttänyt. Miten teillä on? Itse olen vähän näreissäni kahdesta käynnistä.
Sain traumoja kun eka lapsi syntyi. Ja neuvolasta tuli neuvola täti. Ja yllätykseksi 3 harjoittelijaa, eikä niistä harjoittelijoista kerrottu aikaisemmin mitään kuin sitten ovella. Itsellä on kuitenkin pieni paniikki päällä jos ihmisiä enemmän ympärillä , menen lukkoon.

Mulla on nane tuo sama että sillon ku on tullu niitä kipeitä supistuksia ja jomotuksia ni joutuu juokseen pissillä koki ajan. Muutoin pärjää normaaleilla käynneillä...

Mulla ei oo nyt paljon supistellu kun ollu kipeenä kohta 2vkoa :/ aluks kun nousi kova kuume niin tuli kyllä vahvoja ja kipeitä supistuksia, mutta nyt ollu tasaista kun levännyt paljon eikä enää kuumetta.
Tänään kuitenkin lääkäriin aika kun taas pahentunut yskän oireet ja poskiontelot kipeänä. Oon siis ihan tukossa. Toiv.nyt ei tarvis antibioottikuuria...tosin alan oleen ihan loppu tän huonon olon ja huonojen yöunien kanssa.
Jos jotain "hyvää" tästä voi sanoa niin painonnousu seisahtunut pariksi viikoksi. Hyvä asia se on siksi kun alkoi olemaan nousu lähes kilon luokkaa per viikko. Eli vararavintoa kyllä on ;)
Mä en oo kotikäyntejä ikinä ottanut, oon menny vauvojeni kanssa aina neuvolaan kun ennen asuttiin neuvolan ihan vieressä. Tosin nyt kun asutaan kauempana niin varmaan pyydän kotiin...ja jos vielä sattuu niin että isoveljet kotosalla niin en todellakaan yritä lähtee kolmen alle 4vee kanssa sinne heti synnytyksen jälkeen(ainakaan yksin) :D

Mulla on joka ilta ihan turvonnut olo alakerrassa mikä varmaan johtuu niistä suonikohjuista :sad001 tänään pitkästä aikaa alapää ollu oikeen kipee aamusta asti mut se voi kyl johtuu eilisistä agitreeneistä kun pistin vähän menemään ku tuntus sillon niin hyvältä enkä ajatellu et saisin kärsiä sit kipuilua seuraavana päivänä... Aamulla sai oikeen taistella et pääsi sängystä ylös :sad001

Meille tulossa 1 kotikäynti ja nyt jo neuvolassa on ollu opiskelijoita ja jokaisella kerralla on kysytty onko ok jos ovat mukana. Aina saa kieltäytyä ja varsinkin kun on kotiin tulossa niin olis pitäny ilmottaa etukäteen! Oletko ottanut tämän puheeksi neuvolassa nane?:)
tsemppiä paranemiseen AadaEveliina:)

Jepjep kiitos..eiköhän tämä tästä, ultrasivat posket ja Tadaa: tulehdushan siellä. Toinen korvakin näytti hieman tulehtuneelta joten Amorion kuuri tuli. Mut sillä sit toiv jouluks kuntoon :)
Kuulema helpommin tulee raskaana kun limakalvot muutenki turpeena tms...mulla onki koko syksyn nenä tuhissu varsinki öisin.

Ikävältä kuulostaa ninnuli87 vaivasi :/ kohjuilta oon ite aika hyvin säästyny, mitä nyt oon huomannu et polvitaipeissa ja reisien takana suonet tullu enempi pinnalle ja näkyviin. ..pitäis vissiin alkaa käyttämään niitä tukisukkiksia aktiivisesti!

Nodde.:huomenna menen neuvolaan täytyy siellä puhuu.
meidän äitiys neuvola kun loppuu täs ennen joulua ja siirtyy 30kilsan päähän ni matkat venyy.. kivasti. Pikkukylän haittapuolia.

Tosi kurjaa toi neuvolan siirto:sad001 täälläkin on sama edessä jossain tulevaisuudessa, synnäri on jo suljettu ja seuraavaks menee lastenosasto... onneks on vaan kuitenki 40km , ettei sen pidempi jos nyt sattuis jotain akuuttia.

Takaisin