Nyt on elokuu...

ihan nolottaa, kun oon jättänyt tän palstan kokonaan. Mutku koneelle en ehi istumaan sekunttia kauempaan ja kännyllä tänne en pääse.. perkule..

Kiva kuulla sonjasta! Kiitos onnitteluista.. Ja joo ei lähtenyt imetys täällä käyntiin.. pumppaamalla mennään.. Ainun sähkökäyttönen,ku en raaskinu ostaa aventin 140euron pumppua.. Toi toimii ihan kivasti, mut pitää järkkyä meteliä.. Huoh.. Joo ja ei kannata ostaa sitten vauvatalo johannasta sitten mitään, mitä sais tyyliin prismasta!! Ostin sieltä pumpun.. mentiin seuraavaks prismaan.. ni mitä helvettiä.. sama pumppu, mutta 20 euroo halvempi!! Hiukan ketutti ja vitutti..Sama liivinsuojien kaa.. samat kestosuojat ja kolme euroo kalliimmat tuolla johannassa.. Joten en suosittele kyseistä liikettä nyt kellekkään!

Nyt mietityttää et oisko kuitenkin pitäny santsata siihen kalliimpaan vehkeeseen.. noh.. turha enää murehtia..

Täällä alkanu menemään paljon mukavemmin, ku tyttö saanu pullosta maitoa.. Paljon rauhallisempi ja nukkuu enempi.. Tosi kiva.. Kaikenlisäks isä pystyy nyt paremmin hoitamaan tyttöä ja mä saan helpommin hoidettua kahen lapsen aamu- ja iltatoimet.. Tonne naamakirjaan jo hehkutin, kuinka tein eilen illalla ja tänä aamuna molempien lapsien syötöt ja vaipan vaihot ihan yksin. ja pumppasin vielä.. Super-äiti.. EINY.. :D

Niin ja nyt pääsee omille asioille paljo paremmin, ku ei tartte miettii, et mistä tyttö sitten ruokaa saa.. Meillä ois kuun lopussa rapujuhlat.. nyt ois toisaalta mahollisuus päästä sinne.. mut en kyl viel raaski viiä pikkusta mihkään yökylään.. Josko sitten joskus pääsen tyttöjen kera.. ja isukki jää hoitamaan lapsia.. Mä en siis nää siinä vääryyttä.. varsinkaan jos isi hoitaa.. Älkää kivittäkö mua..:)

Niin ja tervetuloa uusille.. On paljon tullut turisijoita lissää..

Anteeks tää omanapasuus..

tsemppiä kaikille mahoille!!!
 
Minä täällä taas, kuinkas muutenkaan.

Eilen tuli päivän mittaan melko napakoita supistuksia.  Ei oikeastaan kipeitä mutta selvästi voimakkaampia kuin ennen.  Illan mittaan alkoivat olla jo vähän kipeitäkin.  Yöllä jo mietin että pitäiskö sitä ruveta miestä herättämään ja lapsenvahtia tilaamaan mutta sitten päätin kokeilla meniskö panadolilla ohi.  Ja panadolin voimin sitten sain nukuttua.  Aamulla on jatkunu supistukset, joskin tuntuu että olis hiipumaan päin.  Eli eipä vissiin tartte pähkäillä että tarviiko lähteä sairaalaan vai ei.  Aion nyt kuitenkin varuiksi laittaa tänne ruuan valmiiksi ja vähän siistiä paikkoja jos jostain syystä kävisi niin hyvä tuuri että se lähtö tulisi.

Meinasin lusmuta eilen siitä avoimesta päiväkodista kun vitutti niin että joutuis taas hymistelemään jotain smalltalkia kuinka yhtenä kappaleena ollaan vieläkin.  Huono omatunto alkoi sitten soimata kun mietin että lapseltahan se pois on, sillä on siellä kuitenkin kivaa.  Onneksi nää synnytysjutut kuitattiin yhdellä lauseella (ehkäpä kasvatusalan ammattilaiset ymmärtää olla vinoilematta...) ja oli kivaa kun kaikki lapset oli suht samanikäisiä joten touhutkin oli samanlaisia eikä pitäny kokoaika raahata poikaa pois häiritsemästä isompien leikkejä.

Tän päiväsen neuvolan mä sen sijaan peruutin.  Ei oikeesti vaan huvita mennä sinne.  Mulla on vointi ihan normihyvä, perusvitutuksia ja -vaivoja ei lasketa, ja lapsi liikkuu reippaasti.  Oisin joutunu ottamaan ton pojan sinne neuvolaan mukaan joten enpä olis saanu kuitenkaan edes pissanäytettä otettua...  Valehtelin terkkarille että poika ois edelleen kipeä ja en saa lapsenvahtia.  Terkkari pyysi soittamaan jos tällä viikolla vielä ehtisin sinne.  No en varmana mee, ellei olo huonone.  Yliaikakontrolliin sain lähetteen, pitäis se vissiin varata äitipolilta.  Vittuako kiinnostais sekään mutta kai toi lapsi on jollain keinoin saatava ulos kun ei se itse älyä syntyä.

Joku kyseli jakautuneita, eli fb:n puolelta terkkuja, vauvan ovat saaneet täällä ilmoittautuneiden lisäksi leluponi, WandaCat, siala ja Yohanna.  Unohdinkohan mä jonkun hmmm

Kai mä meen sitten laittamaan jauhelihakeiton valmiiksi.  Päivän ohjelmanumero, pitäisköhän kirjottaa kalenteriin.  Yhyy.
 
Siis miten nämä päivät voi tuntua näin pitkiltä?!?!
Tämän sokerihässäkän takia voin kuitenkin perjantaina marssia synnärille kysymään, joko tapahtuisi jotain vai pistetäänkö tapahtumaan. Eihän ne välttämättä rupea mitään tekemään, joten ihan hyvin voi olla vielä reilu viikko odottamista.
Oli kyllä niin turha neuvolakäynti maanantaina! Siellä oli taas joku urpo harjoittelija yksin. Kaikki oli ihan kuin ennenkin, mutta täti ei osannut sanoa, miten päin vauva on mahassa! Kysyi sitä minulta... Hohhoijaa. Eiköhän se ole siellä oikein, kun pää on ollut kiinnittyneenä jo monen monta viikkoa ja potkut tuntuu ylhäällä.

Minun päivieni kohokohtia ovat ne hetket, kun istun sohvalla kahvikupin kanssa katsomassa Suurinta pudottajaa... Että hyvin menee, mutta menköön Jos tänään vaikka repäisisi ja pyyhkisi pölyjä ja luutuaisi lattiat. Eilen kävin reippaalla metsälenkillä koirien kanssa, mutta sekään ei aiheuttanut minkäänlaisia tuntemuksia missään. Vaivun itsesääliin, mikä on tosi tyhmää, kun odottamista voi olla edessä vielä vaikka kuinka monta päivää.
Jaksamisia!
 
puuh, eilen tosiaan oli la mutta se kulu ihan siinä missä muutkin päivät eli ilman merkkejä synnytyksestä. Neuvolakäynnillä selvisi myös että neiti on tippunut normaalilta sf-käyrältä ja saatiinkin lähete äitiys poliklinikalle kolmanteen ultraan ihan varmuuden vuoksi. Lääkäri tosin ennustelikin tossa reilu kuukausi sitten että mini saattaa tipahtaa sitten kun alkaa laskeutumaan synnytyskanavaan, kun on kokoajan alakäyrällä muutenkin kulkenut. Sydänäänet oli hyvät, joten terkkarikin sanoi ettei ole syytä huoleen ja liikkeet tuntuu iltasin tosi voimakkaasti. Tekee jo tosi kipeää kun neiti riehuu. Tänä aamuna on jomotellut ja tuntunut painetta normaalia enemmän, joten saa nyt nähdä keretäänkö ees huomiseen ultraan vai päättääkö mininainen syntyä jo tänään :>
 
Eilen oli neuvola ja kaikki menee samaa rataa.. Ainut vaan et kutinaa pitää ruveta nyt seuraamaan et ei lissääny! Jalat on nyt parin päivän ajan kutianu hirveesti niin sano et jos lisääntyy niin eiku verikokeille..

Tänään ja eilen khyl kovasti on alaspäin yrittäny puskee jospa se tässä lähiaikoina ulos tulisi :) mut toki ei viel mittään hätää viikko la:han :)

Joo mut poistun kattoo synnytyssairaalaa :)
 
Yksi uusi odottaja ilmoittautuu (:
Pitkään kerkesin keskusteluja seuraamaan, mutta koskaan en saanut aikaiseksi kirjautua tänne.
Moni tuntuu jo jakautuneen, tuttavapiirissäkin vauvauutisia sinkoilee melkein päivittäin, ja aina vaan itse jatkaa odottamista. LA siis tänään, mutta supistellut kipeästi jo kuukauden lähes päivittäin. Kerran käytiin jo synnärillä kääntymässä, kun supistuksia tuli puolen päivän ajan kipeinä ja tihenivät loppuillasta alle viiteen minuuttiin ja oleminen oli hankalaa... Vaan eipä ollu mitään tapahtunu, ja kiehuttaa turha käynti niin, että seuraavan kerran lähden vasta kun pää näkyy! :D

Ärsyttää suunnattomasti jo nuo kipeät "turhat" supistukset, kaupan päälle vielä kaikki jotka soittelee päivittäin ja kyselee että joko on syntyny, ja miksei ole jo syntynyt jne. AAarrgHH :D

Tästä tuli näemmä kunnon vuodatus, alkaa vaan kopassa kiehumaan kun puhelin soi jälleen (sama ihminen soittaa päivittäin, ja kyseessä puolituttu)

Jospa tää viimestään kolmen viikon päästä "rantautuisi" ;)

 
Joo'o, eilen oli hirveän huono päivä ja tänään vielä huonompi.  40+5 eikä merkkiäkään synnytyksestä.

Yliaikakontrollia en ole vieläkään saanu.  Vittuilevat mokomat.
 
tuntuu olevan nuo yliaikaisuuskontrollit kortilla vähän joka paikassa, meidän sairaanhoitopiirissä sen saa poikkeuksetta vasta rv 42+2 ja käynnistys aikaisintaan rv 43+1. Yrittää kuulemma saa mutta useimmat saaneet tuomion tyyliin "no toi nyt kuuluu normaaliraskauteen, oothan sä jaksanut jo sen 9kk oottaa niin ei tää oo aika eikä mikään". Tulee väkisinkin pohtineeksi, että onko ne siellä äippäpolilla itse koskaan raskaana olleetkaan...
 
Kuullostaapa ihan älyttömältä, kuinka pitkälle yliaikaisuuskontrolli voi mennä :/ Itsellä on aika varattu 40+1.  Aikamoista pinnan venyttämistä tollanen :(

Täällä pelkkää vali vali vali.. Mulla on kutissu jalkapohjat jo kauan ja nyt on viikon verran kädetki kutissu. Vatsaan nyt kutittaa melkein joka päivä, mutta luulin jalkojen ja käsien kutinan johtuvan turvotuksesta. Aamulla pitää mennä verikokeisiin katsomaan onko maksa-arvoissa vikaa, koska kutina voi johtua maksan toimintahäiriöstä. En ollu sellasestakaan kuullu. No hyvä käydä tarkistaa vaikka uskon, että kaikki on hyvin.

Tänään on taas leivottu ja kokattu, plääh.. en keksi enää mitään tekemistä. Tossa kuuden aikaan nousin istumasta ylös ja oikean rinnan alta kuulu kova pamaus. Kamala kipu ja pistää kun hengittää syvään ja kaikki liikkeet tekee pahaa :/ Tämäki vielä! Otin särkylääkettä ja toivon, että kipu loppuu tai vähenee, koska en tahdo turhaan lähteä Jorviinkaan. En tiedä itkinkö kivusta vai siitä turhautumisesta, että mitä vaivoja ja kipuja tähän olotilaan voi vielä tulla.
Tuntuu vähän tyhmältä valittaa, koska täällä monilla on jo yliaikaa ja itsellä sitten kai vasta 38+2. En kyllä jaksa näiden kipujen ja vaivojen kanssa enää montaa viikkoa.. melkein jo toivois, että verikokeissa arvot olis koholla, jollon käynnistystä pitäis miettiä vaikka en tietenkään halua vauvalle mitään huonoa.

Nyt rupee tämäki viikko olemaan onneksi voiton puolella :)
 
lyhyt viesti muillekin kärsimättömille: tää vauva ei synny ikinä! Ja JOKA kerta kun avaan ulko-oven, kommentoi joku naapureista kuinka olen vieläkin yhtenä kappaleena. Naapurit on siis ihania mut jo alkaa hymy hyytyä... Ja nyt on alanut verenpaineetkin nousta sen proteiinin lisäksi, Huoh. Toivottavasti vauva tulee ennenkuin mun kroppa hajoaa. :) Tuntuu kuin vauva olis koko ajan vaan alempana - suunta on siis oikea mutta ulos pitäis päästä. Huomenna ollaan siis viikolla yli LA:sta...
 
Meillä on vielä vikko laskettuun aikaan ja alan olemaan tooodella kypsä tähän mahaan. Tai oikeestan tähän ylimääräiseen painoon, jota on tullut tän raskauden myötä. Mulla on polvet ollut sökönä muutenkin saati nyt kun painoa on tullut se reilu 20 kg lisää. Ja kylki on edelleen kipeenä/hellänä joten hyvän asennon löytäminen on aika hankalaa. 

Tänään ja eilen koitin, jos tää lapsi tulis helpommin ulos kun menee töihin (vanhemmilla perheyritys ja messut täällä päin alkoi tänään, joten osastolla olin auttamassa kasauksessa ja myymässä sitten tänään). Vielä ei ainakaan mitään apua,  no huomenna sitten uusi yritys työnteolla. 

Yks kivakin asia on, kun huomenna tulee yks elokuva, jota ollaan isännän kanssa odotettu jo tovi, ensi-iltaan, joten lauantaille on sitten liput varattuna. Varmuuden vuoksi tein kuitenkin vain varauksen, jos kuitenkin käy niin, että tää lapsi päättäis tulla ulos ennen sitä, niin ei sitten mee liput haaskuun.. Mutta joo, semmosta tänne päin tänään
 
yli yli yli mennäääään täälläkin. Huomenna neuvvolaan ja katellaan josko ois edes lähtöasemissa. TODELLA pahasti pitkästyttää.
 
Sonja09:   Täällä myös vältellään kaikkia mahdollisia ihmisiä, jotka voisivat kommentoida raskauden kestoa yms. Myös meidän "ihana" naapurimme jotenkin aina sattuu viemään roskia kanssani samaan aikaan, tai noutamaan postin, ja joka ikinen päivä rv 36 (!!!!!?) alkaen hän on ensin huokaissut syvään, ja todennut "sä se vaan paisut kuin pullataikina, eikö se vieläkään ole tajunnut syntyä" --- "joo ei, kiitos vain kohteliaisuudesta"
Okei, oon näyttänyt "kypsältä" jo rv 34 alkaen, sf-mitta mennyt omia käyriään (tällä hetkellä 40cm, ja vauva laskeutunut), mutta eiköhän se ole ilman toteamistakin selvää, että mahassani VIELÄKIN on joku... Ihania ihmisiä, ja ah, niin ihania kommentteja. Oikein odottaa että mitä sitä saa osakseen kun työntelee pihalla vaunuja; "sujuuko imetys, tuleeko sulla maitoa, syökö, puklaileeko paljon, montako kakkaa tulee päivässä...???" Ei voi kuin huokaista ja odottaa.
 
Itkulla se lähti tämäkin päivä käyntiin.  Katkonainen yö takana ja heti ensimmäiseksi taas aamulla liuta kyselyitä että joko joko joko.  Työn ja tuskan takana oli että sai edes ittensä ylös sängystä, poika parkakin sai melkein tunnin komentaa huoneessaan ennen kuin oli pakko sitten ottaa itteä niskasta kiinni.

40+6 tää on ihan hirveetä.  Ja luultavasti tarvii loppuviikko vielä jaksaa aika yh-linjalla...  Ei siinä muuten mitään mutta kun on ihan lamaantunu ku masentaa todenteolla.

En halua edes ovesta poistua ulos.  Eilen huomasin että maito oli menny vanhaksi.  Sitä pitäis ilmeisesti hakea lisää, ei vaan oo yhtään rahaa ja lapsilisäkin tulee vasta viikon kuluttua.  Blaah.
 
Hengessä mukana. Lohduttavia sanoja ei löydy, koska niitä ei ole, niin surkealta kuin se kuulostaakin. Olen itse ainakin lopen kyllästynyt ihmisten yrityksiin "ei sinne kukaan ole jäänyt", "kyllä se varmasti syyskuun puolella tulee", ja PAHIN; "nauti kun vielä voit".

Milloin sulla Moon on seuraava neuvola? Josko siellä voisivat koittaa saada aikaiseksi lähetteen äippäpolille, jossa voisi jo vaatia jotain tapahtumaan?
 
Ei mulla oo enää neuvolakäyntejä.

Mies tuli onneksi ja haki ton lapsen pariksi tunniksi.  Ihan hirvee olo, ei pysty ku itkemään.
 
Tahtoisin sanoa jotain lohduttavaa, mutta en totisesti osaa sanoa mitään... tai voi edes kuvitella miltä teistä vielä odottavista tuntuu. :(
 
Ei enää neuvolakäyntejä? :( hirveesti eroja kaikissa käytännöissä. Eihän tuosta tule mitään. Lähetän sulle omat supistukseni vahvistukseksi, jos vaikka pääsisit jo synnärille! (tiedän, ei lohduta edes ajatuksena, mutta kuitenkin). Kaverini sai kuulemma käynnistyksen rv 40+1 kun vähän valitti oloansa, ihmettelen siis suuresti näitä sairaalakohtasia ja lääkärikohtasia eroja :( voimia<3 >
 
Jaksamisia sinne Moon! 

Vika neuvola oli minullakin tänään. Kaikki oikein hyvin muuten, mutta neuvolatäti oli hieman huolissaan, kun painoa minulle on kertynyt muutamassa viikossa ihan järjettömästi. Synnärillekkin hän soitteli ja kyseli neuvoa, että tarviiko mun lähteä näytille sinne aijemmin. Totesivat siellä, että vasta sitten 41+5 eli 28.päivä aamulla yliaikaiskontrolliin, jos ei mitään muita oireita (raskausmyrkytykseen liittyen) ala ilmetä.
Minkäänlaisia tuntemuksia synnytykseen liittyen ei edelleenkään ole. 
Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! :)
 
Ei tunnu kenelläkään menevän hyvin :( En tienny, että viimiset viikot voi olla näin raskaita.

Täällä oltiin aamulla Jorvissa ja tuliaisina kotiin yksi raskausmyrkytys ja murtunut kylkiluu. Asenne pitää vaihtaa siihen, että toivottavasti synnytys ei vielä lähde käyntiin, koska ponnistaminen tällä hetkellä on mahdotonta. Raskausmyrkytyksen kanssa taas koitetaan selvitä ainaki viikko lääkkeiden avulla. 

Oma vointi on fyysisesti ja henkisesti nyt niin maassa, että ei auta mitkään tsempit, että kohta se on ohi jne... ne kun ei auta tähän kipuun joka nyt on. Vaikka hyväähän kaikki tarkoittaa :)
 
Takaisin
Top