Nyt on elokuu...

Jospa tuota itsekin saisi aikaiseksi kirjoitella..

39+5 olis mittarissa - ja pakko myöntää, että kovasti jo oottelen, että sais lähteä kohti synnäriä! Valitettavasti ei taida olla vielä kovin todennäköistä, ku ainoa mitä tuntuu, on menkkamaiset kivut alavatsassa (ja niitä on ollu jo jonkin aikaa) ja selkäsärky. Masu menee aina alavatsakipujen aikaan tosi pinkeäksi, mutta liekö tuo mitään tarkoittaa..

Verenpaineita ja protskuja on pitäny mittailla jo muutama viikko ja lepäillä raskausmyrkytysepäilyn takia - paitsi nyt oon ton lepäilyn skipannu kyllä jo melko hyvin, jos se vaikka vähän jouduttais hommaa :)

Tiita_: onnellisena oon välttäny raskausarvet, bodyshopin kaakaovartalovoita onki sitte menny kolme purkillista - jos sillä olis ollu ees jotain vaikutusta..

Hohhoh, toivottavasti vaikka ens yönä jo alkais jotain tapahtuun.. :)
 
 
hymytyttö: ookko ihan luvan kanssa saanu nyt alkaa liikkumaan :o täällä tuskastellaan kun en saa mitään tehdä, makoilla vaan. tänään kävin hakemassa neuvolasta verenpaine mittarin. paineet koko ajan n.140/90. jos alapaine menee yli 95 nii sit tarttis lähtee takas sairaalaan. rasittavaa ku välillä tuntuu että on terve mutta välillä taas tulee sellasia päänsärky/huimaus kohtauksia. ja noitten paineitten takia siis lepäilyä vaan ettei nousis. oon alkanu miettiin et miten ihmeessä tää vauva syntyy jos makoilen vaan koko ajan :o olin kuvitellu että teen loppuajasta jotain rasittavaa että ees vähän avittais synnytystä mut se siitä.... huokaus.

pakko tulla valittaan tänne kun oon ihan kyllästyny jo.. en jaksais enää yhtään päivää vaan maata. (anteeksi niille jotka ovat joutuneet makaamaan viikko tolkulla peläten vauvan hengen puolesta). ette usko kuinka paljon toivon että tää nyt syntyis niin ei tarttis levätä koko ajan >:/ eilenkin melkein itkin miehelle etten kestä jos menee vaikka lasketusta ylitte ja makoilen vaan joku kaks viikkoo vielä kotona. ääääääh... jos synnytys ei käynnisty niin toivon että oireet pahenis ens viikolla niin sitten käynnistettäis. pää hajoo..

toivottavasti huomenna olis jo parempi päivä :)
 
Maanantaina sanottiin neuvolassa, että monesti synnytystä edeltävinä päivinä tai verenpaineet kohoaa selvästi aikaisemmista lukemista. Tosin siihen ei taida liittyä noita valkuaisia virtsassa tai päänsärkyjä tms :(. Eikös ne lupailleet sinulle Savanna90 käynnistystä ensiviikolle, jos muutosta ei tapahdu. Sen mukaan et kovin kauaa joutuisi lepäilemään.
Mulla näyttäisi lukemat vain laskevan, joten se ei lupaile tänne päin mitään. Viimeksi 104/70.
 
Huh, monilla alkaa olla jännät paikat! :)

Täälä vielä yhtenä kappaleena, vaikka yks lupaavasti alkanu synnärireissu on jo takana. Toissailtana alko kipeät supistukset, jotka aika pian muuttu säännöllisiks ja tuli n. 5 min välein. Soitto synnärille ja käskettiin lähtiä tuleen. Käyrillä tuli koko ajan supistuksia 4-5 min välein ja tilanne vaikutti lupaavalta. Kohdunsuu oli tosin vasta 3 cm auki, joten yöks meijät laitettiin tarkkailuhuoneeseen oottaan tilanteen edistymistä. Vaikka supistukset oli kipeitä, pärjäsin hyvin kipujen kans sen yön, tosin eipä siinä paljoa uni maistunu. Kuinka ollakaan, aamulla supistukset alko hiipua ja tuli enää 10 min välein. Lähettiin kotia kerään voimia ja nukkuun, mutta kotona supistukset loppu ihan täysin. Koko eilisen päivän ja yön oon oottanu supistuksia, mutta vaan muutama yksittäinen tullu ja neki lähes kivuttomia. :( Tosi tympeetä jos pitää kaks viikkoa vielä ootella!!! Nyt tuntuu, että en millään jaksa, vaikka olo fyysisesti on yllättävän hyvä. Ja voi että menee hermot muitten ihmisten kans ku koko ajan ollaan kyselemäsä, että JOKO JOKO, eikö vieläkään?? Jotku puolitutut vielä kehtaa tulla sanoon, että syntyispä pian, ei millään malttais enää oottaa...
 
Helmitaulu:  Mulla oli paineet koholla viime neuvolassa.  Yritän siitä huolimatta olla elättelemättä toiveita synnytyksestä ettei sitten tule pettymyksiä <:D  Esikoisestakin kyllä nousi paineet joten helpolla haluaisin ajatella synnytyksen olevan käsillä.  No LAkin on lauantaina, onhan sen väkisinkin oltava käsillä tässä ööööö lähiviikkoina.

Josku:  Voi ei!  Mikä pettymys!  Mä meinasin saada jo hermiksen kun 24h supistelun jälkeen hiipui laitoksella esikoisen kohdalla.  Siitä raivostuneena juoksin pitkin sairaalan portaita kellarista vitoseen edestakas parisen tuntia (voi LUOJA että se oli niiden ylimääräisten kilojen kanssa rankkaa!) ja niinpä vihdoin se synnytys käynnistyi todenteolla.  Mä en sillon saanu lähteä kotiin vaikka olisin halunnukin kun oli vedet menny.  Eniten kiukutti se että oltiin lupailtu käynnistystä jos ei itestään etene, ensin 12h kuluttua, sitten se muuttui 18h ja lopulta sitten kieltäytyivät kun ei sitä kuulemma yötä vasten kannattanut käynnistää...

Huh, meni vähän harakoille viime yö.  Liekö pojalla ollu jotain MPR-rokotteen jälkitilaa kun heräsi huutamaan kurkku suorana pitkin yötä, karjui semmosen 20-30min kerrallaan eikä meinannu tyyntyä millään...  Huh.

Tänään ois tarkotus siivota että kehtaa päästää lapsenvahti-isovanhemmat tänne huomisen neuvolan ajaksi ;)
 
savanna90:  no ainaki melkeen luvan kans - ei oo ollu sinänsä mitään oireita noista paineista ja proteiinitki on ollu aina miinuksella.. Viime yönä tuli tosin herättyä taas kun päätä särki, mutta meni onneksi ohi parilla panadolilla.

Ärsyttää oikein ku päivällä monesti tuntuu siltä, että tässähän saattas jotakin tapahtuakin ja sitte taas aamulla herää ja huomaa, että ei.. Tässähän tulee selvästi luonteellekin hiomista, ku ei oo koskaan tuo kärsivällisyys kuulunu minun vahvoihin puoliin :D


 
Moon: Toivottavasti teidän yöt alkaa pian rauhoittumaan kun rokotuksesta aika kuluu. Taisi olla kipeä toimenpide. Tuossa iässä päivän tapahtumat uivat niin helposti lapsen uniin, että filmiä sitten kelagtaan useampaan kertaan yön aikana. 

Mulla jatkuu nyt kolmatta päivää lima-verivuoto. Vuoto on aina aamuisin vahvempaa ja rauhoittuu iltaan mennessä. Nyt on tullut mukaan kevyitä menkkamaisia kipuja. Vauva kyllä liikkuu hyvin, mutta silti mietin et pitäisiköhän tänään kuitenkin soittaa äitiyspolille ja antaa niiden kertoa, että normaalista kohdunkaulan kypsymisestä on kyse.

Jostain nappasin silmiini eilen tiedon että selvästi suurin osa synnytyksistä käynnistyy yöllä klo 12-05 välisenä aikana. Varmaan samasta syystä sitten tuli nukuttua tosi kevyesti viimeyö, kun kuulostelin kaikkia mahdollisia merkkejä käynnistymisestä.
 
savannah90: Vaihtelevasti on tuota proteiinia pissassa ollu ja verenpaineet on tasasesti noususuuntaset ollu. Eilen ku kävin neuvolassa ni ei yllätys yllätys ollu ollenkaa proteiinia pissassa!!  Näköhäiriöitä taas sitten on ollu :(  Lepäämään on kehotettu mutta ei mitenkää erityisesti määrätty.   No huomenna ois ne verikokeet kuiteski ja illasta pitäis pissoja ruveta kerää... Huisin hauskaa.

Kiva ku on tullu uusia nimiä mukaan

Josku tosi kurjaa toi tommonen. Toivottavasti enteilis nyt kuitenkin  et parin päivän sisällä syntyis!
 
Voi LUOJA että on taas kulunu hitaasti tää päivä!  Mikä kumma siinä onkaan että välillä aika matelee ihan laittoman hitaasti...

Tänään nukuttiin meikäläisittäin pitkään = puoli kaheksan jälkeen vasta heräsi poika, jee!  Yökin meni jo paljon paremmin.  Muutaman kerran piti mennä kattomaan mikä on kun kuului tömistystä ja omituista kirkumista.  Siellä se lapsonen ihan sikiunessa silti oli.  Mä oon tommosille "normaalista poikkeaville" äänille vähän arka, poika ääntelee todella erikoisesti jos kouristaa, niin pakko käydä kattomassa ettei sellasesta ole kyse.  Tavalliseen itkuun en yleensä edes reagoi, se jää usein vaan pariin nyyhkäsyyn ja lapsi rauhoittuu itestään.

Tänään ois neuvola.  Nyt ei kyllä huvittais mennä sinnekään vaikka onhan se edes joku arjesta poikkeava asia.  Kun ei siellä mitään uutta ole kuitenkaan.

Eilen tosiaan siivosin koko kämpän.  Yllättävän helpolla siitäkin pääsi kun tällä kertaa edellisestä siivouksesta ei ollu paljoa aikaa kulunu ja olin muutenkin ollu huolellinen viimeksi siivotessani.  Sillon helteillä ei kyllä pystyny moiseen, kunhan isoimmat villakoirat keräsi...

Illalla ja alkuyöstä oli sitten menkkasärkyä ja pieniä supistuksia.  Tänäänkin on pikkuisia tullut kun on liikkunut mutta edelleenkään ei tunnu siltä että olis tän vuoden puolella synnyttämässä.  Liitoskivut kyllä vaivaa.

Jotenkin ristiriitaisesti suhtautuu kun lukee toisten vauvauutisia.  Tavallaan se antaa toivoa kun muutkin kerran jakautuu ja tavallaan sitten vaan masentaa kun itellä ei kuitenkaan mitään tapahdu.  Etenkin siis jos joku jolla on myöhemmin laskettu aika kuin itsellä saa jo vauvan.
 
AAAAAAARRRRRGH!  Tää on ihan kauheeta, mun yhteys ulkomaailmaan tökkii ja pahasti!  Tarpeeksi iso järkytys että tää palsta on ihan tyystin hiljentynyt mutta lisäksi facebook on tökkiny tosi pahasti koko päivän :((((((
 
sama.. naamakirjaan ei pääse.. Mies tuola huuteli, et joku hakkeriporukka uhkaili kaataa naamakirjan.. Tiiä sit pitääkö paikkaansa..

Tytön kaa oltiin neuvolassa.. Syntymäpaino saavutettu.. Päästin jopa yli.. Oltiin juuri tosin syöty.. Jei jei..

Nyt valmistautumaan vieraiden tuloon..

Täytyy muuten joku päivä tässä raapustaa synnytystarina tonne..
 
idaho:  Mä olin kanssa ihan paniikissa tosta hakkeri-hommasta, eilen oli monella kaverilla linkkejä siitä naamakirjassa.  Joskin niiden aikataulun mukaan se taisi olla vasta marraskuussa kun fb kaadettaisiin, mutta silti ensimmäisenä tuli mieleen että nyt ovat onnistuneet.  Ai miten niin pitäis hankkia elämää internetin ulkopuolella...  Joskin sekin on helppo todeta jos ei satu olemaan pienten lasten kotiäiti!
 
Heippa kaikille.! En kans ole aikasemmin uskaltanut tänne kirjoitella mut nyt kun ei tapahdu mitään synnytykseen liittyvää ja ku aika käy niin pitkäksi huoh. :/ Olen kyllä lukenut kaikki mitä tänne on tullut. eli siis odotan ja odotan et tapahtuisi jotain viikkoja kasassa 40+4 pieniä tuntemuksia on ollut liitos kivut ja supistuksia mutta niitäkin tullut pari hassua. :( en malttaisi enään mut olen taas yrittänyt miettiä et kohta onkin pieni ja näin ei tehdä tai mennä enään. Huomenna sitten neuvolaan jos sieltä vaikka tulisi jotain uutta 2-3 edellis kertaa ollut ihan vaan samaa että mitään ei ole tapahtunut. Mutta mulla ei ainakaan ole tehonnut noi s-keinot kaikkia kokeiltu koko ajan mut ei mitään tapahdu, ja sitten viellä noihin raskausarpiin kun joku niistä oli puhunut niin itelle ei ole tullut kun vähän kylkiin ja mahaan ihan alamahaan ehkä 3 viivaa ja nekin haalenee koko ajan ku jaksaa vaan rasvaa jos kohta sais rasvauksen jättää jo vähemmälle ku pieni sais alkaa tekee tuloaan. :)


ei muutakun odottelua kaikille.!
 
Heh :D täällä ei myöskään mitään uutta. Vuodot ja menkkajomotuksetkin sitten loppuivat viimeyönäemoticon , joten tänään raskausviikot tasan 41. Ehdin jo olla toiveikas että nyt viikolla pääsisi tositoimiin.
Viikonlopuksi saamme taas luoksemme mieheni lapset edellisestä avioliitosta (11v oli kyllä pitämässä mulle seuraa eilen ja tänäänkin). Pääsen taas jännittämään, ketä saadaan lapsenvahdiksi, jos lähtö tulee. Kesälomalle oli järjestelyt jo hoidettu, mutta olin ajatellut asian jo olevan tässä vaiheessa pois päiväjärjestyksestä. Malttamattomasti jo molemmat odottavat vauvan syntymää ja kyselevät tilannetta lähes joka päivä.

Vai oli FB:ssä tänään jotain häikkää laajemminkin. Luulin että kyse oli vain mun vaatimattomasta kännykästä. Nyt ainakin toimii ihan hyvin. Tunnustan itsekkin jääneeni mm. FB koukkuun äitiysloman aikana. Se kun on lähes ainoa ikkuna ulkomaailmaan täällä kotona kökkiessä.
 
Josko tännekin kirjottelis jotain, kun vihdosta viimein jakso kirjautua (se kun vaatii muka niin paljon, lukemassa käyn kyllä päivittäin)!

Jeps, eli yöunilta herätty kolmelta, ei tullu uni vessareissun jälkeen. Neljältä heräs esikoinen huutaan ja sit rauhotuttuaan piti alkaa leikkiin. Nyt kello on 7.30 ja päiväruuatkin jo tehtynä, tiskattu, aamupuurot syöty... Ihme ettei väsytä, päikkärit täytyy vetästä kuitenkin sit kun tyttökin, muuten ei selviä illasta. Oi kun ois ihanaa yks päivä maata perse homeessa tossa sohvalla ja kattella jotain hömppäkomedioita!! Tai ees ilta, sillon alkaa vituttaan kaikista eniten ja oon ihan persnaama (viä enemmän kun muuten). Ei kyllä pysty ymmärtään, et kenestä tää muka on niin ihanaa ja autuasta aikaa!!!!!!!!!!

No, eipä sit ollu ees mitään asiaa, samat rutinat vaan päivästä toiseen :)

 
Huomenia..

Ei mitään uutta/ihmeellistä täälläkään päin. PAITSI, että eilen oli neuvola ja neuvolatäti tunnusteli vauvelia ja totesi, että ei ole vielä kiinnittynyt ja on vielä aika ylhäällä. Lisäsi vielä lopuksi, että tuskin on sieltä vielä hetkeen tulossa. Sf mittakin oli mukamas yhtäkkiä kasvanut 2cm.. Täti tuumasi, että johtuu todennäkösesti vauvan asennosta, itse mietin, että johtuisiko sitten siitä että oli eri hoitaja kun viimekerralla. Lopuksi antoi vielä semmoisen liikelaskenta lappusen ja kirjoitti siihen "rv 40 --> " eli jos oikein ymmärsin, niin siitä eteenpäin  pitää sitten merkkailla liikkeitä ylös päivittäin. Onneksi maanantaina on jo uusi neuvola ja oma neuvolatäti palaa lomalta! Jee!
Hmm.. vauvautuneita taitaa ruveta olemaan jo jonkun verran tai sitten turhautuneita odottajia senkin edestä, kun palstalla on nyt taas hiljaista kuin huopatossutehtaalla :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
moikka vaan kaikille! ajattelin lähteä itsekkin kirjoitteluun mukaan... mulla viikkoja 38+3 ja limatulppa irtosi eilen aamuna... välillä on ollu noita menkkamaisia kipuja ja sitä kipeää vihlontaa mutta muuta tässä ei ole vielä tapahtunu... ja täällä ei oo ollu vielä kertaakaan koko raskaus aikana proteinia , valkuaista ja sokeria pissassa ja paineet pysyny koko ajan matalalla... harmi juttu ku joillain sitä täällä oli ollu... idaho:lle onnea pienestä prinsessasta! jospa meistä joku vkl aikaan synnyttäs! tsemiä kaikille loppu rutistukseen! ja ilmotelkaahan täällä ko ootte päässy maaliin asti! :)  
 
Tyyyyylsääääää!!! Mitään ei tunnu tapahtuvan täälläkään. Olo on ollut ihan samanlainen varmaan viimeiset 7 kuukautta... Puhelin pirisee entistäkin tiuhempaan tahtiin ja sellaisetkin ihmiset lähettää joko-viestejä, joihin en ole pitänyt varmaan puoleen vuoteen yhteyttä, hohhoijaa. Kaikista eniten ärsyttää se, kun kehotetaan nyt tekemään kaikkea kivaa, kun vielä voi. Mitä kivaa?! Ei kai ihminen elokuviakaan jaksa loputtomiin tuijottaa ja kaupungilla luuhaaminenkin tuntuu tosi turhalta, kun ei oikeasti ole mitään asiaa toimitettavana. Mieskin on ollut tämän viikon lomalla ja hän vaikuttaa ainakin yhtä turhautuneelta...
Kcatri kävi eilen kylässä suloisen poikansa kanssa Kiitos käynnistä!

Jaksamista kaikille odottajille!
 
aattelin kans päivitellä tänne kuulumisia.

täällä edelleen kotona makoillaan ton lievän myrkytyksen takia. alkuviikosta keräilin vuorokauden pissaa ja toimitin ne keskiviikkona labraan. soittelivat sitten sairaalasta illalla että pissassa oli ollut sen verran valkuaista että pitäisi taas keräillä että saa ennen viikonloppua kattoo pitääkö jo perjantaina tulla sinne vai vasta maanantaina johon mulle oli varailtu aika. oottelen nyt sit soittoa tän päivän tuloksista...

verenpaineet heittelee ihan hirveesti, aamulla voi olla ihan normaalia 149/82 lukemia ja päivällä tai illalla 150-160/95-97 lukemia. omaa oloa vaan pitäis kuulostella. alkaa olemaan kyllä pääkipeä, niin huono olo ettei ruoka maistu ym että taidan tänään mainita asiasta jos ne sieltä soittelee. tuntuu vaan turhauttavalta jos meenkin osastolle ja sitten paineet onkin ihan normaalin luokkaa. :( mitäköhän pitäis tehdä... eilen kuitenkin neuvolassa mitattaessa huiteli alapaineet sadan kieppeillä. mulla siis aamulla ja levossa ihan ok mut jos hetkekskin nousee ylös, tekee vaikka ruokaa niin paineet alkaa nouseen. ei tässä muuten mitään mutta alan olla huolissani vauvasta :( yölläkin kun herään on pakko tökkiä sitä hereille ja ootella et liikkuuks se. tosi stressaavaa :(
 
Heippa vain kaikille!! miekii tänne nyt kirjottelen kun aika alkaa kyllä toden teolla käydä pitkäksi...toissa päivänä aamulla herätessäni vasen kylki oli aivan pirun kipeä..no neuvola sattu just samalle päivälle ja terkkari tutki ja paineli ja epäili vain että joku hermo on joutunu pinkeelle ja sano et jos kipu yltyy niin ottaa herkästi yhteyttä. No illastahan kipu sit ylty niin et ei kärsiny seisaaltaan olla ja otimpa sit ja soitin synnärille ja sinnehhän nuo käskivät käymään.Matkaa meiltä noin 80 kilsaa mut eihän se auttanu ku lähtee vaik tuntu vähä turhalta vaikkaki ihana saada asioista varmuus et kaik on ok. Siellä sit käyrään ja lääkäri ultras ja teki alapää tutkimuksen. Käyrälle tuli supistuksia tasaseen tahtiin, mut ei niinkään kivuliaita ja paikat kiinni. Jätttivät silti yöks tarkkailuun ja eilen pääsin pois, mut tälle kylkikivulle ei siis mitään selvyyttä ja kipu eikun pahenee. Mitään ei pysty tekemään. Onko kellään ollu vastaavaa? vähä tuntuu niinku ois murtunu kylkiluu kun aivastelu, haukottelu, yskiminen ja nauraminen sattuu. Ja sit kun vielä vauva ihanasti potkasee tohon niin muutapa ei tarvita. En oo mitään nostellu tai mielestäni tätä mihinkään satuttanu mut tiedä sit mitä tää on.Onko täällä masussa joku jalkapalloilija joka päätti murtaa äiskältä parit luut aikasa kuluksi, voisko sellanen olla ees mahdollista. Mut tsemppii kaikille pitkästyneille :) kyllä ne sieltä ulos tulee...
 
Takaisin
Top