Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin joo, vihdoin ja viimein: kp1 :D ikinä ei oo ollu menkat viikkoa myöhässä. Nyt pääsee taas uudelle kierrokselle!

Tää on iha kauheeta heti jos näkee jonkun kuvan tai ohjelman jossa on raskaana oleva nainen ja maha jo näkyy kunnolla tulee kamala kuume päästä uudelleen raskaaksi :D itse olen jo unohtanut millaista sen mahan kanssa oli ainut muisto oli kuinka huonosti loppussa nukuin sen mahan kanssa :D

Tänään kyllä pohtinut tuota toista vauva asiaa ja kyl oon tullut siihen tulokseen, että heinäkuussa alkaa meillä yritys num. 2 <3 kyllä minä haluan mahdollisimman vähäiset ikäerot, että on seuraa toisille ja myös että kun on nuori ja jaksaa viellä kuntoilla itsensä takaisin normi mittoihin raskauden jälkeen:)

hei kiinnostas tietää ketkä täällä jo on synnyttänyt, että kuink paljon raskauskiloja tuli yhteensä ja onko lähtenyt kuin hyvin ? Itselläni tuli järkyttävät 17kg mutta 4-5 kk meni kun olin noin samoissa mitoissa kuin ennen :) salilla en ole käynyt ruokavalio vain yrittänyt kytätä välillä:) voin sanoa omalta kohdaltani että söin varmaan sen 7 kg ylimäärästä mitä muuten olisi kiloja tuölut raskauden aikana... Seuraavan kohdalla olen jo päättänyt jättää sen liika mässäilyn pois :)

Pakko kyl sanoo, että te kaikki olette mahtavaa ja kannustavaa porukkaa ihanaa aina saada kannustusta asioihin <3 Tulee tosi hyvä mieli lueskella aina toisten kommenteja omiin huoliin kun itsellä kauheasti tällä hetkellä ole ystäviä jotka olisi kannustamassa ja tukemassa tietenkään koko ajan:)

hei kiinnostas tietää ketkä täällä jo on synnyttänyt, että kuink paljon raskauskiloja tuli yhteensä ja onko lähtenyt kuin hyvin ? Itselläni tuli järkyttävät 17kg mutta 4-5 kk meni kun olin noin samoissa mitoissa kuin ennen :) salilla en ole käynyt ruokavalio vain yrittänyt kytätä välillä:) voin sanoa omalta kohdaltani että söin varmaan sen 7 kg ylimäärästä mitä muuten olisi kiloja tuölut raskauden aikana... Seuraavan kohdalla olen jo päättänyt jättää sen liika mässäilyn pois :)

Mä tosiaan synnytin helmikuussa ja kiloja tuli 15kg ensimmäisestä neuvolasta lähtien.. :D noh 8kg jäi synnärille ja loput 7kg lähtikin ihan kahdessa viikossa.

No nyt tämä mamma on herkutellut melkein pari kiloa takaisin! :eek:

Tuli muuten mieleen että kun luin tätä keskustelua oli pakko googlata mitä tarkoittaa dpo ja mun raskauden alussa piti googlata mitä tarkoittaa KP.. :D oon hakusessa näissä jutuissa :)

Mulla oli synnytys tammikuussa, raskauden aikana kiloja tuli 4. Joista viikko synnytyksestä oltiin -8kg lähtöpainoon. Mut nyt oon vetäny kilon lähtöpainon yli eli 9kg lihonnu siitä ajasta ku on tullu ylläripylläri mässättyä. Täytyy ottaa itteään niskasta kiinni ja jättää kebabit vähemmälle. Nyt ku on hiljalleen siinä kunnossa et pystyy taas normaalisti elämään.

Muokattu viimeksi:
Julia97 imetitkö kuinka kauan/imetätkö vielä? Kiinnostaisi tietää että kuinka nopeasti sulla alkoi kuukautiset synnytyksen jälkeen? :)

Mä olisin heti kesällä valmis alkaa yrittämään jos siihen kakkoseen päädytään, mutta enhän mä välttämättä ovuloi vielä silloin.. :D

Heips :)

Täällä olis kans yks nuorehko äiti, ensi viikolla olis kierukan poisto ja sitte pikkuhiljaa vauvan aika ;) Olen tällä hetkellä työssä käyvä 1v tytön äiti, tytär päiväkodissa ja itellä kolmivuorotyö :) Miehen kanssa hoidetaan päiväkodista hakeminen aina mun työvuoroista riippuen :D

Nanniii-/ 22v (-93)/ Asuinpaikka: Satakunta / 1 tyttö (03/15) / vauvakuumetta jo liian kauan

En imetä enään ja imetin vain 2,5 kk ikään kun maidon tulo loppui kuin seinään.. Sinäänsä ei harmita koska tyttö tuli paljon paremmin täyteen korvikkeesta ja painokin nousi hyvin alku tilanteesta:) meillähän tyttö painoi vain2,9 kg
Ja menkat alkoi noin 2,5 kk jälkeen raskaudesta :) sen jälkeen aloitin pillerit ja lopetin nyt maaliskuun joku 19 pvä ja menkat tulikin jo 22 päivä ja kesti neljä pvä nyt sitten seurailen rupeaako kierto heti normaalina pyörimään vai miten :) Tässä on vain nyt ollut vähä hairahduksia miehen kanssa ilman kumia esimerkiksi eilen.. Ja kun meidän piti yrittäminen aloittaa vasta heinäkuussa :D

Moikka! Lueskelen joskus tätä ketjua, tänä päivänä minut kai lasketaan nuoreksi äidiksi (olin 25v ku synnytin) mutta en itse koe olevani mitenkään erityisen nuori sillä oma äitini synnytti kolmannen lapsensa 25-vuotiaana :grin

Enivei. Raskaus ei ollut suunniteltu joten oli aika shokki plussata 2014 marraskuussa :joyful: raskauskiloja tuli 32 (siis KYLLÄ, 32. Luit oikein!) ja vois jösses sitähän olikin iso. Lähtökohta oli (160cm) 66.5kg että virallisesti olin jo lievästi ylipainoinen (ei kyllä näkyny kropassa, olen persevä:hilarious:) , r-maha oli iso ja lapsivettä sekä turvotusta todella paljon. Synnärille jäi 6kg, siitä muistaakseni pari viikkoa ni toiset 6kg lähti. Koska imetys loppui jo parin viikon jälkeen pystyin aloittamaan ruokavaliopohjaisen laihiksen (sellanen maksullinen joo:shy:) ja voinnin mukaan liikkumisen. Sektiohaava kyllä muistutti jos innostui liikaa!

Tyttö on vajaa 9kk ja raskauskiloja on jäljellä n. 6. Että kyllä ne vaan saa pois, tuli ihan kuinka paljon tahansa :hilarious: töitä sen eteen on toki tehtävä!

Mutta muistakaa naiset, normaali painonnousu raskauden aikana on keskimäärin n. 12kg . Siihen ei ole laskettu mm. TURVOTUSTA jota meikäläisellä oli ainakin sen 6kg jnejne. Todella yksilöllistä on miten se paino nousee. Toki esim. Mun tilanteessa syömisellä todellakin oli tekemistä painonnousun kanssa loppua kohti!

Ainiin! Mulla nousi paino 2-3kg jo ENNEN kuin tiesin raskaudesta (mutta olin jo raskaana) ja niihin syömisellä ei ollut asiaa :joyful:

Tulipa romaani, pahoittelen:shy:

Takaisin