Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei, kauhee himo olis jo ostella pikkuruisia vauvan vaatteita ja kaikkia tavaroita! Onko kuitenkin vähän liian aikasta kun rv nyt vasta 11+1...? :D

Mä oon niin taikauskoinen, et en uskaltanut ostaa ennen rv 12 ultraa. Sillonkin ostin jonkun yhen bodyn vaan ja sit puolen välin jälkeen aloin vasta kunnolla ostella, kun saatiin tietää kumpi tulee :)

Täällä saatiin tänään tietää, että pojalla taas angiina. Edellinen kuuri loppui kohta kaks vkoa sitten. Oon ihan loppu tähän sairasteluun! Ja hirvee huoli lapsesta, kun pumpataan täyteen lääkkeitä :( Tänään alkaa siis antibiootti nro 8 syyskuun lopun jälkeen.

Mäkin oon vähän taikauskonen noiden kamojen suhteen ja onneks en ostanu mitään, koska jos ne pyöris täällä meillä olisin niin rikki koko aika, mutta osta vaan! :)

Oletko ajatellut johtuisko angiina homeesta? Itselläni oli hirveä angiinakierre pienenä. Ja suosittelen kyllä nielurisojen leikkausta, jos noin usein on tulehtuneet.

En usko, että on hometta, kun ollaan muutettu ja sairastelu on alkanut jo ennen sitä. Lisäks meillä on aika uusi asunto eikä kukaan muu oireile tms. Ollaan jonossa korva-, kurkku-, nenäpolille, kun ainakin putkitus on edessä. Nyt ilmeisesti myös nielu- ja kitarisojen poisto, kun tuli se tarvittava määrä angiinoita täyteen.

Niin ja siis noista ultrista vielä, että ihan normaalissa raskaudessa ensimmäinen ultra on just tuo nt-ultra rv 12-13. Varhaisultraa ei yleensä tarjota ilman pätevää syytä. Ellei sit omassa neuvolassa oo ultrausmahdollisuutta tms. Toki näissäkin paikkakuntakohtaisia eroja, mutta useimmilla paikkakunnilla näin :)

Oli mulllakin normaali raskaus mutta pääsin silti jo rv 7 ultraan ja uudestaan rv 10, että kai täällä meillä päin sitten on tuo ultramahollisuus ja nyt kun mä oon jo kerran kkm sannut niin saan varatan ajan varhaisultraan. En kestäis oottaa 12 viikkoo jos oiski tuulimuna.

Mä aion kyllä tulevaisuudessa (jos joskus vielä plussaan) mennä yksityiselle, jos en kunnalliselta saa. Toki aina voi vähän liiotella kipuja, niin pääsee sillonkin ;)

Mä aion kyllä tulevaisuudessa (jos joskus vielä plussaan) mennä yksityiselle, jos en kunnalliselta saa. Toki aina voi vähän liiotella kipuja, niin pääsee sillonkin ;)

Mäkin meen yksityiselle jos ei kunnalta saa, mutta tuo mun terkka on niin ihana, että varmaan antaa :) Ja täällä Lahdessa ei yksityisellä maksa ultra kun joku 50-60 e.

Pk-seudulla taitaa olla melkein 200€ pintaan, joten ajattelin ite tarvittaessa lähtee Lahteen ultrattavaks. Kerran kuussa ajellaan siitä ohi muutenkin. Tosin pelkän ultrankin takia tulee halvemmaks ajella sinne :D

Muoks. Oli vähän huonosti ilmaistu tuo mun asia :D

Mä en tiedä minkälainen käytäntö tossa meidän neuvolassa on, mut entisellä paikkakunnalla ensimmäinen ultra oli vasta rv 12. Voi toki olla, et mäkin ehkä saisin sen varhaisultran kunnallisella, kun takana yks km ja edellisestä synnytyksestä nyt jo 5,5v. Mut sen näkee sit :)

Takaisin