Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään 18+1 ja itseasiassa loppui nyt oksentelu viikko sitten (Joo nyt kun menen sanomaan niin saa taas nähdä..) Mutta oksentelu oli lähes päivittäistä. Välillä oli viikonkin jaksoja kun ei meinannut mikään pysyä sisällä,ja sit parin päivän jaksoja kun oli tosiaan vaan pahoinvointia mutta pysyi ruuat sisällä.

Niijust. Ei onneks ihan hyperemeesiä siis. Siihen sais lääkkeet. Onneksi helpottanu jo! :Heartred

Oii :love017 Hyvä että helpottanut se oksentelu, kuulosti tosi pahalta sillon :sad001 Joo pari viikkoo on suuuper pitkä aika tälläsissä tilanteissa :grin

Mä aattelin ens vk alussa soittaa neuvolaan :nailbiting: Koska oli sen verran haamu vielä niin haluisin digiin näkyviin. Ja pitäs vklp näkyä :) Aluks aattelin jättää sen varhaisultran välistä mutta en tiiä pystynkö :hilarious: Koska siihe np vai nt ultraan on 2kk aikaa :sorry: Ja pelottaa että olis tuulimuna niin en haluis kertoa perheelle ennenkun on varmaa että siellä on joku :shy: Ja haluisin kertoo asap :hilarious:

Mä ennen raskautta ajattelin et mä en mihinkää varhaisultraan mee. Mut kappas vaan heti plussan saatuani sanoin miehelle et me muuten mennään tarkistamaan mitä sieltä löytyy! Pelko tuulimunasta,kohdun ulkoisesta raskaudesta jne oli kovat. Mies suostui mutisematta, kun näki mun stressin ja kyllähän sitäkin kiinosti käydä katsomassa. Käytiin sit 8+2 että kaikki näkyy varmasti. Ja oli se pienen sydämmen läpätys sen arvoista kyllä. Olin siinä vaiheessa jo niin kiintynyt pieneen että jos myöhemmässä ultrassa ois selvinnyt tuulimuna tms niin en tiedä miten olisin sen kestänyt enää :sorry: Ja tosiaan käytiin perhe-artella ja toimistomaksuineen olisko se käynti ollut "vaan" 79e, että ei ees kamalin hinta.

Ne mitä oon kattonu nyt on ollu 100-200e :eek: Eli ei ollenkaan paha toi 79e! Saitko kuvia sieltä? Ja miten varasit ajan, mitä viikkoa ne siellä suositteli?

Mä oon jo nyt niin kiintyny vaikka kaks päivää ollu vasta asiasta virallisesti tietoinen että huhhuh. Meillä on jo lempinimikin :hilarious:

Sain 3 kuvaa, joita ihastelin,vaikka eihän sitä melkein vauvaksi erottanut :hilarious: Varasin ajan netin kautta, ja luin sen suosituksenkin jostain.. oisko ollut 6+ viikko tai jotain. Itse halusin kuitenkin olla varma että näkyy ja luin että noilla viikoilla varmasti sitten näkyy, eikä tarvii varuiksi uusiks mennä :)

Okei :happy: Mä en oo vaan ihan varma mun viikoista kun menkkojen mukaan olis 4+3 mut mul tuli ovis myöhäs ja sen mukaan 4+0. Eipä tol kolmella päivällä nyt oo niin suurta merkitystä. Mutta siis ne näkee et siellä on vauva ja se kehittyy hyvin? Se on se tärkein minkä haluun tietää. Ja olishan ne sydämenlyönnitkin aika ihana kuulla :shy:

Joo mulla ideana käynnissä oli just se et nähdään että vauva on siellä missä pitää, ja että sydän löis :shy: Ja toki katsottiin että vastas viikkoja. Oisko se ollut se 6+ että nähdään just se sydämmen syke.

Sain ehkä tohon nyt ton ensimmäisen ultrakuvankin 8+2 :grin

Liitteet

• 20190313_215639.jpg
    20190313_215639.jpg
    30.3 KB · Katsottu: 195
Nappasin perhe-arten sivuilta suoraan tekstin:

"H4+ viikolla kohdussa saattaa näkyä pieni helmimäinen ontelo, mutta alkio, syke ja ruskuaispussi eivät vielä näy H5+ viikolla raskausontelo on jo hieman kasvanut ja sen sisällä saattaa näkyä ruskuaispussi hauraana. H6+ viikolla raskausontelo on taas hieman suurempi, ruskuaispussi tulee selvemmin esiin ja alkio on tullut näkyviin. Alkion keskellä voi nähdä pienen sydämen pamppailevan kiivaana."

Onko toi H6+ sama kun rv6+ :grin ?

Joo emmä kyllä tosta kauheesti erota, mutta osaahan ne siellä sitten kertoa :)

Muokattu viimeksi:
Oliko sulla muuten kipuja alkuraskaudessa molemmilla puolilla vai vaan toisella? Mietin kun mulla on oikealla melkein kaikki että eiks kaiken järjen mukaan pitäs keskellä olla :bored: Vai olisko se kiinnittyny enemmän oikeelle sitten :think005

Kauheeta kun tänään käytiin syömässä sellasessa burgeripaikassa ja sit sanoin että kypsänä pihvi kun automaattisesti tulee muuten medium ja se kassa ei tajunnu et kypsäkypsä ja oli laittanu et medium plus. No ei sitä ulospäin nähny aloin syömää ja sitten tokan haukun jälkeen näin punasta/pinkkiä siellä keskellä.. Siis apua menin niin panikkiin ja syljin sen paperiin ja aloin melkeen itkee (mitkä lie hormoonit :D ) ! Piti siinä hetki rauhottua menin ihan sekasin. No sain sitte uuden ja pahottelivat tietenkin. Eihän se ollu niin iso juttu kun en syöny sitä oikeestaan mutta pelästyin ihan hulluna :eek: Oon siis aika hysteerinen kaikesta listeriasta yms kun mun äidillä on ollu niin monta keskenmenoa, en kyllä tiiä periytyykö se jotenki mutta silti pelottaa :(

Onneks mies on kokki niin se tietää suunnilleen mitä ainesosia on missäkin ja miten ne tehdään esim että suklaata voi syödä koska se kuumennetaan tekovaiheessa :grin

Ja tänään sain 25mlu testiin viivat :Heartred Mutta oli rfsu eli en ihan luota vielä, lauantaina teen sen digin :) Mutta 10mlu oli selkeesti vahvistunu myös :love017 Mies jo kysy että millon haetaan pinnasänky, missäköhän ajatteli sitä säilyttää seuraavat 9kk :hilarious:

Joo olettaisin et toi h6+ on sama ku rv 6+ :grin

Menkkamaiset jomot oli koko alavatsalla, välillä vaihteli puolella ja toisella. Repäisykivut molemmin puolin.. Ja mulla oli pari kertaa tosi koviakin erilaisia mahakipuja ja olin varma että joku vialla, mutta ei onneksi kuitenkaan ollut. Ja mahan kosketusarkuus oli sit vasemmalla. Paheni 10+ ja on edelleen vähän arka. Mut mulla sykkeet kuuluu aina vasemmalta ja liikettä tuntuu vaan vasemmalla joten selittänee sen :)

Joo nää ruoka "mokat" on kyl ärsyttäviä, mutta niitä sattuu. En usko että noin pienestä oikeasti on haittaa. Mä ensimmäisenä iltana plussasta söin kolmioleivän ja sit vasta luin että siinä on tuorejuustoa :shifty: Eikä ollu ainut kerta kun jtn vastaavaa :banghead: Maalaisjärjellä pärjää, kunhan ei tietäen tahtoen aiheuta vauvalle pahaa.

Nyt mun alkoi tehdä mieli yhtä hampparia, sielläkin pitää pyytää erikseen kypsänä pihvi. Ei olla koko raskauden aikana käyty kun en oo lihaa saanut syötyä. Nyt liha maistuu taas ja pitää kyllä mennä, vaikka ei halvin mesta olekkaan :grin

Ja ihana että mies innoissaan :shy::Heartred

Mä testasin yhtä digiä mukaanlukematta kokoajan rfsu:lla. Vasta nyt myöhemmin oon lukenut et ne voi olla ihan susia :meh:

Tässä näkee hyvin viikon vaikutuksen viivoissa :hilarious:

Liitteet

• IMG_2018-12-12_09-23-22.JPG
    IMG_2018-12-12_09-23-22.JPG
    17.7 KB · Katsottu: 206
Okei :) Välillä kyl pelottaa kun sattuu vähän enemmän, ei se kipu haittaa mut alkaa just miettiä onko kaikki hyvin.

Sitä mäki mietin että tuskin on noin pienestä kiinni, ja eihän oikeesti vois syödä mitään jos alkais liian tarkka olee kun voihan hanavedestäkin saada listerian :wideyed:

Joo on toi ihana kun ei millään malttais olla kertomatta kaikille ja tänäänki käytiin yhellä lastenkirpparilla kattomassa vaatteita niin sieltä valitsi innoissaan yöpukuja sun muita:shy: Vähän aikasessa ollaan taas mutta ei maltettu :hilarious:

Oho on kyllä eroa :eek: mulla on enää yks 25mlu tikku niin pitää käydä ostaa lisää että saa ne leffaviivat :grin Mulla siis samanlainen viiva tuli rfsu:lla tänään kun sulla tossa 4+1. Aiemmin mietin sitä digiä kanssa mutta en tiiä miten se eroaa sitten kun sekin on 25mlu, mutta vaan paljon kalliimpi :shifty: Katon huomenna mihin päädyn.

Tulee kyllä tarkistettua puhelimen kuvista monta kertaa päivässä että olihan se plussa siellä enkä vaa kuvitellu :grin

Ja toi 4+1 oli kunnon pidätyksen tulos aamulla, ja toi myöhempi joku illan 30 min pidätyksellä väkisin väännetty pikkuliru :hilarious::hilarious: Toi 5+2 oli KAI viimeinen testi minkä tein, ja lopetin testaamisen koska mies katsoi jo päätä pudistellen vieressä et miks sä edelleen testaat :hilarious: Nyt jälkeenpäin ajatellen en ihan itsekkää tiedä, kai mun oli kauhean vaikea uskoa että MÄ olen oikeasti raskaana. En ollut ikinä ennen saanut mitään testeihin ja olihan se nyt uskomatonta. Tein digin oikeestaan siitä syystä että mulla nyt oli se kaapissa, olin joskus siskolta saanut, en edes muista miksi :hilarious:
Ja et kuvitellut kyllä yhtään, ihan selvästi mäkin näen!:happy:

Ja toki siin digissä oli se että miehellekkin konkretisoitui se että oon raskaana, kun tein sen sillon 4+ viikolla, kun ei ollut vielä niin selvät viivat miehen mielestä, ja siinä näkyi yksinkertaisesti + . Oli nähnyt vaan just leffoissa viivat ja sellasia varmaan odotti :p

Joo sen on vaikee uskoo, vaikka sitä odottaakin! Vasta kun täällä sain muilta varmistuksen että nekin näkee niin aloin uskoo :joyful: En jaksa ottaa (mitään tulevaa oikeestaan mutta) että saan noin selkeen plussan ni voi alkaa luottaa ihan kunnolla :happy:

Takaisin