Nukkumisesta

Mun ei niin pitäs koskaan erehtyä lukeen tätä keskustelua[:@][:@] tekee mieli vaan hakata päätä seinään ku näitä lukee. En oo lapsen syntymän jälkeen nukkunu ku pari kertaa jopa 6 tuntia yhtäsoittoa ja nää kerrat oli niitä kun olin ollu viihteellä[&:] Eilen meinasi loppua uskot ja toivot tän homman kanssa... huudettiin ja paruttiin vauvan kanssa kummakki ja jos joku ois tullu kysyyn et no oliko hyvä päätös hankkia lapsi niin oisin voinu sanoa että ei helvetissä[:@][:'(] itepä sitä on soppansa keittäny[:(] meinasin murhata miehen kun yks päivä tapellessa se sano että joo mun 24h 7 päivänä viikossa lapsen kans on yhtä raskasta kun hänen 8 työtuntia 5 päivänä viikossa. Kai tätäkin jaksas ihan mielettömän hyvin jos sais ees joskus nukkua, nyt vaan univelkaa kasaantuu univelan päälle eikä oo näkyvissä tilannetta millon pääsis tasottaan....ja se loma, töissäkäydessä sitä jaksaa jo pitkälle kun tietää että aina on viikonloppu tulossa millon voi relata ja nukkua, tää on kun loputon musta epätoivonen putki missä ei oo hengähdystaukoja[:(][:(] menipäs synkäks[;)] mut olkaa te onnellisia joilla vauvat nukkuu, sillon sitä osaa nauttiakin siitä vauva-elämästä....

Mun ei niin pitäs koskaan erehtyä lukeen tätä keskustelua tekee mieli vaan hakata päätä seinään ku näitä lukee.
ALKUPERÄINEN: Skallo

kyllä!! Ihan samat fiilikset..

[:D] Skallo ja Henniv

Monen monta kertaa on myös itsellä ollut samat fiilikset. Ei pitäis lukee... [:D]
Jotenkin nyt osaan suodattaa asiat ja ajatella, että meillä mennään omalla tyylillä ja omalla rytmillä.
Välillä tosiaan tulee paha mieli kun "kaikilla muilla tuntuu olevan yhtä onnea ja ihanuutta koko vauva-arki" [:D]

ALKUPERÄINEN: Henniv

Mun ei niin pitäs koskaan erehtyä lukeen tätä keskustelua tekee mieli vaan hakata päätä seinään ku näitä lukee.
ALKUPERÄINEN: Skallo

kyllä!! Ihan samat fiilikset..

Yhdyn teihin, kuukauden välein yksi tai kaksi 4-5h unipätkää ei oikein tätä univelkaa helpota[&o]
Yritän ajatella että 5 yötä 7:stä noi 6 ja 7 vuotiaat nukkuvat heräämättä, että kun siihen jaksaa niin helpottaa[:D]
Onko kellään tuttipullon lämmittäjää? Ajattelin toimiiko käytännössä yöllä lähinnä?

No,jokasella on erilainen muksu.eipä noita voi verrata keskenään,uniakaan.kyllä mäkin koen että meillä on Ihana ja helppo arki ja vauva,vaikka öisin ollaankin useemmasti hereillä ja päivällä kiukutaan aina sillon tällön.Kyllä toi poika osaa yhtä hymyäkin olla,se saa ainakin minut jaksaamaan ees pikkasen paremmin,vaikka yö oltaisikin valvottu[:D][:D] mä en ees muista millon oisin nukkunu yöni putkeen,osaisinkohan ees enää nukkua niin?![:D]
mut ilonen oon kaikkien teidän puolesta joitten ei tarvii yöllä heräillä,ootte tosi onnekkaita!!
kyllä se meillä muillakin viimestään sillon helpottaa kun ne muuttaa pois kotoo[:D][:D]

Mä olen Viirukhanin kanssa samaa mieltä tosta, että miehen pitäs herätä, eikä vaan kerran. Meillä taitaa olla niin paskamainen muija talossa, että meillä mies tietää aika tarkkaan, että kotona olo ei todellakaan ole sitä helpoimmasta päästä. Monesti sanookin, että menee töihin lepäämään.. [:D][:D] Ex-ukon kanssa oli just sellasta, että sen mielestä lasten kanssa kotona olo oli niiin helppoo ja muuta, mutta jälkikäteen ajateltuna saan syyttää siitä ihan vaan itteeni. Mitäs päästin ukon liian helpolla. No jotain siis tuli opittua omasta virheestä.
No noin esimerkiks, kun meillä miehellä on iltavuoro ja tulee töistä 10ltä, hän hoitaa ensimmäisen syötön 1-2 aikaan, ja mä toisen joskus 5 aikaan, ja mies kolmannen joskus 7 aikaa.. Mä nousen aamulla ylös 8-9 aikaan. Parin tuollaisen viikon jälkeen loppu meilläkin puheet helpolla pääsemisestä. Ai kauhee kun mä olen hirveä vaimo [:D] No mutta on meillä sekin, että meillä on nuo tulotkin niin samanlaiset, itseasiassa tienaisin miestäni jonku 10 senttiä tunnissa enemmän, joten olen tuota ukkoa kiusannut kotiin jäämiselläkin, kun yleensä se parempi tulonen menee töihin [:D][:D]

Samaistun tosi hyvin tuohon skallo:n tekstiin. Ihan kun mun suusta silloin pahimpina öinä....
Sanoinkin sillon mun miehelle, että "oo onnellinen, sä pääset välillä töihin  ja irti tästä kaikesta"

silloin mä tarkotin joka sanaa.
Se on/oli niin turhauttavaa olla yksin nukuttamassa ja hoitamassa vauvaa joka vaan itkee, "kiukuttelee" ja ei nuku. Tulee itelle tuskan hiki ja miettii mitä mä teen väärin, miksei niiin j amiksi näin yms... tääläkin sellasia hetkiä koettu. Ja kun sitä väsymystä ja sitä kaikkea ei ikinä saisi purkaa siihen vauvaan...
Tää voi kuulostaa aika pahalle joidenkin miehelstä, mutta mun mielestä oli/on ihanaa päästä tupakille yksin kun oon saanu vauvan rauhottumaan/nukkumaan. Saa ladata akkuja, olla yksin hiljaisuudessa. Se tuo voimia ja auttaa jaksamaan ja hermot lepää.
Muutenkin nyt raskauden jälkeen musta tuntuu että poltan enemmän,kun ennen raskautta,  koska sielä saa sitä ns. omaa aika iltaisin[:D][:D] Tiedän, paha tapa mutta!

Täällä kans enemmän ja vähemmän yö heräilyjä... Kyllä minunkin päässäni pyörii ties minkälaisia ajatuksia kun se paha päivä on.. ja toisinaan olen niin valmis luovuttamaan... mutta ei auta, ei tuota tyttöä vaan voi sysätä jonnekin jos joku päivä ei huvita olla läsnä.. Yitän miettiä aina, että kyllä tämän tästä joskus pakkosti helpottaa ja kun tyttö kasvaa saa siitä yhä enemmän seuraa itelleenkin...

Tuntuu et ku käytii 3 kuukauden neuvolassa ja saatin piikit nii sen jälkee päivä rytmit ja yö unet on heittäny kuperkeikkaa... Nyt pikku hiljaa onneks päiväunet on ruvenneet taas vähän enemmän maittamaan, sellasia parin tunnin päivä unia muutamat parhaina päivinä nukkuu...

Tässä on ollu nyt kolme viimesintä iltaa yhtä huutoo nukkumaan meno, en tiiä miks siitä on tullu taas nii vaikeeta. onko sitten yli väsyny vaikka yritän laittaa jo 7 aikaan nukkumaan kun silmiään hieroo nii kovasti jo... Samoin yöt on heräilty vähän väliä en pysy enää laskuissa kuinka monta kertaa oikein herätään. Toivottavasti tämä on joku ohi menevä kausi..

Jeesus mitä duunia kellojen siirtäminen aiheuttaa.. kele! Meillä meinattiin ihan väkisin mennä nukkumaan jo kuuden aikaan, ja nyt olen sitten muutamana iltana pikkuhiljaa siirtänyt tota nukkumaan menemistä ja NYT se sitten onnistu, vihuu! Eli meillä mennään nyt 8 aikaan nukkumaan ja ensimmäinen syöttö on tossa 2-3 aikaan ja toinen, mikä parasta, 7 aikaan. Saan nukkua ton ärsyttävän ajan 4-6 välillä [:)]
Onnistu niin, että meillä otetaan sellaset 45 min lyhyet tirsat tossa 6 aikaan. Jos vaikka kohta saatais nukkua ihan koko yö [;)]

Meillä n.klo 21 unessa. Viime yönä kun taas kokeilin, että herätän ukon syöttämään nii eipä se mitää auta. Oon sen koko syötön ajan hereillä kuitenki ja ukkokin saa unen päästä kii ennenku minä [&:]
Tänään on nukuttu tosi pitkät päikkärit ja aina hereillä ollessa ollu yhtä huutoo. Kokeilin niin tuntuu yks kovempi kohta ja vähän näkyy valkostakin suussa, mutta... [8|][8|]

Jenni, se fiilis kun saa vauvan iltapuulle(meillä on toi herra viel sellanen iltakänkkäränkkä) ja menee itekseen polttaan sen yhen röökin niin hallelujaa[:D] mulla on onneks ollu vähäsempää toi polttaminen mitä pelkäsin. Ehkä se kun tietää että nyt saa polttaa, riittää[;)] sillon kun ei saanu raskausaikana niin himo polttaa oli ihan hirvee[:D] mulla jää nykysin usein toi iltaröökikin jos ei oo ollu hankala ilta. Mut sit kun oon viihteel vaik niin poltan askin illassa[:-][8|] no vähän taas off topic....Meil menis voi yöt ihan kivasti jos Liekki vaan nukkus ne syöttöjen välit kun kahella syötöllä selkeesti pärjää...heräilee vaan koko ajan[:(] en tiä onko jotenki vaan levoton tyyppi...meil on keskiviikkona neuvola ja aattelin kysyä mahollisuutta päästä unikouluun jos tää meininki jatkuu, poika on kuitenki jo 5 kuukautta.

Jenni90 tuo oli yksi syy miksi poltin ennen raskautta, illalla kun pojat oli nukkumassa sai sen 5 min olla ihan rauhassa ja nauttia tupakasta. Olisihan sen 5 min saanut istua ulkona yksin ilman tupakkaakin mutta mutta[;)] Perustelin aina itselleni sillä että mies juo olusia rentoutuakseen joskus, minä rentouduin noin[:D]. Nyt tekisi usein mieli illalla lasi punaviiniä, mutta kun poika nukahtaa 22-23 aikaan niin ei silloin enää mieli tee.

Viirukhan siis meillä sama juttu, kylkeä kun kääntää niin heti alkaa ähinä! Miten voi olla niin herkkäuninen!? Pihalla nukkuu päiväunet ja siellä kuitenkin jos jonkinmoista ääntä, mutta sisällä herää joka pieneen rasahdukseen.
Tästä syystä haluan pojan toiseen huoneeseen nukkumaan, se vaan vaatii meillä huoneiden uudestaan järjestelyä ja argh kun tuo mies on niin hitsin innokas tekemään mitään[8|] Kattelin tuossa juuri että onhan sellaisia talonmiespalveluita, tulisikohan ne sieltä kantamaan meidän sängyt eripäin kerroksissa[:D]
Oon tällä hetkellä niin kypsä mieheen muutenkin, pyysin saada nukkua viikonloppuna kun isommat oli pois kotoa niin miehen oli pakko järjestää itselleen menoa ja siinä meni mun unet. Raivosinkin että kuinka selvästi se pitää sanoa että kohta pää sprakaa, kokeilisi itse nukkua näillä 2h pätkillä[:@] Eilen sitten yritti hyvitellä jollain päiväunilla, kyllähän puolen tunnin päiväunet kaiken pelastaa! Uskomattoman itsekäs on.. Väsymys saa miettimään että jos erillään asuisi, saisi nukkua ja olla edes joka toinen viikonloppu.
Viime yönä sain pojan ekaa kertaa yöllä nukahtamaan yhden kerran uudelleen pelkällä tutilla eli ei se kyllä aina nälkää herää vaikka aina söisi kyllä kun herää.

Mulla on totaalisesti repsahtanu toi iltarööki käsistä, nyt kun en enää imetä... Nyt se on mentävä jo melkein joka kerta, kun poika nukahtaa[>:] Tyhmä, tyhmä minä[:@] Ja miehen ramppaaminen ulkona ei tosiaan auta asiaan yhtään.

Meidän neidillä oli joku ihme mölytauti toissayönä.. yleensä nukkuu täydet yöunet ilman heräämisiä mutta tällä kertaa heräs ekan kerran puoli yhdeltä ja kauhee älämölö,sitä kesti semmonen tunti kunnes nousin ja annoin maitoo ja sit nukahti uudestaa.Puol viis sama juttu.
oikeastaan toi on ihan normiyö monella..ja paljon vaikeampiakin ..mutta olin niin tottunu ruhtinaalisiin yöuniin et eilinen meni sit ihan usvassa.. illan stressain et miten ens yö menee.. no onneks sit viimeyön nukku taas heräämättä 22:00-8:00
Niin ne vauvat vaan tekee mitä huvittaa ja ei auta mammojen muuta ku voivotella.

Paljon tsemppiä Viirukhan ja muut joilla vaikeuksia öiden kanssa..nostan teille hattua.

Ensimmäinen yö kuukausiin, kun tämä äiti nukkui koko yön. Tyttö on nukkunut monestikin heräämättä yönsä mutta itelle ei oo siitä huolimatta oikein uni maistunut. Unettomuus alkoi muutama viikko synnytyksen jälkeen ja on jatkunut siis jo monta kuukautta. Alkujaan sen aiheutti kilpirauhasen liikatoiminta ja vaikka liikatoiminta on muuttunut nyt vajaatoiminnaksi, eivät univaikeudet ole vieläkään taakse jäänyttä elämää. Oikeastaan sitä vasta nyt tajuaa, miten tärkeätä on, että saa yönsä nukuttua edes kohtuullisesti. Jos uni katkeaa koko ajan ja/tai jos sitä kertyy yössä vain esim. 3 tuntia, alkaa elämä pikku hiljaa mennä sekaisin - ärsytyskynnys laskee, muisti heikentyy ja on muutenkin aika apeat fiilikset.

Tsemppiä vauvan takia heräileville ja muille huonosti nukkuville! 

Onpas täällä ollut monella huonoja öitä [:-]. Itse just mietiskelin ja laskeskelin, niin meillä herätään 1-5 kertaa yössä. Ok tuo 1 kertaa on tapahtunut kerran sen jälkeen, kun poika täytti 2vk. Sitä ennen kyllä nukkui useinkin yhdellä heräämisellä [:)]. Keskimäärin meillä herätään nykyisin yhden ja viiden maissa, syödään ja mennään nukkumaan. Yöunet siis kestää 20-06, jonka jälkeen tunti ähistään äidin kainalossa [:D]

Mutta sellainen ero meidän teksteissä ja öissä kyllä on, että mä koen saavani ihan tarpeeksi lepoa. Menen siis nukkumaan n. 22:00 ja herään - nousen ylös - 07:00. Kun poika herää, haen hänet omasta huoneestaan viereen syömään ja pyrin kantamaan takaisin sänkyynsä. Viime yönä mua nukutti yhden aikaan, niin poika jäi kainaloon, mutta tuon neljän syötön jälkeen vein sänkyynsä...

Minäpäs päivittelen myös meidän unia tässä ku kerranki kerkiää. Elikkäs kaikista huonoista öistä mitä meillä oli (noin kolmen kuukauden ajan) ollaan selvitty. Yöt menee kutakuinkin näin klo21 nukkumaan, eka herääminen klo00, jolloin maitoa, seuraava klo03 jolloin ähisee hetken ja nukahtaa uudelleen itse ja klo05 maito ja klo08 ylös. Eli rytmi on jo kuin normaalilla lapselle,jei. Alku oli kyllä hankalaa aikaa, mutta onneksi se oli kuitenkin vaan muutama kuukausi. Päikkärit ovat kans normalisoituneet, eli nukkuu 2-4h päivässä ulkona kylläkin. n iin ihanaa että saa omaa aikaa myös päivisin.
ja meidän pelastus oli tosiaan se unipussi <3 

Meillä on kahta eriä, fleeceä ja ihan puuvillaa (samanpaksuinen kuin normi peitto). fleece on vielä vähän liian kuuma mutta talvella varmasti hyvä. Suosittelen kyllä kokeilemaan!

Viirukhan meillä on kans herralla aina koivet tikkusuorassa kattoa kohti[:D][:D] se on niin huumorin näköstä. Liekki tekee sitä jos on vähänkään paukkuja tulossa, ihan unissaanki. Mä en oikeen ees osaa sanoa auttaako unipussi meillä mut käytän kuitenki. Meillä on sellanen yks hihaton mikä on peiton paksunen, siellä alla aina body tai paita ja aamulla on silti varpaat ihan hikiset. Sit omataan myös pari ei niin tyylikästä mun äitin tekemää pussukkaa, pitkähihasia ja ohuita. Toisessa kätevästi vaan naru niinku pussinsuussa, siihen vaan solmu niin on toukka-paketti valmis Aion kyllä käyttää näitä kun pinniksen suojuksesta huolimatta Liekki saa välillä jalkansa pinnojen väliin ku niin niitä heittelee, eipä jää niin pahasti kiinni ku jalat on paketissa...

Takaisin