Nukkumisesta

Pakko hehkuttaa kun viime yönä meillä neiti nukkui 21:30 - 9:00 yhdellä syötöllä aamuviideltä! Heräsi kertaalleen myös yhdentoista aikaan, kun mentiin miehen kanssa nukkumaan, mutta nukahti kun laittoi tutin.

Mutta tietenkin, kun sitä olisi saanut nukkua, niin heräsin itse jo puoli kolme, kun toinen rinta alkoi olla niiiiiin täynnä. Neljään asti sinnittelin ja sitten oli pakko käydä pumppaamassa!! Ja sitten viideltä neiti heräsi syömään. Eli siis risainen yö, vaikka neiti nukkuikin[:D][:D]

Mutta liekö ollut vaikutusta vähän isommalla annoksella iltapuuroa, vai kaksilla tosi hyvillä päikkäreillä eilen. Tai ehkä molempien yhdistelmä. Saa nähdä miten tuleva yö menee, puuroa meni taas samanlainen satsi, mutta päikkärit oli vähän heikommat.
 
Meillä nukahdettiin 20.15 ja herättiin 5.45 syömään ja 8 asti nukuttiin. (pelkän maidon voimin)
 
Meillä yöt on aika vaihtelevia.. Viime yönä nukku 21-07.30 heräämättä! Aivan ihanaa, ite heräsin ekan kerran 6 aikaan kattomaan kelloa mut nukahdin heti uudestaan. Sit 7 jälkeen heräsin lammikosta, ja jouduin heti pumppaamaan maidot pulloon ku pikkumiehen on täydestä rinnasta vaikee imeä, maitoa suihkua joka paikkaan [:D] Edellisenä yönä taas heräs 2 kertaa syömään..Mut ehkä keskiarvona vois sanoa, et kerran yössä poika syö, siinä 4 aikoihin.

Päikkärit nukkuu hyvin, joko niin et puoli tuntia siinä 9.30 - 10 ja sit noin 2-2,5h klo 12:sta eteenpäin ja vielä klo 17 jälkeen 30-45 min. Tai sit jättää ne aamu-unet väliin ja nukkuu yli 3h päivällä. Mutta näin nukutaan vaan jos ollaan kotona. Jos mennään päivällä johonkin, menee kaikki sekasin ja poika nukkuu millon ja miten sattuu. Yöunet pysyy kuitenkin samanlaisina päivän ohjelmasta riippumatta.

Mulle on tullu joku syyspimeys väsymys...Tuntuu ettei mikään uni riitä, vaikka siis nukuin viime yönä ite ton saman 10h minkä poikakin, niin vaan aamulla tuntu et vois unia jatkaa.. No, kai tää keväällä taas helpottaa [8|]
 
Hyvin vaihtelevia meilläkin nuo yöt on.
Muutamia öitä on ollut näin 20-7 täyttä unta, ei heräämistä.
Sitten on näitä, et joudun sen 20 kertaa laittamaan tuttia. Harvoin enää yöllä syö...
Viime yö meni niin, että nukahti 21.00 heräs 5.00. Hirvee pälätys, että mä oon hereillä [:D] Hain sitten kyllä vähän maitoa. Tyttö söi, otin viereen ja pälätys jatku johonki 6.00 sitten nukahti uudestaan. Herättiin sitten 8.30 ja miehellä tuli kiire töihin [:D] Ei oo tarvinu herätyskelloo enää aikoihin kun tyttö herää yleensä niin tarkkaan klo 7.

Päikkäreitä nukutaan hyvin vaihtelevasti. Ekat yleensä 9.00 aikaan (tunnin unet) seuraavat 12 -> (40 min - 1h) Sitten vielä päälle parit torkut noin klo 15 aikaan ja 17 aikaan. Todella harvoin nukkuu pitempään ku tunnin... Ulkona myös vaihtelevasti nukkuu. Joskus saattaa vetää useamman tunnin unet ulkona, mut sitten tosiaan meillä menee yö unet [:D]
 
Mä en kyllä tiedä mikä vaivaa[8|] On nyt syönyt sunnuntaista asti iltapuuron ja nukkuminen vielä vaikeampaa! Aamupuuroa vetänyt jo viikon ja aamupäivisin ei ole mitään joten en usko että kaurasta johtuisi. Syö desin verran puuroa kasin aikaan ja sitten vielä melkein 2dl maitoa ysin aikaan. Lisääkin varmaan menisi mutten uskalla antaa kun toikin tuntuu niin paljolta, enkä usko heräilyn olevan nälkää vaan ihme ähistelyä!
Viime yönäkin nukahti illalla puoli kympin aikaan ja kahden aikaan itse vasta nukahdin, siihen asti puolen tunnin välein ähisi ja kertaalleen söi[8|] Sitten heräsikin taas puoli viisi ja ennen seitsemää soi kello. Loistavat unet taas, huoh huoh.
Perjantaina pääsen liikenteeseen ja meen ostaa sen unipussin jos siitä olisi apua. Vieressä nukkuisi varmaan hyvin mutten halua siihen lähteä kun en sit ite osaa nukkua[8|]
 
Enpäs ole ikuisuuksiin itse kirjoittanut, vaikka päivittäin käyn täällä lueskelemassa. Nyt on kuitenkin pakko tulla hehkuttamaan.
Meillä oli joulureissun jälkeen sellainen tilanne, että Aapo suostu nukkumaan ainoastaan mun sylissä tai vieressä. Mulla alko pää hajoomaan siihen, ettei iltaisin voinut tehdä mitään kun toinen heräs samantein kun laittoi omaan sänkyyn. Päätettiin aloittaa tassu-unikoulu.

Varauduin kunnolla valvomiseen ja mä sain nukkua ke-to yön ja torstaina yöunille mennessä alotettiin ihan perus tassuttelu-unikoulu. Ensimmäisenä yönä meni tunti, kun Aapo nukahti omaan sänkyyn. Nukahti kylläkin niin että olin vieressä ja käsikin taisi olla vielä masun päällä. Illalla heräili aika usein, mutta sain kuitenkin aina nukkumaan suht nopeasti. Maitoa joi ensimmäisen kerran viideltä ja aamulla noustiin ylös 8.30.

Päiväunillekin nukahti suht helpolla ja eilen illalla meni puoli tuntia nukuttamiseen. Heräili paljon vähemmän illalla ja nukkui yön suhteellisen hyvin.

Tänään sitten yöunille mennessä tapahtu kunnon läpimurto. Aapo nukahti itsekseen kävin kerran laittamassa tutin suuhun ja hetkisen tassuttamassa, mutta sinne se itsekseen nukahti. emoticon

Oon ihan yllättynyt kuinka helppoa tää on ollut ja toivottavasti yöt jatkuis näin ja heräilyt vielä vähentyis varsinkin tässä illalla.
 
Meillä taas yöt on ollu yhtä helvettiä, ei koskaan oo ollu näin huonosti nukuttuja öitä. Neiti tosiaan kipeenä täällä. Nyt kun ei enää herää kolme kertaa tunnissa niin saattaakin olla kaks tuntia hereillä keskellä yötä! Niinku viime yönä, puol kolmelta alotti ja vasta puol viideltä lopetti ja nukahti. Sit se keksi uuden taidon siinä yöllä, että voikin ite vetää sellasesta soittorasiasta ja saada niin sen soimaan. Uudestaan ja uudestaan, kävin siirtämässä tytön kauemmas siitä ja itkun alotti siinä vaiheessa, kunnes tuli hiljasta ja alko taas soittorasia soimaan. Siinä vaiheessa äiti sano vittu ja isä nousi sängystä nukuttamaan :D
 
Jensas: Tuun nyt "huutelemaan" tuolta huhtikuisista tänne :) Luin tuosta että teillä on nyt ollut yöt vaikeempia kun on saanut iltapuuron. Me oltiin yhdessä vaiheessa ihmeissämme että minkä vuoksi poika alkoi taas heräilemään öisin ja vaatimaan maitoa. Samaan aikaan tuli hampaita, oltiin kipeinä ja syötiin iltapuuroa. No päätettiin jättää tuo iltapuuro pois ja antaa sen tilalla kasvissosetta. Yöt rauhottuivat ja samalla saatiin ihan helpolla tuo yömaito jäämään kokonaan pois. Eli puuroa annamme nykyään vain aamuisin. Suosittelen että kokeilette iltapuuron tilalla jotain muuta niin jospa teilläkin yöt paranisivat!! :)
 
Siis mä olen mamiska miettinyt tota puurojuttua. Syö 19.30 aikaan puuron ja jonkun 40ml ja sitten vielä ennen nukkumaan menoa yhteensä melkein pari desiä. Kasvissosetta on vaikea siirtää iltaan koska syö viiden-kuuden aikaan sen, aamupäivällä kertaalleen jo kasvissoseen ja hedelmäsoseen iltapäivällä. Syö iltapuuron tosi hyvällä ruokahalulla, teen desiin vettä ja jäähdyttelen maidolla ja hedelmäsoseella.
Joka ikinen ilta nukahtaa 21 aikaan maitoon ja vien sänkyyn, menee n.20-40 min ja herää uudelleen. Sit saa vielä maitoa ja sitten ehkä nukahtaa kunnolla. Tätä ei tapahdu ikinä ulkona että heräis noin vaikka maitoon nukahtais, mutta sisällä aina, päivällä tai illalla.
Tänään siirrettiin omaan huoneeseen, saa nähdä miten yö menee!

Pumiluksella oli niin tsemppaavan kuuloisesti mennyt tassuhoitelu, että pakko nyt meidänkin saada se aikaiseksi! Et nukahtais omaan sänkyyn siis.

Voimia mohomahalle yökukkujan kanssa!
 
Hei kuin paljon teidän pikkuset suunnilleen nukkuu vuorokaudessa? Kuinka monet ja kuinka pitkät päikkärit ja kuin pitkät yöunet? Mielenkiinnosta vaan kyselen taas... meillä yöunet mennään ehkä pääasiassa 10 - 12 tuntia, päivisin kahet päikkärit, joiden pituus vaihtelee aika paljon, mut ehkä useimmiten 1 - 2 tuntia kerralla. Joskus nukkuu kolmen tunnin unet, mut harvemmin.
 
Meillä nukutaan yössä 9tuntia, max 10. Sitten kahet joskus kolmetkin päikkärit kestoltaan 20-30min kerralla, eli max päiväunia 1,5h päivässä. Jos siis on ollu paljon aktiviteettia päivässä, saattaa nukkua vuorokaudessa yhteensä 11,5 tuntia.

Teillä nukutaan ihanan paljon Katjuskainen :)
 
meillä nukutaan noin 10 tunnin yöunet ja päikkäreitä nukutaan yleensä kahet. ekat päikkärit aamupäivällä on 1,5-2 tuntia ja toiset on sellaset iltapäivätorkut jotka kestää alle tunnin. 


 
Katjuskainen meillä menee melkeinpä samanlailla kun teillä. Yöunet 11-12 tuntia ja ekat päikkärit n. tunnin mittaset ja toiset sitte samanlaiset... Tosin on ollut joitakin kertoja niinkin, ettei oo toisia päikkäreitä ollu ollenkaan.
 
Mä aina laitan toisillekin unille, kun alkaa vaikuttaa väsyneeltä. Yleensä noin kolme tuntia valvoo päikkäreiden välissä. Tokien päikkäreiden jälkeen valvoo sitte neljästä viiteen tuntia ennen yöunia. En oo uskaltanu kokeilla, että jaksaisko yksillä päikkäreillä iltaan asti... epäilen et ei. Ja jos ollaan liikenteessä esim. autolla paljon, ni sillon saattaa nukkua lyhyempiä unia silleen, et tulee yhteensä esim. kolmet päikkärit.
 
Meil ei kyl tosiaa onnistus yksil päikkäreil.. Muutaman kerran jos on jääny tokat välistä ja en oo antanu sit illal (kuuelt) nukahtaa ku seiskalt aletaa iltatoimet ni nukahtaa kesken maidon tai vellin = yöllä nälkä.
Nyt viime aikoin tullu mukaa jotkuu ihme aamupäiväpäikkäritki ennen 11 ruokaa... varmaa hampaist johtuvaa, tähän asti rytmi ollu: ekat päikkärit 12 jälkee ja tokat neljän mais. Ja yleensä sen tunnin kerrallaa nukkuu. Joskus todella harvoin nukkunu kakski tuntii ni tuntunu itest ikuisuudelta :D
 
Takaisin
Top