Nukkumisesta

Meilläkin oli alussa hankaluuksia tuon ilta nukahtamisen suhteen. Neiti suostu nukahtamaan vain sylissä hyssyttelyyn ja kun laski tytön omaan sänkyyn niin heräs ja alko kauhee huuto, jossai vaiheessa kuitenkin aina nukahti niin ettei herännyt kun laski omaan sänkyyn.. Tuossa sylissä hyssyttelyyn meni yleensä tunnista kahteen kolmeenkin kun vihdoin tyttö nukahti... Illoista alko tulla yhtä "tuskaa" ja kauhulla aina päivällä odotti iltaa.. ja aloin jotenkin väsymään tuohon hyssyttelyyn kun tytöllekin alko painoakin tulla koko ajan lisää..
Miehen kanssa juteltiin ja mietittiin mitenkä saataisiin illoista ja nukkumaan menosta mieluisaa kaikille.. Päätettiin kokeilla pientä "unikoulu" tytölle ja opettaa hänet nukahtamaan itestään omaan sänkyyn.. Yllätyin miten helposti saimme tytön opetettua nukahtamaan omaan sänkyyn ilman suurempia huutoja.. [:)]
Yllättävän paljon tuo on helpottanu omaakin oloa kun tyttö osaa nukahtaa itestään..

Onkos nyt kellojen siirto vaikuttanut miten teidän pieniin? Meillä normaalisti kukutaan johonki 00-01 asti, ja herätään 06 ensimmäisen kerran. Itte oon tähän ollu ihan tyytyväinen, kun tuntuu siltä, että on yön saanu nukkua kokonaan, kun on jo tavallaan aamu kun poika ekan kerran herää. Mutta nyt tais äijä käydä jo yöunilleen tai sitte vetää toisia päikkäreitään, kun yleensä vetää kahdet päikyt ja tänään nukku vaan yhet.. Jännä nähä, miten ens yö nyt menee...

Ei käy kateeks teidän heräilyjä, voimia kaikille!

Mä en ny tiedä, johtuuko kellojen siirtämisestä talviaikaan, vaiko alkaako omaan huoneeseen siirtyminen tehdä tehtäväänsä..
Nimittäin, Roni on nyt vedelly ilta 21.45 unta aamu 6-6.30 asti heräämättä kertaakaan! Tuolloin aikasin aamulla sit syöny, oon jättäny omaan sänkyyn ja joskus 9 aikaan hakenu viereen, jossa torkuttu viel 10-10.30 asti!! [:)][:)]

Meillä on toi kellojen siirtäminen vaikuttanu niin että normaali klo 6.30 herätys on nyt klo 5.30 [&:] Vaikka tossa aikasemmin sanoin että kyllä näihin aikasiin herätyksiin tottuu eikä ne niin pahoja oo mutta oon kyllä ollut nää pari päivää ihan poikki, kyllä se tuntikin lisää unta vaikuttaa ainakin mulla paljon.. Oon sit yrittäny nukkuu päiväunia tytön kanssa mutta kyllä mä silti oon illalla ihan pihalla jo kasin aikaan kun väsyttää niin paljon.
Jos sais tytön nukkumaanmenoaikaa pitkitettyä 21 niin voisi ehkä nukkua aamulla pidempään mutta kun toinen on jo 20 aikaan niin väsynyt että nukahtaa kesken leikin niin on aika vaikeaa saada pidettyä toista väkisin hereillä [8|] [:)] Pitää toivoa että tää alkaa kohta tasoittumaan ja palaamaan normaaliin rytmiin..

Meidän yöt menee nyt siis niin että klo 20 tyttö nukkumaan, 2 aikaan ensimmäinen maito, 4 aikaan toinen maito, 5 aikaan ähellystä ja 5.30 herätys. Tänään kylläkin annoin 6 asti tytön mönkiä ja äheltää siinä vieressä kun en vaan saanut itteeni ylös, mutta siinä vaiheessa kun Iida oli raapinut mun naamaa ja potkinut mahaan sen puolituntia niin ei kyllä nukkumisesta tullut mitään ja alkoi neidilläkin hermot mennä kun ei se äiti tajuu nousta ylös.

Oon miettinyt tytön siirtämistä omaan sänkyyn, kun nyt nukkuu meidän sängyssä, mutta pelkään että tytön heräilyt häiritsee esikoisen unta. Pinnasänky ei mahdu meidän makkariin joten on esikon kanssa samassa huoneessa.. Voi olla että kokeillaan tässä jossain vaiheessa miten sujuu..

ALKUPERÄINEN: Jenni90
MEidän viime yö oli yhtä tuskaa. Laitettiin Turo-Eemil nukkumaan 21.00 ja nukahti heti, heräsi 00.00 syömään ja itki kovasti. Seuraavan kerran heräsi 03.00 mölisemään/itkemään sitten 04.00 sama juttu, 05.00 sama juttu, 06.00 sama juttu ja vielä 07.00 samajuttu ja silloin vielä koitin antaa maitoa, että jos sais edes 5 minuuttia mä nukkua, niin ei ja ei muutaku ylös!!!![&o][&o][&o]

Toi kuulostaa niin siltä, kun meillä oli ne ensimmäiset 3-4kk...
Nyt on nukuttu vähän paremmin. 2-3 kertaa herätty yössä. Nyt muutama yö mennyt niin, että on herännyt vain kerran.
Meillä mennään nukkumaan 20.00. Ylös siinä 8 kieppeillä. Nyt kun kelloja siirrettiin niin ollaankin noustu 7 aikaan vaikka yöunille onkin menty "tuntia myöhemmin".

Toivottavasti Jenni90 tuo on ohimenevää. Rankkaa se on kun on itse ihan poikki... [:(]

jipiiiiiii

meillä nukuttiin viimeyönä 19.00-07.30 ja yhdellä heräämisellä kello 04.00 [8D][8D][8D][8D][8D]

Onnea Jenni90! [:)]
Meillä ei kellojen siirtämisellä tuntunut olevan vaikutusta, saman vanhan kellonajan mukaan mennään vaikka se aika on siirtynytkin [:D] Edelleen herätään se 2x. Yöllä klo 3-4 ja aamulla 6-7...

Meillä aletaan mennä yöunille jo kuuden aikaan. Perkele mitä taistelua sen jälkeen, että saa likan pysymään hereillä vielä tunnin. [:@] No muutaman illan kun jaksaa niin helpottaa.. [:)]

Meillä sama homma. Turo-Eemil olis ihan valmis menemään yöunille kuudelta ![:'(] Vaunuihin ei enään nukahda silloin, kun on niin pimiää ulkonakin jo. Väkisin eilenkin sain onneksi seittämään pidettyä hereillä. `Yrittää vaan pikkuhiljaa pidentää ja pidentää sitä unille menoa. Toisaalta se on mukavaa kuitenkin kun menee suht ajoissa nukkumaan niin on itellekkin sitä aikaa illasta[:)] mutta ei nyt siltikään aiva kuudelta tarttis[:D][:D]

meillä pari eka kuukautta poju meni nukkuun siellä 23-24 välillä...sen jälkeen yöunille on menty 19-20 välillä... kivasti jää nytte vähän omaa aikaa siihen iltaan sitten [:)] ja viimeyönä meni nukkuun 19.15 ja herättiin vasta aamu seittemältä [:)] puoli kolmen aikaan kyllä huijas että aikoo heräillä syömään...kävin lämmittämässä maidon ja kun tulin takas ni herra hornas ku viimestä päivää [:D] mutta on nyt muutenkin viimeset pari viikkoa menny yhellä syötöllä yöt...toivottavasti nyt tuo viime yö antais lupauksia siitä että aletaan pikkuhiljaa nukkua koko yö ilman väliryyppyjä [:)] 

Tietäiskö kukaan onko sellaisia unipusseja tms. jotka tulisi myös käsien päälle?
Poika tykkää selvästi nukahtaa makuupussiin kun se on käsien ympärillä, sama juttu rattaissakin missä päiväunet nukkuu, mutta eilenkin huomasin että sillä tulee siinä kuuma.

Voi olla et johtuu Just_Pam tuosta. Yleensä menee niin, et jos nukahtaa 22 aikaan, ite menee nukkumaan 22.30-23 niin herra herää silloin, sitten kun syöttää ja laittaa omaan sänkyyn takaisin kello onkin jo 24[8|] Sitten kunnes ite saa unta ja yöheräilyt niin hoh hoijakkaa.
Ei ole korvikkeseen osittain vaihtaminen auttanut, poika syö oikeesti ihan hirveesti! Eilen annoin suurimman osan pullosta ja tissistä vain lisäksi niin varmasti aika lähelle 1,5 litraa meni päivän aikana maitoa!

Jensas, mun korvaan kuulostaa siltä, että teillä kaivattais jo tuhdimpaakin tavaraa mahaan kerta tollasia määriä vetää.. mut vain siis mun mielestä [:)]

Yritän antaa soseita, mutta kun ei meinaa maistua[&o] Velliä vetäisi mutta sekin nyt melkein sama kun maito.

Mä en kiinnittäny tohon päiväuniasiaan huomiota ennenku yks äiti sano että hänen poikansa on valveilla max. 2 tuntia ja sit jonkinnäköset päikkärit. Seurasin ja huomasin että näin meilläkin menee [:D] Ainakin noin pääpiirteittäin. 

viirukhan; musta tuntuu ihan samalta!! Meillä Turo-Eemil on muutamana päivänä ottanut vain kolmet päikkärit, muuten 4-5 unetkin päivässä. Ja tuntuu, että ei paljoa jaksa olla hereillä;tunti pari, joskus kolme.

Mulle sanottiin, että kannattaa koittaa vähän päivä päivältä pitkittää niitä valveilla olo aikoja. Mutta kun toinen on niiin pieni vielä[:D][:)]

No oisin kyl onnelliin jos meilläki nukuttais päikkäreitä. Ei oo ikinä nukkunu hyvin päivällä... Nykyää herää vaunutellessakii puolen tunnin jälkee... Tänää ihme kyl nukahti uudellee, joten saldoks tuli noin tunti unta... jee... Tosin aamusin nukkuu mini päikkärit kympin aikoihi ja yöt nukkuu tooosi hyvin. Nukkumaa kasin mais, herää neljält syömää ja aamu alkaa kasilt. Nauratti ku kellojen siirtämiin ei vaikuttanu tohon aamuu mitenkää! Poika on jo piiitkän aikaa heränny tasan kasilta, ja sama uudella ajalla [:D] Tarkka poika...
Koska nukkuu päiväl niin huonost ni laitan tarkotuksel yleensä miniunille joskus ennen kuutta, auttaa sen et jaksaa illan.

Helpox käyny meillä nämä nukkumaan ruppeemiset! J kun alkaa kiukkuamaan, otan pojan sylliin ja vähän rauhotuttaan ja sit vien sänkyyn masulleen, nii männöö pari minuuttia, nii poika on unessa. Tosin ei ihan aina käy yhtä noppeesti, jos on sattunu menemään yliväsymyksen puolelle...

Jossain vaiheessa piti pitkän aikaa, välillä tunti tolkulla sylissä heilutella ja kävellä ja tehä kaikki temput! Kauhee huuto tuli, jos satuit sänkyyn laskemaan, että nukahtas siihen!

Nukkumaan on ruvettu nykyään yheksän molemmin puolin. 3-5 maissa sitten syödään, ja nyt on kellojen siirron jälkeen jaksanu nukkua 7.30 asti! Kun tässä mäntiin varmaan kuukauden päivät, että poika heräs jo klo 6!

nyt on pakko hehkuttaaa!!!

meillä viimeyönä myös nukuttiin 13 tuntia yhdellä' heräämisellä!!!! aivan ihanaa niiden kamalien öiden jälkeen[:)][:)][:)]

Hehkutan minäkin!

La-Su 22-05.30, söi, omaan sänkyyn ja 09.15 alkoi kikattelu mobilelle
Su-Ma yö 22-6.30 yhtäsoittoa
Ma-Ti yö 21.45-7.00 yhtäsoittoa ja nyt viime
Ti-Ke yö 22-08.00 yhtäsoittoa !!!

Noihin aikoihin sit aina melkein ottanu jo viereenkin, niin siinä syöny tissin ja sit yhdessä unta vielä 9-10 asti [:)][:)][:)][:)]

Alkaakohan tuo omaan huoneeseen siirtyminen pikkuhiljaa vaikuttamaan..

Takaisin