Nukkuminen

Meillä on kyllä onneks lapset nukkunut siitä 4-6kk eteen päin läpi yön. Et ei se aina oo paria vuotta se valvominen eteenpäin. Tosin lapsia on erilaisia toiset valvottaa toiset ei.. Toivotaan mahollisimman monelle hyvä unisia lapsia. Varsinki niille jotka joutuu raskaus aikana vaivojen takia valvomaan. Itseni mukaan lukien. Vessassa on pitäny alusta asti ravata ihan liian monesti..
 
Toi 1-2 vuotta valvomista on muodostunut meille vitsiksi, sillä mies on valvonut kuulemma joka yö 3 ensimmäistä vuotta. Anoppi naureskelee että jos isäänsä tulee nii valvoo yöt ja nukkuu päivät. :D Itte olen kuulemma ollut hyvä uninen ja nukkunut 4 kk eteen päin yöt. Saa nähdä millainen tästä tiukasta tulee. Toivottavasti nukkuis hyvin jo alusta.
 
Ei tässä oo mitään järkeä! Kello sois 6:30, mutta en oo vielä nukkunut silmäystäkään. Pakko vissiin nyt ihan tosissaan harkita sairaslomaa, kun jotenkin ilmeisesti stressaan töitä kun en saa arkea vasten nukuttua ja viikonloput nukun kuin tukki.

Mietin jos sellainen onnistuis, että tekisin sairaslomalla loppuun keskeneräisiä juttuja omaan tahtiin. Mut en tiedä onko se edes mahollista, kun taatusti stressaan etten ole ehtinyt perehdyttää sijaista ja toisaalta istunko kuitenkin sitten ympäripyöreetä päivää kotona läppärin ääressä...

Tuntuu luuserilta jäädä tässä vaiheessa töistä. Mutta ei tämäkään tunnu hyvältä, että lähen pää valmiiksi kipeenä töihin ja yritän jaksaa. Työ on kuitenkin sellaista, että aikavarkaat vie sen ajan mikä pitäisi käyttää perehdytykseen ja roikkuvien hoitoon, ainakin tähän asti ollut niin ja sen takia omat päivät venyy. Töiden jälkeen oon ihan finito ja illalla taas pyörin sängyssä kelaten asioita.

Vai mikä tässä on.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tai sitten en venytä päivää ja murehdin tekemättömiä töitä.
Pitääkin olla näin työhön päin kallellaan!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tsemppiä Möttönen! Koita ajatella, että uusi tärkeä työsi on huolehtia sinusta ja vauvasta. Jos ''vanha'' työsi on hyvinvointinne tiellä, on sen sitten västyttävä:) Itselläkin on töissä ihan lusmu olo, kun joudun välillä vain istumaan ja lepäämään, vaikka normaalisti paahdan koko vuoron menemään täysillä. En myöskään voi nostella juurikaan mitään, joten joudun pyytää muita tekemään asioita puolestani. Tähän oli todella vaikea tottua, mutta kun pitää vauvelin ja sen hyvinvoinnin ykkösenä, niin on helpompaa sanoa ei ylitöille ja rankoille jutuille!
 
Itsellä nukkuminen meni huonoksi jo lokakuussa. Sinnittelin töissä jouluun asti, mutta kun kroppa oli väsynyt alkoi tulla kovia supistuksia ja mut määrättiin sitten lepoon. Yritin vielä tammikuussa tehdä töitä, mutta kolmen päivän jälkeen totesivat töissä ja lääkärissä, että nyt on parempi vain jäädä pois. Oli todella surkea olo, kun piti kuukautta ennen äippälomaa aloittaa sairasloma... mutta nyt kun olen ollut kotona muutaman viikon ja olen täälläkin aivan zombie, olen tajunnut, ettei töissäolemisessa olisi ollut mitään järkeä. Varmaan riippuu siitäkin, millaista työtä tekee. Itse olen opettaja, eikä seisomatyö (-> supistuksia) ja valvotut yöt (opetus vähemmän johdonmukaista + pinna kireällä) todellakaan olisi olleet hyväksi enää. Valvon vieläkin, eikä mulla ole minkäänlaista vuorokausirytmiä jäljellä. Yritin pakottaa itseni nousemaan ja touhuamaan päivisin niin, että uni tulisi, mutta ei se unettomuus parantunut yhtään. Äippäpolilla tarjottiin jo unilääkkeitäkin, kun verenpaine on koholla (varmaan valvomisesta), mutta yritän vielä selvitä ilman....
 
Mä olen asettanut itselleni rajan, että hiihtoloman alkuun pitää sinnitellä töissä (ope myös). Siitä on sitten hyvä liukua pikkasen yli viikon saikulla äippälomille. Mutta kyllä nää vikat viikot on tuntuneet tuskalta, juurikin väsymyksen takia, kun yöt alkavat menemään enempi valvoessa.

Nyt lasken päiviä ja oikeastaan opetettavia tunteja, kunnes saa jäädä kotiin lepäämään. Saikun aikana ehtii vielä korjaamaan vikat kokeet ja sitten voikin aloittaa vauvan valmistelut, meillä kun ei ole yhtään mitään tehtynä!
 
Otin asian esille töissä ja nyt yritetään parin keinoin saada mun aivoja kanavoitua toiseen suuntaan ja helpottaa työn kuormaa. Katsotaan miten kauan kestää, että luovun oman tonttini ohjaksista :) Tää on vaan itestäni kiinni, että höllään. Jospa se sit tulis unikin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä ajattelin joulukuussa, että kun tammikuun puolelle selviän, lähihoitaja vanhustyössä. No tein minä joulun pyhät hampaat irvessä lisien takiapa tietenkin. Syksyn saikkuilu ja osasairaspäiväraha tuntuivat sen verran pussissa. No olin minä vissiin reilun viikon ja jopa 6 vuoroa kokoaikatyössä, kun joulun jälkeen oli pakko soittaa neuvolaan, että mä en pysty. Aattelin, että olisin tammikuussa vielä töitä yrittänyt, mutta höpöhöpö. Tässä sitä äippälomaa nyt sitten saikulla ootetaan. Ja silläkään en olisi viime vuoden puolella saikulla enää halunnut olla, kun sairaspäiviä oli jo niin paljon, että sain vain 2/3 palkasta. No kaikkea ei toki voi mitata rahassa.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on jälleen liuta unettomia öitä takana... mikä hitto siinä on, että ne kipeimmät supistukset tulee aina öisin! Muutenkin on jo vaikea maata kun mikään asento ei oo hyvä. Koko ajan sattuu johonkin. Ja kyljen kääntämisestä ei voi edes puhua... Argh. Pitää varmaan nukkua sohvalla istualleen :D tosin sekin sattuu.
 
Jotenki rentoutuu kumminki yöllä enempi ku päivällä siks öisin supistaa ja monesti se lähtö synnärille tulee yöllä..
 
Auts, nyt alkaa täälläkin unet huonota :grumpy: Alavatsalla on hermosärkyä, kyljen kääntäminen herättää joka kerta, lonkkia kolottaa ja vatsaa nippailee.... Alkaa kyytiläinen olla jo niin iso että liikkuminen sängyssä tukalaa ja lonkat painuu herkästi.... uh....
 
Täälä nukuttu kans nyt tosi huonosti. Aina kääntyessä herää. Sattuu. Pissille 3-4 krt ja kaikenlisäks kissa vauva tulee kiehnäämään ja herättelee parin tunnin välein. Väsyttää tajuttomasti.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Täällä taas on alkanut vauvan yöelämä. Aikasemmin neiti tyyty pari kertaa herättämään yössä. Nyt valvon pitkiä pätkiä joka yö kun on kunnon bileet käynnissä. Potkii niin kivuliaasti kylkiin ja kylkiluihin, ettei siinä voi muuta kuin maata valveilla ja odotella liikuntakohtauksen loppua. Pissalla pitää myös käydä ja herään monta kertaa yössä juomaan. Kuumia aaltoja on myös kovin paljon yöllä ja tuollainen lämpöpatteri mies kyljessä ei auta asiaa! Enää kolme työpäivää niin alkaa äippäloma! Voin tuhota uniryhtmini jo valmiiksi ja nukkua milloin sattuu:D Tulee sitten rutiinina vauvan synnyttyä!
 
Voi ei, mikä yö takana!:coffee en oo vielä kertaakaan "nukkunu" näin huonosti! Kummallakaan kyljellä ei onnistu ja selällä ahistaa... kauheeta ähisemistä jatkuva kääntyily...pari tuntia sai nyt aamusta nukuttua. Päikkäreitä en uskalla ottaa, ettei tuu samanlaista yötä:confused3
 
Täällä tooosi huonosti nukuttu yö, olo on kun zombilla. Menin vasta joskus 4 aikaan nukkumaan, kun piti valvoa kisun heräämistä nukutuksesta. Oli tosin jo 1 aikaan hereillä, mutta aika pöpperöinen. Noo sängyssä sitte pyörisin ja pyörisin, mikään asento ei ollu hyvä. Kattelin kelloa viä 5 aikaan ja 6.30 ponkasin ylös kun miehen kello soi. Parin tunnin päikkärit otin, mutta olo on aika tokkurainen.
 
Nodde, yritin pari viikkoa sitten tota, etten nukkunut päikkäreitä, että tulis uni yöllä. Eihän se uni tullut yhtään helpommin ja seuraavana päivänä olo oli vielä kuollempi. Totesin, ettei minulla toimi tuo taktiikka enää. Nukun siis silloin kun on väsy vaikka se onkin tosi tylsää.
 
Huuh, viimeyö oli taas aikamoista tuskaa kun flunssa nivel ja lihaskipuineen pakkas päälle. Heräsin x 3 lakanat likomäriksi hikoiltuna ja vauva oli jotenkin ihan mutkalla ja painoi kaikkea mahdollista ja mylläsi mahassa :meh:

Viimeyön pelastus oli ottaa kaikki vaatteet yökkäriä myöden pois - paljas pehva ja hartiat liukuu lakanaavasten paljon liukkaammin eikä kyljenvaihto tee niin kipeää :happy: Kokeilin joskus alkuun satiinisia yökkäreitä mutta ne hiosti vietävästi, puuvillasatiini ei sitten taas niin liukasta olekkaan mutta aluslakanana on kuitenkin liukkaampi kuin peruspuuvilla joka melko karheaa.

En tiedä oisko apua liukulakanasta joka tulee lantion ja hartioiden leveydelle mutta ainakaan meidän jenkkisänkyyn ei sellasta saa koska yksi iso petari molemmilla - ei saa käännettyä liepeitä niin ettei rullaudu pyöriessä myttyyn.

Eli täältä liputusta nakuilulle - kokeilkaa :hello2
 
Mä olen ottanut sen linjan, että nukun silloin kun nukuttaa. Välillä nukun päikkäreitä, mutta enimmäkseen en. Yöt on menneet tosi hyvin, olen herännyt vain kerran tai kaksi vessaan. Nyt on pari yötä olleet sellaisia, että herään keskellä yötä ja nukahtaminen on ollut vaikeampaa vessareissun jälkeen. Tällaisina öinä nukun sitten aamulla pidempään, jos on nukuttanut. Koska odotan ensimmäistä ja olen jo lomalla niin helppoa tämä silloin on eikä ole väsynyt olo.
 
Nakuna minäki nukun:dance008 oon ollu ihmeen pirtee tänää ja kiertelin kauppojaki melkee 2h... saa nähä tuleeko illalla uni, jos jatkuu tommonen öinen hyörintäpyörintä ni tietty alan nukkua aina ku pystyy:thumright
 
Takaisin
Top