Nukkuminen

Oli se kiva ku eilen päivitin et nukun ni hyvin, ja nyt ihan kauhee yö takana..
Söin kai liikaa illalla ni vatsa oli kipee, tuntu että mikään asento ei ole hyvä (pääasiassa asennot tällä hetkellä vasen/oikea kylki..). Ja mies oli viime viikon kauheassa flunssassa ja se tuntuu tarttuneen nyt minuun. Ääätsiuuu, köh, köh, niisk.
Että sillee.
 
Olen ollut niin onnellinen siitä, että olen tähän asti saanut nukkua yöni rauhassa. No kaksi viime yötä ovat sitten menneet vähän huonommin. Toissayönä heräsin 4.30 ja tunsin oloni jotenkin ihan virkeäksi, vaikka kuitenkin väsytti. Vasta joskus parin tunnin päästä nukahdin uudestaan. Viime yönä vauva herätti minut kolmen jälkeen potkimalla kylkiluitani tosi lujaa. Tämän jälkeen en sitten millään saanut unta. Pyörin sängyssä puoli seitsemään asti, kunnes mieheni noustessa nousin syömään aamupalaa. Seitsemän jälkeen menin sitten uudestaan nukkumaan ja nukuinkin pari tuntia. Onneksi ei ollut aikaista herätystä aamuna!

En oikein ymmärrä mistä nämä univaikeudet ovat johtuneet. Minulla ei ole ollut kipuja, kramppeja, epämukavaa oloa, vessahätää, vaikeuksia löytää hyvää asentoa tai mitään sellaista, eikä vauvakaan sitten enää potkiskellut niin kovasti. Herätessä on vain tuntunut, että ei millään saa unen päästä kiinni, . Olisi varmaan pitänyt nousta ja mennä vaikka sohvalle lukemaan, mutta luulin koko ajan, että kyllä minä varmaan kohta nukahdan.

No tässä on nyt vasta ollut kaksi vaikeampaa yötä, joten toivotaan, että Nukkumatti löytää jälleen luokseni jatkossa. Tuntuu vain niin oudolta, kun olen aikaisemmin aina nukkunut yöni niin hyvin.
 
Joo, mullaki huonot yöt jatkuu. Oma syynsä flunssalla mut jotenki tuntuu et vatsan kans alkaa olla tukalampaa, vaikkei se mikään iso olekaan vielä.. Huoh. Millastahan tulee olemaan seuraavat pari kuukautta..
 
rondine, minulla on välillä samaa. Heräilen yöllä ilman mitään syytä tai jostain pienestä eikä uni vaan enää tule. Päivällä kumminkin nukuttaa ihan kauheasti. Tuntuu, että koko vuorokausi pitäisi nukkua parin tunnin pätkissä. Varmaan jotenkin harjoittelen vauvan unirytmiä!
 
Joo varmaan tämä(kin) johtuu joistain hormoneista. Olen kuullut, että samat hormonit, jotka sitten imetysaikana auttavat heräilemään öisin, alkavat jo nyt loppuraskaudesta vaikuttaa nukkumiseen.
 
Mulla taas nukkuminen onnistuu hyvin, kun ei vaan pissittäs koko ajan :) Käyn kolme kertaa yössä vessassa ja samalla tulee juotua aina lasillinen vettä. Sen verran hyväuninen olen, että olen monesti nukahtanut pöntölle kesken toimituksen :p Tämän lisäksi herään n. viisi-kuusi kertaa yössä, mutta nukahdan kyllä samantien uudelleen...
 
Täällä nukutaan tällä hetkellä ihan ok, mitä nyt herrään joka käännähdyksellä
Nyt on tainnu vauvaki pyörähtää ympäri ku oikea kylki kippeytyy niin potkimisesta.. Alkaa ollee nukkuma-asennot vähissä. Minä joka normaalisti nukahdan parhaiten mahallaan niin tässä ollu vähän opettelua nämä kuukaudet :D
Tännään lähti viimeset 10 viikkoa laskettuun aikaan :)
 
Äääh ei jaksa :sad001 en muista koska olisin viimeks nukkunut hyvin. Viimeset kaks yötä on olleet ihan tuskaa lonkkien ja supistusten takia. Yöllä tuli ihan itku kun supisti niin kovaa.. Oon elänyt ihan horroksessa jo monta kuukautta, eikä tää taida ainakaan helpottaa ennen huhtikuuta. Luulen, että vauvan yöheräilyt ei tunnu missään tän jälkeen :D
 
Mulla kans nukkuminen muuttunut, tähän asti olen kyllä nukkunut vallan mainiosti, mutta nyt viimeiset pari viikkoa lantio ja liitokset on alkaneet huutaa hoosiannaa aina kun yrittää lähtä nukkuessa kääntymään kyljeltä toiselle ja herään taatusti joka kerta. Selällään olemisesta tulee ahdistava olo, eli vauva tosiaan painaa niitä verisuonia, joten herään myös siihen, jos olen jäänyt selälleen nukkumaan. Plus, että saan käydä vessassa vähintään sen kerran yössä, vaikka kuinka yrittää tyhjentää rakon ja olla juomatta juuri ennen nukkumaan menoa. Kohtuulliset unet saan kuitenkin vielä nukuttua, mutta saa nähdä jatkuuko näin loppuun asti vai huononeeko tää tilanne...
 
Mietin juuri tänään, että milloin olisin nukkunut koko yön heräämättä putkeen ja tuntenut itteni virkeäksi ja pirteäksi aamulla ilman takaraivossa jomottavaa väsymystä. En tiedä vastausta. Sitten siirryin miettimään, että tämä saisi jo loppua ja haluan nukkua kunnolla. Sitten siirryin ajattelemaan, että tosiaan tässä on vauva tuloillaan, joka ei varmaan anna pariin ekaan vuoteen minun nukkua kunnolla öitäni ja valitan jo parista kuukaudesta:D Ei varmaan ole näin yksi oikoista todellisuudessa, mutta alkoi vain naurattamaan omat ajatusketjut. Ihan kuin kaikki tämä raskauden epämukavuus olisi yhdessä hetkessä synnytyksen jälkeen ohi ja elämä olisi autuasta ruusuilla tanssimista sen jälkeen! Ehkäpä elämässä on silti niitä hyviä ja huonoja hetkiä, vaikka onkin vauva (etenkin kun on vauva):rolleyes:
 
Voin kyllä sanoa, että odotan itsekin tämän tuskan ja tukaluuden loppumista. Vaikka valvomiset jatkuu ja tilalle tulee kaikkea muutakin huolta, niin kyllä se olo vaan ihanan kevyeltä tuntui synnytyksen jälkeen. Huolimatta kaikesta jälkivuodosta, sektiohaavan kivuista, valvomisesta ja paniikista vauvan suhteen... Kaikille raskaana oleminen ei vaan sovi ;-)
 
Väsyttää. kyljen kääntäminen yöllä käy kohta urheilusuorituksesta. Vessassa saa ravata, välillä pakottaa jalkoja ym kivaa. Aikaansaaminen on vaikeeta. Kyllä se siitä, kun rupeaa tekemään, kunhan sais alotettua. Ulkona saattaa mennä koiran kanssa huomaamatta pari tuntia, joku lyhyt hidas aikaavievä lenkki ja sen päälle leikkiä ja vapaana riehumista. Nytpä sitä saa taas sitten pitää sohvaa paikoillaan.
 
Mulla ei vieläkään vessassa ravaamista, mutta kyljen vaihtaminen on kyllä tukalaa. Viime yönä oikein vihloi kun käänsin, lisäksi vauva oli aivan selvästi asettunut toiselle puolelle ja kesti hetken ennen kuin se sopeutui kyljenvaihtoon. Ihme vaivoja! Huvittaa kun näitä yrittää selittää miehelle :D
 
Täällä pikkunen uhmaa painovoimaa ja on juuri siinä kohdassa kuin haluaa. Yritän aina maanitella pikkuista menemään minulle mukavaan kohtaan kevyesti painamalla, mutta äipän toiveita ei toteuteta... Yritän siis kyljen vaihtamisen sijaan vaihtaa samalla kyljellä painopistettä hieman. Näiden hankaluuksien takia sitä kylkeä ei vaihdeta noin vain eikä tosiaan nukkuen.

Vähän olin miettinyt, että voisi pyöräyttää seuraavan heti tämän perään, mutta tämä raskaana oleminen ei ole mitään suurta herkkua. Saa nähdä!
 
Ei oo meillä naisilla helppoa ei!:dead:

Plussauksestahan asti ei oo täysinäistä yötä nukkunut, mutta hormoneilla jaksanut.

Nykyään on sitten uni vieläkin vähäisempää, just kun vihdoin löytää mukavan asennon selkäkivun ja muun raskaan olon ja oksennuskurkussa olon takia niin pitää nousta wc:seen, herään noin 4-7 krt yössä wc:seen(ihanaa) Sitten kun ei voi nukkua kun kyljillään, mielummin oik kyljellä, sitten vauva on aktiivinen just yöllä, hänen lempiliikkeensä on paukuttaa kummallekkin puolille kylkiä samaan aikaan ja potkia sinne virtsarakkoon tietty.. :smiley-bounce013

Mies kun yleensä pitää kättä mun kyljellä/vatsalla ja tuntee liikkeet niin naureskelee vain itsekseen ja sanoo ivallisestiettä hyvää yötä vain teille ja alkaa kuorsata vieressä, mikä idiootti! Tekis mieli välillä ottaa paistinpannu viereen miehen tyhmien väläytysten takia...:smiley-angry007 Noo oonkin sanonut että sitten seuraavat 9 kk saa hän luvan valvoa :finger002 ja jos ei jostain syystä herään laitan vauvan kakkavaippoineen sen naaman päälle, eiköhän herää sitten :taunt005

Yön väsyneinä hetkinä hereillä ollessa sitä tulee pohdittua vaikka mitä...(ja niitä hetkiähän riittää)
 
Tittidii ja titityy. Olo on kuin lauantai aamuyönä viinipullon juoneena ja tuntitolkulla joranneena :D En kestä.
Viimeyön unet jäi taas bout puoleen tuntiin muutaman minuutin pätkissä, kiitos helvetillisten supistusten. Ei ollut enää mitään pientä kipuilua kun sattui aivan perkeleesti, itku tuli pariin otteeseen. Plaah. Asiaa ei helpota nää järkyttävät lonkka ja selkäkivut, jotka itsessään saa jo kyynelkanavat aukeemaan kun yrittää liikkua. Ja lääkärille on ihan turha avautua, aina tulee sama "Lämmitä kaurapussi ja ota panadolia". Työntäkööt panadolinsa sanonko minne, kun ei auta niin ei auta. Miten hitossa tätä pitäisi vielä reilu 2kk jaksaa....
 
On kyllä harvinaisen typerä lääkäri. kokeile.päästä jollekin toiselle? tai soita synnärille, että mitä tehhään?
 
Mäkin hakisin apua jo jostain muualta, esim. sieltä synnäriltä!
 
Olin aamuyöllä jo soittamassa synnärille, mutta maltoin vielä mieleni ja sitten aamua kohden supparitkin taas rauhoittui. Koko ajan supistelee, mutta nää ei sentään oo kipeitä. Ei kyllä jaksais enää yhtään tollasta yötä :sad001
 
Viikon ajan olen nukkunut hyvin ja yhtäjaksoisesti, mutta viime yö oli tuskaa. Selällään olosta tuli tukala olo, oikealla kyljellä ollessa nivuseen alkoi pistämään ja oikeaan kylkeen vihlasi todella kovaa kun käännyin vasemmalla kyljelle. Aamulla tokaisin miehelle että nauttii vielä yöunistaan kun pystyy, parin kk päästä ne on mennyttä seuraavaksi 1-2 vuodeksi.
 
Takaisin
Top