Nukkuminen

Suski.81

Sukkela juttelija
Syyskuiset 2021
En tiä onkohan tästä ollu jossain ketjussa jo puhetta, en muistais ainakaan..
Mutta onko teillä ihan normaalit yöt takana?
Mulla jo kolmas yö tällä viikolla kun herään neljän aikaan vessaan ja sitten ei tulekaan uni enää. Pyörin ja hyörin, ja 30 min ennen ku mies nousee - ja itse hetki sen jälkeen - nukahdan. Eli hetkeksi.
Nytkin olo on kuin krapulaisella, enkä yhtään kaipais sellaista, ainakaan tänään ku on poikkeuksellisesti pidempi työpäivä.. Krooh.
 
Kyllä täällä on muitakin, et ole yksin:) itsellä iltasin vaikee löytää hyvä asento ja saada unen päästä kiinni. Aina pissattaa klo. 3-4 ja sitte en meinaa saada enää unta.... aamusin oon jo jalkeilla ennen klo.8. Olen itse seurannut ketjua "yökukkumiskeskustelua":wink
 
Joo, oon mäki lukenut sitä ketjua, mutta en yöllä ota kännykkää käteen tai tee muutakaan kuin yritän nukkua.. Vaakataso ja silmät kiinni oleminen on kuitenkin enemmän lepoa kuin touhuaminen..
Herätin sit viime yönä miehenki.. Seki pyöri ja hyöri, mut nukahti kyl sit ennen mua.
 
Mulla on joku tottumus tullu et herään siinä 3-5 välillä ja pyörin vaan sängyssä. Aijemmin siihen aikoihin heräsin vessahätään ja käynnin jälkeen sain taas unta. Nyt vaikkei oliskaan vessahätä niin kuitenki aina herään samoihin aikoihin ja pyörin jne.. Ja vessassa käymisen jälkeen saan taas unta vaikkei ollutkaan hätä :D
Muuten nukun yöni kyllä aika hyvin ja sikeästi.
 
Täällä myös yks, joka herää 3-5 välillä. Toisinaan vessahtään, toisinaan ihan muuten vaan eikä uni meinaa tulla millään uudelleen. Ihana sit ku kello soi kuudelta tai vähä ennen :/
Unia oon alkanu näkeen myös tosi paljon ja tuntuu ettei sit oo nukkunu niin hyviä unia, ku on touhunnu unissaan kovasti. Väsyttää sit koko päivän :sad001 Myös jos on valvonu myöhempään ku tavallisesti ni seuraavana päivänä olo on ku rapulaisella. Meen yleensä kymmeneltä nukkuun et jaksan päivän töissä :D
 
Päivällä nukuttais ihan hirveesti ja oon kyllä ruvennu vapaapäivinä nukkumaan 2-3h sohvalla. Työpäivän jälkeen en osaa nukkua päikkäreitä, enkä ennen iltavuoroa....
 
Mä en oo nukkunut lähes ollenkaan kahteen kuukauteen :D oon ollut viimisen kuukauden aivan zombi... jos jatkuvat säryt ei pidä hereillä, niin pissahätä herättää varmasti. Yhtenä yönä sain nukuttua 6h putkeen, voi että kun tuntu hyvältä. Ihan inhottaa mennä illalla sänkyyn, kun selkä ja lonkat särkee maatessa niin pirusti.
 
Mä voisin nukkua vaikka kuinka kauan. Käyn kyllä yöllä vessassa, joskus useastikin, mutta nukahdan aina heti uudestaan. Tällä viikolla on ollut aivan kauheaa herätä aamuisin. Vaikka olisin nukkunut 9 tuntia niin väsyttää aivan kamalasti. Aivan hirvittää, että miten mä sitten pärjään vauvan yöherätysten kanssa. :eek: Mutta luulen kyllä, että tämä tän viikkoinen väsymys johtuu ihan raskaudesta, joten enköhän saa uutta energiaa sitten vauvan synnyttyä.
 
Mä kyllä saan nukuttua, mutta heräilen vähintään kerran tai kaksi yössä (yleensä 5-6 kertaa), käymään vessassa, juomassa, kissan pitämiin ääniin, miehen liikkumiseen sängyssä yms. Ja vaikka nukkuisin kuinka pitkään olo on vieläkin väsynyt herätessä. Usein joudun nukkumaan monet päikkärit, että silmät pysyisi auki. Töissä käyminen alkaa olla monin puoli hyvin raskasta:sad001
 
Mä oon ollu ihmeen virkee tänään töissä, kellohan on jo puol 3..
Ennen raskautta mä laitoin silmät kiinni illalla ja heräsin kelloon aamulla - aina.
Raskauden alkupuoli heräsin kerran max 2 yössä pissalle ja sit takas sänkyyn, ja nukahdin heti.
Nyt näyttää siltä et tää aamuyöllä herääminen ja valvominen on meidän yhteinen juttu, toisaalta ihana tietää et muut kokee samaa, mut toisaalta sanoisin et voi meitä raukkoja.
Oon miettiny et mikä herättää; lehdenjakaja vai alkaako baby pitää bileitä, mut ku en o tietonen mistään äänistä enkä vauvasta yöllä, ni vaikee sanoa.. Kestettävä vaan on.
 
Täällä on nahkayksiössä välillä sellaiset bileet kahteen asti yöllä, ettei puhettakaan nukkumisesta. Kiva herätä aamuvuoroon. Samoin kun pitkälleen menee, saa tunnin ajan ravata vessassa vähintään 4 kertaa, ehkä kerran aamupuolella yötä ja taivas, että kroppa on kuiva aamulla herätessä.
 
Mä oon ollut aina huono nukahtamaan. Joskus oli sellainen firstbeat-sykemittaus 3 PV putkeen niin sillon näky, että illalla nukkumaan rauhoittuessa syke löi sängyssä melkein sataa. Eli vireystila mulla tuntuu lähinnä nousevan siinä vaiheessa kun pitäisi ruveta nukkumaan. Nyt vaivaa vielä toi jatkuva vessassa ravaaminen ja kun ei malta olla kuulostelematta kohdusta tulevia liikkeitä. Eikä tietenkään viiti mitään nukahtamislääkkeitä käyttää. Nyt valvonkin joka ilta vähintään puoleen yöhön - yhteen, joskus yli kolmeenkin. Sitten nukun autuaasti pitkälle aamuun. Onneks on ollu nyt töissä myöhäsempiä vuoroja, joten ei oo väsymys alkanut liiaksi painaa.

Mies sitten puolestaan herää aamuyöstä ja valvoo kaks-kolmekin tuntia tai herää muuten viideltä tms. eikä saa enää unta. Naurettiinkin, että taidetaan harjoitella valvomisvuoroja valmiiksi :P
 
Hups lähti liian aikaisin tuo :confused:
Siis nukahtamisessa ei ongelmia, mutta väsymys aivan älytön vaikka kuinka paljon nukkuisi... Ja töissä alkaa vähän rankkaa olemaan kun kuitenkin aivoja pitäis jonkun verran käyttää o_O
On tosiaan odoteltu sitä energistä vaihetta, mutta ei näy eikä kuulu.. :oops:
 
:)Samaa vaivaa täälläkin, illalla ei millään meinaa tulla uni ja 3-4 välillä pitää nousta vessaan ja juomaan vettä. En tosin ole täysiä öitä nukkunut yli neljään vuoteen. Esikoinen synty elokuussa 2010 ja nyt siis neljäs tulossa. Herään pieneenkin äännähdykseen joka lasten huoneesta kuuluu. Tähän valvomiseen on jo niin tottunut ja en onneks päivisin ole juurikaan väsynyt
 
Vau sain nukuttua kohtalaisen hyvin:hello2 illalla katoin viimesen kerran kelloa vähä yli 12. Kerran kävin pissalla, en ees kattonu kelloa ja nyt heräsin pikkusen biletykseen puol 7.
 
Mulla sama juttu, nukahdin kyllä 22.30 aikaan - muistaakseni, ja heräsin vasta 5.45 :) mut sen jälkeen en sit kyl enää nukkunu, mut ihan hyvä yöhän tuosta loppujen lopuksi tuli.
Viikonloppuna tietty vedän 10h putkeen.. Ku vois kerranki vaikka päivällä torkahdella. Mut eihän se ny sillee toimis..
 
Täälläkin uniongelmia. Mennään yleensä nukkumaan siinä 22-23. Yleensä herään siinä klo. 3-5 välillä vessaan ja sen jälkeen en meinaa saada unta enää. Päivällä taas nukuttaa ihan hirveesti. Neuvolassa sanottiin et kannattaa nukkua aina sillon kun nukuttaa ja on mahdollista nukkua.
 
Mulla oli viime viikko vaikeaa nukkumisen kans, mut nyt en herää enää edes vessaan yöllä.. Jopas vaihtelevaa. Mua ei haittaa mikään kunhan saan nukkua putkeen edes sen 5 tuntia, ja sit torkun loput. Silläki jaksaa.
 
Takaisin
Top