Nukkuminen

Mulla on akupunktio alkanut auttamaan ja viimeyönä sain oikeasti jopa nukuttua muutaman tunnin putkeen! Ai että mikä fiilis :) Jospas tänä yönä olis yhtä hyvät unet. MiniMe kyllä pyörii ja monottaa siihen malliin etten ihan heti unille pääse :D
 
Tyypillistä.. Taas arjen vastainen yö ja missä uni! Tipotiessään ja päässä vaan pyörii tehtävälistaa duuniin. Ärsyttäääää!! Ja aamulla taatusti väsyttää!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sinneppä loppui taas mun unet... Ärh! Rssittavaa! Väsyttää mutta ei vaan saa nukshdettua! Ja tää on joka kerta tällasta kun joutuu heräämään pissalle tähän aikaan :sad001:smiley-angry017:greet008:signs017:glasses7:lurk
 
Mulla on sama ongelma tosin saattaapi jo kolmen aikoja alkaa et ei tuu uni ja muksut sit herää seiskalta ja pakko nousta.. Ja alku yöstä on käytävä viis kertaa ainakin vessassa ennen ko nukahtaa.. Ei kiva..
 
Johan tuossa nukkuikin 2 yötä lähes mallikkaasti niin kärsii seuraavat yöt kupata. 2 ytöä menny pyöriessä js vessassa ravatessa ja valvoessa ja just nyt tuntuu, että oon ihan loppu tähän valvomiseen.
 
Hauska kun mä alotin tän ketjun, kun oli muutama huonosti nukuttu yö takana. Mutta melkeinpä niiden öiden jälkeen olen nukkunut todella hyvin.. Vuodenvaihteen jälkeen en ole käynyt edes läheskään joka yö vessassa, vaikka syödään suht myöhään ja juon kuitenkin sen 0,4lt vettä aina ruoan kanssa..
Nytkin la-su yönä tuli vedettyä vajaa 11h unta.. 21.30 aikaan nukkuun, kolmen aikaan kävin vessassa ja sit heräsin jotain 8.30 aamulla..
Saas nähdä kuinka pitkään tällanen jatkuu. Viime yönä nukuin kyl levottomammin, en käynyt vessassa ku kerran mutta jotenkin vaan pyörin ja hyörin koko yön sen jälkeen.. Onneksi on viiminen työviikko edessä ni sit voi nukkua miten vaan ja millon vaan, periaatteessa.. :)
 
Mun piti hakea magnesiumia vkl apteekista ja nyt kahden tabletin jälkeen ei ainakaan toistaiseksi ole oireita ollut. Mulla alko vaivaan niin noi öiset jalkkrampit ja suonenvedot, et oli pakko jo hakea apua niihin, edellisessäkin raskaudessa niitä oli, mut ne oli niin harvoin ja niin pieniä, et sillon en syöny lisämagnesiumia. Vessareissut on onneksi taas vähän vähentyneet eli ihan kohtuudella saa nukuttua, vaikka esikoinen herääkin joka aamu 6-7 välillä.
 
Mullaki ollu kramppeja, mut mies sano et yritetään ensin muuten ku tableteilla. Kattelin sit netistä et mikäs auttas, ni aloin syömään sellasta sekotusta missä on auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja mantelirouhetta. Siis muutama teelusikallinen päivässä (on muuten hyvän makustaki..). Ni sen jälkeen ei ole ollut yhtään kramppeja..
 
Mää heräsin neljän aikaan vessaan ja sitte pyörittiinkin siihe seiskaan saakka :sad001 esikoinen nukkui pitkään, nousi vasta kahdeksalta. Nyt ollaankin sitten silmät ristissä :confused:

Mulla on näitä huonoja öitä ollu joulukuusta saakka o_O alkaa olla jo vähä poikki..
 
Mullaki ollu kramppeja, mut mies sano et yritetään ensin muuten ku tableteilla. Kattelin sit netistä et mikäs auttas, ni aloin syömään sellasta sekotusta missä on auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja mantelirouhetta. Siis muutama teelusikallinen päivässä (on muuten hyvän makustaki..). Ni sen jälkeen ei ole ollut yhtään kramppeja..

Joo mäkin pärjäsin edellisessä raskaudessa sillä mitä sain ruokavaliosta, kun lisäsin tarkotuksella niitä ruoka-aineita, joissa sitä magneesiumia oli. Mut nyt nää krampit on ollu niin voimakkaita, et hain suosiolla ihan tabletteja.
 
Jos taas nostais tätä..

Meni kyl viime yö niin kyljen vaihteluksi että.. Sillee vaan erikoista ku jos ennen (tapahtunu ehkä 2 kertaa..) oon valvonu melkein koko yön ni oon ihan vihanen, ärtynyt, sekasin.. Mutta nyt. On vaan sellanen olo et joo, en nukkunut, mut se siitä. Hormonit varmaan vaikuttaa tms, et ei tunnu 'niin pahalta'.
Ja tuli kyl miehelle todettua ku lähti töihin, että tässä ainaki yksi hyvä syy äitiyslomaan.. Nukun sit päivällä jos siltä tuntuu.
Mulla ois kyl ollu yks meno kymmeneltä, mut öö, voi olla etten jaksa.
 
Sama vika rahikaisella.. ollut saikulla jo jonkun aikaa ja on kyllä tarpeen. Järjetön tuo kipu lonkissa! Ei vaan pysty kauan olemaan samalla kyljellä vaikka miten vuorais sängyn tyynyillä. Väsyttää armottomasti. Tänään pitää hiukan jeesata työjutuissa, mut onneks hoituu kotoa käsin niin saa nukkua pitkin päivää jos siltä tuntuu.
 
Mää oon nukkunut nyt muutaman yön todella hyvin, vaikkakin se unenpäästä kiinni saaminen kestää normaalia pidempään (nyt kun kirjoitin tän niin ens yönä en sit vissiin nuku). En tiiä sit et onko mun hormoonivarasto ehtynyt, kun tullu nukuttua huonosti rv 26 lähtien.... Et jos nyt tankkais varastoja. Tosin täällä flunssa nostaa jälleen päätään et saas nährä mitenkä käypi...
 
Oli kyllä ihan ihmeellinen yö! Nukuin 6h putkeen!! Heräsin täsmälleen samasta asennosta kuin mihin olin nukahtanutkin. Syynä saattoi olla, että toinen käteni oli miehen pään alla ''loukussa''. Normaalisti 6h olisi vähän, mutta nyt olen selvästi nukkunut ihanan syvää unta, niin ei oikein edes väsytä!:smiley-bounce012
 
Huono yö takana:dead: vauva oli kyllä rauhassa, mutta mikään asento ei ollu hyvä ja oli kuuma/kylmä koko ajan... onneks ei oo mitään ohjelmaa tälle päivälle:coffee
huomenna lääkäriin ja pääsee näkee pienokaisen:love2 saa tietää vähä arviota painosta ja onko tapahtunu jo kypsymistä:happy112
 
Täällä ei myöskään oo edelleenkää nukuttu.. ipana oli kyllä ihan iisisti, mutta jumalavita noi lonkat ja supistukset. Itku tuli kun yritti kääntää kylkeä. Torstaina on neuvola nii täytyy kysyä, josko tädillä olis ideoita... turha toivo :D "ota paracetamol!"
 
Joo. Ohjeet on vaan tue tyynyillä, jos ei auta ota kipulääkettä. Sitten ne myös muistuttaa joka kerta, että pitää nukkua silloin kuin vain voi. Ei ole mitään ässiä hihassa:sad001

Terkkarissa kyllä yksi mummo jaksoi varmaan vartin jakaa tietouttaan, että illalla juotu Ricola god night tea kuulemma takaa parhaat unet ikinä!:wink:grin Valitteli, että joku tulee aina häiritsemään hänen uniaan päivällä, kun hän voisi nukkua vuorokauden ympäri:grin
 
Mä oon niin epätoivonen, et lähen kohta metsästää ton mummelin teetä! Ah, omistaapa tuollaset unenlahjat...
 
Vedin sit 2h päikkärit. Ihan sekanen olo.. Huoh.
Siis vaikka valvoin viime yön, en ees käyny vessassa ollenkaan.. En tiä yhtään mistä johtu.
Normaalisti onneksi nukun hyvin...
 
Mä en päikkäreiltä oo uskaltanut nukkua ku kostautuu sit illalla ja uni tulee entistä vaikeammin.. Mut lepäilly sit kun kuopusta nukuttanu päikkäreille..
 
Takaisin
Top