Nukkuminen

Mää herään monta kertaa yössä siihen, että suu on ihan rutikuiva :p ja pissalle toki. Muutenkaan ei väsytä enää samanlailla kun alussa. Viikkoja 25
 
Mä oon nyt tehny niin et ku herään noin 5 tunnin nukkumisen jälkeen (joka yö) vessaan ja sen jälkeen ku palaan sänkyyn ni laitan tyynyn jalkojen väliin. Toimii mulla, nukahdan aina. En sekunnissa mut enpä ainakaan 2-3 tunniksi jää pyörimään.
 
Mä en kestä. Onko liikaa pyydetty saada edes yhtenä yönä nukuttua :sad001 Sattuu ja särkee niin hitosti, ettei saa unta kun mikään asento ei tunnu hyvältä. Neuvolastakin irtoo aina samat hyvät neuvot: Nuku silloin kun pystyt. Siis oikeesti. Vielä kerrankin kun joudun kuuntelemaan tuon saman lauseen niin nirhaan jonkun :D
Mä alan olla niin poikki, ettei mistään tuu mitään. Elämä alkaa tuntua aika ankeelta muutenkin, kun ei mitään pysty tekemään, mutta tää unettomuus iskee kaiken potenssiin sata. En oo moneen kuukauteen nukkunut, ja sen alkaa kyllä huomaamaan. Sais ees pari tuntia nukuttua putkeen niin olisin jo oikein onnellinen. Argh.
 
Jep, meillä tää tulokas on sit todella liikkuvaa sorttia, eilen meni koko päivä iskuja vastaan ottaessa ja nukkumaan mennessä sai odotella vaikka kuinka kauan ennen kuin toi poitsu rauhottu. Ei siinä muuten mitään, mutkun hän oli edellisenäkin yönä valvottanut pari tuntia aamuyöstä jumppaamalla niin, ettei äitin nukkumisesta tullu mitään. Toki mulla oli edellisessäkin raskaudessa niitä "unettomia tunteja, kun vauva opettaa äitiä yösyötöille", mut ne alko vasta myöhemmin. En mä jaksais niitäkään montaa kuukautta etukäteen.
 
Täällä myös yksi yökukkuja! Joka yönä herää vähintään kerran pissalle, ja myös siihen että todella, todella vilkas masuasukki herättää kovin potkuin eikä anna nukkua :disgust 3-4 aikaan. viime yönäkin tuntui että itku tulee ;D viikkoja 25. Onkohan mitään raskaana oleville soveltuvia unilääkkeitä mihin ei tarvis reseptiä, jos ne jotain auttais? Itsellä ollut joskus käytössä melatoniini orion mut ei passaa oottaville.
 
Itellä kanssa alkaa toi nukkuminen häiriintyä kun joka yö herään jos olen vasemmalla kyljellä kun sattuu mahaan sillon niin pirusti! Ennen oli pelkkä vasen puoli mutta viime yönä tuli oikeakin kylki mukaan kuvioihin ja mahakipu jatkuu... huoh :think005 Pikkupoitsu vetää mahassa iltaisin ja öisin semmoista rallia että huh huh:confused2
 
Oli virhe ottaa päikkärit tänään...nukkumattia ei näy:angry7 kerranki pikkunenki nukkuu tähän aikaan, yleensä tapaa jumpata hirveesti näihin aikoihin:happy090
 
Voi mä olisin onnellinen, jos vaan heräisin pari kertaa yössä vessaan tai potkuihin :D nauttikaa kun saatte nukkua edes sen pari tuntia putkeen. Mä en muista koska olisin viimeks nukkunu yli tunnin kerrallaan... ei riitä että pissattaa ja masuasukki vetää rallia ja mahaan sattuu, kun selkä ja lonkkakin kipuilee ihan jatkuvasti. Eikä tietenkään mitään lääkkeitä, mitkä auttais. Ei kai se ihme oo että nuppi sekoo :D
 
Mä oon viimiset pari yötä nukkunut hyvin, jee. Nyt varmaan sit on taas huonojen öiden vuoro..
En o kyl koskaan huomannu et vauva liikkuis yöllä.. Ainakaan en reagoi siihen. Aamulla kyllä sit ku oon heränny ja illalla etenkin, mut ei hän minun yöunia häiritse - onneksi..
 
Mää herään kans pari kertaa yössä siihen että pitäisi mennä vessaan, mutta en pysty lähtemään kun sitten jos nousen niin en nuku moneen tuntiin :sad001 Nyt viikon verran on kyllä tuntunut että vois nukkua yötäpäivää, väsyttää ihan hirmusesti koko ajan :sleep011
 
Maatunen, ihan sama täällä. Ei saa nukuttua kuin pikku pätkissä ja yhteensä joku 4 tuntia yössä. Ihan mahotonta meininkiä tuolla mahassa pitkin yötä ja hyvää asentoa ei löydy millään. Tyynyjä ja tukea saa työntää milloin mihinkin ja auttaa tasan kaks minuuttia. Lisäksi koira on alkanut ottamaan enemmän oikeuksia ja vaatii oman tilansa ja mies valittaa ettei saa nukuttua kun ääntelen vieressä. Etenkin kylässä normisängyssä tuntuu aika tuskaiselta.. Kai sitä ääntelee koska kun uni sitten sattuu tulemaan, tuntuu kuin olisin puoliksi valveilla ja päässä surisee lastentarvikkeet, joista hieron kauppaa. Loppuviimein herään siihen kun pää on ihan sekaisin ja vituttaa.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Möttönen, kuulostaa niiiiiin tutulta! On niin raivostuttavaa vaan maata paikoillaan kun uni ei vaan tuu ja joka paikkaa särkee. Meilläkin on 5 koiraa, joista muutama nukkuu aina kainalossa :D ja kun eihän niitä nyt voi lattiallekaan hätistää... miestä käy kyllä sääliksi kun pyörin ja ähkin kaiket yöt :D
 
Viimeyö oli aivan tuskanen. Vauva meuhkasi KOKO yön ja tunnin välein piti nousta vessaan :D aloin juomaan taas vettä vähän enemmän kun meinasi tulla ummetusta. Yöllä sitte kostautuu tuo vedenjuonti.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Täälläkään yöt eivät ole olleet moneen kk kunnossa.... Kertoo jotain että nyt olen kuin uusi ihminen, kun yöllä sain nukuttua 2,5 tuntia + lähes 3 tuntia. Yleensä siis jää vähemmälle... Kun esikoinen nukkuu kerran päivässä päikkärit - niin minun on aivan pakko itsekin mennä päikkäreille, eli siinä tulee usein tyyliin 1,5 lisää nukuttua.
 
Mulla kyl tuntuu vaihtelevan yöt tosi paljo. Edellisen yön pyörin ja viime yönä nukuin 11h ja kävin vain kerran vessassa..
 
Huonosti nukuttuja öitä 2 takana....iltasin vaikee saada unta ku mikään asento ei tunnu hyvälle:angry5 mies tunkee kiinni kylkeen, sillonhan ei meinaa päästä kääntymään/liikkumaan ollenkaan.... todella kovat jumpat oli kyllä pitkin iltaa ja alkuyötä:dance018
 
Voi helevata kun en yksinkertaisesti saa nukuttua. Ei ole kiinni siitä, että mahassa myllyää, vaan se ettei mikään asento ole hyvä, lantioon sattuu, kädet puutuu ja vaikka oliskin ok asento, niin uni ei vaan tule. Menee näköjään sarjoissa, että 4 yötä pyörii ja sit ilmeisesti väsyttää jo tarpeeks, että nukkuis vaikka lipputangon nokassa.

Ei tässä muuten mitään, mutta sit väsyttää ja on ihan pihalla töistä eikä meinaa saada mitään aikaiseksi. Omassa työssäni pitäs olla koko ajan hoksottimet mukana ja oikeesti ratkoa ja viedä asioita eteen päin. Liekö jotain pientä stressiä kun silloin kyllä uni tulee jo aikaisin jos seuraavana päivänä ei ole töitä...

On taas niin voittajaolo kun menee pää tyhjänä töihin. Saa pomon ylpeäksi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullaki menee kyl ni vaihdellen. Oon nukkunu nyt muutaman yön suht hyvin, kerran kaksi käyny vessassa ja sit nukkunu ok.
Mut viime yö. Heräsin kolmelta vessaan ja tuntuu et oon vaan pyöriny siitä klo 7.30 asti.. Huoh. Toisaalta oon ehkä nukahtanu kuitenki ku en oo tämän väsyneempi nyt.. En tiä.
 
Nukahtamisesta on tullut vaikeaa. Vaikka väsyttäisi, saatan pyöriskellä sängyssä pitkäänkin. Kaikki päivän tapahtumat ja seuraava päivä pyörivät päässä ja hyvää asentoa on vaikea löytää.
Aamulla herään 6h jälkeen muka tarpeeksi nukkuneena. Aluksi onkin ihan pirteä olo, mutta hetken päästä iskee taas kauhea väsymys ja on pakko jatkaa unia, jos ei halua tuntea oloaan ja näyttää puolikuolleelta.
 
Minä aattelin että helpottanu vähän yöheräilyt, mutta ei ois vissiin pitäny ajatellakkaa :D
Viien aikaan aamulla löyän jälleen itteni keittiöstä syömässä Vaasan Maukas-näkkäriä :D Vaikka olinki nukahtanu vasta yhen aikoihin.
Ja se on kyllä jännä, että jos yöllä herrää nii nälkä on sietämätön kun taas jos saa nukuttua aamuun asti niin nälkä ei välttämättä oo läheskään semmonen!
Mulla tosin kuuluu iltarutiineihin kuoria sekä palotella omena rasiaan ja ottaa vielä mandariini vesipullon ja rasian viereen, niin ompahan heti jottai syömistä kun silmät avaa :)
 
Takaisin
Top