Nt-ultra

Mä kanssa ajattelin ettei sitä vielä näy joten en kysynyt
 
Jännä, miten ne sit meillä näkyi sen lääkärin mielestä niin selkeästi :scratch. Selitti vielä miten pojan ja tytön elimet erottuu toisistaan ultrassa ja oli aika varman oloinen siitä että on tyttö.

Löysin yhen yli ihanan PINKIN bodyn kirpparilta ja esittelin sitä miehelle ja tuumin että mitä jos se onki sit poika :rolleyes:. Kuulemma nykyään pojatkin voi pitää pinkkiä :hilarious:, mitäpä se haittaa kotona minkälaiset kamat on päällä eikä ollu kallis. :smiley-ashamed008 se oli niin söpö etten voinut olla ostamatta..
 
Tonne salaiselle puolelle jo laitoinkin, että meidän ultra uutiset ei ollut niin hyviä, joten meilleei helmivauvvaa tulekaan. Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta kaikille :Heartred
 
Hyvin voi poikakin käyttää pinkkiä :). Meillä on pojalla ollut monta pinkkiä vaatetta ja musta on toiminut hyvin.
 
Tonne salaiselle puolelle jo laitoinkin, että meidän ultra uutiset ei ollut niin hyviä, joten meilleei helmivauvvaa tulekaan. Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta kaikille :Heartred

Olen niin pahoillani. Mulla on ens viikolla ultra ja seulat otettiin viikko sitten kun piipahdettiin Suomessa.
 
Täällä myös eilen käyty kauan odotetussa nt-ultrassa. Kaikki tuntui olevan ok, mutta saatiin kahden viikon päähän uusi aika, koska haluaa katsoa/mitata sikiön vatsalaukun uudelleen. Sen tarkempaa tietoa ei saatu. Jännittää kovin.
 
Tonne salaiselle puolelle jo laitoinkin, että meidän ultra uutiset ei ollut niin hyviä, joten meilleei helmivauvvaa tulekaan. Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta kaikille :Heartred
Voi ei :sad001 pahin painajainen :sad001 tsemppiä ❤️
 
Meillä oli tänään odotettu nt-ultra. Riski oli 1:240000 ja turvotusta 0,5mm, oli kyllä helpotus. Käytiin läpi rakenteita ja elimiä, uskomatonta miten helposti kokenut ultraaja ne löytää!
Lopuksi meiltä kysyttiin kiinnostaako sukupuoli. Ultraaja kertoi näkevänsä sen aika selvästi NUB-teorian perusteella ja olin siitä itsekin lukenut. Hän kertoi, että "erehtymisriski" on kymmenen prosentin luokkaa, mutta näyttäisi harvinaisen selvästi olevan poika tulossa tuon teorian perusteella. Rakenneultrasta saadaan sitten ehkä varmennus asiaan. :)
Laskettu aika pysyi samana ja rakenneultraan saatiin aika lokakuun alkuun.
 
Tänään se vihdoin oli. :smiley-bounce013 Jännitti niin että meinasin oksentaa. Kaikki niin kuin pitääkin ja nt 1,0 mm. Laskettu aika aikaistui samalla, eli pitemmällä ollaan kun luultiin. Nyt vielä ne verikokeiden tulokset :smiley-angelic001niin voi toivottavasti hiukan huokaista.

Ja mikäli näin oikein niin sukupuolikin saattoi selvitä, mutta avaan tätä kun pääsen salaiselle puolelle kirjoittelee.
 
Viimeisin ultra ennen ensi viikon neuvolakäyntiä.. Nyt 14 + 4 :Heartred Kohtu tuntuu jo selkeästi, yltää napaan saakka, normaalia? :)

Rask.vk: 11+5
CRL: 57,3 mm -> 12+2
BPd: 17,4 mm -> 12+4
FL: 6,6 mm -> 12+0
La ultraäänestä: 9.2.2020
Niskaturvotus: 1,5 mm
Sä: +
Liikkeet: +
Istukka: etuseinä

Yksi virkeä, kohdunsisäinen sikiö. Syke +. Lapsivettä tavanomaisesti. CRL 57,3 mm vastaa h 12+2 eli La säilyy 9.2.2020. Kallo säännöllinen, keskiviivakaiku näkyy ja plexukset sen molemmin puolin. Profiili, nenäluu näkyy. NT 1,5 mm. Vatsanpeitteet ja selkä säännölliset, napatyvi 3,7 mm. Nähdään sydän, mahalaukku ja virtsarakko. Neljä raajaa periferiaan saakka. Päivästä siis jäi kiinni lasketun ajan aikaistuminen :rolleyes:

S -hCG-B-V 110.07 ug/l, S -PAPPA 1170 mU/l. Down-ikäriski: 1:922 (täytän 30 tänä vuonna), Down-riskisuhde 1:2321, T18-riskisuhde 1:100 000, PAPPA korjattu MoM 0.85, hCG-B-V korjattu MoM 2.11, NT korjattu MoM 1.22. Odotin parempaa riskisuhdetta, onko muilla ollut 1:2000:n luokkaa? En käytä alkoholia enkä tupakoi ja bmi 22. Ilmeisesti hcg on toivottua korkeampi?
 
Meillä oli joku down-riski 1:881, jos edes kuulin oikein. Täytän 32 ensi viikolla. Neuvolassa luetteli luvut, kun kysyin, mutta kaikki oli ihan normaaleja, joten turha noita varmaan on googletella tai miettiä sen enempää.
 
Meillä oli joku down-riski 1:881, jos edes kuulin oikein. Täytän 32 ensi viikolla. Neuvolassa luetteli luvut, kun kysyin, mutta kaikki oli ihan normaaleja, joten turha noita varmaan on googletella tai miettiä sen enempää.

Mä en googlettele siks mitään, koska ahdistun vaan lisää. Odotan mieluummin kirjettä. Aikaisemmin se on tullut heti nt ultraa seuraavana viikkona. Nuorempana piti yrittää selvittää kaikki nyt heti. Nyt en ehkä halua edes tietää sukupuolta etukäteen. Eli kai mun pitää laittaa vastamelukuulokkeet rakenneultraan (jos nyt vaan kaikki ok) että jos mies haluu tietää. Se yritti kysellä sitä jo nyt. :woot:
 
mä jo kirjottelinki tonne "suljetulle osastolle". me jäätiin kiinni down seulassa kun ikä+verikoe+nt ja saatiin 1/150 riskiksi. raja on sen 1/250. nyt menen maanantaina nipt- verikokeeseen ja saadaan siitä tulos parissa viikossa. pieni ihminen oli riehakkaalla tuulella ja ei suostunut kääntymään että olis kunnolla saanut kasvot kuviin. rakenteet oli kunnossa ja nenä näkyi selvästi. en jotenkin osaa olla kovin huolissani tuosta seulatuloksesta. jos sitten nipt-kokeessa löytyy jotain niin sitten alan murehtimaan. sukupuolta yritettiin kans katsoa mut ikiliikkuja oli vaikeasti jopa mitattavissa niin varovainen tyttö oli kätilön mielestä. mulla on edelleen poikaolo. sekin selviää sitten nipt-kokeella varmasti
 
Mulla lasketti riski oli Downki 1: 37774 (ikä riski oli jo korkeampi joku 1:400) ja t18 1:100000 . Jopa pienempi riski mitä esikoisen kohdalla. Esikoisella 1:27000 down riski oli ollut ja niskaturvotusta vain 0,6 kun tällä 1,3. Ois hauska tietää miten nuo lasketaan, että miksi tuli niin alhainen varsinki tuo down riski. Täytyy toivoa, että on terve lapsi. Kuulausi rakenne ultraan vielä oottamista.
 
Muokattu viimeksi:
mä jo kirjottelinki tonne "suljetulle osastolle". me jäätiin kiinni down seulassa kun ikä+verikoe+nt ja saatiin 1/150 riskiksi. raja on sen 1/250. nyt menen maanantaina nipt- verikokeeseen ja saadaan siitä tulos parissa viikossa. pieni ihminen oli riehakkaalla tuulella ja ei suostunut kääntymään että olis kunnolla saanut kasvot kuviin. rakenteet oli kunnossa ja nenä näkyi selvästi. en jotenkin osaa olla kovin huolissani tuosta seulatuloksesta. jos sitten nipt-kokeessa löytyy jotain niin sitten alan murehtimaan. sukupuolta yritettiin kans katsoa mut ikiliikkuja oli vaikeasti jopa mitattavissa niin varovainen tyttö oli kätilön mielestä. mulla on edelleen poikaolo. sekin selviää sitten nipt-kokeella varmasti

Voi ei. Mua huolettaa toi veriseula, ikää kun on jo reippaasti niin pelkkä ikä antaa 1:89. Mitä tuo nipt tarkoittaa? En haluaisi lapsivesipunktioon kun siinä on se keskenmenoriski, mutta en myöskään haluaisi stressata synnytykseen asti onko lapsi terve. Paljon tsemppiä sulle. :Heartbigred
 
Nipt on verikoe, josta tutkitaan kromosomeja ja siinä selviää sukupuolikin samalla. Se on siis vaaraton koe.
 
Takaisin
Top